Šta je novo?

Air Serbia

Da li se i tezina nepredatog prtljaga nekako meri?
Da li avioni imaju senzor za merenje sopstvene tezine?
Ne meri se. Nemaju avioni senzor za tezinu, vec se ista racuna po odredjenim pravilima. Zna se tacno koliko se uzima za odraslu osobu, pa zavisi od pola itd… Na kraju to uopste nije precizno, ali industrijski standard je takav.
 
Zvanicno moze jedan komad rucnog do 8kg i jos jedna mala torba, cini mi se do 4kg. Ali niko ne meri ni tezinu ni precizne dimenzije rucnog prtljaga. Sto se tice broja rucnih prtljaga, verovatno bi pravili problem ako hocete 3+ da unesete, ali nece ako kofercic ima 14kg umesto 8.
Tako se i meni čini, ali na sajtu AS je to prikazano pomalo dvosmisleno, a kad god sam pitao dobijao sam neke tuc-muc odgovore, kao da ne žele da bude opšte poznato da u kabinu može slobodno da se unese 2 manja komada prtljaga po putniku.
 
Ja obicno nosim kofercic za rucni prtljag, koji obavezno ima preko 8kg, obicno 10-12kg i ranac pribliznih dimenzija 40-30-20. Na sve to koristim i kofer za checked-in prtljag koji prelazi 158cm u zbiru, cini mi se da je oko 170cm, ali kako je uvek ispod 23kg niko ni ne obraca paznju na zbir dimenzija.
 
I ja sam se prepakivao pre nekoliko sedmica.

I veliki i mali kofer su bili iznad dozvoljenog pa mi je rekla da prebacim stvari iz malog tako da ostane na 8kg u veliki pa da doplatim za veliki samo.

Posle mene je vratila i desetak italijana koji su grupno putovali i to sa decom zbog sličnog razloga.

Šta znam, ja sam to podneo ok jer sam realno preterao sa tezinom, na kraju je veliki bio 28kg. Prešao sam kod druge sluzbenice na šalter i ona mi je rekla izvini ali stvarno moram da ti naplatim, nije da je 1-2 kg pa da progledam kroz prste. I reče mi da ubuduće bolje da kupim doplatu dan unapred pnöine jer je 50% jeftinije.

Kao što neko reče zavisi na koga naidješ.

Inače super vesti za IST. 🎉
 
Na Twitter-u trenutno besni prepucavanje korisnika "Daedalus" (pilota koji je nekada leteo za "JAT", a danas valjda za "Iran Air") i našeg dobrog znanca Peđe Vučetića. Kratka verzija: Daedalus je juče iskipeo zato što mu je kćerka platila tri karte kod "Er Srbije" (za sebe i decu), gde svako ima prava na po 23 kg prtljaga. Umesto sa tri regularna kofera, na šalteru se pojavila sa dva "overweight", pa osoblje nije htelo da je pusti na let bez doplate. Kćerkina i Daedalusova logika je bila da je sve ok ako imaju prava na ukupni prtljag od 3x23=69 kg, odnosno, u zbiru nisu prekoračili ono što su platili. Pak, osoblje je reklo da je ograničenje 23 kg po karti i kraj priče. Pokušao je Daedalus da zove i šefa, ništa nije pomoglo. Džabe što su drugi piloti, eto, njegovi učenici.
Poslednja instanca svađe je ova.

Moj stav je da ovo jeste granična situacija. Propisi su propisi, činjenica, svako ima prava na po 23 kg, te mi nije jasno zašto kćerka pilota, dakle, osoba koja je rasla uz svet avijacije, nije znala da je lakše da spakuje tri manja kofera.
Pak, "AS" je pokazala zavidnu dozu rigidnosti.
elem mislim da AS nema veze sa ovim. Mislim da aerodromske sluzbe sada to rade za sve aviokompanije i da je to odgovornost i nadleznost aerodroma. Nekada je JAT imao "zemaljsku posadu" koja je to radila, ali mislim da toga vise nema, ako se ne varam.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Na Twitter-u trenutno besni prepucavanje korisnika "Daedalus" (pilota koji je nekada leteo za "JAT", a danas valjda za "Iran Air") i našeg dobrog znanca Peđe Vučetića.
О овом пилоту немају баш лепе речи хвале, посебно не бивши пилоти ЈАТ-а.
На форуму за аутомобилизам "Гаража" има тема "Ваздухопловство" где је члан један од бивших пилота ЈАТ-а, извесни "зузазу" (zuzazu). Он је сад пилот у једној турској нискобуџетској авиокомпанији, мислим да је радио и за Туркиш Ерлајнз, и има доста лепе коментаре о авионима, карактеристикама авиона, летењу и уопште све о авијацији. Иначе је велики противник Ер Србије!

За некадашњег колегу каже:
https://forum.garaza.rs/viewtopic.php?f=25&t=120&start=12795#p1052807
https://forum.garaza.rs/viewtopic.php?f=25&t=120&start=12795#p1052816
 
Da, to za šverc alkohola smo svi ispratili, mislim da je lajni čak bilo i simpatično.
Nije lik još u penziji, koliko znam.
 
Moj stav je da ovo jeste granična situacija. Propisi su propisi, činjenica, svako ima prava na po 23 kg...

Ovo je bas na koga naletis i to je svuda u svetu tako. I ja sam imao par puta takve situacije, pa sam se iz principa prepakivao na licu mesta da bi pokazao koliko je besmisleno to sto rade.

Ево искуства од пре више деценија, када правила за пртљаг и нису била толико стриктна, али су већ тад била стриктна правила заштите аеродромских радника, како ме научила тета на Џеј-Еф-Кеј, лепећи на мој кофер од 30 кг (имао сам право на 2*23 кг) флуоресцентну налепницу "овервејт" величине врата од фрижидера:

Дакле, према аеродромским прописима, њихов радник сме сам да тегли кофер до 23 кг тежине, а за кофере теже од 23 кг мора да их је двојица (без родне равноправности овде). Сад, кад иде џамбо и вуче 400 људи и хиљаду кофера, онда и радника најчешће има више на гомили и не праве проблем са пртљагом преко 23 кг. Међутим, за мање авионе, и на мањим аеродромима (поготово ако немају свој земаљски сервис тамо), кофер тежи од 23 кг може да им буде већи организациони проблем, свакако много већи него да траже од путника (из економске класе) да пребаци два дукса из једног кофера у други.
 
"Znanje je svetlost koja osvetljava naš put kroz život."

Za Mihajla Pupina, slavnog naučnika srpskog porekla, pronalazača, profesora fizike na Kolumbija univerzitetu u Njujorku, jednog od osnivača NASA i dobitnika Pulicerove nagrade za autobiografiju, sticanje i deljenje znanja bili su ceo život. Baš kao i drugi veliki naučnik srpskog porekla, Tesla, Pupin je svetu dao pronalaske da se premoste velike razdaljine i život ljudi učini lakšim i lepšim.

Sa ponosom najavljujemo da se avionu "Nikola Tesla" u našoj floti uskoro pridružuje "Mihajlo Pupin", drugi širokotrupni avion erbas A330-200, koji će nositi ime i lik tog velikog naučnika. Avion namenjen dugolinijskom saobraćaju, sa registracijom YU ARC, željno iščekujemo u Beogradu u narednim danima. ✈️🇷🇸
5B05B946-A3B5-409D-81DC-ECFA7B3C531E.jpeg
65A8F68B-DCAE-419D-8D98-CD14CB5751AB.jpeg
E7216A07-C19D-4796-BBA8-5C49042D5BF5.jpeg


@airserbia
 
Zvanicno moze jedan komad rucnog do 8kg i jos jedna mala torba, cini mi se do 4kg. Ali niko ne meri ni tezinu ni precizne dimenzije rucnog prtljaga.
LH meri ručni prtljag. Meni je pre par nedelja Lufthansa dan pre polaska poslala ljubazno ali skoro preteće pismo da je let skoro pun i da čekiram ručni prtljag za džabe. Kad sam došao na šalter u Beogradu tražili su da stavim ručni prtljag na merenje, srećom nije bio ni blizu limita od 8kg pa su me pustili, ali sam video da su neke terali da čekiraju ručni prtljag.

Lično mislim da nema mnogo veze sa težinom već starom kabinom gde nije moguće ubaciti ručni prtljag dozvoljenih dimenzija u dubinu već samo poprečno.
 
Poslednja izmena:
LH meri ručni prtljag. Meni je pre par nedelja Lufthansa dan pre polaska poslala ljubazno ali skoro preteće pismo da je let skoro pun i da čekiram ručni prtljag za džabe. Kad sam došao na šalter u Beogradu tražili su da stavim ručni prtljag na merenje, srećom nije bio ni blizu limita od 8kg pa su me pustili, ali sam video da su neke terali da čekiraju ručni prtljag.

Lično mislim da nema mnogo veze sa težinom već starom kabinom gde nije moguće ubaciti ručni prtljag dozvoljenih dimenzija u dubinu već samo poprečno.
Ovo nisam nikada doziveo, jedino mi se desavalo da me pitaju zelim li da cekiram rucni prtljag za dzabe, ali nikad mi nisu trazili striktno. Nikada mi eksplicitno nisu rekli: "Stavite rucni prtljag na merenje, ukoliko prelazi 8kg moracete da ga cekirate i doplatite XY evra". Dogodilo mi se proletos da je avion bio pun do poslednjeg sedista, pa je stjuart uzeo kofere za koje nije bilo mesta u kabini i spustio ih do aprona da ih ubace u prtljaznik.

Elem, konacno je izasao finalni red letenja za zimu. Povecanja su ogromna: ATH 10pw, BCN 4pw, OTP 9pw, IST 17pw, LCA 6pw, SVO 12pw, JFK 3pw, TGD 20pw, TIV 13pw, itd... Ukupno 303 letova u jednom smeru nedeljno, sto je vise nego na zimu 2019. godine.
 
Nisu ni meni tako rekli, samo ovaj prvi deo da stavim ručni na merenje. Dešavalo se i ranije da mere ali ne često.

Ipak najbizarnije iskustvo mi je bilo kad sam negde 2017-2018 u Cirihu sedeo pored gejta i čekao da počne ukrcavanje Er Srbije za Beograd. Pojavljuje se neko za koga nisam uspeo da utvrdim da li radi direktno za Er Srbiju ili aerodrom ali on je krenuo da merka ručni prtljag ljudi oko mene i da im meri ne samo teržinu već i dimenzije! Ja sam igrom slučaja imao džepnu kombo vagu pa sam, kad je ovaj krenuo prema meni, počeo da merim dimenzije. Samo me je obišao i krenuo dalje. Ovako nešto nikad nisam doživeo.
 
Prvi povratni let sa Malte JU893 preusmeren na INI, bas im se posrecilo....
 
О овом пилоту немају баш лепе речи хвале, посебно не бивши пилоти ЈАТ-а.
На форуму за аутомобилизам "Гаража" има тема "Ваздухопловство" где је члан један од бивших пилота ЈАТ-а, извесни "зузазу" (zuzazu). Он је сад пилот у једној турској нискобуџетској авиокомпанији, мислим да је радио и за Туркиш Ерлајнз, и има доста лепе коментаре о авионима, карактеристикама авиона, летењу и уопште све о авијацији. Иначе је велики противник Ер Србије!

За некадашњег колегу каже:
https://forum.garaza.rs/viewtopic.php?f=25&t=120&start=12795#p1052807
https://forum.garaza.rs/viewtopic.php?f=25&t=120&start=12795#p1052816

Da li postiji rang lista aviokompanija prema kvalitetu i znanju osoblja i pilota?
 
Da li je realno da sve pilotske skole imaju isti kvalitet nastave?
 
Gledam nesto cene Air Serbie za JFK i imam sta da vidim. Naime, ukoliko kupujete povratnu kartu cene su manje-vise okej, zavisi od datuma, ali povratna karta u ekonomskoj klasi dve nedelje unapred je oko 1000e, a u biznis klasi 2000e do 4000e. Ali ako pokusate da kupite kartu samo u jednom smeru i to JFK-BEG u biznis klasi cena je enormnih 6600e.
Screenshot 2022-11-02 at 2.42.58 PM.png
 
Ako se uporedi sa cenama drugih kompanija?
U principu je najslicnije Turkishu, $4k do $6k, zavisno od datuma. Ostale kompanije imaju dosta vise cene za one way NYC-ABC:

Turkish JFK/EWR - IST: $4k - $5k
Lufthansa JFK/EWR - FRA/MUC: $6,3k
Swiss JFK/EWR - ZRH: $6,3k
British JFK/EWR - LHR: $10,7k
KLM JFK-AMS: $6,8k
 
Vrh