Šta je novo?

Air Serbia

ЈАТ 5 пута недељно и Алиталија, тренутно, 10 пута недељно (повећање за још 2 од 04.08), с тим да су сви летови код шер. ја и даље не видим шта сте вас двојица хтели да кажете у овим вашим постовима.... и још узимате за пример Рим где редовним компанијама имаш 15 летова недељно, према 2 Визова лета недељно, који су још вечерњи у 2050
 
dusanjf":2mwbzwxq je napisao(la):
@hazard
Dakle neko ko hoce da leti za recimo Bolonju ili Palermo iz Beograda u jednom danu (sa cekanjem na aerodromu manjim od 2h) sigurno nece ici Wizzom za Rim.

ne bih se slozio sto ne znaci da sam ja upravu. preferiram da sacekam 2 sata na aerodromu i drugim lowcostom odem do palerma i imam 100 evra vise u dzepu..
drugo to sa prtljagom ne znam da li uopste postoji bilo koja kompanija na svetu koja ti daje tu mogucnost da ako let nije direktan, ona sama ti prebaci prtljag u drugi avion, za let krajnje dsetinacije...

ko uopste sad leti za rim, jat ili alitalia?

Ko hoce da leti tako (iz Beograda preko Rima do Bolonje ili Palerma), izlaze se riziku da ga put kosta triput vise nego da je kupio kartu na bilo kojoj "legacy" kompaniji. Kod knjizenja low cost kompanije jasno stoji da letovi ne mogu da se knjize kao "connecting", tj. vezni letovi za nastavak putovanja, jer uslovi prevoza low cost kompanija nisu isti kao kod "legacy" kompanija. "Legacy" kompanije preuzimaju obavezu prevoza putnika od polazista do odredista (na pr. od Beograda do Bolonje) i u slucaju da ne mogu da same ne mogu tu obavezu da izvrse, prebacuju putnike na druge kompanije. U slucaju da njihovom krivicom putnik izgubi vezu u mestu transfera, oni putniku obezbedjuju vezu za nastavak putovanja.
Kod low cost kompanija ne postoji obaveza da putniku obezbedi vezu za nastavak putovanja u slucaju kasnjenja, tako da to sedenje u recimo Rimu, moze da se produzi na mnogo vise od 2 sata, a karta za propusteni let ne vazi automatski za sledeci let za nastavak putovanja. U zavisnosti od kompanije, ta karta ili vise ne vazi ili moze da se koristi uz placanje penala, koji mogu biti surovi. U slucaju kupovine nove karte, tesko da moze da se racuna na istu tarifu po kojoj je originalna karta kupljena.

Sto se tice prevoza prtljaga, sem u izuzetnim slucajevima, kompanija prtljag preuzima do krajnjeg odredista i nije potrebno na svim usputnik aerodromima podizati i predavati prtljag iznova.
 
преузимање пртљга се једино ради на аеродормима где мораш да преседаш са терминала на терминал, а они су физички раздвојени (пример Хитроу)
 
dusanjf":30co62cp je napisao(la):
ne bih se slozio sto ne znaci da sam ja upravu. preferiram da sacekam 2 sata na aerodromu i drugim lowcostom odem do palerma i imam 100 evra vise u dzepu..

Pa preferiras ti ali ne preferira svako. Ako ja idem negde na vikend ili na 3-4 dana sigurno necu da potrosim 2 cela dana na aerodromu, jer mi je to vreme vrednije od 100 evra. Dalje, tih 2 sata za menjanje lowcost aviokompanije su ti bas knap. Treba da izadjes iz aviona, da prodjes pasosku kontrolu (i to onu za izlazak sa aerodroma a ne onu za transfer), da odes do mesta gde se ceka prtljag (sto moze da bude podaleko), pa onda da nadjes gde je check-in za drugu kompaniju (koja moze biti u potpuno drugacijem delu aerodroma - a i moras da odes od dela za dolaske do dela za polaske), da stanes opet u red, opet se cekiras. E sad mnogi lowcostovi traze da se ti cekiras 60 min. pred let (za "normalne" aviokompanije, na vecim evropskim aerodromima je 40 min. a na manjim 30 min.). Dakle ti sve ovo mozes da obavis za sat vremena pod idealnim uslovima i da stignes da se cekiras za sledeci let. Ali sta ako ti prvi let kasni? 15 min? 30 min? To je vec jurcanje na drugom aerodromu, mozda i ne stignes. A kada ne stignes na taj drugi let, posto je i to low cost - onda si ga tek ispusio: kada zakasnis na let low costa, u vecini slucajeva ne dobijas nista. Ni pare nazad. Nista. To sto je trebi drugi let kasnio njih ne zanima jer to nije njihova odgovornost.

Dakle 2 sata je malo, da bi bio skroz siguran treba ti mnogo vise vremena izmedju letova - recimo bar 4 sata. A posto ne idu avioni na svaki sat za svaku destinaciju, to 'ladno moze da se pretvori u pauzu od 5 ili 6 sati. To je vec previse za blejanje na aerodromu, a nije ni svaki aerodrom situiran tako (narocito oni na koje slecu low cost kompanije) da u mozes u tih 5-6 sati negde da izadjes i nesto da vidis.

drugo to sa prtljagom ne znam da li uopste postoji bilo koja kompanija na svetu koja ti daje tu mogucnost da ako let nije direktan, ona sama ti prebaci prtljag u drugi avion, za let krajnje dsetinacije...

Ti nigde nikada nisi leteo sa presedanjem a da nije lowcost? U 99,9% slucajeva se prtljag automatski prebacuje, ti ne razmisljas o tome, cekiras ga na pocetnom aerodromu i skupis na poslednjem, pa makar presedao izmedju 5 puta. Tako je kad god kupis povezanu kartu (bez obzira da li je na karti samo jedna aviokompanija za sve letove ili njih vise). Pauze na aerodromima izmedju mogi biti manje od sat vremena, a ako na let zakasnis jer ti je kasnio dolazni, aviokompanija ti nalazi mesto na sledecem letu sa slobodnim sedistima. U svakom slucaju oni su duzni da te prebace do krajnje destinacije onog trenutka kada udjes u prvi avion u tom putovanju.

Prtljag se ne prebacuje automatski samo zbog carinskih i sigurnosnih regulativa, npr. prvi put kada sletis u Ameriku negde cesto traze da uzmes prtljag i proneses ga kroz carinu, ali to je samo na ulasku u Ameriku, ako si prethodno u Evropi preseo dvaput i posle toga u Americi presedas jos triput u istom puovanju onda ne moras svaki put da ides po kofere.
 
@hazard
pa dobro, ja sam i rekao da ja preferiram sto ne znaci da sam ja upravu...ljudi koji nisu u kesu su osudjeni da se cimaju par sati izmedju letova..sto ne znaci da ti moras da blejis na aerodromu, a i ta jurnjava ume da bude bas zanimljiva koji put...
 
Jeftinije karte "Jat ervejza" do 14. jula

Putnici "Jat ervejza" mogu do 14. jula da iskoriste jeftina putovanja za više evropskih metropola, na primer da kupe povratne karte za putovanja u julu, avgustu, septembru i oktobru za Milano i Rim po promotivnim cenama od 119 evra.

U okviru letnje promotivne akcije "Jat ervejza", koja traje od 23. juna, mogu se nabaviti i karte za Istanbul po ceni od 129 evra.

Na raspolaganju su po istim cenama i karte iz tig gradova prema Beogradu.

Cena promotivne karte za i iz Atine iznosi 159 evra, ako se putovanje realizuje od 1. avgusta do 31. oktobra.Reč je o povratnim kartama u koje su uključene sve takse osim usluge izdavanja karte.

U ponudi su i povoljne cene karata u jednom pravcu, koje važe za putovanja od 1. do 31. jula i od 10. septembra do 31. oktobra.

U periodu od 23. juna do 14. jula karta za Geteborg, Kopenhagen i Stokholm može da se kupi po ceni od samo 59 evra, a za Atinu iznos se kreće već od 69 evra.Promotivne cene karata za Amasterdam, Brisel, Berlin, Frankfurt i Cirih iznose 99 evra, a za Pariz 129 evra.

Mogućnost kupovine karata u jednom pravcu takođe imaju putnici koji našim letovima dolaze iz evropskih gradova, a putuju u periodu od 1. avgusta do 31. oktobra.Tako karta iz Londona za Beograd može da se kupi po ceni od 89 evra.

Putnici "Jat ervejza" iz Geteborga, Kopenhagena i Stokholma mogu da obezbede kartu za 59 evra, iz Amsterdama, Brisela, Berlina, Frankfurta i Ciriha za 99 evra, a karta iz Pariza za Beograd može da se kupi po ceni koja se kreće od 129 evra.

U cene karata u jednom pravcu takođe su uključene sve takse osim usluge za izdavanje karte, navedeno je u saopštenju "Jat ervejza".

http://www.poslovnojutro.com/details&id=29004
 
'вамо промоције, а 'вамо Лондон за наредне две недеље нема испод 450€
 
E da, znate za neku varijantu za London do kraja jula? Ovo je bre raspad, i Wizz i JAT su :( Treba da mi dodje neki drugar....
 
jovanovm":1xlaqb1y je napisao(la):
E da, znate za neku varijantu za London do kraja jula? Ovo je bre raspad, i Wizz i JAT su :( Treba da mi dodje neki drugar....

pogledaj na www.skyscanner.com

ja sam nasao npr. 21. jul London - BGD, povratak 28. jul, oko 280 evra

sad ne znam koje datume trazis

napomena: sajt pretrazuje i LCC sajtove, i daje ti kombinacije koje nisu nuzno vezana karta nego moras da kupis dve odvojeno!

btw kada trazis, ukucaj London (all) da dobijes sve aerodrome (i LHR, i LCY, i LTN, i LGW, i STN).
 
имаш и www.kayak.com исто претражује све компаније, укључујући и нискотарифне. најбоље је да куца ЛОН - БЕГ за претрагу
 
Jat leti za Dubrovnik do kraja septembra

Zbog velikog interesovanja koje su putnici Jat Airwaysa pokazali za novu sezonsku liniju na relaciji Beograd – Dubrovnik – Beograd, srpski nacionalni avioprevoznik doneo je odluku da produži period letenja za ovaj grad do kraja septembra. Saobraćaj sa Dubrovnikom, uspostavljen ovog leta posle više od dve decenije, predstavlja doprinos Jata proširenju turističke ponude i kretanjima prema južnom delu hrvatskog primorja.

Jat je počeo da leti za Dubrovnik 17. juna 2011, a saobraćaj obavlja petkom i nedeljom. Avioni iz Beograda petkom poleću u 7:30, a nedeljom u 14:05 časova. Povratak je predviđen istim danima u 9:10 i 15:45 časova. Let traje oko 60 minuta. Povratna karta može da se kupi po cenama koje se kreću već od 99 evra, s obzirom da je to nova linija i da je letnja sezona 2011. u znaku promocije ove destinacije. U cenu su uračunate sve takse osim usluge izdavanja karte. Prvobitno je bilo planirano da Jat na liniji za Dubrovnik leti do 18. septembra, ali je taj period produžen do kraja septembra, jer je interesovanje putnika prevazišlo očekivanja.

Jat Airways

Služba za odnose sa javnošću
 
из данашње Политике:
Јат лети на тендер

овде може да се примети једна периодичност. наиме, сваки пут када се смеше избори, смеши се и приватизација ЈАТ-а (последњи тендер је био 2008. године у задњим данима Коштуничине Владе)
 
Jadne naše šume, koliko li je drveća posečeno za štampanje priča o ovim nakaradnim tačkicama...
 
ово је немогуће. само много добра фотомонтажа. врата су тешко забрављена када је авион у ваздуху и нема шансе да се отворе
 
JohnnyLee":dueqsszj je napisao(la):
ово је немогуће. само много добра фотомонтажа. врата су тешко забрављена када је авион у ваздуху и нема шансе да се отворе
Ма тако сам и мислио, али ајде да објавим. Вероватно се или Јат некоме замерио па да тај врати црном не сланом шалом или ајде све што је српско треба да се оцрни. Предпостављам да је ово друго. Их конкуренција је чудна ствар.
 
:lol: :lol: :lol: jat konkurencija? :lol: :lol: :lol:

sve je to sveCka zavera
 
Да ли је фотомонтажа? :/
http://www.sportal.rs/news.php?id=33417
http://www.vesti-online.com/Sport/Fudbal/74599/Orlici-leteli-u-avionu-otvorenih-vrata
Није ми јасно одакле им слике ДВА ЈАТ-ова авиона са отвореним вратима? Можда је то постало учестало па су новинари чекали да наиђе неки коме врата блеје отворена :/
И како су забога стјуардесе у сред лета затвориле врата? :|
 
Uvek mi se cinilo da je to nemoguce zbog razlike u pritisku... uostalom, na 10 000 metara, napolju je -80C, tu bi doslo do smrtnih promrzlina za 10tak minuta.
 
Vrata na,konkretno 737,ne mogu da se otvore na spolja vec se uvlace u trup i budu sastavni deo njega ,plus razlika pritiska ih drzi zakovana za avion.

Primer kako to izgleda http://www.youtube.com/watch?v=TUIsU9okKjw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=H2gYxDoGDrQ&feature=related

A drugo piloti imaju signalizaciju svih vrata u avionu.Mnogo puta mi se desavala da kada zatvaram vrata od bagaznika i hocu da budem siguran da je sve ok(posto vrata malo rade) pa ih ponovo otvorim i zatvorim,da me mehanicar pita jel sve ok posto mu piloti kazu da se vrata otvaraju i zatvaraju
 
Somi303":2rc5wx1v je napisao(la):
Да ли је фотомонтажа? :/
http://www.sportal.rs/news.php?id=33417
http://www.vesti-online.com/Sport/Fudbal/74599/Orlici-leteli-u-avionu-otvorenih-vrata
Није ми јасно одакле им слике ДВА ЈАТ-ова авиона са отвореним вратима? Можда је то постало учестало па су новинари чекали да наиђе неки коме врата блеје отворена :/
И како су забога стјуардесе у сред лета затвориле врата? :|

јесте фотомонтажа. тај текст је својевремено био у новинама са циљем да се ЈАТ уништи до краја, да би онда ФСС могао да промени свог авио превозника
 
Vrh