barrcode11":1xr0rugd je napisao(la):Jupi srecan im rodjendan! Srecom pa su uspesni i ostvaruju profit.
Prema saopstenju NIS-a Air Srbija spada medju njihova TRI najveca duznika koja zajedno duguju vise od 500.000.000 EUR
Kartograf":3sauqo6c je napisao(la):Još je luđe što, sad kad malo čačkam po amadeusu, ZAG-SVO-ZAG preko BEG izađe na ispod 200 EUR a direktan let BEG-SVO-BEG je dosta skuplji. Ludnica.
Al ne znam sto te to cudi. Npr ja sam platio kartu iz Budimpeste za Buenos Aires preko Frankfurta 1080usd, a isti ti letovi direktni iz FRA su bili 1500usd.Kartograf":2w7q2600 je napisao(la):ok, ali jeftinije je za Moskvu iz Zagreba preko Beograda, nego iz Beograda za Moskvu, i to dosta jeftiniji (oko 100 EUR!)
Galeks":37n6ulbq je napisao(la):Da li se zna kada ce krenuti letovi za USAi Kanadu, koje gradove i koliki ce im biti takt?
tragac":37n6ulbq je napisao(la):ok sada već ne sumnjam da će air serbia imati profit ali ne zbog porasta LF koliko zbog pada cena nafte. Kada dogodine nafta poskupi a broj domaćih putnika opadne zbog austerity mera moći će samo da se uhvate za uši i igraju.
Bez obzira na papirnati profit koji Air Serbia kani prikazati, prvenstveno iz političkih razloga, morate znati da većina linija Air Serbije nije ni blizu profitabilnosti. Jer sa dumpingiranim cijenama koje su miljama daleko od profitabilnih, te lošim load factorom koji usprkos tome da ga Air Serbia čuva kao zmija noge, ipak jest poznat široj stručnoj javnosti, kompanija ne može biti niti blizu profitabilnosti. No, u startu su predviđena sredstva za dumping i osvajanje tržišta, i to je legalno i legitimno. U tom kontekstu i zagrebačka linija neće biti profitabilna. Konačno, njoj to ni nije prvenstveni cilj. Njoj je cilj smanjiti mogućnosti oporavka Croatia Airlinesa nakon izlaska iz restrukturacije, preuzimanje tržišta i to ne samo zajedničkih tržišta u trećim zemljama, nego i Croatijinog domaćeg, hrvatskog tržišta kao daleko najvećeg i najisplativijeg tržišta bivše države.
Smatram da je zimski red letenja prva ozbiljna pogreška Air Serbie. Razumno je da se zimi moraju rezati frekvencije, pa i pojedine linije. Ali svesti neke linije na 4 ili čak 3 polaska je nerazumno, i demotivirajuće za putnike koji trebaju stvoriti naviku putovanja preko Beograda. I cijene su nešto narasle. Bojim se da su sredstva namijenjena osvajanju tržišta dumping cijenama prebrzo potrošena i da je sve ovo produkt nedostatka sredstava. A tako što bi moglo cijeli projekt dovesti u pitanje. Nadam se da nisam u pravu, ali drugačije ne mogu objasniti neke nelogične poteze u zimskom redu letenja.
Naravno, sada je još uvijek to sve bajkovito jer se potencijalnim metama koje se želi preuzeti ne smije pokazati da se preuzete muze, ali u konačnici sve je to isto, nitko vas ne kupuje zato što vas voli, nego gleda kako će vas više oderati. Već sada je vidljivo nekoliko stvari koje su jasan indikator: Srbija je investirala nekoliko stotina milijuna EUR u ovu kompaniju, Etihad kao suvlasnik polovice niti izbliza toliko, plaćaju se preskupa školovanja i druge usluge Etihadu, feeda se hub u Abu Dhabiu kao elementarni prioritet i tu su vrata ekspanziji Air Serbije prema ostalim destinacijama na Bliskom Istoku ili dalje na Istok potpuno zatvorena, forsira se suradnja sa vrlo lošim i nestabilnim partnerom Air Berlinom, managerski ugovori managera koje je doveo Etihad nisu samo vrtoglavi nego su i ugovorno nedefinirani kroz „poštenu cijenu“, u slučaju raskida ugovora pa čak i jednostranom odlukom Etihada posljedice po Air Serbiu biti će fatalne.
Beogradski aerodrom puca po svim šavovima ali Srbija ga ne može dati u koncesiju jer ima obveze velikih popusta prema Air Serbiji i Etihadu što potencijalni koncesionari ne žele prihvatiti, a to znači da isto postaje obaveza već sada osiromašenog proračuna Srbije. Posebno me brinu ugovori koje Etihad potpisuje sa kompanijama koje direktno konkuriraju Air Serbiji, a pritom prvenstveno mislim na Aegean, Alitaliju i Turkish. Konačno, pogledate li koje sve kirurške rezove radi Air Berlin pod dirigentskom palicom Etihada, shvaćate da bi se isto moglo desiti i Air Serbiji ako početni, vrlo optimističan, plan ne uspije u cijelosti. A na primjeru Air Berlina vidimo da je to masovno rezanje zaposlenika, linija i flote.
Nije mi jasno pokretanje linija prema SAD-u. Ovo nema nikakve logike i ovime se dovodi u pitanje cijeli projekt, osim ako te linije neće biti zapravo Etihadove linije via Beograd. Dva do tri širokotrupca nisu mala stvar i ogroman su rizik. Daleko veći igrači su na tim linijama slomili zube, poput ČSA, LOT-a, Taroma, Olympica, Alitalije, bmi-a. Da ne spominjemo kako daleko veći aerodromi nemaju interkontinentalne linije poput Toulousea (7,6 milijuna putnika), Budimpešte (8,5 milijuna), Atene, samo sezonski prema SAD-u (13,1 milijun), Hamburga (13,5 milijuna), Bucharesta (7,6 milijuna). Air Serbia jest politički projekt i rezultat je ogromnih investicija Srbije od nekoliko stotina milijuna EUR. I da se razumijemo ja sam prvi koji smatram da država mora investirati u zračni promet jer je on danas strateški važan za svaku državu, kao što je prije 150 godina bila željeznica, i tu se nikako ne slažem sa „liberalnom“ politikom Europske unije koja zapravo samo pogoduje ogromnim igračima poput Lufthanse, Britisha i Air Francea. No, ovakva investicija prvenstveno mora biti logična i sve je stvar matematike. Količina novaca koji se investira u usporedbi sa rezultatima te investicije. I dok sve što se sada radi ima logike i rezona, bojim se da će interkontinentalne linije još dodatno opteretiti proračun Srbije, te da ista nije srazmjerna benefitima koji bi mogli nastati. Uostalom upitno je ima li Srbija novaca za takvu avanturu, a Etihad ni ovdje neće biti taj koji će Srbiji nešto pokloniti. Konačno nemojmo zaboraviti da je Etihad svu svoju koncentraciju usmjerio na stabiliziranje dugotrajnog i ogromnog gubitaša Air Berlina, te Alitalije koja je u ekstramno lošem stanju, a koja ima isto tržište kao i Air Serbija. U tom svjetlu interkontinentalne linije su još nerelanije i riskantnije.
Naravno morao je da provuče kako je Zagreb, pre rata, bio nekakav centar za letove dijaspore, mislim da njega više boli 4.5 miliona putnika na BEG ove godine nego ekspanzija Air Serbia na Hr!... a Zagreb centar letova dijaspore cijele regije, kao što je to bio i prije 1989.
Hrvatska ne da licencu Er Srbiji
IZVOR: JUTARNJI LIST
Zagreb -- Hrvatske vazduhoplovne vlasti pokušavaju da spreče da putnici iz Zagreba preko Beograda i Er Srbije lete ka drugim destinacijama.
Jutarnji list piše da je Er Srbija usluge počela da najavljuje pre nego što je za svoje aktivnosti u Hrvatskoj dobila dozvolu hrvatskih vazduhoplovnih vlasti.
"Srpska kompanija je Hrvatskoj Agenciji za civilno vazduhoplovstvo podnela zahtev za obavljanje letova između Zagreba i Beograda. I to je sve. Nema zahteva za prodaju karata", piše list i navodi da je u Agenciji potvrđeno Jutarnjem listu “da je rešavanje predmetnog zahteva kompanije Er Srbije u toku".
List se poziva na nezvanične informacije iz Ministarstva saobraćaja, da će Er Srbija će moći da obavalja letove između Zagreba i gradova u Srbiji, ali putnicima iz Zagreba neće moći da prodaje avionske karte za letove preko Srbije za druga odredišta niti će putnici iz Zagreba u Beogradu smeti u transfer zoni da čekaju svoj sledeći let.
Naime, list navodi da Srbija nije ispunila odredbe Sporazuma o uspostavljanju evropskog zajedničkog vazdušnog prostora koji je potpisala sa EU kao pridružena stranka. Reč je o skupu propisa koji uključuju i ispunjavanje prvog i drugog prelaznog perioda kako bi određena država mogla ostvarivati povlastice predviđene sporazumom koje uključuju potpuni pristup tržištu članica EU kao i Islanda i Norveške.
Aviokompanija Er Srbija, nedavno je najavila uvođenje letova između Beograda i Zagreba. Letovi bi trebalo da počnu u decembru, a kako je najavljeno, između Beograda i Zagreba leteće se dva puta. Uz te letove, Er Srbija putnicima iz Zagreba nudi i nastavak leta iz Beograda prema 13 svetskih destinacija koje se nalaze u mreži kompanije. Reč je o letovima za Atinu, Abu Dabi, Istanbul, Solun, Tel Aviv, Moskvu, Larnaku, Skoplje, Tiranu, Sofiju, Bukurešt, Tivat, Podgoricu i Sarajevo. Dakle, putniku koji u Zagrebu kupi kartu za let Er Srbije za, na primer, Abu Dabi kompanija omogućava check in do krajnjeg odredišta njega i prtljaga iz Zagreba, piše Jutarnji list.
U svrhu privlačenja putnika kompanija je krenula u reklamnu kampanju svojih usluga.
Kako Srbija u ovom trenutku nije ispunila obaveze predviđene u sklopu prvog prelaznog perioda, Er Srbija ne može da putnicima prodaje karte za letove iz neke članice EU preko Beograda do neke treće destinacije, piše Jutarnji list.
"Do ispunjenja navedenih uslova predviđenih sporazumom, koje ocenjuje Evropska komisija, vazdušni prevoznici iz država pridruženih stranaka mogu obavljati vazdušni prevoz između bilo kog mesta u svojoj državi i bilo kojeg mesta u bilo kojoj državi članici Evropske unije", pojašnjeno je u Agenciji.
To znači, tvrde sagovornici Jutarnjeg lista u Ministarstvu saobraćaja, putnik iz Zagreba može kupiti samo kartu do Beograda, gde će izaći iz aviona sa svim svojim stvarima i napustiti prostor za međunardone letove. Potom će se ponovo prijaviti za let do sledeće destinacije sa kupljenom kartom u Beogradu. Taj Sporazum, koji se kolokvijalno naziva "Otvoreno nebo", najvažniji je dokument kojim se regulišu pravila na avionskom tržištu i jedino Evropska komisija može oceniti da li je neka država ispunila njegove odredbe.
Sagovornici lista tvrde da Er Srbija nikako ne može dobiti odobrenje za prodaju avionskih karata iz Zagreba za treće desetinacije preko Beograda. Kako je aviokompanija već počela da prodaje karte za takve letove, mogla bi da ima problema s Evropskom komisijom i da se suoči s pritužbama putnika kojima neće biti omogućena usluga koju su platili.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=925247
mekbejn":1tkferjv je napisao(la):ok, ta prodaja.
Ali kako neko iz Er Srbije može da te kontroliše i nadgleda u međunarodnom prostoru na aerodomu?