Šta je novo?

Air Serbia

Никад не реци никад, али ми је слабо реална прича. Чак не могу да кажем и да ми се свиђа...
 
Država Slovenija u prvog godini poslovanja nove kompanije očekuje gubitak od 20 miliona EUR,
koje izgleda nezvanično planira da donira novoj kompaniji za početak,
a planiraju zvanično da sufinansiraju pojedine linije od državnog interesa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679326#p679326:ksngyorm je napisao(la):
lukakaludjerovic » 12 Nov 2019 09:14 am[/url]":ksngyorm]https://www.exyuaviation.com/2019/11/state-approves-air-serbia-subsidies-for.html?m=1
bilo bi dobro da as prikaze prihod veci od subvencija, da svim ovim teoreticarima zavere pokaze

te subvencije pokrivaju gubitak, bez njih bi bili isti kao croatia ili montenegro - dakle gubitaši
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679331#p679331:qarhi3ij je napisao(la):
Gargoyle » Uto Nov 12, 2019 10:44 am[/url]":qarhi3ij]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679326#p679326:qarhi3ij je napisao(la):
lukakaludjerovic » 12 Nov 2019 09:14 am[/url]":qarhi3ij]https://www.exyuaviation.com/2019/11/state-approves-air-serbia-subsidies-for.html?m=1
bilo bi dobro da as prikaze prihod veci od subvencija, da svim ovim teoreticarima zavere pokaze

te subvencije pokrivaju gubitak, bez njih bi bili isti kao croatia ili montenegro - dakle gubitaši
to stoji, mada mislim da ce uskoro moci da budu profitabilni i bez njih
 
sumnjam, pogotovo kad 733 ispadnu iz igre, uz čist gubitak iz niša, kraljeva i linije za JFK
 
Компанија сигурно нема губитке из Ниша, нити ће их имати из Краљева.
 
Sinoć sam čuo komentar od jednog prijatelja ''AirSerbia je postala low cost kompanija po svemu osim po onome 'low cost' ''. :D
 
Ima na portalu tango six dobra kolumna o zimskom redu voznje i poredjenje AirSerbia i ostalih u regiji .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679418#p679418:30si42e6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Tue Nov 12, 2019 3:13 pm[/url]":30si42e6]Sinoć sam čuo komentar od jednog prijatelja ''AirSerbia je postala low cost kompanija po svemu osim po onome 'low cost' ''. :D
Svakako da AirSerbia nije low cost kompanija. Nije najbolja aviokompanija, moze da bude mnogo bolja, ali ljudi znaju i da preteraju u tim ocenama da je sve crno.

Puno gorih iskustava sam imao sa drugim legacy kompanijama nego sa AS a o low cost da i ne pričam.
 
zna li neko sta se desava sa yu-apg? vec neko vreme ne leti, a poslednjih dana se pojavljuje na fr24 ispred jat tehnike
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679331#p679331:p7htjbfh je napisao(la):
Gargoyle » 12 Нов 2019, 09:44[/url]":p7htjbfh]te subvencije pokrivaju gubitak, bez njih bi bili isti kao croatia ili montenegro - dakle gubitaši

за разлику од Кроације која ама баш ништа не ради, већ животари на државним парама, Ер Србија барем нешто ради и уводи нове линје. још када би се набавили и новији авиони, било би супер
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679751#p679751:1wwkigdx je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Nov 13, 2019 4:20 pm[/url]":1wwkigdx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679331#p679331:1wwkigdx je napisao(la):
Gargoyle » 12 Нов 2019, 09:44[/url]":1wwkigdx]te subvencije pokrivaju gubitak, bez njih bi bili isti kao croatia ili montenegro - dakle gubitaši

за разлику од Кроације која ама баш ништа не ради, већ животари на државним парама, Ер Србија барем нешто ради и уводи нове линје. још када би се набавили и новији авиони, било би супер
potpuno se slazem
er srbija trazi destinacije na kojima bi imala monopol kao krasnodar na primer
mislim da ce 737 do leta otici u penziju i da ce doci a319 ili b738 dok ce atr72 biti zamenjen sa atr75 ili cak atr76
 
није толико монопол, колико тражи своју нишу. и, рекао бих, нашла је. има још пар таквих дестинација где би могла да се нађе, типа Сочи, Ростов, Тбилиси, Баку, Јереван, па и мало даље дестинације типа Самара, Новосибирск (најдаље где може 319 да добаци), Нур-Султан, Алмати. тј. максимално да искористи нашу локацију за везу земаља СССР-а са Европом. јер, за наведене дестинације не требају визе ни држављнима Србије ни за улазак у Србију, тако да би ту могао да се генерише фини P2P и трансферни саобраћај. као што је учињено са Краснодаром

а на 738 заборави, свака даља набавка авиона ће ићи у правцу Ербаса
 
Izgleda da je JohnnyLee u pravu, sve miriše na to da će se širiti na tu stranu. Možda upadne i poneka zapadna destinacija ali su one uglavnom već pokrivene.

Sa druge strane to znači da će para biti za još neki A319 kao i ove godine, ali će sve manje para i šansi biti za još jedan A330 i širenje na duge pruge. Javne izjave o Čikagu i Torontu su presahle u poslednjih godinu dana. Vansi je rekao da rade na novim avio kompanijama ali za letove duže od 7 sati im treba još malo vremena, što znači da će neke druge firme a ne Er Srbija da lete na daleko. Meni sve miriše da je kraj Njujorka i A330 blizu, verovatno za godinu-godinu i po.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679793#p679793:2dlqtaht je napisao(la):
JohnnyLee » 13 Nov 2019 04:58 pm[/url]":2dlqtaht]није толико монопол, колико тражи своју нишу. и, рекао бих, нашла је. има још пар таквих дестинација где би могла да се нађе, типа Сочи, Ростов, Тбилиси, Баку, Јереван, па и мало даље дестинације типа Самара, Новосибирск (најдаље где може 319 да добаци), Нур-Султан, Алмати. тј. максимално да искористи нашу локацију за везу земаља СССР-а са Европом. јер, за наведене дестинације не требају визе ни држављнима Србије ни за улазак у Србију, тако да би ту могао да се генерише фини P2P и трансферни саобраћај. као што је учињено са Краснодаром.
...Jekaterinburg, Omsk, Čeljabinsk. Sve milionski gradovi. Lepa šansa da se zauzme mesto koje je držao Austrian, uz komparativnu prednost koju pominješ (bezvizni režim). To bi, doduše, moglo da naljuti Aeroflot.
 
nema preteranog potencijala za sirenje na zapad, dok na istoku postoji potencijal. svi ti milionski gradovi u juznoj rusiji su sansa za AS, najvise za transferne putnike. mislim da se SU nece naljutiti jer putniku se ne isplati da ide do moskve pa do bga, oni drze linije iz sibira i dalekog istoka. b738 sam pomenuo jer AS ima pilote i servis za boeing, slazem se da je a320 family bolji a i licno ga vise volim
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679827#p679827:2l48asac je napisao(la):
Пантограф » 13 Нов 2019, 17:56[/url]":2l48asac]...Jekaterinburg, Omsk, Čeljabinsk. Sve milionski gradovi. Lepa šansa da se zauzme mesto koje je držao Austrian, uz komparativnu prednost koju pominješ (bezvizni režim). To bi, doduše, moglo da naljuti Aeroflot.

три до четири недељна лета тешко да могу да нашкоде Аерофлоту. а и Аерофлот првенствено ту циља путнике у домаћем саобраћају
 
Да, али четири града пута четири лета... могли би, по Луфтханзиној мустри, да дампингују неко време цене преко Москве и да униште Ер Србијицу на тим линијама.

Елем, можда бих од руских градова прво пробао Ростов - величине је Београда, мада доста сиромашан.

Е, да - не слажем се да немају простора за нове линије ка западу (и северу) Европе; да имају довољно малих млазњака, могли би да лете за још поприлично аеродрома.
 
Treba bataliti širenje mreže i posvetiti se povećenju frekvencija na postojećim. Eventualno uveesti Ankaru, Lisabon, Minhen a što se Moskve tiče možda je čak i bolje da razmotre promenu aerodroma. JUje jedna od retkih stranih kompanija na Šeremetjevu koja nije ni ex-USSR niti je Skyteam. Veća je šansa ako se recimo udruže sa Utair za domaće letove u Rusiji, ovako ih je SU istisnuo.
 
Па, Трагач, колико сам ја чуо, у капитализму никакав бизнис не може да опстане без сталног ширења. Држиш 55% тржишта, супер си, радиш као сат, али ти стално улеће нова конкуренција... и онда неминовно, и да си најбољи на свету, држиш 53%, 51,5%, 48%... Чиме ти опадају приходи, онда отпушташ запослене, крешеш трошкове на други начин, али си у зачараном кругу, стално подвлачиш црту све док једном не будеш принуђен да фирму некоме продаш, или банкротираш (пример: националне авио-компаније у екс-ју републикама).

Друга опција је да имаш одржив раст. Зато Јафа хоће да купи Краш, зато Ер Србија мора да полети за Финску, јер јој је колач путника из Холандије загризла лоукост конкуренција.

Треће опције, у капитализму - нема (стагнација је економско облежје Брежњевљеве епохе у СССР). Регулисана тржишта су друго. Али, цивилна авијација је одавно дерегулисана.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679956#p679956:18ec5ysz je napisao(la):
tragac » 14 Нов 2019, 09:10[/url]":18ec5ysz]a što se Moskve tiče možda je čak i bolje da razmotre promenu aerodroma. JUje jedna od retkih stranih kompanija na Šeremetjevu koja nije ni ex-USSR niti je Skyteam. Veća je šansa ako se recimo udruže sa Utair za domaće letove u Rusiji, ovako ih je SU istisnuo.

имају сарадњу са Аерофлотом, зато лете на Шерметјево.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679950#p679950:18ec5ysz je napisao(la):
Пантограф » 14 Нов 2019, 08:31[/url]":18ec5ysz]Е, да - не слажем се да немају простора за нове линије ка западу (и северу) Европе; да имају довољно малих млазњака, могли би да лете за још поприлично аеродрома.

има неста на западу довољно, углавном са повећањем фреквенција, уз по неку нову дестинацију. али, морају са мањим авионима, јер је 319 превелика за неке градове, а АТР не може да добаци

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679956#p679956:18ec5ysz je napisao(la):
tragac » 14 Нов 2019, 09:10[/url]":18ec5ysz]Treba bataliti širenje mreže i posvetiti se povećenju frekvencija na postojećim. Eventualno uveesti Ankaru, Lisabon, Minhen

одговор одозго, уз дигресију да од Анкаре (или било ког другог места у Турској) нема ништа док је овакав споразум са Турском

има још пар градова у Африци где би могао да добаци 319, а да могу потенцијално да буду интересантни, као што су Адис Абеба и Најроби, уз Казабланку или Алжир са мањим авионом
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680001#p680001:2fimhfo5 je napisao(la):
Пантограф » 14 Nov 2019 11:12 am[/url]":2fimhfo5]Па, Трагач, колико сам ја чуо, у капитализму никакав бизнис не може да опстане без сталног ширења. Држиш 55% тржишта, супер си, радиш као сат, али ти стално улеће нова конкуренција... и онда неминовно, и да си најбољи на свету, држиш 53%, 51,5%, 48%... Чиме ти опадају приходи, онда отпушташ запослене, крешеш трошкове на други начин, али си у зачараном кругу, стално подвлачиш црту све док једном не будеш принуђен да фирму некоме продаш, или банкротираш (пример: националне авио-компаније у екс-ју републикама).

Друга опција је да имаш одржив раст. Зато Јафа хоће да купи Краш, зато Ер Србија мора да полети за Финску, јер јој је колач путника из Холандије загризла лоукост конкуренција.

Треће опције, у капитализму - нема (стагнација је економско облежје Брежњевљеве епохе у СССР). Регулисана тржишта су друго. Али, цивилна авијација је одавно дерегулисана.
Zašto si toliko negativan prema "vertikalnom" rastu, tj. frekvencijama kao modelu rasta? Prvo treba razjasniti kakva je opšta konkurentnost Air Serbie. UStanovili smo, kad god uđemo u avion on je pun, a dobro smo platili karte, on donosi profit. E sad, kako to da na primer Air Serbia tamo mora da šalje (recimo Berlin) 33 godine star 733, a Easy leti par godina starim busom? A naplaćuje manje. OK, on na TXL koristi udaljeni i jeftini terminal do koga pešačiš 3 km, naši koriste glavni sa fingerima. Bez obzira na to, šta je razlog Air Serbia krajnje oprezno zamenjuje flotu. I to na način kao što ovde naša sirotinja menja prastar auto za malo manje star. Ali Air Serbia posluje na međunarodnom tržištu kao i sve druge kompanije koje lete kod nas, koje imaju mlađu flotu, lepšu, udobniju, i koje često imaju manje prihode (koloko % putnika na Air France letu sa Tesle je P2P?) Kako to da opet Air Serbiji i pored svega toga država treba da pomaže i podmaže?
 
Vrh