Šta je novo?

Air Serbia

Можда "Момчило Ђујић", он је беше из Чикага... Или беше из Калифорније??
А и Дучић је умро у близини.

Мада је Миланковић фаворит. Уз "Теслу 2". А може и "Никола 2" (по Јокићу):)

(Кад си труо, машта је још бесконачнија него иначе.)
 
Pa ako će se ići i u Čikago, ja ću onda da izmaštam Jelenu Jovičić ili Slobodicu u kostimu Roksi Hart..u tom avionu sigurno ne bi pao pritisak..
 
Гласам за Пупина.
Ђоковића не узимам у обзир.

Ако за Кину онда још и Бату животињу? Можда на наслоне за главу на седиштима па кад није Кина 8нда без тога
 
Poslednja izmena:
Најлепши и тачка 😁
35092966711_6f3079665e_b.jpg
 
U duhu najnovijeg vaskrsa železnica diljem kontinenta - mada će kod nas to očito potrajati - voleo bih da neki od naših menadžera javnih preduzeća malo razmišljaju unapred, pa naprave bližu saradnju Srbija Voza i "Er Srbije". Neke linije su apsolutno profitabilne da se ukombinuju po principu Lufthanse i Deutsche Bahn-a, uz umetnut autobuski prevoz od i do aerodroma.
Za početak apsolutno vidim varijantu za linije Beograd-Novi Sad, Beograd-Valjevo (možda i do Užica), pa čak i za Beograd-Bar.
 
Poslednja izmena:
Promasio si poentu. Tacno je da trziste postoji, ali je i tacno da JU linija za JFK godinama nije bila profitabilna. Uprkos tome sto postoje putnici, linija je stvarala gubitak. U tom kontekstu je pokrenuta politicki - da nije bilo politicke volje da pokrije gubitke, kompanija ne bi sama pokrenula tu liniju.
Izgleda da mešamo pojmove politički i strateški. To što linija pravi gubitke, pa pravi ih većina novih linija. Prave gubitke i neke linije Kroacije i Montenegra, da ne kažem većina. Ne samo državne avio kompanije, tako je i za recimo Rajanarove linije iz Tuzle koje namerno idu sa gubitkom da bi istisli Viz. To što neka kompanija očekuje da će linija da neko vreme gubi pare nije politička odluka.

Politička odluka je kad države u Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori kažu da hoće svoju nacionalnu avio kompaniju i hoće da je podrže, za razliku od recimo Slovenije koja se tu žestoko opekla. Kako će te kompanije da posluju je stvar strategije. Nema nikakve stručne osnove da recimo Air Montenegro usvoji strategiju dugolinijskog modela ali ima za Er Srbiju. Za Er Srbiju je prirodno da bude čvorište u regionu i da ima skroman broj dugolinijskih letova. To je potrvrđen model tokom decenija. Ne bi bilo stučne osnove da strategija uključuje Er Srbija letove do Australije ili 30-40 destinacija po dalekim kontinentima. To što država pomaže kod uspostavljanja bilateralnih ugovora i pruža podršku je normalno i u Americi pa što ne bi bilo u Srbiji?

Kako će ta strategija biti implementirana je stvar taktike. Korona je recimo totalno promenila taktičke korake ali nije došlo do promene dugoročne strategije o dugolinijskim letovima. Najteže je bilo startovati sa prvom linijom, a za par godina kad se ustale ove nove linije stvari bi trebalo da budu mnogo lakše. Tada niko neće govoriti da su te linije političke.

Uostalom spoljni politički pritisak na Er Srbiju je prestao, Brkić i ekipa su prestali da napadaju Er Srbiju kada izađe godišnji izveštaj, njima je javljeno. Što bi se reklo u filmu, you didn't get the memo.
 
Tacno je da vecina novih linija pravi gubitke. Ali gubici na long-haul linijama su visestruko veci nego na short-haul. Pa JFK je pravio gubitke 5 godina. Nijedna kompanija nece sama pokrenuti liniju i leteti je 5 godina i gubiti ogroman novac na njoj. Secam se da je jedne godine prica bila da je JFK za godinu dana izgubio preko 10 miliona evra. I to sto je avion pun nema nikakve veze. Na long-haulu nije najbitniji broj putnika, vec yield.
 
Можда "Момчило Ђујић", он је беше из Чикага... Или беше из Калифорније??
А и Дучић је умро у близини.

Мада је Миланковић фаворит. Уз "Теслу 2". А може и "Никола 2" (по Јокићу):)

(Кад си труо, машта је још бесконачнија него иначе.)
Кад БЈРС буде опет Србија биће Момчило Ђујић.
 
Губио је у Њујорку јер та иста држава склопила "одлични" уговор о лизингу првог широкотрупца
 
Гласам за Пупина.
Ђоковића не узимам у обзир.

Ако за Кину онда још и Бату животињу? Можда на наслоне за главу на седиштима па кад није Кина 8нда без тога
Бата као Валтер би био пун погодак за Кину.
 
Zašto li onda nisu prvo krenuli sa Torontom, ako je 2019. bilo 10.000 putnika više? Možda dogodine krenu Čikago i Toronto, a sad još uvek neće da otkrivaju..

Ne znam, ja bih batalio kinesku priču i koncentrisao se na SAD i Kanadu.
 
Prilicno sam siguran da ogranicenje od 2 nedeljna leta za Toronto ne odgovara JU. Nije im dovoljno leti samo 2 leta. Dok se to ne promeni, tesko da cemo videti JU u Torontu. Uostalom, takse u Torontu su ogromne. Verovatno je i to razlog.

Mene vise zanima koliko puta nedeljno ce leteti Chicago, a koliko za Kinu. Ako je JFK sledece leto 7x nedeljno, to ostavlja prostora za jos 5 letova. Koja linija ce biti 2x, a koja 3x nedeljno.
 
Priča se da je ograničenje od dva leta nedeljno nametnula Srbija. To ima rezona jer je Er Kanada posle toga rekla da im dva leta nedeljno nije dovoljno. Jasno je da kanadska strana ne bi tražila samo 2 puta nedeljno kad njihovoj kompaniji treba više, onda ostaje da je to tražila Srbija.

A zašto bi Srbija tražila tako malo? Pa očigledno zato što su hteli da krenu sa Čikagom a ne Torontom, pa su tim ograničenjem hteli da spreče kanadsku stranu da pokrenu letove od Toronta do Beograda. Da im se ne desi da im uleti Er Kanada dok se oni ne nakane da možda za nekoliko godina krenu za Toronto.

A ovo da su takse u Torontu ogromne, ne slažem se. Prošle godine su recimo landing fees bile skuplje na JFK nego YYZ, evo piše ovde: Toronto's Pearson Airport (YYZ): The landing charge is C$17.71 per 1,000kg, regardless of MTOW. (A 777-300 would be C$5,300). New York's JFK: The takeoff charge is US$6.95 is per thousand pounds of maximum gross weight (For a 777-300, that's US$4,587, or C$5,747). Izvor:

https://simpleflying.com/landing-fees-high-canada/

Trenutno je Toronto samo malo skuplji, za svakih 1000kg Toronto je 14USD a Njujork JFK 13,1USD. Uopšte nije ogromna razlika kao što neki misle nego Er Srbija traži izgovore.
 
Vrh