Šta je novo?

Air Serbia

Apsolutno ne vidim cemu frka na ovu temu. Kvarovi su normalna pojava i desavaju se svakoj kompaniji. Takodje, svaka kompanija ima zgusnut raspored letenja za avione, tako da ako jedan let ispadne iz reda letenja, ceo dan je u haosu. Nijedna kompanija nece drzati avion na zemlji, ako moze da zaradjuje pare.

U tekstu lepo pise da su putnici u Hurghadi dobili sendvic i vodu dva puta, tako da ne vidim gde je problem. Takodje, stvarno ne razumem ljude koji se ljute sto se avion vratio u Beograd. Da li biste bili srecniji da je nastavio let i srusio se negde i da je poginulo 150 ljudi?!?!

Sto se tice sletanja sa jednim motorom, takodje nema niceg spornog u tome. Postoje procedure za skoro svaki kvar. Ako je motor u kvaru, logicno je iskljuciti ga da ne bi doslo do dodatne stete i ugrozilo bezbednost putnika. Avion moze da leti sa jednim motorom ukoliko je to potrebno.

Na temu kompenzacija, nijedna kompanija nece putnicima reci da imaju pravo na to, vec putnici moraju sami da se izbore za istu. Imaju pravo na 400€ kompenzacije ukoliko je kasnjenje vece od 4h po zakonima EU. Ukoliko je zatraze, moraju je i dobiti. Licno sam dva puta bio u situaciji da zatrazim kompenzaciju i oba puta sam dobio po 400€, naravno uz ubedjivanje zaposlenih, citanja zakona i pretnji tuzbom. Nazalost svuda tako funkcionise.

Apropo Djilasovih medija kao sto su N1, Danas, Direktno i ko zna koji jos, oni samo gledaju kako da napljuju Er Srbiju. Losa je sto je otkazala let radi bezbednosti putnika, ali bi takodje bila losa i da je letela i ugrozila zivote putnika. Jedno je sigurno - Er Srbija u njihovim ocima nikada nece biti dobra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873001#p873001:2fqt7gkr je napisao(la):
Dart » 20 Aug 2021 09:08 am[/url]":2fqt7gkr]Tome su služili Jakovi 40 jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva...
Da, osamdesetih i početkom devedesetih još pomalo.

A ovo je bio Jak-42, nekoliko puta veći avion kompanije Tiger Air, druga polovina devedesetih.

Nije čudo da nisi čuo za ovu kompaniju, jer je nekoliko njih iz devedesetih pojeo mrak zaborava: 'Aeroput', koji je čak kratko i leteo za Split 'Balkanovim' An-24 (vlasnik beśe neko vreme u SPO-u), ili famozni 'Italo-Jugoslav Airlines' (sa 'j') Arkanovog druga Đovanija di Stefana, koji je imao velike ambicije, ali ga je država ipak sprečila. Pa je tu bio pokušaj 'Aviodafimex' (Dafina plus Aviogenex)... I oni što su vozili radnike za Rusiju iznajmljenim samoletima (čak i Il-86) - njima sam i ja zaboravio ime...
 
Mene zanima da li je bezbednost aviona ugrozena sto ej JAT tehniak izgubilalicencu za EU?
Da li je nadjen zamena za JAT tehniku?

Iako imam lose misljenje o AS, mislim da je text tendenciozno previse na stetu AS.
Mozda je to jedino dobro upozorenje, signal da se avioni previse koriste?
Kvar, popravka, pa opet kvar govori los eo odrzavanju aviona.
Kvarovi se desavaju, i tu bi sve bilo ok, ali kakva je to neuspesna popravka?
 
Nije ugrozena bezbednost i nikada nece biti. Ukoliko JAT Tehnika ne povrati licencu, AS ce servisirati avione negde drugde. U suprotnom ostace bez dozvole za let kako u EU, tako i na ostale aerodrome.

Avioni su napravljeni da se koriste puno. Ako pogledas bilo koji avion neke ozbiljne kompanije, videces da ima zgusnut raspored letova od rano ujutru do kasno uvece. Ne pravi pauzu. Jedan let zakasni, ceo dan je poremecen. Tako funkcionise avijacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873117#p873117:3ivrtxdx je napisao(la):
Пантограф » Пет Авг 20, 2021 4:18 pm[/url]":3ivrtxdx]I oni što su vozili radnike za Rusiju iznajmljenim samoletima (čak i Il-86) - njima sam i ja zaboravio ime...

Монтавиа :mrgreen:
 
Koliko nacin letenja "trosi" avion? (Kao sto niacin voznje kola vise ili manje raubuje automobil)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873114#p873114:3kfkfwbl je napisao(la):
lukakaludjerovic » 20 Aug 2021 02:16 pm[/url]":3kfkfwbl]

Apropo Djilasovih medija kao sto su N1, Danas, Direktno i ko zna koji jos, oni samo gledaju kako da napljuju Er Srbiju. Losa je sto je otkazala let radi bezbednosti putnika, ali bi takodje bila losa i da je letela i ugrozila zivote putnika. Jedno je sigurno - Er Srbija u njihovim ocima nikada nece biti dobra.

Djilasovih medija? Druze ja sam mislio da si ti ozbiljan clan foruma, nisam ocekivao ovu brainwash izjavu!!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873149#p873149:3qwwzw8i je napisao(la):
MC_ » Pet Avg 20, 2021 4:19 pm[/url]":3qwwzw8i]Koliko nacin letenja "trosi" avion? (Kao sto niacin voznje kola vise ili manje raubuje automobil)
Kako mislis nacin letenja? To sto avion nema prazan slot u toku dana nije uporedivo sa nacinom na koji se vozi auto, vec kako rasporedjujes vreme za volanom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873150#p873150:1qo9to47 je napisao(la):
kingmanowar » Pet Avg 20, 2021 4:24 pm[/url]":1qo9to47]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873114#p873114:1qo9to47 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 20 Aug 2021 02:16 pm[/url]":1qo9to47]

Apropo Djilasovih medija kao sto su N1, Danas, Direktno i ko zna koji jos, oni samo gledaju kako da napljuju Er Srbiju. Losa je sto je otkazala let radi bezbednosti putnika, ali bi takodje bila losa i da je letela i ugrozila zivote putnika. Jedno je sigurno - Er Srbija u njihovim ocima nikada nece biti dobra.

Djilasovih medija? Druze ja sam mislio da si ti ozbiljan clan foruma, nisam ocekivao ovu brainwash izjavu!!

Stvarno nisam politicki aktivan, niti me ista interesuje. Ali morate priznati da svi tekstovi koji preuvelicavaju probleme u AS proizilaze iz medija koje sam naveo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873149#p873149:12msce6i je napisao(la):
MC_ » 20 Авг 2021, 16:19[/url]":12msce6i]Koliko nacin letenja "trosi" avion? (Kao sto niacin voznje kola vise ili manje raubuje automobil)

постоји само један начин летења. оно што троши авион је само време колико авион проведе у лету

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873114#p873114:12msce6i je napisao(la):
lukakaludjerovic » 20 Авг 2021, 15:16[/url]":12msce6i]Er Srbija u njihovim ocima nikada nece biti dobra.

биће када буду власт
 
Пантограф":5megsu7h je napisao(la):
Da, osamdesetih i početkom devedesetih još pomalo.

A ovo je bio Jak-42, nekoliko puta veći avion kompanije Tiger Air, druga polovina devedesetih.

Nije čudo da nisi čuo za ovu kompaniju, jer je nekoliko njih iz devedesetih pojeo mrak zaborava: 'Aeroput', koji je čak kratko i leteo za Split 'Balkanovim' An-24 (vlasnik beśe neko vreme u SPO-u), ili famozni 'Italo-Jugoslav Airlines' (sa 'j') Arkanovog druga Đovanija di Stefana, koji je imao velike ambicije, ali ga je država ipak sprečila. Pa je tu bio pokušaj 'Aviodafimex' (Dafina plus Aviogenex)... I oni što su vozili radnike za Rusiju iznajmljenim samoletima (čak i Il-86) - njima sam i ja zaboravio ime...

Ok našao sam Jak 42 (UR-42334), bio je iznajmljen tokom letnje sezone 1997 godine od ukrajiniskog Aerosvita.
Inače su imali jako mnogo sreće, jer se taj avion srušio ubrzo nakon povratka sa lizinga https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aerosvit_Flight_241
 
Eto, može biti da je Partizan baš s njim iśao Kroaciji u Zagreb. Moglo je da ne bude samo 'Zeko, lopove...'

Trajalo je to koju godinu, jednom je izbio incident kad su prevozili reprezentaciju negde, a kabina se pred poletanje napunila nekakvim dimom. Onda su pričali da je to 'uobičajeno za taj tip aviona' (nisam leteo tim Jakom, al ne verujem da je tako). Cirkus. Dobro da nije potrajalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873167#p873167:4dtjbfw9 je napisao(la):
Пантограф » 20 Aug 2021 05:20 pm[/url]":4dtjbfw9]Eto, može biti da je Partizan baš s njim iśao Kroaciji u Zagreb. Moglo je da ne bude samo 'Zeko, lopove...'

Trajalo je to koju godinu, jednom je izbio incident kad su prevozili reprezentaciju negde, a kabina se pred poletanje napunila nekakvim dimom. Onda su pričali da je to 'uobičajeno za taj tip aviona' (nisam leteo tim Jakom, al ne verujem da je tako). Cirkus. Dobro da nije potrajalo.

Leteo sam ja Tiger airom. Kada se pojavi dim do visine sedista kao u diskoteci svi koji se imalo boje letenja padaju u nesvest :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873164#p873164:rqr0c1x1 je napisao(la):
Dart » 20 Aug 2021 04:47 pm[/url]":rqr0c1x1]
Пантограф":rqr0c1x1 je napisao(la):
Da, osamdesetih i početkom devedesetih još pomalo.

A ovo je bio Jak-42, nekoliko puta veći avion kompanije Tiger Air, druga polovina devedesetih.

Nije čudo da nisi čuo za ovu kompaniju, jer je nekoliko njih iz devedesetih pojeo mrak zaborava: 'Aeroput', koji je čak kratko i leteo za Split 'Balkanovim' An-24 (vlasnik beśe neko vreme u SPO-u), ili famozni 'Italo-Jugoslav Airlines' (sa 'j') Arkanovog druga Đovanija di Stefana, koji je imao velike ambicije, ali ga je država ipak sprečila. Pa je tu bio pokušaj 'Aviodafimex' (Dafina plus Aviogenex)... I oni što su vozili radnike za Rusiju iznajmljenim samoletima (čak i Il-86) - njima sam i ja zaboravio ime...

Ok našao sam Jak 42 (UR-42334), bio je iznajmljen tokom letnje sezone 1997 godine od ukrajiniskog Aerosvita.
Inače su imali jako mnogo sreće, jer se taj avion srušio ubrzo nakon povratka sa lizinga https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aerosvit_Flight_241

Bila su dva Jak-a. Tada je postojala i kompanija Montavia koja se bavila prevozom do Rusije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873214#p873214:2ep1kcsk je napisao(la):
Kokili » 20 Aug 2021 07:53 pm[/url]":2ep1kcsk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873167#p873167:2ep1kcsk je napisao(la):
Пантограф » 20 Aug 2021 05:20 pm[/url]":2ep1kcsk]Eto, može biti da je Partizan baš s njim iśao Kroaciji u Zagreb. Moglo je da ne bude samo 'Zeko, lopove...'

Trajalo je to koju godinu, jednom je izbio incident kad su prevozili reprezentaciju negde, a kabina se pred poletanje napunila nekakvim dimom. Onda su pričali da je to 'uobičajeno za taj tip aviona' (nisam leteo tim Jakom, al ne verujem da je tako). Cirkus. Dobro da nije potrajalo.

Leteo sam ja Tiger airom. Kada se pojavi dim do visine sedista kao u diskoteci svi koji se imalo boje letenja padaju u nesvest :D
Sad sam potražio, i nađoh ovo:
https://m.youtube.com/watch?v=f6xN4r4a5ew
Kakva mašina, au, jbt :o
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873243#p873243:3bq11tc3 je napisao(la):
Пантограф » 20 Aug 2021 08:51 pm[/url]":3bq11tc3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873214#p873214:3bq11tc3 je napisao(la):
Kokili » 20 Aug 2021 07:53 pm[/url]":3bq11tc3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873167#p873167:3bq11tc3 je napisao(la):
Пантограф » 20 Aug 2021 05:20 pm[/url]":3bq11tc3]Eto, može biti da je Partizan baš s njim iśao Kroaciji u Zagreb. Moglo je da ne bude samo 'Zeko, lopove...'

Trajalo je to koju godinu, jednom je izbio incident kad su prevozili reprezentaciju negde, a kabina se pred poletanje napunila nekakvim dimom. Onda su pričali da je to 'uobičajeno za taj tip aviona' (nisam leteo tim Jakom, al ne verujem da je tako). Cirkus. Dobro da nije potrajalo.

Leteo sam ja Tiger airom. Kada se pojavi dim do visine sedista kao u diskoteci svi koji se imalo boje letenja padaju u nesvest :D
Sad sam potražio, i nađoh ovo:
https://m.youtube.com/watch?v=f6xN4r4a5ew
Kakva mašina, au, jbt :o

:D :D :D

To je to! I to se pojavljuje kad avion krene u sletanje, pakao pravi. Najgušće kod krila, na sred aviona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873162#p873162:160zcdef je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Avg 20, 2021 4:09 pm[/url]":160zcdef]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873149#p873149:160zcdef je napisao(la):
MC_ » 20 Авг 2021, 16:19[/url]":160zcdef]Koliko nacin letenja "trosi" avion? (Kao sto niacin voznje kola vise ili manje raubuje automobil)

постоји само један начин летења. оно што троши авион је само време колико авион проведе у лету

mislio sam na ovo: neke rute od aerodroma do drugog aerodroma zahtevaju strmija sletanja. To se posebno odnosi na krace rute. Da li ucestanost i intenzitet promena visine i brzine vise "raubuju", trose avion.

Kako se meri istrosenost civilnih aviona, odnosno bitnih delova? Casovima preleta?

Kod vojnih aviona se recimo posle odredjenog broja casova preleta menjaju cak i grede krila, recimo kod F16.
 
U evropi gotovo da nema aerodroma koji zahtevaju strma sletanja, nisu ovo Himalaji. Kakve veze imaju krace rute?

Istrosenost se meri ciklusima, tj. avion ide na pregled nakon odredjenog broja ciklusa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873491#p873491:q71btc3h je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sub Avg 21, 2021 6:13 pm[/url]":q71btc3h]U evropi gotovo da nema aerodroma koji zahtevaju strma sletanja, nisu ovo Himalaji. Kakve veze imaju krace rute?

Istrosenost se meri ciklusima, tj. avion ide na pregled nakon odredjenog broja ciklusa.

na kracim rutama procenat vremena provedenih u uzletanju i sletanju je veci nego kod duzih ruta.
 
Broj sletanja i uzletanja, to je mnogo veći napor za avion nego krstarenje - u tom smislu duže trase produžuje radni vek aviona.
Takođe avioni koji se često koriste u primorskim krajevima zbog slanih isparenja koja ubrzavaju koriziju.
 
Ako ikog zanima, evo šta bi SSP (Nikezić) radio sa Er Srbijom kad bi došli na vlast (izbačeni su delovi o BgdH2O, PKB itd):

"Na sreću Beogradjana, svi štetni ugovori i dilovi vaše vlasti će biti raskinuti, pa će im i ... Er Srbija .. biti vraćena, rekao je Nikezić."
izvor: agencija Beta, beta.rs

Bez komentara, samo podsetnik na 3 činjenice:

1: 82% Er Srbije je već sada u državnom vlasništvu.
2: Saša Radulović je 2014 rekao da kad oni dođu na vlast, raskinuće ugovor sa Etihadom i sve vratiti na prethodno stanje.
3: Kada je Nikezić bio na visokoj poziciji u Ministarstvu Finansija Jat je bio 100% u državnom vlasništvu i beležio velike gubitke koje je pokrivala država.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873809#p873809:18e0rx6b je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Avg 23, 2021 10:43 am[/url]":18e0rx6b]а коме ће бити враћена?
Možda grešim ali izgleda da je Er Srbija privremeno oteta valjda od strane "arapskih partnera" i da će biti vraćena Beograđanima a ne svim građanima Srbije tj državi Srbiji:

"Ne možete vi Beograđanima pokloniti nešto što je već njihovo. Možete im samo oteti privremeno kao što im je oteta železnička stanica, zemljište u Beogradu na vodi, ali na sreću svi ti štetni projekti sa arapskim partnerom će biti raskinuti i ono što je oteto Beograđanima – biće vraćeno. I Beograd na vodi, i železnička stanica, i PKB i Er Srbija“, naveo je Nikezić.

izvor: N1, https://rs.n1info.com/biznis/nikezi...a-raskine-ugovor-i-isplati-arapskog-partnera/
 
Vrh