Šta je novo?

Air Serbia

Air Serbia povecava Istanbul sa 7 letova nedeljno na 10. Nova 3 leta su nocna, dakle ciljaju na transferne putnike kako sa JU, tako i sa TK.
-2-4-6- (utorak, cetvrtak, subota)
JU806 BEG 00:40 - 03:20 IST
JU807 IST 05:00 - 05:40 BEG

Osim JU na ovoj liniji leti i Turkish 3 puta dnevno i Pegasus 4 puta nedeljno, sto daje ukupno 35 letova nedeljno.
 
Citam da neke kompanije imaju mnogo otkazanih letova.
Kako Air Srbija stoji sa time?
 
Air Serbia povecava Istanbul sa 7 letova nedeljno na 10. Nova 3 leta su nocna, dakle ciljaju na transferne putnike kako sa JU, tako i sa TK.
-2-4-6- (utorak, cetvrtak, subota)
JU806 BEG 00:40 - 03:20 IST
JU807 IST 05:00 - 05:40 BEG

Osim JU na ovoj liniji leti i Turkish 3 puta dnevno i Pegasus 4 puta nedeljno, sto daje ukupno 35 letova nedeljno.
Istanbul je veliki hab i mislim da većina putnika ide dalje.
Letovi su prepuni a oba aerodroma nema ove probleme sa radnom snagom kao većina drugih po svetu.
 
Istanbul je veliki hab i mislim da većina putnika ide dalje.
Letovi su prepuni a oba aerodroma nema ove probleme sa radnom snagom kao većina drugih po svetu.
Naravno, ali na letovima Turkisha i dnevnim letovima JU ima i dosta direktnih putnika. Na ovim nocnim gotovo da nece biti direktnih putnika, a taj let se moze konektovati na ogroman broj drugih letova.

Uzgred ce Turkish redovno slati 2 puta nedeljno sirokotrupce, dok ocekujem najkasnije sledeceg leta da JU leti i 14 nedeljnih letova, a Turkish ili svaki dan jedan let sirokotrupcem ili Antalyu.
 
To nam jeste negde u interesu, jer bismo obezbedili letove ka istoku.
No, biće zanimljivo "uklapanje" dva ne naročito kompatibilna frequent flyer programa, jer su Turci u "Star Alliance"-u, "Air Serbia", makar teorijski, još uvek ima "Etihadov" program.
 
SRPSKA AVIO-KOMPANIJA U PARADOKSALNOJ SITUACIJI: Letovi za London moraju da idu, pa makar i PRAZNI, a ne daju im da slete!
https://www.kurir.rs/v/3964739?utm_...dium=app_ios&utm_campaign=kurir_share_counter

1656772115454.png
 
Doslo je vreme da analiziramo finansijski izvestaj za proslu godinu:
  • Novac dobijen od drzave: 2,35 milijardi dinara, odnosno 20 miliona €
  • Prihod iz poslovanja: 23,3 milijardi dinara, tj. 198,2 miliona €
  • Poslovni gubitak: 1,67 miliradi dinara, tj. 14,22 miliona €
  • Neto gubitak: 2,5 milijardi dinara, tj. 21,3 miliona €
Ostale brojke:
  • Broj putnika za 2021. godinu: 1.586.665
  • Load factor: 64%
 
Da li AS zaista vraca pare ako neko u potpunosti odustane od leta, a karta je kupljana sa opcijom "refundacija"?
 
Air Serbia zvanicno prosiruje svoju flotu za jos jednog sirokotrupca, javlja EX-YU Aviation!!!
Drugi Erbas A330 dolazi u oktobru kada ce da uspostave letove ka Kini. Osim toga otvaraju se vrata i za nove linije ka SAD/Kanadi koje ce verovatno da uvedu do kraja godine ili pocetkom sledece.
 
Jel postoji uopste neka druga (legacy) aviokompanija u Evropi koja ima <5 sirokotrupaca i da to radi profitabilno? Imamo primere TAROMa i pokojnog MALEVa koji su (bili) velicine Air Serbie danas sa 20-22 uskotrupna aviona, ali bez ijednog sirokotrupca. Onda je tu Bulgaria Air koji je jos manji.

Da li je uopste realno da do 2030. Air Serbia uspesno uvede 4-5 sirokotrupaca u flotu?
 
Mislim da ne postoji takva kompanija u Evropi. Ali kojim drugim putem moze da ide JU? Ako zele da lete long-haul, moraju jednu po jednu liniju. Jednostavno su previse mala kompanija da bi odjednom uveli 10 linija kao sto to moze Turkish.

Treba videti koje linije bi imale potencijal da se otvore u buducnosti na osnovu broja putnika. Da li je 4-5 aviona realno, ne znam bas. Tri su realna, 4 mi je vec diskutabilno.
 
Њујорк, Чикаго, Лос Аранђеловац, Мајами, Торонто, Пекинг, Шангај, Гвангџоу (Шенџен, Хонгконг)...

Сеул, Токио, Њу Делхи (Мумбај), Бангкок?
 
Сунце ти пољубим. Данас је дан за новости ради којих сваки дан видим овде и по порталима.
 
Mislim da ne postoji takva kompanija u Evropi. Ali kojim drugim putem moze da ide JU? Ako zele da lete long-haul, moraju jednu po jednu liniju. Jednostavno su previse mala kompanija da bi odjednom uveli 10 linija kao sto to moze Turkish.

Treba videti koje linije bi imale potencijal da se otvore u buducnosti na osnovu broja putnika. Da li je 4-5 aviona realno, ne znam bas. Tri su realna, 4 mi je vec diskutabilno.

Naravno, slazem se u potpunosti. Moraju postepeno da rastu, nemaju drugog izbora. A to da su jedini takvi samo govori vise o tome koliki je ovo poduhvat i ambiciozna strategija za AS.

Pritom, jedna zanimljivost koja me je iznenadila, Aegean i TAP su 2019 imali slican broj putnika (15 vs 17 miliona) i slican broj aviona, a imaju vrlo razlicite rezime operacija. Aegean koristi iskljucivo A320 porodicu sa kojom povezuje ostrva dok TAP ima oko 20 A339, verovatno pre svega za letove do Severne i Juzne Amerike
 
Da je ovo ambiciozan projekat Air Serbie, stoji. Zato je i bitno da drzava nastavi da podrzava kompaniju. Svi znamo da je JFK uveden na politickoj osnovi jer jedna mala kompanija iz Srbije ne moze da parira velikim evropskim kompanijama. Ista prica vazi i za sve ostale long-haul linije.

TAP i Iberia su glavne veze ka Juznoj Americi. Ka Severnoj ima i dosta drugih opcija, dok ka Juznoj bas i nema. Sto se tice Aegean-a, oni akumuliraju veliki broj putnika na domacem trzistu, sto ne cudi jer je to Grcka.
 
Svi znamo da je JFK uveden na politickoj osnovi

Ja ne znam. Od 60-tih godina je stalno postojala želja da se leti za Ameriku, pa su leteli, pa im je zabranjeno. Pa su posle hteli sa 767 da lete, pa onda ajde makar preko Uzbekistanaca. Pa onda Er Srbija od 2013 na dalje. Nikakva jedinstvena politička žica ne povezuje sve te epohe.

Postoji potražnja za letovima i oduvek postoji želja da se izgradi i proširi model čvorišta gde sa regionalnih letova putnici idu dalje do dalekih destinacija. Da je želja bila isključivo politička let za Čikago bi bio uveden već 2017, odmah posle Njujorka. Ali nije.

Jedina odluka u vezi JFK koja je 100% politčka bila je zabrana Amerike odnosno sankcije 1991 koje su sprečile te letove a omogućile drugim kompanijama iz Evrope da bez ikakvog napora ukradu te putnike.

Što se tiče generalne podrške, pa valjda je normalno da vlasnik kompanije (82% država) podržava svoju kompaniju.
 
Promasio si poentu. Tacno je da trziste postoji, ali je i tacno da JU linija za JFK godinama nije bila profitabilna. Uprkos tome sto postoje putnici, linija je stvarala gubitak. U tom kontekstu je pokrenuta politicki - da nije bilo politicke volje da pokrije gubitke, kompanija ne bi sama pokrenula tu liniju.
 
Чујем да ће будући YU-ARC имати сличну шему као и ARB, само што ће уместо Тесле бити неки други лик. Шта мислите ко би могао да буде, Миланковић, Ђоковић? За мене је лепа и она класична, првобитна на ARA мада не верујем да ће та да буде...
 
Vrh