Šta je novo?

Air Serbia

Lik jeste cudak, ali se mogu procitati i zanimljive stvari kod njega. Meni je takodje sasvim ok kad kritikuje nase politicare koji lupetaju o avijaciji, a pojma nemaju ili najavljaju nesto sto se naravno nakon toga ne desi.
Meni npr nije ok kad kritikuje naše političare, pošto motiv nema nikakve veze sa avijacijom nego je čisto naslađivanje našim problemima i jedva dočeka da se kod nas neko izlupa, da on može da napravi senzaciju od toga. Nešto ne vidim da tako "kritikuje" (ismeva) svoje političare
 
Poslednja izmena:
Шта те спречава да се укључиш у дискусију овде или на другим местима када критикујемо глупости домаћих политичара? Ја сам пре десетак дана за Весића и његове авио изјаве рекао да се: Развалио од понављања и грешака. Или ти није толико задовољство ако се критикује овде?

За разлику од наших сајтова (без обзира на језик) који имају приступ плаћеним професионалним информацијама као што је број путника по свим аеродромима, ексклузивним интервјуима и слично, све што тамо можеш да нађеш је или већ слободно објављено на интернету ако знаш шта тражиш или је понека информација од његових ортака из Хрватске или првенствено Хрвата из региона, што мене не занима.
Iskljucivo mi je zadovoljstvo kad se kritikuje tamo, a ne ovde. Ne znam cemu takav ton, kao da ti se neko licno zamerio. Opusti se, popij pivo i citaj ono sta zelis, a pusti ostale da donose zakljucke.
 
Колико схватам он је сад на одржавању тј сервису трапа а не фарбању.
 
Колико схватам он је сад на одржавању тј сервису трапа а не фарбању.
Pa da li to znaci da je ofarban pa poslat na servis, ili tek ide na farbanje?
Farbanje traje odredjeno vreme, tako da bi avion vec morao biti ofarban
 
Inace, juce je let za Cikago (YU-ARB) kasnio oko 90 minuta i avion je bio pun.
 
Iskljucivo mi je zadovoljstvo kad se kritikuje tamo, a ne ovde. Ne znam cemu takav ton, kao da ti se neko licno zamerio. Opusti se, popij pivo i citaj ono sta zelis, a pusti ostale da donose zakljucke.
Puštam druge da donose zaključke kao što i ja imam pravo da donosim zaključke. Ne sumnjam da ti je isključivo zadovoljstvo kad se kritikuje tamo.

Prvi render A330 EXPO livreje je objavljen na Beobuildu pre par meseci:

https://forum.beobuild.rs/threads/air-serbia.989/page-437#post-1197618

3799776_unnamed-2_ff-jpg.186949
 
A šta bi falilo da avion bude obojen u Expo boje?

- Dodatna zarada za Air Serbia, jer svakako bi morala da se plati reklama
- Promocija expo izložbe širom sveta. Svakako bi se slike tih aviona našle na svim vazduhoplovnim portalima, i skrenule pažnju na događaj
- da sam Air Serbia, tražio bih novac da se ofarba kako dugolinijski avion (A330), tako i neki kratkolinijski (A319, A320). Ipak je događaj regionalnog karaktera, tako da bi bio zanimljiviji turistima iz Evrope


Evo, i druge aviokompanije su imale specijalne boje za velike Expo izložbe, primeri za Expo 2010, 2015, 2020 (malko kasnije održan zbog korone), i naredne velike izložbe u 2025. godini.

alitalia expo 2015.jpeg
alitalia expo 2015.jpg
china eastern expo 2010.jpg
emirates expo 2020.jpg
japan airlines expo 2025.jpg
 
само што су све ово светске изложбе, а не ово што је код нас, шта год да је
Air_Astana_Embraer_190_with_Expo_2017_logo_copy.jpg

Морам да те демантујем...Специјализовани Експо 2017 у Астани је такође имао рекламу на авионима националне авиокомпаније. Зашто увек морамо да кудимо оно што је добро у нашој земљи? Свака земља би била срећна да дође Експо изложба код њих, само код нас је то нешто негативно. Наравно да треба да се рекламира на авионима Ер Србије него шта!
 
Оно што је Марек и најавио после Мајамија као једну од опција чак и пре Торонта. Између Токија и Балкана има доста путника који лете преко других аеродрома у Европи. Дакле ово има смисла и види се да се Ер Србија рационално развија и планира своје операције. Биће тада 5 А330 у флоти а тренутно се разматра куповина авиона А320 породице у сарадњи са министарством финансија.
 
Japan tek sad dobija GSA a Torontu više od decenije imaju ovo i to ne samo GSA kao na drugim mestima:

torontooffice.JPG


Er Srbija se neracionalno razvija, između Toronta i Balkana ima nekoliko puta više putnika nego između Tokija i Balkana.
 
Мени се чини да ово неће бити само Толико већ Сеул, а поток ће бити преко целе године + карго.

Могуће је да Канада има у овом моменту бројчано потенцијалних путника више али сви су здудани на лето, Нова година/ Божић и Васкрс. Карга тамо има мало.
 
Siguran sam da Toronto krece onog trenutka kad budu imali dovoljno opcija za peglanje sezonalnosti ili toliko long-haul kapaciteta da ta leto-zima razlika koju ce Toronto praviti ne bude kriticna
 
Сагласан сам. А то може да буде, по мојој слободној процени, кад се појави пети широкотрупац у флоти. Тада је могуће зими га максимално упослити за далеке туристичке дестинације. Али, прво стимулисање тражње, чартери, па зима са Вамосом или трећим даваоцем широкотрупца у лизинг, и на крају пати широкотрупац.
 
Zdrav razum kaže da se Toronto mogao pokrenuti i kad je bio samo jedan širokotrupac u floti, zar ne? Ali prestiž, projekcije uspeha, politika, prioriteti se menjaju pa kao nije dovoljno ni četiri A330.

Njujork i Čikago idu 10 puta nedeljno u sezoni, uglavnom 5 puta van sezone. Sezonalnost ta dva odredišta je kriva što zimi 5 dana nedeljno avioni sede besposleni. Toronto može da ide najviše 2 dana nedeljno, i ako je samo sezonska linija to znači da bi Toronto bio kriv za najviše 2 neradna dana nedeljno tokom zimske sezone. Dakle postojeći JFK i ORD krivi za čak 5 dana, YYZ za samo dva dana. Ko je bre ovde lud kada krivi Toronto za sezonalnost? Dozovite se zdravom razumu.
 
Тешко да су баш беспослени, јер их треба и одржавати, треба да мењају једни друге. Торонто, као што рекох нема никакав или врло мали карго,
Друго питање је колико може путника да се скупи, поготову у прво време?
Ах да, ми јо са Канадом имамо и неки чудан билатерални споразум...

Ни Чикаго није био прва дестинација у Америци иако је је било "логично" да буде управо он први а не Њујорк
 
Besposleni su jer ne zarađuju pare već su na zemlji. Održavanje mora da se radi bez obzira za koje odredište lete. Zamisli argument; Treba pokrenuti sezonske letove za Toronto zato što će avioni zimi taman da budu slobodni za održavanje??? Nemaju ni druge Er Srbija dugolinijske destinacije baš mnogo kargo prometa, da imaju već leteli bi veliki kargo avioni kao što lete u Budimpešti gde ima više potražnje. Er Srbija već sada nudi Road Feeder kargo uslugu za Toronto.

Koliko putnika može da se skupi? Da li si ozbiljan?
 
Свакако ће и Мајами и Торонто бити у будућности сигурне дестинације. Са 4 или 5 А330 се може одлично радити и сезоналност није проблем. Ако имамо Њујорк, Чикаго, Торонто и Мајами на Западу а Тијанђин, Гуангџоу, Шангхај и Токијо на истоку биће доста посла и зими и лети. Зими се ради Ц чек и друге неке поправке нпр. месечно један авион тако да је увек један авион мање у флоти а када се смањује Северна Америка онда ће ићи Чартери: Тајланд, Куба, Танзанија и око нове године и по Европи итд. А свакако ће се разматрати неки град у Јужној Африци да ли Кејптаун или Јоханесбург али то је неки циљ у наредних 5 година следеће редовне линије:
-Њујорк
-Чикаго
-Тијанђин
-Гуангџоу
-Шангхај
-Мајами
-Торонто
-Токио
-Јоханесбург
-Бангкок (прво чартер па редовна линија)

Поред тога ће сигурно бити истраживања за Сеул и наравно Дубаи, те неке егзотичне чартере. За 5 година ће флота Ер Србије лако достићи 50 авиона а од тога 6 А330.
 
Verujem da će srednjoročno pokušati i još neku Kinesku destinaciju
 
Da li radi online check-in na letovima AS?

Neko je ovde spomenuo da im ne radi uopšte trenutno?
 
Spomenuo neko da mu ne radi već godinama. Naravno radi online checkin i check in preko aplikacije najnormalnije.
 
Ok, ja sam razumeo da trenutno ne radi uopšte. Meni nije radio na nekim letovima, ali nisam probao app.
 
Када посматрамо развој Аустриан Ерлајнса и Ер Србије онда ту има доста сличности и паралела:
-Обе компаније имају хуб стратегију са по 2 додатна "фокус" аеродрома
-Обе компаније имају хибридни модел економске и бизнис класе на кратким и средњим линијама и класичан модел економске и бизнис класе на дугим линијама
-Развој флоте је такође сличан (иако наравно Аустриан као део Луфтханза групе и много моћнија компанија има више ресурса) и указује можда на то како би развој Ер Србије могао да изгледа.
Аустриан ће се фокусирати на један тип широкотрупних авиона а то је Боинг 787 Дримлајнер, као што Ер Србија има А330 а можда у будућности А350 а избацила је турбопроп (што Ер Србија неће зато што је кичма регионалне мреже) и А319 (што је и Мареков план), те појачала А320 фамилију са А321 што би могло да се деси и са Ер Србијом. Међутим даљи развој флоте Ер Србије мора сада да се ради плански и куповином властитих авиона А320 фамилије. А као 100 ситер се користи Ембраер у обе компаније што је опет паралела.
-Мрежа дестинација Аустриана и Ер Србије је такође слична по питању далеких циљева: Кина, САД, Канада, Тајланд и неколико сезонских линија попут Токија или Канкуна, Малдива али и Евромедитеранске мреже. Аустриан је одустао од Јужне Америке, увео неке сезонске линије лети а и интересантне дестинације у Африци нпр. и тиме употпунио Луфтханзину мрежу па се тако путници преко Беча конектују на блиски исток, Балкан или за Африку.
-Аустриан има и Карго флоту о којој је и Марек говорио као потенцијалној солуцији.
Дакле, чини ми се да се Ер Србија баш угледа на Аустриан стратешки гледано и да ће развој Ер Србије ићи у том правцу, па је заочекивати да се набави А320 и А321 и да се уведу неке егзотичне дестинације као сезонске линије.
 
Vrh