Када посматрамо развој Аустриан Ерлајнса и Ер Србије онда ту има доста сличности и паралела:
-Обе компаније имају хуб стратегију са по 2 додатна "фокус" аеродрома
-Обе компаније имају хибридни модел економске и бизнис класе на кратким и средњим линијама и класичан модел економске и бизнис класе на дугим линијама
-Развој флоте је такође сличан (иако наравно Аустриан као део Луфтханза групе и много моћнија компанија има више ресурса) и указује можда на то како би развој Ер Србије могао да изгледа.
Аустриан ће се фокусирати на један тип широкотрупних авиона а то је Боинг 787 Дримлајнер, као што Ер Србија има А330 а можда у будућности А350 а избацила је турбопроп (што Ер Србија неће зато што је кичма регионалне мреже) и А319 (што је и Мареков план), те појачала А320 фамилију са А321 што би могло да се деси и са Ер Србијом. Међутим даљи развој флоте Ер Србије мора сада да се ради плански и куповином властитих авиона А320 фамилије. А као 100 ситер се користи Ембраер у обе компаније што је опет паралела.
-Мрежа дестинација Аустриана и Ер Србије је такође слична по питању далеких циљева: Кина, САД, Канада, Тајланд и неколико сезонских линија попут Токија или Канкуна, Малдива али и Евромедитеранске мреже. Аустриан је одустао од Јужне Америке, увео неке сезонске линије лети а и интересантне дестинације у Африци нпр. и тиме употпунио Луфтханзину мрежу па се тако путници преко Беча конектују на блиски исток, Балкан или за Африку.
-Аустриан има и Карго флоту о којој је и Марек говорио као потенцијалној солуцији.
Дакле, чини ми се да се Ер Србија баш угледа на Аустриан стратешки гледано и да ће развој Ер Србије ићи у том правцу, па је заочекивати да се набави А320 и А321 и да се уведу неке егзотичне дестинације као сезонске линије.
en.wikipedia.org