Šta je novo?

Air Serbia

Pa to ima neka fora, kao pošto AZAL valjda ne može da leti za Cirih direktno iz Bakua, doduše stvarno ne znam koja je tu priča. Mada bilo bi super da se povežu BG i Baku, jes da ne bi bilo profitabilno, ali ovako možda i zaživi. Isto kao što je šteta što je Uzbekistan Airlines prešao da leti preko Rige.
 
Baku zbog nafte ima solidan broj putnika iz S.Amerike, a to može biti korisno za punjenje potencijalnih letova za SAD i Kanadu.

Drugo, AirBaltic, Austrian itd. imaju letove za Baku, a da pri tome nemaju dovoljno putnika na samoj liniji za Baku-
Isplativost dolazi od putnika čije su destinacije drugi gradovi u Evropi i S.Americi.

Veliki nedostatak postojećih linija iz Bakua je što se ka Evropi kreće u stvarno neprijatno vreme - uglavnom između 3 - 4.30 ujutru kako bi se na vreme stiglo na vreme za presedanje na druge letove.

Ovo znam jer sam se svaki od 5 puta koliko sam bio u Bakuu pošteno napatio i odlasku i povratku

JAT ima solidne linije ka severo-zapadnoj Evropi koje nisu najbolje popunjene.
Dobro bi nam došlo da imamo letove ka destinacijama kao što su Tirana, Baku, Jerevan, centralo-azijskim graadovima itd.

AirBaltic svakako nije toliko porastao putnika koji su pohrlili u Rigu!
 
занима ме ваше мишљење о овом предлогу за ребрендирање ЈАТ-а и авиона:
- назив САТ - Српски аеротранспорт (са једне) и SAT - Serbian Airlines (са друге стране)
- лого старо ЈАТ-ово јаје с тим што је место Ј сада С (ћирилично са једне и латинично са друге стране авиона)
- труп у бојама заставе (од носа који је црвен до белог репа)
- сваки авион назван по општинама и градовима Србије (наравно по величини, изузев Београда, Новог Сада, Ниша и Крагујевца који би остали за велике авионе једног дана), са именима и грбом на овом месту и овако написаним, с тим да би испод назива ишао и грб тог града односно општине као што је овде
 
ja se kao jedan od vlasnika zalazem za BAT(balkan) i betmenov logo :)

sad ozbiljno, ideja sa imenovanjem aviona po gradovima je jako lepa
 
I ja mislim da je ideja sa gradovima lepa.

Radije bih, doduše, da vidim JAT kao JAT, ali kao regionalnog avioprevoznika sa hub-om u Beogradu - avioprevoznik za ceo Balkan (osim, naravno, Turske, čije je tržište već prezasićeno)... Direktni letovi preko Beograda za prekookeanske destinacije... to bi mi bilo baš kul. Do tada - low cost pokrivanje tržišta...

Ali avaj, nema pameti... (čitaj, "interesa")
 
JohnnyLee":1f0xgxcq je napisao(la):
занима ме ваше мишљење о овом предлогу за ребрендирање ЈАТ-а и авиона:
- назив САТ - Српски аеротранспорт (са једне) и SAT - Serbian Airlines (са друге стране)
- лого старо ЈАТ-ово јаје с тим што је место Ј сада С (ћирилично са једне и латинично са друге стране авиона)
- труп у бојама заставе (од носа који је црвен до белог репа)
- сваки авион назван по општинама и градовима Србије (наравно по величини, изузев Београда, Новог Сада, Ниша и Крагујевца који би остали за велике авионе једног дана), са именима и грбом на овом месту и овако написаним, с тим да би испод назива ишао и грб тог града односно општине као што је овде
Идеја ти је стварно добра. Да ли би можда могао то мало и да нацрташ да се некако створи мало боља слика предлога. Можеш да урадиш и неколико примера и онда све то лепо спакујеш и пошаљеш одговорним чикама у ЈАТ, да виде како људи размишљају и мисле о њима, за разлику од њих ! Лепо би било кад би ЈАТ стварно објавио и неки јавни конкурс за ново робно маркирање авиона кад се буде мењало име.

За идеју +1, а за цртеже Штаркова чоколадица. Јуче (петак,11.март) био сам ти опет у комшилуку тј. у Штарку на разговору о опреми.
 
Kad je u pitanju JAT imam malo nostalgije, ali ako se pravi nova kompanija onda je pravi trenutak da dobije i novo ime (može i SAT i CAT),
a naravno da bih voleo da jednog dana ponovo dobijemo direktne prekookeanske destinacije, samo ne znam koliko je to izvodljivo.
Sa druge strane siguran sam da bi kao mala nacionalna kompanija mogli profitabilno poslovati.
 
Pitanje je samo kako IATA tumači takve promene oko imena i registracije kompanije i vazduhoplova
Mislim da je ideja sa gradovima lepa. :)
 
Гага":2x0l8xi2 je napisao(la):
Да ли би можда могао то мало и да нацрташ да се некако створи мало боља слика предлога.
радио сам пар пута, али нису испали баш најбоље, нисам добар у ПС-у. али, ако неко зна добро у ПС-у, основна идеја је да боје иду по дијагонали а не по вертикали или хоризонтали. скицираћу ти сутра на окупу. наравно, реп остаје плав, са црвеним јајетом (реклама коју је Амбасадор својевремено окачио), или да реп буде стилизовано 4С као што је на једном Орлу

Гага":2x0l8xi2 je napisao(la):
Лепо би било кад би ЈАТ стварно објавио и неки јавни конкурс за ново робно маркирање авиона кад се буде мењало име.
било је негде 2004 или 2005 и победнички конкурс је обојио авионе слично мојој идеји, али у бојама Југославије. а онда је управа ставила црвено-плави семафор

boca-ica":2x0l8xi2 je napisao(la):
Pitanje je samo kako IATA tumači takve promene oko imena i registracije kompanije i vazduhoplova
Mislim da je ideja sa gradovima lepa. :)
заправо и нема проблема јер се не оснива нова компанија, него се мења назив старој. а као што је познато, ЈАТ је већ мењао назив (ЈАТ Југословнески Аеродтранспорт у Јат Ервејз) и задржао је обе шифре, тако да би их и при промени у САТ задржао. једино би био проблем са ИЦАО шифром која је ЈАТ јер је САТ заузето, али су зато слободни СЕР и СРБ
 
SER ABG ATR 40 za LHR :laugh: :lool: :laugh: mozda je ipak bolje SRB :)

a dizajn da bude minimalisticki kako bi sto manje boje bilo
tj. vise AL varijatna zbog tezine odnosno utroska goriva
sto dolazi do izrazaja na primer kod DC10 na dugim linijama
 
Nisam znao za to , kako, pa u pitanju su količine boje koje teže preko tone (bar na 10.)
 
Da ali se troskovi vracaju preko odrzavanja cistog aluminiju,koji mora da redovnije da se odrzava,polira,inspekcija na koroziju itd ... Air kanada je napravila test nedavno na 767 i nisu bili nesto odusevljeni.
 
@mastercat
hvala

ima li takvih znacajnih promena i u GOMU (znam da je preobiman ali pitam samo za revolucionarne promene )
 
Prave planove za 13 letelica, a imaju samo 10
„Jat“ će morati da otkazuje letove zbog manjka aviona
Bojana Stamenković | 11. 05. 2011.

BEOGRAD - „Jat ervejz” će u špicu letnje sezone imati veliki problem da obavi sve planirane letove zbog malog broja aviona u saobraćaju. U kompaniji razmišljaju o smanjenju broja letova na pojedinim linijama, potvrdilo je „Blicu” više izvora. Govori se i o otkazivanju skoro 90 letova. Jedna od opcija bila je i da se hitno iznajmi avion, što realno nije moguće u tako kratkom vremenu.
Izbacivanje jednog aviona iz saobraćaja povlači i kašnjenja ostalih letova

Domaća avio-kompanija dnevno ima od 25 do 30 letova. Pretpostavka je da bi manji broj poletanja mogao da se primeni na destinacije gde je tražnja najslabija, što je u proteklom periodu bio slučaj sa Ohridom, Sarajevom, Skopljem. S druge strane, „Jatove” dobre destinacije su Moskva, Atina, Solun, Brisel, Amsterdam, Pariz, London i Dubai.

Postojeći red letenja zapravo je pravljen po planu po kome bi u saobraćaju trebalo da bude 13 aviona, a „Jat” trenutno u saobraćaju ima devet ili deset letelica, saznaje „Blic”. Tokom najvećeg špica sezone, zbog ovakve situacije moraće da se razmisli o reviziji letova, to jest o smanjenju broja letova na pojedinim linijama, a kako bi se pokrile sve destinacije sa postojećom flotom i kako ne bi dolazilo do velikih kašnjenja.

Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/253021/Jat-ce-morati-da--otkazuje-letove-zbog-manjka---aviona
 
проблем је што у тој компанији нема нека дугорочна стратегија, а и да постоји, нико је не ферма ни 2%, него све раде у ходу, по принципу АПП, па када им дође ова ситуација, онда је белај. већ три године изнајмљују два 737-700 само никако да стигну ти авиони. иначе, пре пар дана ЈАТ је имао два отказа лета, један за Атину, а не могу да се сетим за где је био други
 
На сајту Радио телевизије Србија о приватизацији ЈАТ-а:

Влада о приватизацији "Јата" током маја
Приватизација авиокомпаније "Јат ервејз" могла би да буде тема седнице Владе Србије у току овог месеца, рекао министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић. "Јат" ће бити приватизован у року у ком смо обећали, рекао Мркоњић.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/s.../Влада+о+приватизацији+"Јата"+током+маја.html
 
Гага":khrm5xiu je napisao(la):
Да ли би можда могао то мало и да нацрташ да се некако створи мало боља слика предлога.
урадио сам нешто. није нешто, али ће да послужи као основа идеје. ви који сте вешти у Фотошопу дотеравајте слободно. јесте да боје не иду по дијагонали (нисам толико добар у ПС-у), али ће послужити

2w53ihe.jpg
 
JohnnyLee":3haun6uy je napisao(la):
Гага":3haun6uy je napisao(la):
Да ли би можда могао то мало и да нацрташ да се некако створи мало боља слика предлога.
урадио сам нешто. није нешто, али ће да послужи као основа идеје. ви који сте вешти у Фотошопу дотеравајте слободно. јесте да боје не иду по дијагонали (нисам толико добар у ПС-у), али ће послужити

http://i56.tinypic.com/2w53ihe.jpg
Џони, е ово је већ нешто, баш лепо изгледа, само мало да се дотера фонт слова, имаш већ укњижен плусићћћ у дневник !

Једино не знам да ли остаје она регистрска ознака авиона са YU или ће се и то мењати у SRB ?
 
Гага":27bikid7 je napisao(la):
Џони, е ово је већ нешто, баш лепо изгледа, само мало да се дотера фонт слова, имаш већ укњижен плусићћћ у дневник !

Једино не знам да ли остаје она регистрска ознака авиона са YU или ће се и то мењати у SRB ?
Регистарске ознаке ће се вероватно мењати, међутим не верујем да би нова компанија могла да се зове Српски аеротранспорт - скраћеница би била САТ, а то је већ заузео Мирко-Клавирко. Пре ће бити да ће је крстити као Serbian airlines.
 
компанија се не би звала САТ, него САТ - Српски аеротранспорт, а на енглеском би била SAT - Serbian Airlines (као ЈАТ некада). друго, Миркова фирма се не зове само САТ, него SAT Media Group, тако да је само САТ као скраћеница слободно.

Гага":2kprlyyl je napisao(la):
Једино не знам да ли остаје она регистрска ознака авиона са YU или ће се и то мењати у SRB ?
не може СРБ, јер је дозвољено максимум 2 слова у префиксу, тј. ознаци земље. колико се сећам и СР и РС су слободне као регистрационе ознаке, а за то мора да се, колико се мени чини, поднесе захтев ИКАО-у, јер је оно главно регулаторно тело за авио саобраћај

Гага":2kprlyyl je napisao(la):
Џони, е ово је већ нешто, баш лепо изгледа, само мало да се дотера фонт слова, имаш већ укњижен плусићћћ у дневник!
ма фонт сам узео Ариал, чисто ради илустрације. морам негде да нађем стари ЈАТ-ов фонт, па ћу да дотерам. инале, најбитнија је илустрација једне од идеја. остатак ћу урадити када ме не буде мрзело, тј. у наредних месец дана вероватно
 
ево још три варијанте, са другим фонтовима (један је и ПанАмов фонт)
3535c48.jpg

vgir0i.jpg

2upz8jt.jpg
 
Koji ti je ovo PanAm font (pretpostavljam ovaj treći jel tako), al reci mi gde si ga skinuo? I koje mu je ime?
 
Vrh