Šta je novo?

Air Serbia

Ok ali zašto onda zapadnjaci guraju Adria-i u flotu nove ruske avione, a od Adria-e iznajmljuju stare kanadske?
Ako su problemi sa čestim servisima i težim i dugotrajnijim čekanjem na delove pa to je veliki problem za jednu malu avio kompaniju čija je flota maksimalno uposlena sa 3 ili 4 leta dnevno jer ako nemaš više od jednog aviona u pripravnosti ispadanje 2 aviona može da poremeti ceo red letenja zbog višednevnog čekanja rezernog dela za popravku.

Istina je da zbog negodovanja slovenaca na ruske avione, obećanja su da će Adia tehnika biti i ovlašćeni serviser teh aviona.
 
Биће резервних делова, смањили су производњу авиона за 1/3 остатак иде на делове и пуњење магацина.
Отворили су колцентар 24/7/365 за цео свет, ради убрзавања процеса доставе делова клијентима
Руси јако желе да ти авиони лете још негде, тако да је могуће са њима испреговарати додатне услове све са 4-6 мотора у резерви у зависности од количине авиона...
 
SSJ uz one Mitsubišije (koji bi zamenili ATR) bi bili više nego solidno rešenje, imajući mnogo toga u vidu.
 
Ozboljnoj kompaniji ne sme da se desavaju takvi problemi sa delovima, pogotovo kompaniji koja zeli da se probije tek na trziste. Prosto kada se kupuju tave stvari koje kostaju vise desetina ili stotina miliona e, nema mesta verovanju, nadanju da ce ti flota biti operativna,da ce na vreme stici deo. Procitah na tangosix-u da j i meksicka aviokompanija InderJet dobar deo aviona kanabalizovala da bi odrzala ostatak aviona u funkciji.
Meksički InterJet je u nekoliko navrata izjavio kako nije zadovoljan odnosom UAC prema isporuci dijelova. Poznato je da samo 12 od 22 SSJ-a u floti InterJeta u ovom momentu leti, dok je njih 10 prizemljeno. Kompanija je navodno 4 aviona kanibalizirala kako bi mogla dijelove koristiti za druge avione
To se i kod nas desavalo ali zbog sankcija, ali izabrati proizvodjaca koji ima takav odnos, je samoubistvo. Pritom SSJ 100 ima za oko 1500-2500km manji dolet nego Embraer 195 ili Airbus 220. Drugo, dobro je imati avion proizvodjaca koji nudi celu lepezu putnickih aviona, tj serije, radi unifikacije, lakseg odrzavanja, obuke i sl.

Na zalost, rusi su puno gresili, spucali su puno para u olimpijadu, milijarde dolara su dali na kupovinu Boinga i Airbusa, dok su svoju domacu, neka vrlo mocnu, civilnu avio industriju zapostavili. Morace puno da rade i da ulazu u civilnu industriju generalno.

Mislim da Srbija treba da se vodi iskljucivo licnim interesima i poslovnom logikom. Mislim da bi A220 bili idealno resenje za AS u kombinaciji sa recimo tri- cetri A320 neo, imali bi jedinstvenu flotu, od jednog proizvodjaca, lako za odrzavanje itd.

Vide o adriji i kupovini SSJ, ima na tangosix-u tekst, mislim generalno realan. https://tangosix.rs/2019/15/01/kolu...upovina-ssj-posljednji-cavao-u-adrijin-lijes/
 
ССЈ је авион направљен, и циља тржиште, за летове до 3.000 км, и не треба им већи долет. али да, озбиљна компанија не би смела да ради такве ствари, да испоручи авионе без резервних делова

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598875#p598875:2vk2lhcl je napisao(la):
DzonTravolta » 30 Јан 2019, 12:08[/url]":2vk2lhcl]SSJ uz one Mitsubišije (koji bi zamenili ATR) bi bili više nego solidno rešenje, imajući mnogo toga u vidu.

мислим да од тих Мицубишија нема ништа. задње што сам чуо да ће испорука кренути 2021

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598858#p598858:2vk2lhcl je napisao(la):
Stomatolog » 30 Јан 2019, 11:06[/url]":2vk2lhcl]Ok ali zašto onda zapadnjaci guraju Adria-i u flotu nove ruske avione, a od Adria-e iznajmljuju stare kanadske?
Ako su problemi sa čestim servisima i težim i dugotrajnijim čekanjem na delove pa to je veliki problem za jednu malu avio kompaniju čija je flota maksimalno uposlena sa 3 ili 4 leta dnevno jer ako nemaš više od jednog aviona u pripravnosti ispadanje 2 aviona može da poremeti ceo red letenja zbog višednevnog čekanja rezernog dela za popravku.

Istina je da zbog negodovanja slovenaca na ruske avione, obećanja su da će Adia tehnika biti i ovlašćeni serviser teh aviona.

Адрија баш и није референтна авио компанија, узевши у обзир како послују и шта раде у задње време. да цитирам Стјепана Радића: "гуске у магли"
 
Ehh... Dobro.
Mislim, objektivno, i ovako teško da će u skorije vreme biti nešto.
 
Mislim da, objektivno, imaju dva rešenja. Jedno je da kupe 3 A320 NEO, koristeći onaj ulog kod Erbasa, a da dopune flotu avionima koje bi uzeli na lizing. To može da bude nešto starijih A319, plus, recimo, izvestan broj SSJ.

Druga opcija je da iznajmljuju A320, a da potrebe za svim manjim mlaznjacima podmire kupovinom dve verzije A220.

ATR se podrazumeva u obe varijante.

Verujem da je opcija 2 skuplja i manje realna. Treću opciju baš i ne vidim.
 
Da, slažem se.
Pošto nisam sve ispratio: šta im je AB od novca vratio, a šta je zadržao?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598923#p598923:h3ab2qwk je napisao(la):
JohnnyLee » 30 Jan 2019, 14:47[/url]":h3ab2qwk]ССЈ је авион направљен, и циља тржиште, за летове до 3.000 км, и не треба им већи долет. али да, озбиљна компанија не би смела да ради такве ствари, да испоручи авионе без резервних делова

Moje misljenje je da je dolet od 3000km u odnosu na 5000-5500 km ozbiljan nedostatak. Da li su to bili tehnicki zahtevi ruske drzave, ili analiza trzista od strane samomg proizvodjaca ne znam. Ali stanje u svetu nije isto kao u Rusiji. U Rusiji ti je sve jedno na kom aeodromu ces da tocis gorivo, jer je ogromna zemlja, isti je snabdevac, iste cene. Ali trziste u svetu, evropi je drugacije. I te kako je bitno gde ces da natocis gorivo.

Tako recimo sa jednim punjenjem teoretski AS ne bi mogla sa tim avionom da ima povratan let to Pariza, Brisela, Amsterdama, Stokholma, Osla, svih baltickih zemalja, Krasnojarska na primer, Petersburga, da ne govorim o Spaniji, Portugalu, ili recimo Jat-ov tradicionalni Bejrut. Uvek bi morala dopuna gorivom da bude na tim aedromima za povratan let. AS tesko da ce da ima 180 putnika za Madrid ili Barselonu, ali vec kabina od 100 punika bi bila sasvim dovoljno popunjena. Prosto veci dolet otvara vise mogucnosti za aviokompanije, neka nova trzista da se otvore, gde bi bila popunjenost kabine 40% i neisplativo, vec sa 80-90% bi postalo isplativo sa manjim avionom i vecim doletom. AS bi sa takvim avionom prakticno mogla da pokrije prakticno 95% svog trzista, i da ima povratan let samo sa jednim punjenjem gorivom, jeftinijim, u Beogradu. To je prosto ekonomska racunica, kojom se rukovode sve aviokompanije, osim u velikim zemljama gde nije bitno gde se sipa gorivo.

Kada se na ovo doda katastrofalni problem sa rezernim delovima, onda nije ni cudo sto SSJ nije zaziveo. Moje misljenje je, da je bilo bolje da su nastavili razvoj TU 204/214 i na toj prakticno vec gotovoj platformi napravili seriju kao Airbus ili Boeing, manje bi ih kostalo nego da izpocetka sve razvijaju. Uostalom TU 204/214 uopste nije tako los avion za vreme kad je nastao.

Sto se tice AS od onih nesrecnih 10 A320 Neo, pre bi uzeo 4 A320neo i 8 A220. Naravno ATR ostaje u floti. Sa tim bi AS na druze staze resila pitanje svoje flote, bila isplativija, vecom popunjenosti kabine. To bi omogucilo otvaranje i novih trzista i daljim rastom.
 
Milanče, u principu se uvek doliva gorivo pred povrtni let, ne poleće se, ako se ne mora, sa prepunim rezervoarom - jer je tako avion teži, samim tim i (znatno) više troši.

Imaš li podatak da je gorivo u Beogradu zaista toliko jeftino?

Takođe, u Rusiji je, suprotno očekivanjima, manje-više preskupo avio-gorivo, i nije ista cena u Moskvi i u Petropavlovsku Kamčatskom. Usled toga je skup i avio-prevoz.

Inače, kao osnovna prednost SSJ dosad je navođena upravo njegova navodno bolja ekonomičnost na dužim letovima (ukratko, prepravljenom CFM-56, inače, dosta nižeg stepena dvoprotočnosti od najnovijih zapadnih motora - što bi trebalo da je solidan hendikep - kažu, odgovara duže trajanje leta; ne umem da objasnim zašto, pošto kupio, za toliko i prodao).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598949#p598949:3q32z1z6 je napisao(la):
milanche » 30 Јан 2019, 16:32[/url]":3q32z1z6]Moje misljenje je da je dolet od 3000km u odnosu na 5000-5500 km ozbiljan nedostatak. Da li su to bili tehnicki zahtevi ruske drzave, ili analiza trzista od strane samomg proizvodjaca ne znam. Ali stanje u svetu nije isto kao u Rusiji. U Rusiji ti je sve jedno na kom aeodromu ces da tocis gorivo, jer je ogromna zemlja, isti je snabdevac, iste cene. Ali trziste u svetu, evropi je drugacije. I te kako je bitno gde ces da natocis gorivo.

Tako recimo sa jednim punjenjem teoretski AS ne bi mogla sa tim avionom da ima povratan let to Pariza, Brisela, Amsterdama, Stokholma, Osla, svih baltickih zemalja, Krasnojarska na primer, Petersburga, da ne govorim o Spaniji, Portugalu, ili recimo Jat-ov tradicionalni Bejrut. Uvek bi morala dopuna gorivom da bude na tim aedromima za povratan let. AS tesko da ce da ima 180 putnika za Madrid ili Barselonu, ali vec kabina od 100 punika bi bila sasvim dovoljno popunjena. Prosto veci dolet otvara vise mogucnosti za aviokompanije, neka nova trzista da se otvore, gde bi bila popunjenost kabine 40% i neisplativo, vec sa 80-90% bi postalo isplativo sa manjim avionom i vecim doletom. AS bi sa takvim avionom prakticno mogla da pokrije prakticno 95% svog trzista, i da ima povratan let samo sa jednim punjenjem gorivom, jeftinijim, u Beogradu. To je prosto ekonomska racunica, kojom se rukovode sve aviokompanije, osim u velikim zemljama gde nije bitno gde se sipa gorivo.

то се уопште не ради, већ се гориво сипа колико треба од тачке А до тачке Б плус 10%. максимални долет је колико може авион да лети са пуним резервоаром, али то мало ко ради, јер као што Панта рече, то драстично повећава тежину авиона и потрошњу

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598949#p598949:3q32z1z6 je napisao(la):
milanche » 30 Јан 2019, 16:32[/url]":3q32z1z6]Kada se na ovo doda katastrofalni problem sa rezernim delovima, onda nije ni cudo sto SSJ nije zaziveo. Moje misljenje je, da je bilo bolje da su nastavili razvoj TU 204/214 i na toj prakticno vec gotovoj platformi napravili seriju kao Airbus ili Boeing, manje bi ih kostalo nego da izpocetka sve razvijaju. Uostalom TU 204/214 uopste nije tako los avion za vreme kad je nastao.

па главни проблем су резервни делови. сада се развија МС-21, обављају се летња тестирања

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598949#p598949:3q32z1z6 je napisao(la):
milanche » 30 Јан 2019, 16:32[/url]":3q32z1z6]Sto se tice AS od onih nesrecnih 10 A320 Neo, pre bi uzeo 4 A320neo i 8 A220. Naravno ATR ostaje u floti. Sa tim bi AS na druze staze resila pitanje svoje flote, bila isplativija, vecom popunjenosti kabine. To bi omogucilo otvaranje i novih trzista i daljim rastom.

раније сам већ писао, за 10 320Н могу да се узму 3х320+5х221+5х223, што је сасвим довољно за наредних неколико година

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598929#p598929:3q32z1z6 je napisao(la):
DzonTravolta » 30 Јан 2019, 15:03[/url]":3q32z1z6]Da, slažem se.
Pošto nisam sve ispratio: šta im je AB od novca vratio, a šta je zadržao?

све су вратили
 
@ pantograf, Johnny

Ok moguce, nisam bas ekspert za to. Samo sam privatno, zbog licnih potreba, sada nesto vise istrazivao oko vazduhoplovstva, pa sam naleteo na neki klip gde pilot iz Rayanair-a objasnjava da iz Barselone lete za Bolonju, da tamo toce gorivo jer je jeftinije. Pretpostavljao sam da onda tako rade i druge aviokompanije, da kalkulisu gde im je jeftinije i gde im se vise isplati. Moguce da sam pogresno zakljucio.

Koliko sam cuo, ranije je AS dobijala gorivo na ANT po beneficiranim cenama, i to se smatralo kao subvencija drzave. Da li to jos rade, ne znam.

10 320Н могу да се узму 3х320+5х221+5х223, што је сасвим довољно за наредних неколико година

Da slazem se potpuno. Bilo bi idealno
 
Нисам гинеколог, ал' волим да погледам!
Тако, и ја који само често летим, па се не могу рачунати у неког стручњака, волим да паметујем.
Е, ја да се питам, ја бих у флоти обавезно имао авионе од бар 2 произвођача. Увек кад се нађе 1 технички проблем, приземље се скоро сви авиони тог произвођача. Или драстично поскупи производ због популарности једног модела, што је случај сада са Боингом, који константно повећава цене јер Арапи поручују много више него што је капацитет производње.
А, у флоти би обавезно били авиони произвођача Ембраер. Њима често путујем, мале компаније га имају јер је јефтин, мали су му трошкови и не тражи компликовано и скупо одржавање (бар тако каже особње авио компанија).
 
Znači, Brazilci to dobro rade?
Bas sam se pitao o tome kakve su njihove letelice.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Мени су они супер. Летео сам осим Монтенегром и Ројал Џорданиом, Лотом, Финаиром, али ме је одушевио Бораџет. То је пропала турска компанија, која мислим да никада није опрала своје авионе, али су ми њихови Ембрајери уливали више поверења него Ербаси и Боинзи из десете руке, код АС, Кроације и осталих скупљача заборављених асова. Ембрајери нису широки, али имају тај неки шарм старинских авиона са по 2 реда седишта са обе стране коридора. Вероватно је субјективно, али је тако.
 
Etihad je (i) u vlasničkoj strukturi Jet-a. Moguće je da je na kontroli/servisi u JAT tehnici? Za ATR bar imaju iskustva i znanja.

TapaT
 
Koje li je to mucenje ukoliko su putnici putovali tim letom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600291#p600291:3g6kjdx8 je napisao(la):
loyola » Uto Feb 05, 2019 8:56 pm[/url]":3g6kjdx8]Koje li je to mucenje ukoliko su putnici putovali tim letom...

Prelet je u pitanju, dakle bez putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600196#p600196:1iizs1e6 je napisao(la):
dr strangelove » 05 Феб 2019, 14:09[/url]":1iizs1e6]https://www.flightradar24.com/data/aircraft/vt-jcz

zna li neko sta Jet-ov ATR radi kod nas

враћен је лесору, паркиран је у Сендерборгу у Данској. Београд је био само успутна станица
 
"Nova podvala države za pokriće gubitaka Er Srbije

Er Srbija poslovala je i 2018. godine s gubitkom...

... Želja jednog političara (ko to bese) da Srbija ima nacionalnu avio-kompaniju s Etihadom kao manjinskim akcionarom od starta je bila poslovno nakrivo nasađena, pogrešna i neodrživa i na srednji rok. Obezglavljena, dezorijentisana, napuštena od arapskog partnera, prepuštena neznalicama i nesposobna da preživi bez državnih subvencija Er Srbija neumitno leti prema sudbini firme koju je ugasila – Jatu."

https://www.danas.rs/nedelja/nova-podva ... er-srbije/
 
по наслову сам видео ко је аутор, стручњак за све и свашта

пс. неко мора да му каже да Норвешка није ЕУ, да се не брука човек

псс. Македонија слично ради

пссс. тешко да ће се Ер Србија јавити за нешто тако, нема довољно авиона
 
Vrh