Šta je novo?

Air Serbia

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
16.062
Pohvaljen
32.322
A i idu izbori...

A Vucic onomad rece kako "ima on taktiku" i kako ce MUP povatati sve koji salju dojave.
I sve sto treba da uradi je da naredi svim svojim medijima da cute o tim letovima do 3.4. i glupe mase koje prate te medije ce ziveti ubedjene kako je Otac nacije, eto, resio cak i taj problem.
 

mvbg1

Advanced
Učlanjen(a)
14.10.2011.
Poruke
2.220
Pohvaljen
5.082
A i idu izbori...

A Vucic onomad rece kako "ima on taktiku" i kako ce MUP povatati sve koji salju dojave.
I sve sto treba da uradi je da naredi svim svojim medijima da cute o tim letovima do 3.4. i glupe mase koje prate te medije ce ziveti ubedjene kako je Otac nacije, eto, resio cak i taj problem.
Pa ti misliš da prosečan glasač SNS-a zna išta o avio saobraćaju i samoj organizaciji istog.
Španska sela za ogroman procenat njih.
Tako da i to o čemu je aleksa pričao onomad njima je ušlo na jedno i momentalno izašlo na drugo uvo. Bez da se zadržavalo i sekunde.
 

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
16.062
Pohvaljen
32.322
Pa to i kažem.

Prosečan SNS glasač sve to vidi ovako:
1) Svi zamandališe avio saobraćaj ka Rusiji sem nas
2) Ukrajinci se naljutiše pa nam sabotiraju letove dojavama o bombi
3) Mediji puni tekstova o tome
4) Otac pre neki dan reče da ''ima taktiku'' za to i da će da gi po'vata sve što prijavljuju
5) U medijima (koje oni prate) nema više priče o dojavama

Zaključak malog SNS mozgića: Nema više dojava! Otac je uspešno rešio i ovaj problem! :vops: Kakvo mi božanstvo od Predsednika imamo! 😊
 

Marcus Lupus

Higher intermediate
Učlanjen(a)
04.01.2010.
Poruke
567
Pohvaljen
410
I evo upravo se opet A332 vraća na Beograd, nije dobacio ni do Zrenjanina.
Snimak ekrana 2022-03-29 144041.png
 

Dzigi Bau

Advanced
Učlanjen(a)
25.05.2018.
Poruke
2.044
Pohvaljen
5.568
I evo upravo se opet A332 vraća na Beograd, nije dobacio ni do Zrenjanina.Pogledajte prilog 132452
Не разумем ту процедуру, шта је циљ таквог враћања, овако може бесконачно,
полиција прегледа авион пре полетања и да дозволу за полетање и сад се исти тај авион врати после 20 минута да га иста та полиција опет прегледа...
 

lukakaludjerovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.08.2019.
Poruke
1.345
Pohvaljen
1.644
Hajde jednom zauvek da razjasnimo neke stvari. Pretnja bombom se smatra pravom sve dok se ne dokaze suprotno. Postoje tri kategorije: GREEN, AMBER i RED. Ne znam tacno procedure za svaku od ovih kategorija, ali mogu naslutiti da se za GREEN avion moze vratiti odakle je poleteo (naravno ukoliko nije predaleko), dok za AMBER i RED mora sleteli sto pre. Koja god pretnja bila, putnicima se ne govori razlog sletanja kako se ne bi prouzrokovala panika.

Postoji niz faktora koji uticu na kategoriju pretnje, a jedan od njih su ucestale dojave sa slicnostima. Upravo se to desava kod nas i stoga su sve bile GREEN, osim mozda prve.

Pre svakog poletanja postoji security check, ali KD pregled zahteva da se pregleda svaki milimetar aviona, sto nije moguce uraditi pre svakog leta. Razumem da su neki pomislili da bi se mogao raditi KD pregled pre poletanja, ali to nije izvodljivo. Kao prvo, KD pregled zahteva 4-5 sati na A319, dok je na A330 to i duze. Ako bi se radio KD pregled stalno, to bi znacilo da avion mora da stoji u Beogradu 6 sati pre poletanja za SVO, pa da leti 3 sata, pa da stoji 6 sati na SVO, pa opet da leti 3 sata. To izlazi na 18 sati za jednu rotaciju do Moskve. Kompanija to nece dozvoliti.

Sta se moze uraditi? Po ugledu na El-Al, Air Serbia u saradnji sa nasom i ruskom policijom może zahtevati konstantan nadzor aviona. Putnici El-Ala prolaze kroz rigorozne provere kakve se ne srecu kod drugih kompanija, dok njihove avione u inostranstvu obezbedjuje policija. Takodje, dok je u srpskom vazdusnom prostoru MiG-ovi bi mogli da prate avion. Opet, na ovaj nacin ne mogu izbeci preusmeravanje zbog pretnje, ali verujem da moze uticati da se pretnja proglasi za GREEN.

Za kraj, Air Serbia ne moze jednostavno da ignorise pretnje iz vise razloga:
  1. uticalo bi na safety record sto bi moglo prouzrokovati zabrane letenja u EU,
  2. vlasnici aviona su lizing kuce, pa kompanija ne moze sama odlucivati sta ce da radi sa tudjom imovinom,
  3. osiguravajuce kuce bi najverovatnije raskinule polise osiguranja ili bi povecale cenu.
 

Dzigi Bau

Advanced
Učlanjen(a)
25.05.2018.
Poruke
2.044
Pohvaljen
5.568
Не могу да нађем информацију да ли Руси враћају авион са лета Москва - Београд или било ког другог лета на свој аеродром, претпостављам да су они засути лажним дојавама за све летове ка свим дестинацијама?
 

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
13.817
Pohvaljen
26.115
Luka, sva pravila postoje dok se ne obesmisle. Po tome bi organizovana grupa mogla da uništi (bukvalno) svaku aviokompaniju, recimo za račun konkurencije. Za svih 200 dnevnih letova pošalju upozorenje, 30 dana zaredom, i svi će da se vrate pošto polete? Hoće, kako da neće. Osiguranja se bave procenom rizika i znali bi tamo o čemu je reč. Taj koji šalje iz Lavova preteći imejl ima da stavi londonski Lojd u cc, pa da osiguravači znaju da ga je poslao? A Lojd zna da nama nije otišlo u spam?

Ovde je problem jedino - šta ako krenemo da ih ignorišemo? Onda će da počnu da javljaju Frankfurtu i Londonu da je bomba u našem avionu, i onda smo u još većem problemu. Ovako je pokvarena igra, koju plaćaju putnici što maltretiranjem, što višom cenom karte, ali jbg, tako im je sad. I mi je igramo i biramo manje zlo.
 
Poslednja izmena:

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
16.062
Pohvaljen
32.322
Sta se moze uraditi? Po ugledu na El-Al, Air Serbia u saradnji sa nasom i ruskom policijom może zahtevati konstantan nadzor aviona. Putnici El-Ala prolaze kroz rigorozne provere kakve se ne srecu kod drugih kompanija, dok njihove avione u inostranstvu obezbedjuje policija. Takodje, dok je u srpskom vazdusnom prostoru MiG-ovi bi mogli da prate avion. Opet, na ovaj nacin ne mogu izbeci preusmeravanje zbog pretnje, ali verujem da moze uticati da se pretnja proglasi za GREEN.
Bukvalno sam predložio nešto slično još pre dve nedelje:
Ja sam mislio da je možda moguće napraviti pravno-tehnički sistem gde bi avion koji leti ka i iz Rusije (u Beograd) bio pod stalnim nadzorom naših i Ruskih snaga bezbednosti. Tako da dok je na stajanci, i u Moskvi i ovde, je stalno pod budnim nadzorom kako aerodromskog osoblja tako i snaga reda. Te da jednom kad se utvrdi da bombe u avionu nema, ne preostaje više prostora i prilika da se postavi druga, jer je avion stalno ili u vazduhu, ili pod nadzorom Ruske policije, ili pod nadzorom Srpske. Znači non stop je ili nedostupan ili pod nadzorom snaga reda. Koje bi, naravno, dodatno proveravale sve što se izvršava tokom boravka na aerodromu. Ukrcavanje putnika, utovar prtljaga i osoblje koje opslužuje avion, i na zemlji i u letu.
Jedino nisam predlagao dizanje lovačke pare, pošto stvarno ne vidim šta bi piloti lovaca tu mogli da urade niti kako bi iko mogao da ''kači'' bombu na avion u letu. No ne sumnjam da u opičenim međuanarodnim protokolima i propisima se podrazumeva i ta lovačka pratnja, iz nekog razloga...

I da, slažem se sa Pantografom i rekoh još pre da je ovo presedan, te da je slepo držanje za pravila besmislena rabota. Ako neki zakon, propis ili sporazum nema smisla - promeni se. Ako neko iz EU ili ICAO počne da postavlja pitanja, postavi mu se kontra pitanje - šta bi oni radili u ovoj situaciji, šta drugi rade (El Al) i koliko puta se u istoriji avijacije ovo dešavalo. Mislim na ovo da neko hronično jednom jbnom dojavom u emailu ometa rad aviokompanije i niko mu ništa ne može.

Pravila su tu da služe ljudima. Ne da od njih prave taoce mrtvih upuvanih slova na papiru. Ako je neko pravilo naopako - ispravi se. Ako je zastarelo - ažurira se.

Ovo mora da se okonča. Na ovaj ili onaj način. Nije normalno da nekoliko debila za kompovima pišljivim emailovima drže celu aviokompaniju kao taoca. Imbecilima i licemerčinama iz EU i SAD bih postavio pitanje šta ako se sutra pojavi tako neki pavijani koji će bi iz bilo kog razloga (a ima ih iha-ha, EU i SAD ne manjka neprijatelja) da sabotiraju njihove aviokompanije. Pa njima da se to desi, sva pravila i sporazumi bi bili stavljeni na reviziju u roku od nedelju dana.
 
Poslednja izmena:

lukakaludjerovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.08.2019.
Poruke
1.345
Pohvaljen
1.644
Slazem se skroz, ali tesko da ce se pravila koja postoje 20 godina promeniti odjednom i to sve zbog Air Serbie. Pogotovo ako je u ovo umesan neko iz EU/US.

Ako biste pitali njih sta bi radili u slicnoj situaciji, jednostavno bi rekli “prekinite letove ka Moskvi i nece biti dojava”. Da se ovakve dojave javljaju na letovima za EU, vrlo brzo bi oni nasli ko je to, medjutim ovde em ne zele, em zele da nas nateraju da prekinemo letove.

Buduci da se pravila nece menjati, treba videti sta se u okviru sadasnjih pravila moze uraditi. To nam je jedina opcija, pored naravno prekida letova.
 

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
16.062
Pohvaljen
32.322
Da, stoji to sto kazes, zapad uvek moze da nam uzvrati "pa dignite ruke od letova za RF i sve ce stati". I verovatno jedva i cekaju da nam to kazu.

Ovo je sve posledica nase duge tradicije da sedimo na vise stolica. I zapad jedva ceka da nam natrlja to na nos.
 

Beli zo

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.09.2020.
Poruke
754
Pohvaljen
2.062
Mogu li naši sa ignorišu te lažne mejlove iz Ukrajine?
 

Bulbulderac17

Advanced
Učlanjen(a)
04.01.2015.
Poruke
3.649
Pohvaljen
10.951
Lokacija
Zvezdara
Treba se udružiti sa Turkishom..koliko čujem i njima stižu dojave...

Kao Air Serbia sigurno nećemo uspeti da promenimo.
 

lukakaludjerovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.08.2019.
Poruke
1.345
Pohvaljen
1.644
Da, stizu I Turkishu koji takodje ne moze da izadje na kraj sa time. Nema pomoci tu. Zapad trazi totalnu izolaciju Rusije i od nas i od Turske. Ako Turska kao clanica NATO ne uspeva da izadje na kraj sa tim, cemu se mi nadamo?

Apsolutno nije na odmet da i lovci lete, pritom vezbaju pracenje aviona uz krila. Nemaju tu priliku svaki dan.
 
Vrh