Zašto ga tačno ne treba prodati za u feedere?hazard":28wqkzti je napisao(la):Jat ne treba prodati nekome ko ce od njega da pravi feeder za neki aerodrom u regionu....vec nekome ko ce od njega da pravi nesto vise.
Npr. ako Jat ode Turkishu, Istanbul je dovoljno blizu da mu Jat bude samo feeder. Zaboravite odmah bilo kakav let u Aziju (emirati npr., gde su se u proslosti skupljali putnici iz Australije/NZ), a i verovatno bi i cela istocna Evropa onda isla preko Istanbula (Turkish leti za nekoliko destinacija u Rusiji npr.). Bilo kakvo upostavljanje prekookeanskih letova direktno iz Beograda takodje zaboravite. Kao i Afriku.
Pa ima ako Jat ostane nacionalna aviokompanije ali se pretvori u feeder, tj. ako drzava udje u partnerski odnos recimo sa Lufthansom. Onda ce Jat i idalje da ima povoljan tretman u odnosu na druge kompanije, zadrzace najbolje slotove na AB i tako dalje. Da je Jat privatna firma koju bi neko mogao da kupi i pretvori u feedera ti bi bio skroz upravu, ovako bi to ipak moglo da ima uticaj na AB.boca-ica":1t1y0bag je napisao(la):@hazard
Sve stoji sto si napisao ali prodaja JATa nema dodornih tačaka sa aerodrom Beograd ovaj Nikole Tesle sem što JAT i nj.oduvek duguje pare
za usluge prih. i otpreme te ostale avio kompanije će i dalje da sleču i nece uticati na kategoriju aerodroma. Sve ostalo stoji što si napisao
za i protiv prodaje.
Eto a nisu morali da je (Croatiu) prodaju Nemcima, bilo je dovoljno samo da postanu prirepak Star Alliance.Erysimum Cheiri":1awl01g5 je napisao(la):Slicnu situaciju ima Croatia Airlines koja je otkako je postala clanica Star Alliance ogranizacije predstavlja prakticno samo vezu do Nemackih aerodroma. Rezultat je da se danas iz Beograda direktno i mnogo jeftinije leti za skoro sve destinacije u Evropi nego iz Zagreba odakle ima duplo manje direktnih letova i karte su skuplje...
Paradoksalno mislim da se prekookeansko trziste zapravo povecalo, 90ih je dijaspora rasla ohoho, sada ima vise nasih ljudi u S. Americi i Australiji. Jat moze da uzme jedan dugolinijski avion (ne mora da kupi, moze da iznajmi) i da leti jedanput nedeljno za Njujork, jedanput nedeljno za Cikago (dvaput u letnjoj sezoni) i dvaput nedeljno za Toronto (triput u letnjoj sezoni). Avioni bi bili puni, pa cak i kada bi karta bila za nijansu skuplja od neke sa presedanjem (evo pouzdano mogu da kazem da su ljudi spremni da plate i do 100-200$ vise ukoliko mogu da lete direktno). I onda se potpisu ugovori za prodaju vezanih karata sa nezavisnim severnoamerickim prevoznicima, npr. Southwest u SAD i Westjet u Kanadi (oni imaju siroke i razgranate mreze). To bi tek bio pogodak, jer bi nekome ko ide negde iz zapadne ili srednje amerike to bilo jedno presedanje manje; umesto da idu recimo Vankuver-Toronto-Pariz-Beograd isli bi Vankuver-Toronto-Beograd. Ovo i Jatu znaju i par puta su pokusali da uspostave direktnu vezu sa S. Amerikom ali su bili blokirani iz politickih razloga. Plus mogli bi tako da se nadmecu za putnike iz regiona, Bugarske, Rumunije, Albanije, Makedonije, pa cak i Grcke. Uz neku odgovarujucu bliskoistocnu destinaciju mozda bi mogli da pridju i tom trzistu. Lupam, mozda bi let za Teheran bio dobar pogodak - u Kanadi npr. ima dosta Iranaca i dosta njih leti nekim kombinacijama Toronto-London-Dubaj-Teheran (ugl. sve preko Dubaja). Ne mora cak ni da leti Jat, mogu Iranci, bitno je da se kupe ti putnici. Inace u Aziji Jat treba da leti do Dubaja i da odatle skuplja putnike koji dolaze iz Australije i NZ, kao sto je donedavno i radio btw.Druga je stvar sto je nemoguce naci partnera koji ce da od JAT-a napravi ono sto je nekada bio - nacionalnu kompaniju u punom smislu te reci, jer se trziste drasticno smanjilo. JAT je nekada imao Boinge 747, DC9-tke, leteo preko Okeana itd. To sada nije vise izvodljivo iz jasnih razloga i samim tim tesko da ce JAT biti profitabilan tek tako i imati dovoljno veliki profit sa sam finansira sopstveni razvoj...
JAT nikada nije imao 747. lomila su se koplja 70ih oko toga da li da se uzme DC-10 ili 747-200, ali je izbor pao na DC-10 zbog povoljnijeg aranžamana. posle je JAT trebao da bude i launch customer MD-11, ali se desilo šta se desilo, a avion je otišao Finnair-u. inače, JAT je prvi u Evropi imao 737-300, 1985. godine (koja spada u tzv. zlatne godine JAT-a)Erysimum Cheiri":35klh4fj je napisao(la):JAT je nekada imao Boinge 747
za tu frekvenciju bi mu trebala tri aviona.hazard":24ji88wv je napisao(la):Jat moze da uzme jedan dugolinijski avion (ne mora da kupi, moze da iznajmi) i da leti jedanput nedeljno za Njujork, jedanput nedeljno za Cikago (dvaput u letnjoj sezoni) i dvaput nedeljno za Toronto (triput u letnjoj sezoni).
i jedni i drugi su low-cost, tako da bi teško postigli neki dogovor sa njima. inače, ne bi bilo teško da naprave code-share sa velikim kompanijama (pogotovo ako bi se učlanio u neku alijansu)hazard":24ji88wv je napisao(la):I onda se potpisu ugovori za prodaju vezanih karata sa nezavisnim severnoamerickim prevoznicima, npr. Southwest u SAD i Westjet u Kanadi (oni imaju siroke i razgranate mreze).
to i dalje radi. ali, ako bi iznajmljivao avione za let ka Americi, ne vidim zašto ne bi angažovao i jedan za nedeljni let ka Melburnu. ionako postoji interes (dosta naših bi najradije letelo direktno za Beograd da ima veza, pričao sam sa ljudima)hazard":24ji88wv je napisao(la):Jat treba da leti do Dubaja i da odatle skuplja putnike koji dolaze iz Australije i NZ, kao sto je donedavno i radio btw.
To je jedini nacin da JAT opstane kao aviokompanija, vece domace trziste, nekoliko domacih aerodroma, zajednicka proslost i jos vaznije zajednicki interesi, nijedna on balkanskih aviokompanijica ne moze samostalno da opstane. Ionako polako vaskrsavaju Jugoslovenske zeleznice, pardon, Cargo 10.jovanovm":2vo1mfdx je napisao(la):Najbolje resenje je formiranje "starog" JAT-a na jednakim osnovama - jake balkanske avio-kompanije koja bi ukljucila bosance, hrvate, crnogorce, makedonce i eventualno bugare... ali znamo da se to nece desiti.
Sto? Ima 7 dana u nedelji, a ovo je manje od jednog leta dnevno. mislim na 1 ned. cikago, 1 ned. nyc, 1 ned. toronto.JohnnyLee":h38cx7ti je napisao(la):za tu frekvenciju bi mu trebala tri aviona.
Ima smisla, ali je problem taj sto ne postoji strategija sta sa JAT-om... Prodati ga ili da drzava stane iza njega i ulozi novac npr. u to iznajmljivanje aviona i slicno. Siguran sam da ko god da postane vlasnik JAT-a tj/ preuzme ga od drzave nema tu nekog razvoja u buducnosti. Jedino resenje, ako hocemo jaku kompaniju je da JAT ostane javno preduzece, a da se menadzment ne bude stranacki, ali je i to kod nas nemoguce tako da sta bude - budehazard":cd2g4gpa je napisao(la):Eto a nisu morali da je (Croatiu) prodaju Nemcima, bilo je dovoljno samo da postanu prirepak Star Alliance.Erysimum Cheiri":cd2g4gpa je napisao(la):Slicnu situaciju ima Croatia Airlines koja je otkako je postala clanica Star Alliance ogranizacije predstavlja prakticno samo vezu do Nemackih aerodroma. Rezultat je da se danas iz Beograda direktno i mnogo jeftinije leti za skoro sve destinacije u Evropi nego iz Zagreba odakle ima duplo manje direktnih letova i karte su skuplje...
Paradoksalno mislim da se prekookeansko trziste zapravo povecalo, 90ih je dijaspora rasla ohoho, sada ima vise nasih ljudi u S. Americi i Australiji. Jat moze da uzme jedan dugolinijski avion (ne mora da kupi, moze da iznajmi) i da leti jedanput nedeljno za Njujork, jedanput nedeljno za Cikago (dvaput u letnjoj sezoni) i dvaput nedeljno za Toronto (triput u letnjoj sezoni). Avioni bi bili puni, pa cak i kada bi karta bila za nijansu skuplja od neke sa presedanjem (evo pouzdano mogu da kazem da su ljudi spremni da plate i do 100-200$ vise ukoliko mogu da lete direktno). I onda se potpisu ugovori za prodaju vezanih karata sa nezavisnim severnoamerickim prevoznicima, npr. Southwest u SAD i Westjet u Kanadi (oni imaju siroke i razgranate mreze). To bi tek bio pogodak, jer bi nekome ko ide negde iz zapadne ili srednje amerike to bilo jedno presedanje manje; umesto da idu recimo Vankuver-Toronto-Pariz-Beograd isli bi Vankuver-Toronto-Beograd. Ovo i Jatu znaju i par puta su pokusali da uspostave direktnu vezu sa S. Amerikom ali su bili blokirani iz politickih razloga. Plus mogli bi tako da se nadmecu za putnike iz regiona, Bugarske, Rumunije, Albanije, Makedonije, pa cak i Grcke. Uz neku odgovarujucu bliskoistocnu destinaciju mozda bi mogli da pridju i tom trzistu. Lupam, mozda bi let za Teheran bio dobar pogodak - u Kanadi npr. ima dosta Iranaca i dosta njih leti nekim kombinacijama Toronto-London-Dubaj-Teheran (ugl. sve preko Dubaja). Ne mora cak ni da leti Jat, mogu Iranci, bitno je da se kupe ti putnici. Inace u Aziji Jat treba da leti do Dubaja i da odatle skuplja putnike koji dolaze iz Australije i NZ, kao sto je donedavno i radio btw.Druga je stvar sto je nemoguce naci partnera koji ce da od JAT-a napravi ono sto je nekada bio - nacionalnu kompaniju u punom smislu te reci, jer se trziste drasticno smanjilo. JAT je nekada imao Boinge 747, DC9-tke, leteo preko Okeana itd. To sada nije vise izvodljivo iz jasnih razloga i samim tim tesko da ce JAT biti profitabilan tek tako i imati dovoljno veliki profit sa sam finansira sopstveni razvoj...
Imaš ovde više: http://www.aviokarta.net Samo nije od 25. marta već od 6. februara.Marcus Lupus":1inisy1z je napisao(la):Odakle je informacija, gde može nešto više da se pročita?