Šta je novo?

Air Serbia

lukakaludjerovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.08.2019.
Poruke
1.168
Pohvaljen
1.303
Air Serbia povecava Istanbul sa 7 letova nedeljno na 10. Nova 3 leta su nocna, dakle ciljaju na transferne putnike kako sa JU, tako i sa TK.
-2-4-6- (utorak, cetvrtak, subota)
JU806 BEG 00:40 - 03:20 IST
JU807 IST 05:00 - 05:40 BEG

Osim JU na ovoj liniji leti i Turkish 3 puta dnevno i Pegasus 4 puta nedeljno, sto daje ukupno 35 letova nedeljno.
 

MC_

Advanced
Učlanjen(a)
14.11.2017.
Poruke
4.130
Pohvaljen
4.615
Citam da neke kompanije imaju mnogo otkazanih letova.
Kako Air Srbija stoji sa time?
 

Pendolino

Higher intermediate
Učlanjen(a)
15.11.2012.
Poruke
1.835
Pohvaljen
2.585
Air Serbia povecava Istanbul sa 7 letova nedeljno na 10. Nova 3 leta su nocna, dakle ciljaju na transferne putnike kako sa JU, tako i sa TK.
-2-4-6- (utorak, cetvrtak, subota)
JU806 BEG 00:40 - 03:20 IST
JU807 IST 05:00 - 05:40 BEG

Osim JU na ovoj liniji leti i Turkish 3 puta dnevno i Pegasus 4 puta nedeljno, sto daje ukupno 35 letova nedeljno.
Istanbul je veliki hab i mislim da većina putnika ide dalje.
Letovi su prepuni a oba aerodroma nema ove probleme sa radnom snagom kao većina drugih po svetu.
 

lukakaludjerovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.08.2019.
Poruke
1.168
Pohvaljen
1.303
Istanbul je veliki hab i mislim da većina putnika ide dalje.
Letovi su prepuni a oba aerodroma nema ove probleme sa radnom snagom kao većina drugih po svetu.
Naravno, ali na letovima Turkisha i dnevnim letovima JU ima i dosta direktnih putnika. Na ovim nocnim gotovo da nece biti direktnih putnika, a taj let se moze konektovati na ogroman broj drugih letova.

Uzgred ce Turkish redovno slati 2 puta nedeljno sirokotrupce, dok ocekujem najkasnije sledeceg leta da JU leti i 14 nedeljnih letova, a Turkish ili svaki dan jedan let sirokotrupcem ili Antalyu.
 

DzonTravolta

Advanced
Učlanjen(a)
26.07.2015.
Poruke
4.298
Pohvaljen
3.948
To nam jeste negde u interesu, jer bismo obezbedili letove ka istoku.
No, biće zanimljivo "uklapanje" dva ne naročito kompatibilna frequent flyer programa, jer su Turci u "Star Alliance"-u, "Air Serbia", makar teorijski, još uvek ima "Etihadov" program.
 

Dzigi Bau

Higher intermediate
Učlanjen(a)
25.05.2018.
Poruke
1.694
Pohvaljen
4.392
SRPSKA AVIO-KOMPANIJA U PARADOKSALNOJ SITUACIJI: Letovi za London moraju da idu, pa makar i PRAZNI, a ne daju im da slete!
https://www.kurir.rs/v/3964739?utm_...dium=app_ios&utm_campaign=kurir_share_counter

1656772115454.png
 

lukakaludjerovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.08.2019.
Poruke
1.168
Pohvaljen
1.303
Doslo je vreme da analiziramo finansijski izvestaj za proslu godinu:
  • Novac dobijen od drzave: 2,35 milijardi dinara, odnosno 20 miliona €
  • Prihod iz poslovanja: 23,3 milijardi dinara, tj. 198,2 miliona €
  • Poslovni gubitak: 1,67 miliradi dinara, tj. 14,22 miliona €
  • Neto gubitak: 2,5 milijardi dinara, tj. 21,3 miliona €
Ostale brojke:
  • Broj putnika za 2021. godinu: 1.586.665
  • Load factor: 64%
 

MC_

Advanced
Učlanjen(a)
14.11.2017.
Poruke
4.130
Pohvaljen
4.615
Da li AS zaista vraca pare ako neko u potpunosti odustane od leta, a karta je kupljana sa opcijom "refundacija"?
 

don1120

Intermediate
Učlanjen(a)
14.10.2020.
Poruke
111
Pohvaljen
338
Air Serbia zvanicno prosiruje svoju flotu za jos jednog sirokotrupca, javlja EX-YU Aviation!!!
Drugi Erbas A330 dolazi u oktobru kada ce da uspostave letove ka Kini. Osim toga otvaraju se vrata i za nove linije ka SAD/Kanadi koje ce verovatno da uvedu do kraja godine ili pocetkom sledece.
 

stefanias

Beginner
Učlanjen(a)
16.05.2019.
Poruke
88
Pohvaljen
132
Jel postoji uopste neka druga (legacy) aviokompanija u Evropi koja ima <5 sirokotrupaca i da to radi profitabilno? Imamo primere TAROMa i pokojnog MALEVa koji su (bili) velicine Air Serbie danas sa 20-22 uskotrupna aviona, ali bez ijednog sirokotrupca. Onda je tu Bulgaria Air koji je jos manji.

Da li je uopste realno da do 2030. Air Serbia uspesno uvede 4-5 sirokotrupaca u flotu?
 

lukakaludjerovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.08.2019.
Poruke
1.168
Pohvaljen
1.303
Mislim da ne postoji takva kompanija u Evropi. Ali kojim drugim putem moze da ide JU? Ako zele da lete long-haul, moraju jednu po jednu liniju. Jednostavno su previse mala kompanija da bi odjednom uveli 10 linija kao sto to moze Turkish.

Treba videti koje linije bi imale potencijal da se otvore u buducnosti na osnovu broja putnika. Da li je 4-5 aviona realno, ne znam bas. Tri su realna, 4 mi je vec diskutabilno.
 

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
12.968
Pohvaljen
23.917
Њујорк, Чикаго, Лос Аранђеловац, Мајами, Торонто, Пекинг, Шангај, Гвангџоу (Шенџен, Хонгконг)...

Сеул, Токио, Њу Делхи (Мумбај), Бангкок?
 

Прле

Advanced
Učlanjen(a)
29.11.2018.
Poruke
3.562
Pohvaljen
4.297
Сунце ти пољубим. Данас је дан за новости ради којих сваки дан видим овде и по порталима.
 

stefanias

Beginner
Učlanjen(a)
16.05.2019.
Poruke
88
Pohvaljen
132
Mislim da ne postoji takva kompanija u Evropi. Ali kojim drugim putem moze da ide JU? Ako zele da lete long-haul, moraju jednu po jednu liniju. Jednostavno su previse mala kompanija da bi odjednom uveli 10 linija kao sto to moze Turkish.

Treba videti koje linije bi imale potencijal da se otvore u buducnosti na osnovu broja putnika. Da li je 4-5 aviona realno, ne znam bas. Tri su realna, 4 mi je vec diskutabilno.

Naravno, slazem se u potpunosti. Moraju postepeno da rastu, nemaju drugog izbora. A to da su jedini takvi samo govori vise o tome koliki je ovo poduhvat i ambiciozna strategija za AS.

Pritom, jedna zanimljivost koja me je iznenadila, Aegean i TAP su 2019 imali slican broj putnika (15 vs 17 miliona) i slican broj aviona, a imaju vrlo razlicite rezime operacija. Aegean koristi iskljucivo A320 porodicu sa kojom povezuje ostrva dok TAP ima oko 20 A339, verovatno pre svega za letove do Severne i Juzne Amerike
 

lukakaludjerovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.08.2019.
Poruke
1.168
Pohvaljen
1.303
Da je ovo ambiciozan projekat Air Serbie, stoji. Zato je i bitno da drzava nastavi da podrzava kompaniju. Svi znamo da je JFK uveden na politickoj osnovi jer jedna mala kompanija iz Srbije ne moze da parira velikim evropskim kompanijama. Ista prica vazi i za sve ostale long-haul linije.

TAP i Iberia su glavne veze ka Juznoj Americi. Ka Severnoj ima i dosta drugih opcija, dok ka Juznoj bas i nema. Sto se tice Aegean-a, oni akumuliraju veliki broj putnika na domacem trzistu, sto ne cudi jer je to Grcka.
 

peper.mint

Higher intermediate
Učlanjen(a)
12.11.2019.
Poruke
572
Pohvaljen
907
Svi znamo da je JFK uveden na politickoj osnovi

Ja ne znam. Od 60-tih godina je stalno postojala želja da se leti za Ameriku, pa su leteli, pa im je zabranjeno. Pa su posle hteli sa 767 da lete, pa onda ajde makar preko Uzbekistanaca. Pa onda Er Srbija od 2013 na dalje. Nikakva jedinstvena politička žica ne povezuje sve te epohe.

Postoji potražnja za letovima i oduvek postoji želja da se izgradi i proširi model čvorišta gde sa regionalnih letova putnici idu dalje do dalekih destinacija. Da je želja bila isključivo politička let za Čikago bi bio uveden već 2017, odmah posle Njujorka. Ali nije.

Jedina odluka u vezi JFK koja je 100% politčka bila je zabrana Amerike odnosno sankcije 1991 koje su sprečile te letove a omogućile drugim kompanijama iz Evrope da bez ikakvog napora ukradu te putnike.

Što se tiče generalne podrške, pa valjda je normalno da vlasnik kompanije (82% država) podržava svoju kompaniju.
 

lukakaludjerovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.08.2019.
Poruke
1.168
Pohvaljen
1.303
Promasio si poentu. Tacno je da trziste postoji, ali je i tacno da JU linija za JFK godinama nije bila profitabilna. Uprkos tome sto postoje putnici, linija je stvarala gubitak. U tom kontekstu je pokrenuta politicki - da nije bilo politicke volje da pokrije gubitke, kompanija ne bi sama pokrenula tu liniju.
 

Бобан

Beginner
Učlanjen(a)
15.01.2022.
Poruke
30
Pohvaljen
27
Чујем да ће будући YU-ARC имати сличну шему као и ARB, само што ће уместо Тесле бити неки други лик. Шта мислите ко би могао да буде, Миланковић, Ђоковић? За мене је лепа и она класична, првобитна на ARA мада не верујем да ће та да буде...
 
Vrh