Šta je novo?

Air Serbia

Malopre na letu Bgd-London mnogo dobar gulas, a sataras drugo jelo. Kad udjes u avion etno muzika, lepo izgleda.
 
„Er Srbija“ pod kontrolom Srbije,, "Etihad" samo suvlasnik
T. S. | 04. april 2014. 21:45 | Komentara: 1

Evropska komisija pokrenula istragu o suvlasništvu „Etihada“ u pojedinim evropskim avio-kompanijama. Nacionalna avio-kompanija UAE je manjinski vlasnik "Er Srbije"
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... -suvlasnik (ceo tekst)
 
Urke":31vxzyxe je napisao(la):
Pitanje je kako će puštanjem u saobraćaj oba A320 biti završen privremeni plan obnove flote kad bi i sa dolaskom A319 YU-APA(ex F-ORAH) flota brojala 8 A319/320 umesto najavljenih i gore navedenih 10 aviona koji su uzeti u zakup?

Pre dvadesetak dana su dogovorili iznajmljivanje i trećeg A320 (http://exyuaviation.blogspot.com/2014/03/air-serbia-leases-third-a320.html). Drugi i treći A320 dobijaju od australijske low-cost kompanije Jetstar:
IMG_6440.jpg


S obzirom da nisu (iz ko zna kojih razloga) još uvek dobili planirani broj A319, odlučeno je izgleda da se kraj upotrebe B737 na redovnim linijama pomeri sa 31. marta na kraj aprila, do kada se nadaju da će u Bg stići dovoljan broj Airbuseva da pokriju sve planirane rute.
Poslednji let B737 je navodno planiran za 28. april na ruti Bg-Stokholm, s tim što je naravno moguće da će biti tu još izmena.
 
subota 5.04.2014. | 10:10
Nastavlja se saga oko Viz era Izvor: Danas
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=832906 (

Beograd -- Aerodrom "Nikola Tesla" nalazi se "između dve vatre", piše Danas u današnjem broju.

S jedne strane, mađarska niskotarifna kompanija Vizer srpsku vazdušnu luku optužuje da je cene usluga koje naplaćuje tom prevozniku podigla kako bi pomogla Er Srbiji, odnosno Etihadu. S druge, medijski izveštaji tvrde da je policija pokrenula istragu protiv čelnika Aerodroma, jer su navodno do sada pomagali Viz eru tako što su mu usluge naplaćivali manje nego ostalim prevoznicima, uključujući i Jatu.

Na sve ove optužbe, u aerodromu su reagovali gotovo nemušto, kratkim saopštenjem o tome da nijedna kompanija nije bila povlašćena i da su svi popusti koji su odobravani davani u skladu sa pravilnicima koji važe za sve kompanije.

Navodno, Viz er je putničku taksu plaćao 9,6 evra po putniku, umesto 12, koliko je redovna cena. Time je, kako se navodi, Viz er profitirao 1,3 miliona evra do sada, piše Danas.

Uz to, tvrdi se i da je Aerodrom ovom prevozniku odobrio popust za osvetljenje i parkiranje aviona, što je Viz eru uštedelo još oko četiri miliona evra. U Aerodromu tvrde da je sve urađeno u skladu sa cenovnikom i pravilnikom koji definišu pod kojim uslovima kompanija može da dobije popust, "u zavisnosti od obima prevezenih putnika, terminala koji koristi i obima i izbora usluga". Viz er je, recimo, koristio terminal 1, dok većina avio-prevoznika koristi renovirani terminal 2. Ipak, Aerodrom je "zbog čuvanja poslovnih kontakata" odbio da obelodani detalje ugovora sa Viz erom.

Na drugoj strani, letimičan pogled po osnovnim cenovnicima aerodroma u regionu ukazuje da su cene u Srbiji zaista uglavnom više nego u komšiluku. Viz er tvrdi da je Beograd najskuplji aerodrom u njihovoj mreži. Međutim, Beograd je i jedan od najvećih aerodroma u okruženju i geografski privlačan za prevoznike, što bar delimično može da opravda i više cene, a činjenica je i da je "Nikola Tesla" glavni (i trenutno jedini) civilni aerodrom u Beogradu, dok niskotarifne kompanije u većini slučajeva sleću na sporedne aerodrome, koji su jeftiniji zato što su za putnike nepovoljniji. Ipak, koliko tačno plaća Viz er, a kolike Er Srbija, javnost ne zna, pa je argumente svih strana teško vrednovati. Činjenica je, međutim, da je Viz er prepolovio broj linija ka kojima saobraća iz Beograda, nakon što su mu aerodromske vlasti podigle cene za 40 odsto, pa su time smanjeni i prihodi Aerodroma.

U tom kontekstu, pitanje je da li je Aerodrom išta izgubio time što je ovom niskotarifnom prevozniku davao popuste ili su samo putnici time bili na dobitku.
 
Felix55":3u0cppgt je napisao(la):
Pre dvadesetak dana su dogovorili iznajmljivanje i trećeg A320 (http://exyuaviation.blogspot.com/2014/03/air-serbia-leases-third-a320.html). Drugi i treći A320 dobijaju od australijske low-cost kompanije Jetstar:
IMG_6440.jpg


S obzirom da nisu (iz ko zna kojih razloga) još uvek dobili planirani broj A319, odlučeno je izgleda da se kraj upotrebe B737 na redovnim linijama pomeri sa 31. marta na kraj aprila, do kada se nadaju da će u Bg stići dovoljan broj Airbuseva da pokriju sve planirane rute.
Poslednji let B737 je navodno planiran za 28. april na ruti Bg-Stokholm, s tim što je naravno moguće da će biti tu još izmena.

стари Кингфишеров 319CJ отпада, тј. одустало се од даљег лизинга јер има силних техничких проблема око њега (зато је и узет још један 230). YU-APG је у Минхену, треба ускоро да дође у Београд, као и YU-APA и вероватно ће доћи до краја месеца, ако не и до средине. трећи 320 (претпостављам YU-API) ће вероватно доћи до краја априла, евентуално у мају. тако да ће у флоти бити 6 319 и 3 320 (уместо 7+2) и 5 АТР, што је укупно 14 авиона и 4 733 за чартере (од пет AND, ANI, ANJ, ANK и ANV који су њихово власништво)
 
YU APG je vec u Beogradu.Kazu na SSC da su ga videli ispred hangara u isto vreme kad je YU-APH otisao za LHR pre neki dan.

Sutra je planirano da jedan A320 ide za SVO,a drugi neposredno posle njega za ZRH.Tako je bilo i ovih dana medjutim leteo je samo jedan A320. Videcemo sta ce sutra biti.

P.S. A6-SAA je izgleda u kvaru,nadam se da je nesto manje u pitanju.
 
чуо сам и ја да су и APA и APG у Београду, али нема никакав конкретан доказ
 
Jedna polu-ekskluziva:
u pripremi je novi sajt Air Serbia sa novim funkcionalnostima i gde će konačno biti moguće plaćanje direktno u stranim valutama (eur i usd).
 
Samo da se ubacim, na konto toga da se eliminišu lou-kost kompanije da bi ljudima bila bliža Air Serbia. Šta ćemo sa kartelskim dogovorom Montenegra i JAT-a tj. sad Air Serbia? Da li je i to normalno? Nacionalni prevoznik i sve je to lepo, ali krajnji potrošači pucaju 160 evra za povratnu kartu do Tivta.
 
Da daju karte po 60 evra povratnu imali bi 20 polazaka dnevno...

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
Nastalo bi zagusenje na tv aerodromu od toliko letova za bg
 
Trejsi":3v42yor5 je napisao(la):
Samo da se ubacim, na konto toga da se eliminišu lou-kost kompanije da bi ljudima bila bliža Air Serbia. Šta ćemo sa kartelskim dogovorom Montenegra i JAT-a tj. sad Air Serbia? Da li je i to normalno? Nacionalni prevoznik i sve je to lepo, ali krajnji potrošači pucaju 160 evra za povratnu kartu do Tivta.

Duopol na žalost nije ništa novo, pogotovo kada nema lowcost prevoznika na liniji. Veoma slična situacija je bila na Istanbulu koji je uredno koštao 200 evra kod Jata i Turkisha (doduše Turkish je van sezone imao popuste od 50%). Onda je uleteo Pegasus i evo sada Turkisha na redovnoj ceni od 130 evra (150 u vreme praznika) a Er Srbija je na 110 evra pošto je na drugom aerodromu.

Na liniji za Tivat bi bilo idealno kada bi uleteo neki lowcost prevoznik i napravio sličan efekat, što je sasvim izvodljivo pošto su i Srbija i Crna Gora potpisnice ECAA. Prvi je Wizz to mogao da uradi ali im to naravno nije palo na pamet.
 
Pa onda su im procene da LC varijanta Beograd - Tivat ne bi bilo uspesna. Ne vidim druge moguce razloge, jer je kako kazete trziste otvoreno. Treba uzeti u obzir i strukturu putnika izmedju ove dve destinacije. Vecini bi i ta cena od 60Eur bila previsoka

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Kako da ti bude previsoko kada povratna vozna karta kosta 50evra leti, a bus do PG 40 i koji evro... I putujes 12 sati.

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
авион би био лепо попуњен за Тиват са ценом од 60€. али проблем је, као што је рекао Директор, са тиватским аеродромом што он нема капацитет. ове године ће прешишати милион путника, а нови терминал неће још неко време.
иначе, иако су и Србија и Црна Гора потписнице ЕЦАА, то не важи за саобраћај између те две земље, јер оне нису чланице ЕУ, тако да ЕЦАА споразум ту не примењују. да се примењује, одавно би нискотарифне компаније летеле Београд-Тиват
 
успут, Б&Х Ерлајнз се понудио да обавља летове у име Ер Србије са њиховим авионима. ионако им авион сваки дан седи у Београду по 6 сати (пошто немају где да лете), па су се понудили да обављају летове у региону
 
heheh koji mini monopolisti postajemo :) Velika riba u najavi jede poodavno male ribice
 
Stvarno je brutalno dobra reklama :)

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
Vrh