Šta je novo?

Air Serbia

Delija":3pewt6p7 je napisao(la):
stf":3pewt6p7 je napisao(la):
Па сигурно нисам очекивао, што ти изгледа јеси, да нам приватни инвеститор плати НАШЕ дугове. То изгледа већина очекује и ја бих волео да ми нађеш такав пример у свету.
Ја то нисам очекивао па с тога нећу ни тражити такав пример. А с обзиром да си се ти сврстао и ишчуђавао нашој критици ти ћеш морати да нађеш пример где:

Једна страна:

- преузме 230 милиона дуга

Ниси то очекивао и онда по Н-ти пут напишеш да те скандализује чињеница да се држава обавезала да плати своје дугове?
 
Не вреди, бавиш се партијском демагогијом и постове ми и буквално извлачиш из контекста.

Поздрав.
 
Moram ovde da se složim sa Delijom.
Ok, država plaća svoje dugove. 300 miliona, cirka.

Onda je firma JAT čista od dugova, a ima cirka 200 miliona imovine + slotovi.

I tad nađeš investitora koji uloži 40 miliona pozajmice i dobije funkcionišuću aviokompaniju, postavi svoj menadžment i dalje radi šta hoće, uz subvencije države.
Meni ovo zvuči kao jeftino (uzdržaću se od termina skandalozno i sl.).

Ja se slažem sa idejom privatizacije JATa, i nije loš posao urađen u smislu funkcionisanja firme. Ali mislim da je u ovom konkretnom slučaju Etihad jeftino prošao a mi skupo.
 
Delija":25ufas4l je napisao(la):
Тако је и ЈАТ уз мало шминке могао да "успешно" послује с том разликом што би макар био 100% у нашем власништву.

Овде се слажемо, уз опаску да, нажалост, од доласка Велимира Илића (цитат: "Боинг ће у Сурчину градити карго центар") за министра капиталног пре десетак година, ниједна овдашња влада није била у стању чак ни да "нашминка" пропадајући ЈАТ.
Драже ми је овако него како је било, али, могли су авиони да се изнајме и вишкови запослених да се отпусте и без договора са Арапима, и онда годишњи губици не би били онолики, а и основа за преговоре с потенцијалним партнерима би била другачија. Могли смо и да се прикључимо некој глобалној алијанси и услед повољног географског положаја да радимо и тако на "позитивној нули". Али, нисмо...
 
mekbejn":3vafdp33 je napisao(la):
Moram ovde da se složim sa Delijom.
Ok, država plaća svoje dugove. 300 miliona, cirka.

Onda je firma JAT čista od dugova, a ima cirka 200 miliona imovine + slotovi.

Jat nema cirka 200 miliona imovine. To je izmišljena i napamet odvaljena cifra koja nema veze sa stvarnošću.

Jat je temeljno opljačkan i uništen u prethodnih 20 godina. Oteti su mu aerodromi, hoteli, tehnika i druge zavisne firme, pilotska akademija... Sve živo mu je očerupano i razgrabljeno između partijskih hijena. I sad ono što je ostalo vredi 200 miliona? To bi bilo lepo kada bi moglo tako ali na žalost ne može tako. Kada pauna očerupaš do gole kože on više nema perje pa ti možeš slobodno da ga vrednuješ i 200 milijardi ako hoćeš.

Jat je tri puta išao na tender i niko živ nije bio zainteresovan. To je pomalo čudno za firmu koja "ima cirka 200 miliona imovine".

Politički pokušaji sa Aeroflotom i Turkishem su završeni tako što su ovi odustajali posle prvog sastanka, potpuno nezainteresovani za tu silnu imovinu i te najvrednije slotove u svemiru.

Treći politički pokušaj je uspeo i to u trenutku kada je likvidacija već bila izvesna a raspad u firmi dosegao one konačne razmere, koje dolaze pred gašenje.

Državi može da se zameri što se odlučila da oživljava Jat (jer to košta) a ne što nije uspela da uvali sopstvene dugove nekom pijanom milijarderu. Jer takav milijarder ne postoji.

Jedino što bi ovde manje koštalo (ali daleko od toga da bi bilo besplatno) je likvidacija i onaj ko je stvarno zabrinut za narodne pare treba da pita: "Zbog čega nismo likvidirali Jat?" a ne: "Zbog čega je Etihad dao samo 40 miliona?"

A da se 2% ove histerije i ludačke halabuke podiglo u vreme kada je Jat pljačkan i čerupan, ili u vreme kada je tako očerupan bio guran u spiralu dugova, danas bi mnogo manje para bilo u opasnosti da ispari iz bilansa kao nenaplativo.
 
Saša Radulović, bivši ministar privrede je izjavio da je vrednost imovine JATa oko 200 miliona dolara tj. oko 150 miliona evra.
Ja sam greškom zamenio dolare za evre.

Ako imaš konkretnije informacije, slobodno podeli.

Kao što vidiš, ja nisam histerisao, a ni većina članova ovog foruma.
Ne sporim da bolje poznaješ prilike u avio biznisu od većine nas i eto prilike da nas kvalitetno informišeš a ne pišeš zajedljive komentare.
 
mekbejn, uzmimo za primer da je vlada ošistila Jat Airways od dugova, uložila u njega 100 miliona Evra i da je ostao državna firma. Uzmi u obzir da su sve slične kombinacije pokušali sa svojim aviokompanijama i Rumuni, Poljaci, Madjari, Hrvati, Slovenci. Treba da znaš kakvo je stanje danas na globalnom tržištu aviosaobraćaja. Sve najveće evropske aviokompanije imaju gubitke. Jedini dobitaš medju njima je Lufthansa koja je to postigla pretvarajući sve male članice svoje alijanse u njihove feedere.
Ako firma ima aktivu od 150 miliona evra i obaveze od 300 miliona kolika je njena tržišna vrednost? I da li misliš da su najbolju privatizaciju svoje aviokompanije u regionu uradili Bugari (prodaja "poštenim" domaćim investitorima?)
@Delija, to koliko će država (kao i Etihad) morati da investira u budućnosti zavisi od poslovnih rezultata kompanije. Ako ostvari profit, ne postoji razlog da se subvencioniše, niti to mora. "Biznis plan" ne može da bude obavezujući dokument

Ovaj thread je pun političke agitacije i bolje da ga zatvorimo.
 
mekbejn":20q3a3jx je napisao(la):
Saša Radulović, bivši ministar privrede je izjavio da je vrednost imovine JATa oko 200 miliona dolara tj. oko 150 miliona evra.
Ja sam greškom zamenio dolare za evre.

Ako imaš konkretnije informacije, slobodno podeli.

Kao što vidiš, ja nisam histerisao, a ni većina članova ovog foruma.
Ne sporim da bolje poznaješ prilike u avio biznisu od većine nas i eto prilike da nas kvalitetno informišeš a ne pišeš zajedljive komentare.

Saša Radulović je odvalio poptuno sumanutu cifru jer mu se politika osladila pa je počeo da se ponaša kao tipičan srpski političar.

Za Jat je na strani investitora urađen finansijski, komercijalni, pravni i forenzički due diligence. Ulozi se formiraju na osnovu toga a ne na osnovu onoga što u sklopu svoje političke kampanje odvali Saša Radulović (ili bilo ko drugi).

Jat je 2008. godine izašao na tender za prodaju 51% vlasništva po početnoj ceni od 150 miliona evra. Kada se niko nije javio pokušano je sa aeroflotom preko političkih veza. Kada su iz Aeroflota rekli da im nije jasno kako neko može da im traži 150 miliona evra za 51% ničega, početna cena je spuštena na 75 miliona. Pa na 50. Pa na 25. Niko nije otkupio tendersku dokumentaciju.

Onda je 2011. išao još jedan tender, ovog puta je jedna firma otkupila tendersku dokumentaciju ali nikada nije poslala ponudu.

Jat ketering je tri puta išao na aukciju za 70% vlasništva. Dva puta za 160 miliona dinara, treći put za 100 miliona. Niko ga nije kupio.

Onda je država probala Berluskonijev recept: da očisti firmu od dugova i ubedi domaće "biznismene" da ulože 50-ak miliona. Srećom po sve nas od toga nije bilo ništa jer bismo tako dobili dva gubitaša umesto jednog.

Na kraju je došao Etihad.

Ne zameram tebi lično bilo šta, nije uopšte problem u tome što su u pitanju dolari a ne evri. Problem je u tome što je cifra odvaljena. I to kažem "odvaljena" jer stvarno ne mogu da smislim blaži izraz za način na koji je čovek "izračunao" vrednost Jata.

Histeriju ne pripisujem tebi, tu se nisam dobro izrazio. Izvinjavam se ako je zvučalo kao da je na tvoj račun. Mislio sam na medijsku histeriju koja je meni zaista teško pojmljiva. Kao da je Srbija za 40 miliona dolara dala 49% vlasništva u prevozniku koji ima godišnji profit od pola milijarde, takva hajka se digla. A ovamo država dala 49% mrtvaca kojem je još samo opelo ostalo da se očita.

Način na koji je ušao Etihad bio je jedini način da Jat dobije strateškog partnera. Alternativa je bila likvidacija što bi, ponavljam, bio legitiman potez o kojem se može diskutovati. Ali onda o tome treba da se diskutuje, a ne o tome kako smo Etihadu prodali suvo zlato za kikiriki. To su političke budalaštine koje nemaju veze sa stvarnošću.

Kako može da vredi 200 miliona dolara firma kojoj država uzme dva aerodroma i proda ih drugoj državi za 10 miliona dolara? Ej, dva aerodroma. Za deset miliona. Imovina Jata je godinama krčmljena na takav način. Država je izdvajala (čitaj: čerupala) celinu po celinu Jata kako bi te celine prodala zasebno, Jatu su naravno ostajali svi dugovi tih celina a onda je država umesto da ih proda napravila od njih nove gubitaše i partijska utočišta. Ali svaka pijanka jednom prođe i onda dolazi mamurluk, samo što u Srbiji umesto nekog ko će da donese rasol ili kiselo mleko dolazi političar da te dodatno drogira pričama o stotinama miliona dolara vrednoj imovini jer mu je takva politička agenda.
 
@tragac i beowl
:kk:

Drago mi je da se barata sa sve više činjenica.
Nadam se da ćemo prema istima da svi svoje stavove prilagodimo, jer ovde ipak ima razumnih ljudi.

Samo bih za kraj rekao da je glavni uzrok medijske 'histerije' skrivanje ugovora. Da se odmah sve objavilo, moglo je da se diskutuje. Logično je kad se nešto skriva da si sumnjičav. A prikrivanje i manipulacije su glavne odlike Vučkove vladavine.
 
Na stranici 87 sam postavio moju hipotezu u vezi motiva za odugovlačenje i skrivanje. Ta hipoteza ne mora da bude tačna, ali pokazuje da je moguće da celo skrivanje nije uradjeno iz zadjnih i opskurnih namera.
 
tragac":21jru3x6 je napisao(la):
Na stranici 87 sam postavio moju hipotezu u vezi motiva za odugovlačenje i skrivanje. Ta hipoteza ne mora da bude tačna, ali pokazuje da je moguće da celo skrivanje nije uradjeno iz zadjnih i opskurnih namera.

Slažem sa sa onim što si napisao na toj strani, uključujući i deo sa zaziranjem od medija. U Srbiji ne postoje bilo kakvi mediji čiji bi cilj bio da javnosti prikažu neku istinu već isključivo stranački bilteni čija je svrha da javnosti isperu mozak i prikažu svoje izmišljotine kao nekakva senzacionalna otkrića. Svi do jednog su pretvoreni u to.

Dodatni problem koji ja vidim je taj da srpski političari jednostavno nisu u stanju da javnosti nešto predstave valjano i jasno. Takav je slučaj i sa ovim ugovorom. Ko god iz vlasti da ga je branio, činio je to na krajnje diletantski način, koristeći pogrešnu argumentaciju i dolivajući ulje na vatru. Oni jednostavno ne umeju da objasne svojoj javnosti zbog čega je nešto urađeno onako kako je urađeno. Umeju samo da se zapetljaju kao pile u kučine. Najluđe od svega je to što oni koji ih napadaju takođe ne umeju da iskoriste takve poklone nego lupetaju još gore i grđe. Rezultat je sveopšti idiotizam u društvu.

Stoga ne čudi da im je svima mnogo lakše da sakrivaju stvari nego da ih objasne.
 
[politics]Naša nazovi opozicija je stihijska gomila konformista i karijerista koji su uništili tekovine petooktobarske revolucije, neki svesno, neki nesvesno. Ne očekujte od takvih iskrenost, oni su imali svoje vreme kada su mogli da urade nešto čime bi dokazali da su bolji i odlučniji od ministra informisanja u vladi Mirka Marjanovića.[/politics]
 
mekbejn":2wb45cvd je napisao(la):
Samo bih za kraj rekao da je glavni uzrok medijske 'histerije' skrivanje ugovora. Da se odmah sve objavilo, moglo je da se diskutuje. Logično je kad se nešto skriva da si sumnjičav. A prikrivanje i manipulacije su glavne odlike Vučkove vladavine.


Данашње пословање се и своди на прикривање и рупе у прописима, што шири монопол и завртање, а са друге стране лажно моралисање и стално помињање друштвене одговорности.
Није проблем прикрити, ако је то интерес државе, проблем је неповерење у могућност да се нешто ради у интересу државе. Потпуно је нормално наше неповерење, али треба имати и задршку, вагати дешавања.

Јат ако има имовину од 200, на тржишту може да вреди 1 евро али не може да има заинтересованих. Реалније је да још платимо 200 ако у перспективи од директних и индиректних прихода вратимо тај новац.
Све је боље него стално губити а са нашим проблемима и уређењем државе, као и квалитетом, инспирацијом и ангажованошћу менаџмента...другачије није могло да буде.

Мислим да је овде, као и кроз НИС, Фиат Србија као држава успела нешто што другима није пошло за руком. Да је ризиковала, улагала, да је све то још јако турбулентно, али дугорочно корисно...
Чак мислим да је настао један иновативни модел да радимо и доведемо друге да сарађују са нама.

Свакако је последњи тренутак да нешто преломимо, преокренемо, поставимо боље полазне основе и кренемо да радимо и сналазимо се у датим условима.

Када ове фирме сутра оду, треба да смо у том тренутку јачи и да знамо шта хоћемо и да кренемо да радимо... у новим халама, зградама, флотама, са развијенијом прерадом, дистрибуцијом, много већим бројем клијената, развијенијим и рационалнијим начином пословања и снажнијим референцама него до сада.

Пратити, вагати... не и падати у ватру!
 
Delija":3p323b08 je napisao(la):
Не вреди, бавиш се партијском демагогијом и постове ми и буквално извлачиш из контекста.

Поздрав.

Ако се неко константно бави демагогијом на овом форуму, то сигурно нисам ја.

Осим тога, зашто си написао нешто што и политички аматер почетник попут мене тако олако може да извуче из контекста? И не само ја, већ више форумаша поставља иста "демагошка" питања? Није то проблем само у причи са ЕрСрбијом, на свакој теми се провлачи иста прича и исте жеље, да дођу неки милијардери да их ми очерупамо, да нам све што фали изграде, да нам покрију дугове које смо ми направили и да онда покупе кофере и склоне нам се са очију остављајући све то нама у власништво...

Хоћеш рећи да не постоји изузетно јака таква атмосфера на форуму? Не у задњих есец, два, годину, већ одувек. Нема то везе ни са тренутном странком на власти или прошлом или будућом. То је остатак социјализма у главама а не демагогије.


Имали смо мртву партијску компанију са финансијском црном рупом коју НИКО није хтео. Економски је најбоље било угасити је и да је то урађено, ко да гледам твоје постове са репертоаром типа: "ИЗДАЈА НАРОДА!!!" Шта смо имали, добро смо прошли. Да ли је могло одговорније? Могло је. Да ли је требало? Требало је? Да ли је "скандал"? Није.
 
tragac":3qsw1gzr je napisao(la):
Ovaj thread je pun političke agitacije i bolje da ga zatvorimo.

апсолутно се слажем, јер је ова тема отишла у три лепе још пре неколико страна

beowl":3qsw1gzr je napisao(la):
Slažem sa sa onim što si napisao na toj strani, uključujući i deo sa zaziranjem od medija. U Srbiji ne postoje bilo kakvi mediji čiji bi cilj bio da javnosti prikažu neku istinu već isključivo stranački bilteni čija je svrha da javnosti isperu mozak i prikažu svoje izmišljotine kao nekakva senzacionalna otkrića. Svi do jednog su pretvoreni u to.

данашњи медији су само партијска гласила и најжући могући таблоиди, тако да је сасвим разумљиво што се неке ствари избегавају да се објаве у медијима

mekbejn":3qsw1gzr je napisao(la):
Saša Radulović, bivši ministar privrede je izjavio da je vrednost imovine JATa oko 200 miliona dolara tj. oko 150 miliona evra.
Ja sam greškom zamenio dolare za evre.

у задње време доста имам прилике да видим шта прича смРадуловић (доста мојих ФБ пријатеља шерује вести са његовог сајта), и могу ти рећи следеће: класична пљувачина заједљивог опозиционог политичара који је најурен из власти. па човек је приучени блог економиста (по струци је инжењер електротехнике, аутоматика и електроника), тако да се сви његови коментари о економији могу окачити мачку о реп. читава његова каријера у економији се своди на стечајног управника неколико пропалих предузећа
 
JohnnyLee":2oud4mor je napisao(la):
mekbejn":2oud4mor je napisao(la):
Saša Radulović, bivši ministar privrede je izjavio da je vrednost imovine JATa oko 200 miliona dolara tj. oko 150 miliona evra.
Ja sam greškom zamenio dolare za evre.

у задње време доста имам прилике да видим шта прича смРадуловић (доста мојих ФБ пријатеља шерује вести са његовог сајта), и могу ти рећи следеће: класична пљувачина заједљивог опозиционог политичара који је најурен из власти. па човек је приучени блог економиста (по струци је инжењер електротехнике, аутоматика и електроника), тако да се сви његови коментари о економији могу окачити мачку о реп. читава његова каријера у економији се своди на стечајног управника неколико пропалих предузећа

Pošto mi se jako sviđa šta priča Radulović, ne bih se složio sa konstatacijom. Čovek je ušao u Vladu na poziv Vučića, i podneo je ostavku, a nije najuren kao što tvrdiš. Isto tako što se tiče toga da je priučen: imamo Dinkića koji nije priučen, razbio je faks kao dete zvečku, pa opet bih izabrao Radulovića pre njega. Isto tako, reci mi jednog političara sa radnim iskustvom, pogotovo u privredi i ekonomiji, kao što je Radulović? Vučić i radni staž? Siniša Mali plagijator (ruku na srce kažu da je bio pošteno radio u Agenciji za privatizaciju pre nego što je to odlučio da naplati u SNS-u)? Ne bih ga nazvao ni zajedljivim ali dobro. Pre bih zajedljivim nazvao konstataciju "Miškovićeve novine" i ostale pozicionaške ispade. Žuti su nas rastavili, ovi nastavljaju.

Правио и водио компаније од гараже до преко 150 запослених. У Канади и САД-у, био CЕО, члан менаџмент тима и борда директора неколико компанија. Био активан учесник Silicon Valley Internet boom-a и bust-a. Лиценцирани стечајни управник. Портфолио менаџер. Саветник Асоцијације за мала и средња предузећа за порески систем. Стручни сарадник Савета Европе, ОЕБС-а, Америчке Амбасаде, ГИЗ-а, НАЛЕДа. Финансијски експерт тужилаштва за стечај и берзу. Заједно са тимом експерата држи тренинге за тужиоце, полицијске инспекторе за привредни криминал, радне групе и друге државне органе на тему привредног криминала и злоупотреба у стечају, приватизацији и на берзи.

I naravno da je politička priča oko JAT-a. Ovde više ne može da se prdne bez politike. JAt je uništen od strane politike i stranaka, političar ga je prodao. I sutra kad se okrene vlast opet ima da ga masiraju sa istragama kao i NIS.

Što se tiče vrednosti, evo članaka iz 2008. i 2012. godine.

http://mondo.rs/a102434/Info/Drustvo/Vr ... -evra.html

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ak ... mame-kupce
 
имам врло ниско мишљење о свим политичарима, укључујући и о дотичном, тако да заиста нећу да улазим даље у расправу о њему. имаш овде један добар коментар на неку његову конференцију за штампу, а везана је за причу о овом договору. е да, у тој вести на коју гађа линк се види лицемерство Виз Ера
елем, ако је вредност 2008. била 150 милиона, заиста не знам како су дошли до цифре од 300 милиона 2012. године, када су те четири године биле најгоре у ЈАТ-овој историји. то су врло контрадикторне информације које су се пружале вестима, али опет, као што сам рекао у претходном посту:

JohnnyLee":18ata2bw je napisao(la):
данашњи медији су само партијска гласила и најжући могући таблоиди, тако да је сасвим разумљиво што се неке ствари избегавају да се објаве у медијима

тако да се не може очекивати неко озбиљније новинарство у овој земљи. а вредност ЈАТ-а никада нећемо знати
 
Mislim da to 2008. nije bila procenjena vrednost nego početna cena na tenderu za 51% vlasništva, na koji se niko nije javio. Na kraju je ta cena spuštena na 25 miliona i niko nije otkupio konkursnu dokumentaciju.
 
Svima kojima je bivši ministar Radulović postao neki ultra mega giga autoritet i sve što on kaže je apsolutno tačno, i jedino tačno...i on je sveti gral istine i tako to...jedno pitanje.
Evo taj isti čovek, njegov razgovor sa nekim direktorom jednog od propalih preduzeća u SRB, krajem prošle godine:

Radulović: Kad imate dugove 100 miliona, a imovinu 30...je l ima teoretske šanse da otplatite 100 miliona evra? Je l ima?
Neki direktor: Nema.
Radulović: Koliko ste onda vredni za vlasnika, za državu...u ovom trenutku?
Neki direktor: Evo, rećiću Vam...
Radulović: Ma, evo rećiću Vam ja i to vrlo jasno...- nula! Dužan je više nego što ima.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uCvWI#t=76

Ako bi forumaši koji cene Radulovića, koji ovde ponavljaju njegova saopštenja, bili ljubazni da meni, neverniku u ''Svetog Radulovića najpametnijeg prepoštenog'' pojasnite kako sad odjednom ova ista njegova logika ne vredi u slučaju JAT-a??? Ono gore napisano, prevedeno u JAT slučaj bi izgledalo ovako:

- Kad imate dugove 500 miliona, a imovinu 200 miliona, je l ima teoretske šanse da otplatite 500 miliona evra? Je l ima?
Nema.
- Koliko ste onda vredni za vlasnika, za državu...u ovom trenutku?
Evo, rećiću Vam...
- Ma, evo rećiću Vam ja i to vrlo jasno...- nula! Dužan je više nego što ima.

Kako ovo sada više ne vredi?
Kako je sad odjednom problem što se 49% nule proda za 40 miliona evra? I to ne bilo kome, nego Etihadu.
Sve da uopšte ne osporavam budalaštinu o imovini od 200 milliona.

========================

Delija":1ykq2u3q je napisao(la):
...Пуна вам уста капитализма, тржишних услова итд а заговарате нешто што се може описати само као хард кор социјализам и то онај најдеструктивнији где се упорно трпају паре грађана у доказане губиташе. Да ствар буде гора, све иде преко леђа успешног и профитабилног јавног предузећа какав је Аеродром НТ.

Puna su ti usta zaštite Aerodroma, gde si bio sa tim istim ustima kada JAT nije plaćao tom istom Aerodromu?
Pošto znaš da nije plaćao...kako je to onda ANT postao uspešan i pored toga što mu JAT nije plaćao?
Kako onda to i danas, u prvoj polovini 2014. godine, ANT ima veći prihod i profit nego u prvoj polovini 2013. godine?
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... eseci-2014

Zašto uporno pokušavaš da proguraš ideju da je neplaćanje ANT-u nastalo tek sa pojavom AS, kada znaš odlično da ni JAT nije ništa plaćao? Ranije, kada JAT ne plaća, država pokriva taj gubitak, i sledeće godine opet...i sledeće godine opet...i sledeće godine opet...i sledeće godine opet...i tako kao da u bunar baca pare.
A, kad sada pokriva taj isti minus...to joj se računa u njen deo ulaganja u novu aviokompaniju i oročeno je...nema narednih 10 godina tako. I, kao što vidimo...to ne utiče da ANT ode u minus, kao što nije uticalo ni ranije.

Delija":1ykq2u3q je napisao(la):
...а не да се овако бахати над Аеродромом који је, подсећам, био успешан чак и у време највеће кризе и пре Ер Србије.

Čekaj, čekaj...JAT nije plaćao i ANT je bio uspešan? Znači li to da i kada AS ne plaća, ANT će isto biti uspešan?
Dokle onda misliš da nastaviš sa pričom kako AS tera ANT u propast, naročito što su danas izneti podaci za prvu polovinu godine, i poznati su ti?

========================

Delija":1ykq2u3q je napisao(la):
Тако је и ЈАТ уз мало шминке могао да "успешно" послује с том разликом што би макар био 100% у нашем власништву.

Što sve ove godine unazad najbolje pokazuju.

========================

Delija":1ykq2u3q je napisao(la):
- Препусти ефективну контролу над компанијом у чијем је већинском власништву.

Za ovo si već dobio primer, ali izgleda ignorišeš sve što ti se ne dopada od napisanog.

Kao što ignorišeš da navedeš koje konkretne odredbe kojih akata su prekršene (kad si već to tvrdio)?
Kao što ignorišeš da kažeš zašto onda ne podneseš krivičnu prijavu kada si već ''siguran da je kriminal''? Štitiš li Vućića ustvari?
Isto tako kao što ignorišeš da napišeš kako bi ti rešio JAT? Evo, ovo što je urađeno ne valja, izvoli i reci nam kako bi ti sredio JAT?

Inače, primer koji si dobio je da su ameri dali Fiatu 20% vlasništva Chryslera za džabe...i dali im da postave kompletan menadžment iako su tada imali samo 20% vlasništva, pa su još i tih 20% dobili džabe. Ali dobro....samo ti ignoriši to opet i traži u nekom svom sledećem postu da ti se navede primer. :D
 
neshaoct":3fv06tl4 je napisao(la):
Svima kojima je bivši ministar Radulović postao neki ultra mega giga autoritet i sve što on kaže je apsolutno tačno, i jedino tačno...i on je sveti gral istine i tako to...jedno pitanje.
Evo taj isti čovek, njegov razgovor sa nekim direktorom jednog od propalih preduzeća u SRB, krajem prošle godine:

Radulović: Kad imate dugove 100 miliona, a imovinu 30...je l ima teoretske šanse da otplatite 100 miliona evra? Je l ima?
Neki direktor: Nema.
Radulović: Koliko ste onda vredni za vlasnika, za državu...u ovom trenutku?
Neki direktor: Evo, rećiću Vam...
Radulović: Ma, evo rećiću Vam ja i to vrlo jasno...- nula! Dužan je više nego što ima.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uCvWI#t=76

Ako bi forumaši koji cene Radulovića, koji ovde ponavljaju njegova saopštenja, bili ljubazni da meni, neverniku u ''Svetog Radulovića najpametnijeg prepoštenog'' pojasnite kako sad odjednom ova ista njegova logika ne vredi u slučaju JAT-a??? Ono gore napisano, prevedeno u JAT slučaj bi izgledalo ovako:

- Kad imate dugove 500 miliona, a imovinu 200 miliona, je l ima teoretske šanse da otplatite 500 miliona evra? Je l ima?
Nema.
- Koliko ste onda vredni za vlasnika, za državu...u ovom trenutku?
Evo, rećiću Vam...
- Ma, evo rećiću Vam ja i to vrlo jasno...- nula! Dužan je više nego što ima.

Kako ovo sada više ne vredi?
Kako je sad odjednom problem što se 49% nule proda za 40 miliona evra? I to ne bilo kome, nego Etihadu.
Sve da uopšte ne osporavam budalaštinu o imovini od 200 milliona.

========================

Delija":3fv06tl4 je napisao(la):
...Пуна вам уста капитализма, тржишних услова итд а заговарате нешто што се може описати само као хард кор социјализам и то онај најдеструктивнији где се упорно трпају паре грађана у доказане губиташе. Да ствар буде гора, све иде преко леђа успешног и профитабилног јавног предузећа какав је Аеродром НТ.

Puna su ti usta zaštite Aerodroma, gde si bio sa tim istim ustima kada JAT nije plaćao tom istom Aerodromu?
Pošto znaš da nije plaćao...kako je to onda ANT postao uspešan i pored toga što mu JAT nije plaćao?
Kako onda to i danas, u prvoj polovini 2014. godine, ANT ima veći prihod i profit nego u prvoj polovini 2013. godine?
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... eseci-2014

Zašto uporno pokušavaš da proguraš ideju da je neplaćanje ANT-u nastalo tek sa pojavom AS, kada znaš odlično da ni JAT nije ništa plaćao? Ranije, kada JAT ne plaća, država pokriva taj gubitak, i sledeće godine opet...i sledeće godine opet...i sledeće godine opet...i sledeće godine opet...i tako kao da u bunar baca pare.
A, kad sada pokriva taj isti minus...to joj se računa u njen deo ulaganja u novu aviokompaniju i oročeno je...nema narednih 10 godina tako. I, kao što vidimo...to ne utiče da ANT ode u minus, kao što nije uticalo ni ranije.

Delija":3fv06tl4 je napisao(la):
...а не да се овако бахати над Аеродромом који је, подсећам, био успешан чак и у време највеће кризе и пре Ер Србије.

Čekaj, čekaj...JAT nije plaćao i ANT je bio uspešan? Znači li to da i kada AS ne plaća, ANT će isto biti uspešan?
Dokle onda misliš da nastaviš sa pričom kako AS tera ANT u propast, naročito što su danas izneti podaci za prvu polovinu godine, i poznati su ti?

========================

Delija":3fv06tl4 je napisao(la):
Тако је и ЈАТ уз мало шминке могао да "успешно" послује с том разликом што би макар био 100% у нашем власништву.

Što sve ove godine unazad najbolje pokazuju.

========================

Delija":3fv06tl4 je napisao(la):
- Препусти ефективну контролу над компанијом у чијем је већинском власништву.

Za ovo si već dobio primer, ali izgleda ignorišeš sve što ti se ne dopada od napisanog.

Kao što ignorišeš da navedeš koje konkretne odredbe kojih akata su prekršene (kad si već to tvrdio)?
Kao što ignorišeš da kažeš zašto onda ne podneseš krivičnu prijavu kada si već ''siguran da je kriminal''? Štitiš li Vućića ustvari?
Isto tako kao što ignorišeš da napišeš kako bi ti rešio JAT? Evo, ovo što je urađeno ne valja, izvoli i reci nam kako bi ti sredio JAT?

Inače, primer koji si dobio je da su ameri dali Fiatu 20% vlasništva Chryslera za džabe...i dali im da postave kompletan menadžment iako su tada imali samo 20% vlasništva, pa su još i tih 20% dobili džabe. Ali dobro....samo ti ignoriši to opet i traži u nekom svom sledećem postu da ti se navede primer. :D

zaboravljaš da JAT ovde ne vredi 0, jer država prethodno preuzima sve dugove (čisti od dugova), odnosno to postaje javni dug, koji ćemo otplaćivati i ti i ja i svi mi. takođe država u nedogled SUBVENCIONIŠE nadalje kompaniju (bespovratno) time ne povećavajući učešće u kapitalu, dok etihad KREDITIRA kompaniju, a pritom stiče vlasništvo, da li ti je sad jasnije? prvo pročitaj ugovor, pa onda vuci paralele, hvala na pažnji.
 
neshaoct":3u4kyy4z je napisao(la):
Svima kojima je bivši ministar Radulović postao neki ultra mega giga autoritet i sve što on kaže je apsolutno tačno, i jedino tačno...i on je sveti gral istine i tako to...jedno pitanje.
Evo taj isti čovek, njegov razgovor sa nekim direktorom jednog od propalih preduzeća u SRB, krajem prošle godine:

Radulović: Kad imate dugove 100 miliona, a imovinu 30...je l ima teoretske šanse da otplatite 100 miliona evra? Je l ima?
Neki direktor: Nema.
Radulović: Koliko ste onda vredni za vlasnika, za državu...u ovom trenutku?
Neki direktor: Evo, rećiću Vam...
Radulović: Ma, evo rećiću Vam ja i to vrlo jasno...- nula! Dužan je više nego što ima.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uCvWI#t=76

Ako bi forumaši koji cene Radulovića, koji ovde ponavljaju njegova saopštenja, bili ljubazni da meni, neverniku u ''Svetog Radulovića najpametnijeg prepoštenog'' pojasnite kako sad odjednom ova ista njegova logika ne vredi u slučaju JAT-a??? Ono gore napisano, prevedeno u JAT slučaj bi izgledalo ovako:

- Kad imate dugove 500 miliona, a imovinu 200 miliona, je l ima teoretske šanse da otplatite 500 miliona evra? Je l ima?
Nema.
- Koliko ste onda vredni za vlasnika, za državu...u ovom trenutku?
Evo, rećiću Vam...
- Ma, evo rećiću Vam ja i to vrlo jasno...- nula! Dužan je više nego što ima.

Kako ovo sada više ne vredi?
Kako je sad odjednom problem što se 49% nule proda za 40 miliona evra? I to ne bilo kome, nego Etihadu.
Sve da uopšte ne osporavam budalaštinu o imovini od 200 milliona.

Ovo lupetanje oko svetog grala istine, mega giga autoriteta itd. neću ni da komentarišem. Zadržaću se na ovom ribanju direktora "14. oktobra". Verujem da si odgledao do kraja to, pa me zanima posle ovog dela dijaloga koji si naveo, šta je Radulović rekao direktoru? Šta im je zadatak?

"Znači zadatak za rukovodstvo je da se prođe kroz popis imovine, da se proceni sva imovina fer tržišno, da se obračunaju sve obaveze i da to završimo do kraja novembra."

Da je to urađeno sa JAT-om onda za neke "sveti gral istine Radulović" kako si ga to duhovito nazvao, ne bi imao municiju za "lupetanje" o 200 miliona evra imovine i ostale brojke.

Da li možeš da mi objasniš ovo: toliko je JAT bio loš i gubitaš, toliko uzdaha je Vučić na to potrošio, ali na kraju je postavio upravo bivšeg direktora JAT-a Saša Vlaisavljević (pod čijim rukovodstvom je JAT godišnje gubio 80 miliona dolara) za novog direktora Aerodroma (inače i bivši saradnik Đilasa)?
 
Voleo bih da čujem ko bi to plaćao dugove Jata da se nije pojavio Etihad. Evo, da je Jat ostao u državnom vlasništvu ili otišao u likvidaciju, ko bi platio njegove dugove?

Da li je dug u bilansima Jata ili u javnom bilansu države, potpuno je nebitno. On opterećuje poreske obveznike na isti način jer mora da ga plati onaj ko ga je napravio. A napravila ga je država koju finansiraju poreski obveznici tj svi mi.

Što se tiče ugovora, država se po ugovoru delom obavezala da subvencioniše kompaniju a delom će joj, kao i Etihad, davati vlasničke pozajmice.

Država ne subvencioniše kompaniju u nedogled nego do kraja 2016. godine. Vrlo jasno je navedeno u ugovoru.

Etihadovo vlasništvo proizilazi iz konvertibilnog zajma koji, nakon što je konvertovan u 49% vlasništva, niko neće otplaćivati. On je u celosti otplaćen vlasničkim ulogom.
 
beowl":2j091qu3 je napisao(la):
Voleo bih da čujem ko bi to plaćao dugove Jata da se nije pojavio Etihad. Evo, da je Jat ostao u državnom vlasništvu ili otišao u likvidaciju, ko bi platio njegove dugove?

Da li je dug u bilansima Jata ili u javnom bilansu države, potpuno je nebitno. On opterećuje poreske obveznike na isti način jer mora da ga plati onaj ko ga je napravio. A napravila ga je država koju finansiraju poreski obveznici tj svi mi.

Što se tiče ugovora, država se po ugovoru delom obavezala da subvencioniše kompaniju a delom će joj, kao i Etihad, davati vlasničke pozajmice.

Država ne subvencioniše kompaniju u nedogled nego do kraja 2016. godine. Vrlo jasno je navedeno u ugovoru.

Etihadovo vlasništvo proizilazi iz konvertibilnog zajma koji, nakon što je konvertovan u 49% vlasništva, niko neće otplaćivati. On je u celosti otplaćen vlasničkim ulogom.

Da li je svima bilo ponuđeno ovo što je Etihad dobio pa da možemo da kažemo "hvala Bogu na Etihadu"? Dugovi državi, subvencije, Aerodrom,..?
 
neshaoct":25opr5nb je napisao(la):
Puna su ti usta zaštite Aerodroma, gde si bio sa tim istim ustima kada JAT nije plaćao tom istom Aerodromu?
Pošto znaš da nije plaćao...kako je to onda ANT postao uspešan i pored toga što mu JAT nije plaćao?
Kako onda to i danas, u prvoj polovini 2014. godine, ANT ima veći prihod i profit nego u prvoj polovini 2013. godine?
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... eseci-2014

Zašto uporno pokušavaš da proguraš ideju da je neplaćanje ANT-u nastalo tek sa pojavom AS, kada znaš odlično da ni JAT nije ništa plaćao? Ranije, kada JAT ne plaća, država pokriva taj gubitak, i sledeće godine opet...i sledeće godine opet...i sledeće godine opet...i sledeće godine opet...i tako kao da u bunar baca pare.
A, kad sada pokriva taj isti minus...to joj se računa u njen deo ulaganja u novu aviokompaniju i oročeno je...nema narednih 10 godina tako. I, kao što vidimo...to ne utiče da ANT ode u minus, kao što nije uticalo ni ranije.

Čekaj, čekaj...JAT nije plaćao i ANT je bio uspešan? Znači li to da i kada AS ne plaća, ANT će isto biti uspešan?
Dokle onda misliš da nastaviš sa pričom kako AS tera ANT u propast, naročito što su danas izneti podaci za prvu polovinu godine, i poznati su ti?

Dobit nije povecana zbog Air Serbia i povecanja poslovanja iste, jer ista i dalje NE PLACA nista, to je tih 700 miliona dinara otipisanih dugovanja u 2014... povecano je zato sto nije ove godine bilo investicionih ulaganja kao u 2012 i 2013 u terminale, mostove, investicije. A da nije otpisano JAT u a sada Air Serbii 40 MILIONA EURA nego to lepo placeno, ne bi dobit u 2013 bila bednih par miliona eura nego bi bilo i 30 miliona eura i vise. Ako nisi dobro procitao izvestaj da ti opet pojasnim - AIR SERBIA i dalje NE PLACA NISTA, ni ove godine, tako da od njenog povecanja prometa za 30 posto, aerodrom nije dobio ni pare! Akcije sada rastu zbog potraznje jer se objavljuju podaci o povecanju... cekaj da dodje zavrsni racun za 2014 ako Air Serbia i dalje ne bude placala - da vidimo akcije kolike ce biti tada. Kad smo vec kod akcija - ako daju arapima aerodrom, sta ce biti sa tim akcijama manjinskih akcionara - 17 posto? Postaju bezvredne? I ko ce da odgovara na tuzbe akcionara kada pocnu da pljuste zbog toga. Ko ce to da placa? Arapi? Vucic? Ne bato, ti i ja i ostali gradjani Srbije.

Довиђења пријатно госин демагог

Срам да буде ове силне демагоге који су се одједном појавили и који нам сервирају логичке конструкције неког десетогодишњака.

Ово је више него очигледно шта се ради. Да аеродром све ове године па и 2014е, као и у наредним годинама није сакаћен за профит који је својим растом остварио већ би из редовних прихода обезбедио сва средства за завршетак свих фаза реконструкције Т2, реконструкцију Т1 за лоукостере и нови Т3. А чак и да није такав случај годишњи профит између 15 и 30 милиона евра је такав да би се банке утркивале да дају кредит таквом предузећу. Где је проблем? Проблем је што се субвенционисањем Ер Србије дешава следеће:

- У финансијском смислу за грађане Србије Ер Србија остаје исти или сличан терет као што је био и ЈАТ

- У финансијском смислу за АНТ Ер Србија остаје исти или сличан терет као што је био и ЈАТ

- АНТ се гура у страно власништво управо оваквом преваром и отимањем његовог профита и онемогућује се његов самостални развој

- Жвалави Гебелс ће наставити и буквално да пресипа из шупљег у празно тако што ће на крају године причати о неком профиту Ер Србије који је директна последица отимања дела профита аеродрома.
 
Vrh