Šta je novo?

Air Serbia

MareCar":y6yc55ux je napisao(la):
Luton do Londona: 50km. Povezan sa Londonom? Nikako.
Toliko o tome zasto je jeftinije i gde ce te jos kostati. :)
Povezan sa Londonom izmedju ostalog autobusom i železnicom
Autobusi:
GreenLine linija br. 757 - 15 funti
easyBus - 9-11 funti
ima jos bus prevoznika.
a ima i železnica:
sa Luton Airport Parkway Station do London St. Pancreas International station
do ž. stanice od terminala vozi shuttle bus koji se uz plaćenu železničku kartu ne plaća.
Ž. karta do Londona u jednom smeru košta oko 12,5 funti, povratna naravno ispadne nešto jeftinija nego dve pojedinačne.
Putovanje traje oko 25 - 30 min.

To samo kod nas u Beogradu postoji da nikakvog redovnog i normalnog i masovnog prevoza na aerodrom nema.
Odakle ljudima uopšte ideja da ne postoji prevoz sa drugih aerodroma do centra grada, pa šta mislite kako bi ljudi tamo stizali i vraćali se odatle - a ni Luton ni Stenstead nisu građeni bezveze nego je to bila odluka aerodromskih vlasti da bi se rastetretili Heathrow i Gatwick.
Ponudili su zato avio kompanijama jeftinije slotove da bi ih privukli, a slotovi na Heathrow-u i Gatwicku su zato znatno skuplji.
Jeste Heathrow aerodrom koji je najbliži centru i jedini do kojeg ide ćak i linija podzemne, ali to ne znači da su ostali pustopoljine na kojima ste osuđeni na taxi usluge kao na Surčinu.
 
miki_ns":1wvsy18a je napisao(la):
MareCar":1wvsy18a je napisao(la):
Luton do Londona: 50km. Povezan sa Londonom? Nikako.
Toliko o tome zasto je jeftinije i gde ce te jos kostati. :)
Povezan sa Londonom izmedju ostalog autobusom i železnicom
Autobusi:
GreenLine linija br. 757 - 15 funti
easyBus - 9-11 funti
ima jos bus prevoznika.
a ima i železnica:
sa Luton Airport Parkway Station do London St. Pancreas International station
do ž. stanice od terminala vozi shuttle bus koji se uz plaćenu železničku kartu ne plaća.
Ž. karta do Londona u jednom smeru košta oko 12,5 funti, povratna naravno ispadne nešto jeftinija nego dve pojedinačne.
Putovanje traje oko 25 - 30 min.

To samo kod nas u Beogradu postoji da nikakvog redovnog i normalnog i masovnog prevoza na aerodrom nema.
Odakle ljudima uopšte ideja da ne postoji prevoz sa drugih aerodroma do centra grada, pa šta mislite kako bi ljudi tamo stizali i vraćali se odatle - a ni Luton ni Stenstead nisu građeni bezveze nego je to bila odluka aerodromskih vlasti da bi se rastetretili Heathrow i Gatwick.
Ponudili su zato avio kompanijama jeftinije slotove da bi ih privukli, a slotovi na Heathrow-u i Gatwicku su zato znatno skuplji.
Jeste Heathrow aerodrom koji je najbliži centru i jedini do kojeg ide ćak i linija podzemne, ali to ne znači da su ostali pustopoljine na kojima ste osuđeni na taxi usluge kao na Surčinu.
Svestan sam toga da uvek iz svakog sela ima prevoz, da sigurno imaju busevi i mozda cak vozovi iz Lutona sela do Londona. Ali mislio sam na redovni prevoz na svakih nekoliko 10-20 minuta, kao sto su ekspres linije gradkse zeleznice ili metro-a.
 
praguc":mkq4sonw je napisao(la):
Ja sam npr izvalio da je JAT fenomenalan za letove u jednom smeru ;) Kad sam leteo iz Istanbula, turkish airlines je bio užasno skup, maltene kao cena povratne, dok je JAT bio upola cene (tj 100e), isto tako skoro iz Moskve, gde sam video da je u 1 smeru 15000RSD, dok je aeroflotom bio dosta više...
To zavisi u kom pravcu ides. Cesto je pravaca BGD - negde jeftin, a pravac isto to negde - BGD duplo skuplji.

Npr. povratna Cirih - BGD kosta 30.000 din. Za iste termine u jednom pravcu BGD - Cirih je 9.000 din., a u jednom pravcu Cirih - BGD 21.000 din.

NicholasMetropolis":mkq4sonw je napisao(la):
JohnnyLee":mkq4sonw je napisao(la):
pa eto, snizili su cenu. tada kada sam ja gledao bila je oko 300€
Čudno mi zvuči da cene padaju kada se približava datum leta. Uostalom, relativno često letim Beograd-Frankfurt i Beograd-Cirih (7-8 puta godišnje) i Jat je uglavnom najjeftiniji. Desi se ponekad da Lufthansa ili Swiss imaju akcije i budu jeftiniji, ali to su izuzeci.
Jat je nekada imao "last-minute" dilove (tipa kupis kartu dan pred let za neke bas smesne pare) ali su u principu to ukinuli jer su dosli do situacije da ne bukvalno ne znaju dan-dva pred let da li je popunjenost aviona 20% ili 80%. Posto je kako mi kazu cela stvar u aerobiznisu da nateras ljude da ti daju pare mesecima unapred (malo je usluznih delatnosti gde je neko spreman da plati uslugu 6 meseci unapred) sada su karte takve da su u principu najjeftinije karte one koje kupis ranije, a najskuplje one par dana pred let. Tj., avion se deli na virtuelne "klase", pa tako imas 20 sedista po najjeftinijoj ceni, 20 po skupljoj, jos 20 po jos skupljoj, itd.

E sad, u praksi postoje oscilacije - moguce je da 10 dana pred let nadjes jeftiniju kartu nego 15 dana pred let. Da li to oni malo steluju cenu zavisno od prodaje, ne znam, ali mislim da to uglavnom ima veze sa otkazanim rezervacijama. Ja npr. preko agencije rezervisem kartu i dobijem jedno od jeftninijih sedista, a zavisno od datuma rezervacije u odnosu na datum putovanja mogu da drzim tu rezervaciju i do 10tak dana. Kada dodje npr. JohnnyLee on naravno ne vidu tu kartu jer je zauzeta, ima samo ova skuplja za 300 evra. Posle ja otkazem rezervaciju u poslednji cas, i u sistemu se opet pojavi to jeftinije sediste za 230 evra. Isto moze da se desi ako ja kao neko ko je vec kupio to jeftinije sediste doplatim da promenim datum putovanja - onda se na tom letu opet otvara to jeftinije sediste.
 
MareCar":2m2w5t2v je napisao(la):
Svestan sam toga da uvek iz svakog sela ima prevoz, da sigurno imaju busevi i mozda cak vozovi iz Lutona sela do Londona. Ali mislio sam na redovni prevoz na svakih nekoliko 10-20 minuta, kao sto su ekspres linije gradkse zeleznice ili metro-a.
Pa GreenLine bus vozi u intervalima 20 - 30 minuta ceo dan, a i easyBus rano ujutro je na 20 min, pa onda izmedju 8 i 10.00 na 15 min, pa ponovo na 20 - 30 minuta. Ne vidim problem. Vreme voznje do stanice kod Baker Street-a u Londonu oko 1 sat.

A vozovi idu u razmaku od 3 do 15 minuta ali bas ceo dan - vreme voznje izmedju 25 i 43 minuta u jednom pravcu.
Opet napominjem, aerodrom jeste malo dalje, ali opsluzen je normalnim prevozom. Nema podzemnu, ali ostalo je tu.
praguc":2m2w5t2v je napisao(la):
miki_ns":2m2w5t2v je napisao(la):
Station do London St. Pancreas.
I just had to quote this... Prajsles big_smile
Sad i ja vidim visak e, ali nema veze ispalo je zaista Priceless :)
 
pre dva sata sam se vratio. Luton je dobar aerdorom, malo siromašniji sadržajima od LHR, ali to je zato što je manji. od mesta gde sam bio (Ealing) do aerodroma mi je trabalo negde oko sat vremena (Picadilly linija do stanice St. Pancras - 30 minuta + St. Pancras - Luton Airport Parkway - cca. 30 minuta + Luton Airport Parkway - Aerodrom - manje od 5 minuta). voz piči li piči (140 km/h). ukupno me to putovanje izašlo 18 funti (karta u jednom pravcu do St. Pancras-a 4 funte + karta do aerodroma 14 funti), a moglo je i manje da se nisam zeznuo kada sam uzimao nedeljnu kartu. što se tiče Wizz-a, generalno sam zadovoljan. dobra stvar je što mesta nisu numerisana pa sam danas bio sam na cela tri sedišta :)
 
JohnnyLee":22gd7kav je napisao(la):
pre dva sata sam se vratio. Luton je dobar aerdorom, malo siromašniji sadržajima od LHR, ali to je zato što je manji. od mesta gde sam bio (Ealing) do aerodroma mi je trabalo negde oko sat vremena (Picadilly linija do stanice St. Pancras - 30 minuta + St. Pancras - Luton Airport Parkway - cca. 30 minuta + Luton Airport Parkway - Aerodrom - manje od 5 minuta). voz piči li piči (140 km/h). ukupno me to putovanje izašlo 18 funti (karta u jednom pravcu do St. Pancras-a 4 funte + karta do aerodroma 14 funti), a moglo je i manje da se nisam zeznuo kada sam uzimao nedeljnu kartu. što se tiče Wizz-a, generalno sam zadovoljan. dobra stvar je što mesta nisu numerisana pa sam danas bio sam na cela tri sedišta :)
Jel to znači da je mala popunjenost putničke kabine?

Jesi li probao e-kapiju na BEG?
 
nisam probao kapiju, jer je to za pasoše izdate posle 01.12.2009. ili tako nešto, a moj pasoš je od oktobra 2008. godine. inače, popunjenost je bila oko 70%. lako sam zauzeo sva tri mesta, bilo je dosta ljudi u grupama, a i dosta solo ljudi je sedalo sa još po nekim. ja sam bio u fazonu da sednem sam, što sam i uradio
 
Portorož najavljuje tužbu protiv JAT-a
15. januar

Avtor/izvor: SEEbiz / B92
LJUBLJANA - Turističko udruženje Portoroža (TUP) tužit će Jat ukoliko što prije ne uspostavi ugovorene letove od Portoroža prema Rimu, kaže direktor te organizacije Jadran Furlanič.

Furlanič je nezadovoljan pošto je iz Beograda primio poruku generalnog direktora Jat da uprkos dovoljnom broju putnika ponovo odlaže početak letenja na utanačenoj liniji Portorož - Rim.

Nova linija Beograd - Portorož uspostavljena je lani. Trajala je od travnja do 15. rujna. Tada je dogovoren produžetak linije iz Beograda preko Portoroža do Rima od 9. prosinca 2010. godine pa na dalje, a u skladu sa željama slovenskih turističkih radnika, kaže Lea Šuligoj, predstavnik za medije portoroškog turizma. Rukovodstvo TUP protestiralo je protiv Jatovog odlaganja prvog leta još prije mjesec dana, a odlaganja su se potom samo nizala, tvrdi Šuligoj. Dodaje da je Jat kao razlog za odlaganje prvo naveo probleme tehničke prirode, a zatim se pozivao na mali broj rezervacija, pa onda još nekoliko puta odlagao početak letenja...

U Jatu kažu da je Portorož storniran do 20. veljače, jer je na svim letovima do tada bilo ukupno samo 14 rezervacija. Nacionalna aviokompanija ne strahuje od tužbe i nema namjeru da u promet pušta prazne avione. Inače, u floti Jata od ukupno 14 prometuje trenutno devet letjelica.
 
Turci od Jata prave "Balkan ervejz"
30. januar 2011. | 16:02 | Izvor: Tanjug

Beograd -- Turkiš erlajnz spreman je da od 1. marta uđe u aranžman sa Jat ervejzom s ciljem formiranja balkanske aviokompanije koja bi se zvala “Balkan ervejz”.
Ministar bez portfelja Sulejman Ugljanin, koji se upravo vratio iz Turske gde je imao razgovore sa više resornih ministara, tvrdi da su Turci spremni na saradnju sa Srbijom na svim nivoima i u svim oblastima...

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=01&dd=30&nav_id=489338
 
Balkan ervejz? mislim da nema ništa od toga. isto to su pričali i pre godinu dana, pa šta smo dobili
 
Ma gluposti.

Turska beše nije članica otvorenog nebai li već imaju neke restrikcije? A čuo sam da Turkish Airways i nije na nekom glasu.
Nekako mi se čini da Jat i pored svega ima barem to svoje koliko-toliko prepoznatljivo ime, više ljudi zna za Jat nego što sam mislio.

A, mislim, Balkan Airways, čak i da ga bude... Pa ja prvi ne bih kupio kartu. Ko još povezuje Balkan s ičim dobrim? (Nažalost).
 
Ko kaze da Turkish stoji lose? Mislim, nemam ja nikavu info, ali ako si sponzor Barci, Man Utd-u i oficijalni Evrolige u kosarci onda tesko da lose stojis...
 
Kartograf":tv151xnd je napisao(la):
Ko kaze da Turkish stoji lose? Mislim, nemam ja nikavu info, ali ako si sponzor Barci, Man Utd-u i oficijalni Evrolige u kosarci onda tesko da lose stojis...
To mi je rekao neki aviomehaničar pre dve-tri godine, moguće da se od tada dosta promenilo, a i ko zna na šta je on tačno mislio.

No dobro, ipak postoji taj veliki politički problem s Turskom, što reče Gospodin Sova (u avataru, ne mogu da upamtim nadimak :D), valjda će se naći neko bolje rešenje.
 
cela ta priča sa Turcima ne može da prođe zbog sporazuma o otvorenom nebu sa EU. Turska nije član EU, tako da firma iz Turske ne može da bude većinski vlasnik avio kompanije iz Srbije. lično, ja ne bih ulazio u taj posao, jer nema od njega 'leba. ipak, glavna uloga te kompanije će da bude feed-er Turkish Airlines-u (to je SAS napravio od Estonian-a), a JAT nije neka tamo kompanija, nego ipak neko sa respektabilnom istorijom​
 
Pa ja se ne slažem u vezi nekih stvari, npr. da Turci stoje loše niti bih stavljao reči „JAT" i „respektabilno" u istu rečenicu, a da nije negacija.

Dosta letim s Turkishem i evidentan je napredak u poslednjih par godina, iz perspektive korisnika dakle. Sa poslovne strane, poslednjih godina su prilično proširili flotu i broj destinacija, sve se to vidi i na IST aerodromu kada je u pitanju gužva, tj. broj putnika. A cifre se slažu sa onim što vidim svojim očima :) Osoblje im je relativno neljubazno ali THY ima daleeeeeko najbolji odnos cena/kvalitet, bar za destinacije ka kojima ja putujem.

Sa druge strane - JAT. Respektabilna istorija je možda bilo nekad, nakon ovih poslednjih deceniju-dve od toga nije ostalo ništa. Mrzim sve u vezi JAT-a, toliko sam ciganisanja doživeo od njih da im želim jedino da nestanu u što većim mukama (naravno, bez posledica po džep običnog građanina, ovo do sada je bilo i više nego dovoljno). Ako bi „Džat” zaista postao feeder Turkishu moje skromno mišljenje je da bi trebali da se šutiraju u du*e od sreće, a i mi sa njima jer jedine alternative su ili da mi nastavimo da plaćamo zaposlene (a ja zaista ne znam zašto bih hranio tuđu porodicu umesto svoju) ili da nestanu.
 
pa gledaj, ne volim ni ja nešto mnogo JAT, ali opet... i jeste Turkish postala ohoho kompanija, ali sam protiv toga da se ulazi tek tako u taj posao. pogotovo što država još nema plan šta sa JAT-om.
btw, OU će leteti u toku leta DBV-BEG i SPU-BEG, a JAT će leteti BEG-PUY. treba i BEG-ZAG da krene od zimskog reda letenja, ali se još nisu dogovorili ko će leteti
 
JohnnyLee":1fwht3eq je napisao(la):
...btw, OU će leteti u toku leta DBV-BEG i SPU-BEG, a JAT će leteti BEG-PUY. treba i BEG-ZAG da krene od zimskog reda letenja, ali se još nisu dogovorili ko će leteti
Izvor, Džoni?
 
JohnnyLee":29g2uxbs je napisao(la):
exyuaviation. inače, ovi sa uvazduhu.com su nešto zatajili. zadnja vest im od 16.01., a od tada se svašta dogodilo
Pa to je samo nagađanje. Lepo piše da je pretpostavka da će Jat uzeti Pulu a Croatia Dubrovnik, dok se za Split ništa ne pominje a za Zagreb se kaže da će biti tek od zimskog reda letenja. exyu se bavi rekla-kazala a ne vestima već duže vreme, nažalost a ne znam šta je sa "u vazduhu" i ja sam primetio da su zatajili.
 
Jat ne treba prodati nekome ko ce od njega da pravi feeder za neki aerodrom u regionu....vec nekome ko ce od njega da pravi nesto vise.

Npr. ako Jat ode Turkishu, Istanbul je dovoljno blizu da mu Jat bude samo feeder. Zaboravite odmah bilo kakav let u Aziju (emirati npr., gde su se u proslosti skupljali putnici iz Australije/NZ), a i verovatno bi i cela istocna Evropa onda isla preko Istanbula (Turkish leti za nekoliko destinacija u Rusiji npr.). Bilo kakvo upostavljanje prekookeanskih letova direktno iz Beograda takodje zaboravite. Kao i Afriku.

Jos je gora situacija ako Jat npr. kupi Lufthansa. Jat bi se sveo onda na letove do Beca, Ciriha, Frankfurta, Minhena i Diseldorfa. Bio bi BG/Nis feeder za Lufthansu, i mislim da Star Alliance ne odgovara Jatu jer to udruzenje ima vec "svoje" u nasem regionu, a to su Adria i Croatia.

Jatu iz neke buduce razvojne perspektive vise odgovara Skyteam, i imao bi znacajniju ulogu kao partner Air France-KLMa ili Aeroflota nego kao partner Lufthanze.
 
@hazard
Istinito i tačno ,
pitanje je samo, može li i da ostane ,,svoj ,, , nakon više deceniske drpačine a koja se nikad neće zaustaviti
 
ja bi lično pokrenuo postupak učlanjenja u SkyTeam, jer ima dosta Star-a u regionu.
kada bi ovi na vlasti imali malo sluha, pa na mesto stavili nekog pravog stručnjaka i dali mu odrešene ruke, vrlo verovatno da bi se JAT koliko, toliko oporavio u narednih 5 godina
 
Vrh