Šta je novo?

Air Serbia

Ta vrata bi se teoretski mogla otvoriti jer nisu po principu "cepa" vec se zatvaraju kao i normalna vrata .... ali cela ova prica je potpuno kretenska,a slika je fotomontaza tako da,kao sto ja odavno kazem,neko zeli i hoce da unisti jat
 
Čak i da je istina (što je prilično teško proveriti - osim ptica i putnika, malo je verovatno da ima drugih svedoka), morala bi da bude montaža, jer ne znam ko bi to fotografisao. A kad je JAT u pitanju, do ovog čerupanja i unižavanja i ja nisam birao ružne reči na njihov račun. Uz ovu orkestraciju, postaju mi sve simpatičniji.
 
Zabavno je kako ovo nije na naslovnim stranicama raznoraznih novina koje pišu o krilima, motorima i vratima koja otpadaju sa Jatovih aviona.
[Jat tops world's safest airline list
IATA has listed Jat Airways within the top thirty safest airlines in the world as a part of its operational safety audit program, Serbian media reported yesterday. The IATA Operational Safety Audit (IOSA) program is an internationally recognised and accepted evaluation system designed to assess the operational management and control systems of an airline. IOSA's quality audit principles are designed to conduct audits in a standardised manner. IATA is an international trade body, created over 60 years ago by a group of airlines. Today, IATA represents some 230 airlines comprising 93% of scheduled international air traffic. The organisation also represents, leads and serves the airline industry in general. According to the B92 business portal, Jat has welcomed the news and says its sends a good signal to potential buyers.

Jat Airways also touched on its looming privatisation process saying that it is now clear that there will be no new and old Jat. Jat Airways will stay as is and the Government will look for a potential buyer which would invest millions into the airline. The Serbian carrier believes that through privatisation it will be able to significantly increase its number of passengers and flights and, as a result, aid its hub, Belgrade, as well as its other partners such as Jat Catering, Jat Tehnika and SU-PORT (Jat’s handling company). Turkish Airlines continues to be the most interested buyer. The Turkish national carrier is being enticed by the fact that Jat has extremely respectable slots at many European airports (many of which it doesn’t even use), in particular London Heathrow. Turkish is also attracted to Jat due to its highly trained and skilled pilots and the fanciful geographical location of Belgrade Airport. Jat believes that with a strong national carrier, Belgrade could handle 10 million passengers per year.
Izvor: exyaviation
Link: http://exyuaviation.blogspot.com/2010/08/jat-tops-worlds-safest-airline-list.html
 
Uh, dobro da si to našao, utešno.
Ja baš letim njima za koji dan i od prethodne diskusije mi malo pozlilo. :p
 
Ambassador":2t5kani1 je napisao(la):
Zabavno je kako ovo nije na naslovnim stranicama raznoraznih novina koje pišu o krilima, motorima i vratima koja otpadaju sa Jatovih aviona.
Bilo je u svim novinama. Nažalost naši novinari nisu proverili baš sve informacije, jer je reč o vesti koja je stara 2 godine, a Jat u nedostatku dobrih vesti pokušava da je ponovo plasira.

Ovaj sertifikat (koji inače imaju gotovo SVE aviokompanije, a ne njih 30ak kako Jat saopštava) važi dve godine, i revidira se tada. Jat-ov sertifikat ističe 25. februara 2011 (ko ne veruje, neka proveri: http://www.iata.org/ps/certification/iosa/Pages/operator.aspx?c=JAT) što znači da nam Jat plasira vest koju isto tako plasirao i 2009. godine, a da se pritom ništa u međuvremenu sa ovim sertifikatom nije promenilo.

A ko želi da vidi listu svih kompanija koje imaju IOSA sertifikat (a ne 30 kako nas Jat obmanjuje), može pogledati na: http://www.iata.org/ps/certification/iosa/Pages/registry.aspx?Query=all
 
JohnnyLee":1hj336v0 je napisao(la):
izgleda da se ipak sprema prodaja, čim objavljuju ove vesti
Ne razumem kakve veze ima ova vest iz naftalina sa navodnom prodajom Jat-a?

Svakome treba da bude jasno da u normalnom poslovnom svetu (iliti poslovnom svetu van Srbije + još nekolicina zemalja na Balkanu), ovakve prazne tralala priče izazivaju podsmeh... i naravno da niko neće kupiti Jat zbog nečeg takvog (nadam se da je barem neko kliknuo onaj moj link gore i video spisak avio-kompanija).

Drugo, Jat u ovakvom obliku NIKO, ali NIKO neće kupiti. Pa NIKO nije hteo da kupi ni Alitalia-u u stanju u kome se nalazila, već je likvidirana kompanija i osnovana nova. A Italija je MNOGO veće i bitnije tržište od Srbije.

Baš danas naleteo na neke reklame nekada VELIKIH kompanija koje više ne postoje. Jugoslovenski Aerotransport je nekada (možda) bio takva kompanija. Da li je bio finansijski uspešan, to naravno nikada nećemo saznati... ali kada su ovako velike kompanije mogle da se ugase... dajte već jednom ugasite i Jat i pustite nekoga drugog da preuzme to mesto.

Tužno jeste, ali preživećemo nekako :)


Sve ovo su bile dobre i svetski poznate avio-kompanije, a sve su nestale.

Pan Am - http://www.youtube.com/watch?v=t5neyYm0pnM
Sabena - http://www.youtube.com/watch?v=-iCRDIDEqUo
Swissair - http://www.youtube.com/watch?v=TpJhxfUDNPE
VARIG - http://www.youtube.com/watch?v=imSTM8Q2kZ0
 
E, kad smo kod Jata, evo svežih primera o funkcionisanju dragog nacionalnog prevoznika.

Danas sam leteo njima, i, pa, bolje da sam uzeo autobus, a mislim da bih i vozom stigao za približno isto vreme od kuće do ovde gde sam sada.

Ne biste poverovali, ali let za Ljubljanu može da potraje 5 sati! Umesto u 16, avion, tj, bolje rečeno, s obzirom na brzinu kojom se kretao, DIRIŽABL je poleteo oko 19.30. A do Ljubljane putuje fantastičnih sat i 20 minuta. Dok slovenačka Adria prelazi to za 40-50 minuta. Umesto u 17.20, sa ljubljanskog aerodroma izašao sam u 21. Za izvinjenje smo dobili dva mini-mini-mini-mini mafina i to je bilo to!

E sad, da je ovo bila jedina njihova propast danas, to bi bilo dobro. Let za Antaliju je kasnio 3 sata, za Kopenhagen skoro 3 sata, kasnio je malo više od 3 sata i let za Cirih, takođe i za Milano; svi letovi u dolasku su kasnili. To je potpuni raspad sistema. A objašnjenja koja dobijaju putnici su tipa: avioni su pripremljeni, samo da ih rasporedimo. Pa koliko traje raspoređivanje aviona? Mislim, pa niko nije toliko glup da vidi da aviona jednostavno nema i da čekuju da stignu ko zna odakle, ili, u mom slučaju, da ga poprave, pošto je on zapravo bio tu i u poslednjem trenutku su ustanovili da je tehnički neispravan i da mora u hangar, a nas vratili takoreći s vrata da čekamo 3 i po sata, pri tom piomerajući let na svakih pola sata za sledećih pola sata!

I o kakvoj kompaniji mi govorimo? Čemu da rade? Kome? Ja sigurno više neću da ih koristim i ubio bih se što imam povratnu kartu. A da zlo bude veće, već sam imao peh s njima kada sam se jednom vraćao iz Berlina, kasnio sam 2 sata, ali rekoh, dešava se i boljima. Za njih višečasovna kašnjenja očigledno nisu izuzetak nego pravilo.

Nije mi jasno šta će ikome tako posrnula firma. Neka lepo ukinu 80% polazaka i puste svoje ATR-dirižable sa zvučnim efektima traktora na linije za koje su valjda sposobni da ih održavaju i gde, koliko god kasnili, putovanje vozom ili busom nikada neže biti brže, tipa Podgorica i Skoplje.
 
Marcus Lupus":1hmupzj9 je napisao(la):
Za izvinjenje smo dobili dva mini-mini-mini-mini mafina i to je bilo to!
Wow! Meni kad je bilo koji let drugom kompanijom kasnio - nisam dobio ni izvinjenje! Takođe, i u Lufthansi sam čekao u autobusu na aerodromu ispred avioina da se popravi, a u Turkishu sedeo sat i po vremena u avionu u Beogradu i čekao da poleti - a čekao sam 45 minuta pre toga, tako da go Jat! Jedino što sam dobio je 95% vlažnosti vazduha u Istanbulu, i u povratku šaltersku službenicu koja ne govori engleski, tako da mi je za traženo "aisle seat" u "emergency exit row"-u dala mesto u sredini (između dva) u šugavom 16 redu. Go Jat and mini muffins!
 
OK, ovde je cinjenica da oni jednostavno NEMAJU dovoljno aviona i cim jedan avion "ispadne" iz reda letenja (kasni, pokvari se, itd.) ceo red letenja se poremeti. Situacija je najgora leti kada idu i turisticki carteri. Inace, ja sam bio na tom letu za Cirih, i onda sto je zaista bezobrazno u celoj prici je to sto je let pomeran po 15 minuta, pola sata (uvek "nova informacija u..." pa tako 15:45, pa 16:00, pa 16:30, pa 17:30, 18:00, 18:30) a da na aerodromu NIKO ama bas NIKO (ni radnici aerodroma na informacijama, ni Jatovi sluzbenici) nije znao da mi kaze zasto avion kasni niti kada ce otprilike krenuti niti sta se desava vec samo "pogledajte ekran, bice nova informacija" a na moju repliku na to "da ali tako pomeraju po 15 minuta pola sata tu 'novu informaciju' vec sat i po" dobio sam odgovor "pa pomeraju".

Na kraju, u i ako je pisalo "nova informacija u 18:30", je u 18:15 stigla informacija da let za Ljubljanu krece u 18:45 a u 18:20 da let za Cirih krece u 19:00.

Dakle, putnike tretiraju kao najgore budale, ostavljaju ih samo da bulje u ekran i podrazumeva se da su oni kao neka koza na povodcu koja ce jelte da sedi tu i ceka 5 sati ako treba i da mogu svakih 15 minuta da ih drkaju tako sto ce im reci da ce nova informacija biti za 15 minuta. A onda ti najave kako avion krece za 15 min. (jer realno ako je pisalo "nova informacija u 18:30" ja sam do tada mogao da budem napolju recimo, racunajuci da imam vremena) pa ti trci.

I ne zanima me da li je Lufthanza bolja ili ne, imam i stosta da ispricam o retardima na minhenskom aerodromu...
 
uglavnom nesrećni let za Tivat ispašta kada JAT-u ispadne jedan ATR iz sistema. Tivat se odmah otkazuje
 
Svi volimo da pljujemo po Jat-u, u najvećem broju slučaja opravdano... i slažem se sa iznetim, ali ATR je avion koji pored Jat-a koriste mnoge kompanije širom sveta, kao i druge turbo-elisne avione. I Lufthansa i Austrian i velike svetske kompanije ih imaju. Jednostavno su ekonomični i praktični za kraće relacije, kakva je i Ljubljana između ostalog. Štaviše, kada bi izbor bio između aviona (a ne avio-kompanije) za takvu relaciju, mislim da bih radije odabrao ATR nego CRJ100/200 koji koristi Adria - taj avion je tako minijaturan unutra da se čovek jedva pomera.

Što se tiče kašnjenja, tu je već opšte poznato da je Jat lider. Srazmerno floti koju imaju, imam utisak da se njihovi avioni kvare daleko više nego avioni konkurencije... a to već znači loše održavanje. I nemojte molim vas da mi pričati kako su Jat-ovi avioni stari. Pa i Lufthansa koristi veliki broj "starih" aviona... pa njihov B737-300 koji leti po Evropi je podjednako star kao i Jat-ovi, pa im se opet ne dešava to što se Jat-u dešava.

Ja poznajem veliki broj poslovnih ljudi koji su se jednom vrlo opekli sa Jat-om - kašnjenjem aviona, i tako propuštali poslovne sastanke ili kasnili na iste, tako da više ne lete istom, nego novac ostavljaju konkurenciji... a poznato je da su to najbolji klijenti avio-kompanija jer kupuju karte po skupljim tarifama.


Btw, još jedna velika avio-kompanija je otišla u istoriju (a bila je treća najstarija kompanija koja posluje pod istim imenom, osnovana 1921. godine): Mexicana - http://www.youtube.com/watch?v=mgEFjrbsvMk

Ko je sledeći... Jat? To izgleda možemo samo da sanjamo.
 
hazard":vpb998iw je napisao(la):
OK, ovde je cinjenica da oni jednostavno NEMAJU dovoljno aviona i cim jedan avion "ispadne" iz reda letenja (kasni, pokvari se, itd.) ceo red letenja se poremeti. Situacija je najgora leti kada idu i turisticki carteri. Inace, ja sam bio na tom letu za Cirih, i onda sto je zaista bezobrazno u celoj prici je to sto je let pomeran po 15 minuta, pola sata (uvek "nova informacija u..." pa tako 15:45, pa 16:00, pa 16:30, pa 17:30, 18:00, 18:30) a da na aerodromu NIKO ama bas NIKO (ni radnici aerodroma na informacijama, ni Jatovi sluzbenici) nije znao da mi kaze zasto avion kasni niti kada ce otprilike krenuti niti sta se desava vec samo "pogledajte ekran, bice nova informacija" a na moju repliku na to "da ali tako pomeraju po 15 minuta pola sata tu 'novu informaciju' vec sat i po" dobio sam odgovor "pa pomeraju".

Na kraju, u i ako je pisalo "nova informacija u 18:30", je u 18:15 stigla informacija da let za Ljubljanu krece u 18:45 a u 18:20 da let za Cirih krece u 19:00.

Dakle, putnike tretiraju kao najgore budale, ostavljaju ih samo da bulje u ekran i podrazumeva se da su oni kao neka koza na povodcu koja ce jelte da sedi tu i ceka 5 sati ako treba i da mogu svakih 15 minuta da ih drkaju tako sto ce im reci da ce nova informacija biti za 15 minuta. A onda ti najave kako avion krece za 15 min. (jer realno ako je pisalo "nova informacija u 18:30" ja sam do tada mogao da budem napolju recimo, racunajuci da imam vremena) pa ti trci.

I ne zanima me da li je Lufthanza bolja ili ne, imam i stosta da ispricam o retardima na minhenskom aerodromu...
Pa da, i mene je isto to najviše iznerviralo, samo sam propustio da to akcentujem pokušavajući da dočaram sliku. Ali i to sa 18.45 je bilo zlagano, jer je ukrcavanje počelo tek u 19, koferi su stigli u 18.50 i tako. Na kraju smo krenuli u 19.32 čini mi se, jer smo onda još čekali i dozvolu za poletanje itd.

Posebno je tragično da je to Ljubljana i da sam ja iz kuće izašao u 13.45, a došao ovde u 22. Mogao sam lepo vozom ili autobusom i da platim duplo manje, što ću sledeći put i uraditi ili uzeti Adriju.
 
Marcus, takve stvari se desavaju svim avio prevoznicima. Kad sam se vraćao iz Helsinkija, preko Praga, za Beograd, Finnair je kasnio sat vremena sa poletanjem. Nismo dobili nikakvo objasnjenje, cekali smo u avionu. Mnogi od nas su imali transfer preko drugih aerodroma do krajnjih destinacija, pa mozes da zamislis kakvo je raspolozenje bilo. U Pragu sam bukvalno morao da trcim, kako bih stigao na vreme na JAT-ov let. JAT je poleteo tačno u minut i sleteo na Surčin po rasporedu.

Pisao sam na drugoj temi, da je Wizzair kasnio sa poletanjem dva sata za Luton. A što se tiče ATR-a, istina je sve što si napisao, ali veruj mi da mi je let ATR-om bio daleko udobniji nego wizzair-ovim airbusom. U Airbusu 320 sam sedeo kao sardina, a pritom su mi kolena bila pribijena uz prednje sediste. A prosečne sam visine - 182 cm.
 
Ja sam kasnio jednom Wizzairom za Temisvar oko 3,5 sata (Temisvar bio okovan snegom, morali da ciste) i dobili smo kupon za klopu i pice u vrednosti oko 6 evra (dovoljno za sendvic + sok). Dzaba im mini (maus) mafini.
 
Smehoteka se nastavlja. Položaj zvezda i komete koje su proletele pored planete zemlje su ugrozile poslovanje našeg takozvanog avio-prevoznika...

“Jat” ponovo u minusu

Nacionalna aviokompanija neće ispuniti plan od milion putnika. Procenjuje se da će minus u ovoj godini iznositi oko 20 miliona evra


PLAN poslovanja za ovu godinu, koji je menadžment nacionalne aviokompanije dostavio Vladi Srbije, izvesno je, neće biti ostvaren. Niti će “Jat” poslovati sa pozitivnom nulom, niti će oboriti rekord u broju prevezenih putnika. Umesto pozitivnog poslovanja, procenjuje se da će minus “Jata” u ovoj godini iznositi oko 20 miliona evra. Od planiranih 1,5 miliona očekuje se svega od 900.000 do 950.000 putnika. Jedino što će iz plana izgleda biti ostvareno jesu ulaganja u marketing. Kao nikada do sada, tri odsto od ukupnog prihoda nacionalne aviokompanije odlazi na reklame, koje nisu dale rezultate, ako se porede podaci o broju putnika iz prošle godine, kada ih je prevezeno oko 1,1 milion ili 2008. - oko 1,3 miliona. Tako je milioniti putnik u 2008. godini zabeležen 3. septembra, a 2009. u decembru. Ove godine ga “Jat” neće imati.

U nacionalnoj aviokompaniji imaju obrazloženje za ovakvo poslovanje. Opravdanje uglavnom traže u drugima. Pa je tako beogradski aerodrom “kriv” zbog loše procene ukupnog broja putnika, Direktorat civilnog vazduhoplovstva zbog liberalizacije tržišta, a pozivaju se i na kašnjenje investicionog kredita, zloupotrebe propisa o javnim nabavkama...

- Za realizaciju plana za 2010, koji smo izneli lane u oktobru, bilo je potrebno da se ispuni niz preduslova, a to je flota od 16 plovidbenih aviona, dobijanje investicionog kredita početkom ove godine, ukupan promet na beogradskom aerodromu, koji premašuje tri miliona putnika, letenje iz Banjaluke i iz Skoplja za treće zemlje - ističu u “Jatu”. - Ti preduslovi nisu ispunjeni. Investicioni kredit kasni iz razloga na koje “Jat” nema uticaja, promet na beogradskom aerodromu biće manji za 400.000 putnika od prognoze direktora “Nikole Tesle”, u koju smo se pouzdali. Takođe, letovi iz Banjaluke nisu ostvareni iz razloga na koje nemamo uticaja. Dozvola za letenje iz Skoplja još nije dobijena, a sve zemlje ne primenjuju sporazum o otvorenom nebu ovako liberalno kao što to čine srpske vazduhoplovne vlasti.

”ŠAMAR” OD “MONTENEGRA”

“JAT” je nedavno “na sva zvona” objavio vest o saradnji sa crnogorskom nacionalnom aviokompanijom. Međutim, izgleda da dogovor ne važi. Naime, Zoran Đurišić, predsednik odbora direktora “Montenegro erlajnsa” izjavio je da ta kompanija ne namerava da flotu ujedini sa “Jat ervejzom” niti bilo kojom drugom aviokompanijom. U “Jatu” kažu da ih “Montenegro erlajns” nije obavestio da dogovor o saradnji postignut krajem avgusta ne važi. Dogovor je bio, tvrde u srpskoj aviokompaniji, da se snize cene karata, da imaju zajedničke letove i da se uvedu letovi do novih odredišta. U “Jatu” ističu da ne vide nijedan razlog da bilo ko u rukovodstvu “Montenegro erlajnsa” ima bilo šta protiv dogovora, koji je u interesu dveju kompanija i putnika, a iza kojeg su stale vlade dveju zemalja.
Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:300505-Jat-ponovo-u-minusu
 
naravno da su im svi krivi osim njih samoih. treba smeniti kompletno rukovodstvo i postaviti ljude koji znaju kako funkcioniše avio saobraćaj
 
:lol:

“Jat“ hoće da leti preko bare

Nacionalna aviokompanija još ne može da leti za Ameriku zbog političkih odluka. Za direktnu liniju do SAD i Kanade potrebni su novi avioni i viši standardi

AMERIČKI kontinent mogao bi avioprevozniku iz Srbije da donese minimum 100.000 putnika godišnje. Međutim, direktnu liniju iz Beograda, ka primera radi Njujorku, „Jat ervejz“ realno trenutno može samo da sanja. Ipak, direktna linija ka Americi, kako saznajemo, bila je jedna od tema razgovora prilikom desetodnevnog boravka generalnog direktora „Jata“ Srđana Radovanovića u SAD.

Američke vazduhoplovne vlasti svrstale su našu zemlju u kategoriju dva, a da bi srpska aviokompanija letela direktno ka SAD neophodna je kategorija jedan. Drugo, za prekookeanski let „Jat“ bi morao da kupi ili iznajmi bar dva širokotrupna aviona („boing 767“, „erbas 330“), što je za našeg prevoznika, zbog loše finansijske situacije, nemoguća misija.

- Pre polaska generalnog direktora „Jata“ na službeni put u SAD imali smo sastanak i dogovorili smo se da prikupi informacije o tome šta američke vazduhoplovne vlasti u ovom trenutku postavljaju kao kriterijume za dobijanje kategorije jedan - kaže za „Novosti“ Miodrag Miljković, državni sekretar u Ministarstvu infrastrukture. - Nakon toga ovde ćemo nastaviti sa aktivnostima, koje su neophodne da se krene sa procedurom.

Aviosaobraćaj ka američkom kontinentu obustavljen je pre 18 godina. U dva navrata „Jat“ je pokušavao da obnovi liniju (2004. i 2006. godine) ali bez uspeha. Na pitanje ima li uopšte ekonomskog opravdanja da srpska aviokompanija i treći put „okuša sreću“ Miljković kaže da će službe „Jata“ uraditi analizu i utvrditi ima li ekonomske isplativosti u linijama ka SAD i Kanadi.

Stručnjaci iz oblasti vazduhoplovstva tvrde da je sramota što je Srbija u kategoriji dva, jer su uslovi za kategoriju jedan odavno ispunjeni. Reč je o standardima vezano za bezbednost, sigurnost i sve evropske kontrole, koje su strože od američkih Srbija je prošla. Dakle, u pitanju je samo politička odluka Amerike hoće li Srbiju uvrstiti u prvu kategoriju ili ne.
Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:301311-Jat-hoce-da-leti-preko-bare
 
Ma da, politika ih zadržava, i ti Amerikanci, inače bi JAT bio najjača kompanija sveta...
 
Vrh