Šta je novo?

Air Serbia

ево и мене са одмора. био сам у Торонију, и нисам страдао :) Ер Србија планира да изнајми две 319, YU-API и YU-APD. е сада, извор је ЕксЈу, али је у међувремену променио вест, али је ставио нову, која је индиректно везана за Ер Србији. наиме, Етихад је продао свој удео у Етихад Риџоналу, и то фирми која је власник и Адрије (4К инвест). сада ће се вирма звати Adria Airways Switzerland
 
Да мало објасним око седишта и Ер Србији. У претходној конфигурацији путничке кабине у А319 била су два реда седишта Бизнис класе и 20 редова економске класе. Нова седишта због своје тање структуре захтевају по 2 сантиметра мање простора шта укупно даје 40 сантиметара. Седишта у Бизнис класи су нешто гломазнија од економских па се њиховом заменом добија по 5 сантимета, укупно 10 cm. Уклањањем гардеробног ормана испред првог реда са леве стране и мале оставе са десне стране добило се још око 40 cm пода. Такође пошто сада нема класичне Бизнис класе смањен је и корак седита у предњем делу тако да се добио укупан простор за нова два реда седишта па сада А319 има укупно 24 реда седишта са по 6 седалица у реду шта је укупно 144 места. Истоветан подухват је изведен и на А320 тако да тај авион сада има 29 редова шта је у збиру 174 места.

Ер Србија има 6 АТR-a 72. Три старија серије 202 са по 66 седишта и 3 новија серије 212 са 70 седишта. Седишта у АТR-у су стандардно тања и и има мање редова па се заменом седишта не би добио ни један ред те је таква замена неисплатива.
 
Отказан лет Београд- Њујорк

БЕОГРАД, 20. јула (Танјуг) - Данашњи лет Ер Србије ЈУ500 од Београда до Њујорка отказан је услед техничког недостатка, откривеног током редовног одржавања летелице "ербас А330", речено је Тањугу у Ер Србији.

Проблем ће, наводе у нашој авио компанији, уједно утицати и на повратни лет Ер Србије ЈУ501 од Њујорка до Београда истог дана, који ће такође морати да буде отказан.

У Ер Србији кажу да чине све што је у њиховој моћи да минимизирају евентуалне непријатности за своје госте и преусмере их на алтернативне летове.
 
Današnji dan je, što se kaže, 3 u 1. Valjda su ispucali mesečnu kvotu raspada.
 
Ер Србија: Преусмерена већина путника лета ЈУ500
БЕОГРАД, 20. јула (Танјуг) - Већина путника која је из Београда требало да лети за Њујорк летом ЈУ500, који је отказан због техничких недостатака летелице "Ербас А330" преусмерена је на друге летове, а процена техничких служби је да ће радови на авиону бити завршени у току ноћи и да ће авион сутра летети према планираном распореду, саопштено је из Ер Србије.

Истовремено, Ер Србија ради на збрињавању путника повратног лета ЈУ501 из Њујорка за Београд, који је такође отказан и предузима све што је у њеној моћи да би збринула своје госте, који су, како је наведено, најважнији приоритет компаније.

Надлежне службе Ер Србије максимално су ангажоване да би се технички недостатак на летелици "ербас А330 уклонио", а њихова процена је да ће радови на авиону бити завршени у току ноћи и да ће авион сутра летети према планираном распореду.

Данашњи лет Ер Србије ЈУ500 од Београда до Њујорка отказан је услед техничког недостатка, откривеног током редовног одржавања летелице "ербас А330", речено је Тањугу у Ер Србији.
 
Ok, desava se.
Ono sto mene zanima je sta bi sa 'najavljivanim' etihadovim A340 koji bi u ovakvim situacijama trebao da uskace kao rezerva?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466557#p466557:ctwpyvcv je napisao(la):
laki72 » 20 Jul 2017 04:36 pm[/url]":ctwpyvcv]Ok, desava se.
Ono sto mene zanima je sta bi sa 'najavljivanim' etihadovim A340 koji bi u ovakvim situacijama trebao da uskace kao rezerva?

Mislim da uskače samo u varijantama kada je odmah jasno da kvar na A330 zahteva višednevnu popravku. Za jedan otkazan let im se više isplati da preusmere putnike istog dana nego da čekaju 6 sati da A340 stigne iz AUH, plus još najmanje dva sata da poleti iz BEG. Ne znam da li bi uopšte mogli da pomere dnevni slot na JFK za toliko.
 
OK, priznajem da jako malo (gotovo ništa) ne znam o avio saobraćaju, ali mi nekako nije logicno da je rentabilnije u jeku sezone preusmeriti tolike putnike na druge prevoznike, posebno sto to mora da se ucini i za povratni let.
Ali, kazem opet, zaista nisam poznavalac prilika u avio saobracaju.
 
Verovatno pola preusmere, pola izduva. A od te druge polovine vrlo malo njih zna da moze da im
trazi velike pare za to cimanje. Tako da im na kraju ispadne ok.
 
не издува нико, већ их све преусмере. има довљно код-шерова и места да се преусмери свих 150-200 путника
 
Ne vezano za ovu situaciju, meni je porazavajuce da nasa dijaspora iz cikaga leti preko Varsave, poljskim LOT-om.
Kako to da nisu racunali na konekciju sa Cikagom i kako to da je jeftinije preko Varsave?
Zar ne bi bilo logicno da uz Njujork (ok, objasnjeno je prosle godine da je to svakako najvaznija destinacija na istocnoj obali) postoje 'vezani' letovi ka oblastima gde je dosta nasih ljudi?

Laicki stav i pitanje, ne zamerite ako sam lupio :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ako se dobro sećam, pre godinu i nešto su političari obećavali direktne letove do Čikaga i Toronta, pa se ispostavilo da ni Njujork ne ide bez problema.
Generalno se slažem da bi daleko pametnija bila linija do Čikaga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466810#p466810:kahu2y1s je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Jul 21, 2017 7:41 pm[/url]":kahu2y1s]Ako se dobro sećam, pre godinu i nešto su političari obećavali direktne letove do Čikaga i Toronta, pa se ispostavilo da ni Njujork ne ide bez problema.
Generalno se slažem da bi daleko pametnija bila linija do Čikaga.

Politicari mozda jesu obecavali ali Je Hogan pocetkom 2016. rekao da naredne dve do tri godine nece biti novih interkontinentalnih linija dok se ne uvere u samoodrzivost linije za JFK.
Čikago i Toronto zahtevaju drugu letelicu. Drugi problem je izuzetno izrazena sezonalnos.
Čikago je mnogo manje potentnija linija od Njujorka. Njujork vuce veci broj transfernih putnika.
 
Pitanje je ko su ti transferni putnici. Svakako je 90% transfernih putnika (poreklom) sa Balkana i veliki broj njih bi radije leteo do Čikaga iz prostog razloga što je Čikago Istočna Evropa u malom.
Možda bi Air Serbia trebalo da odradi neku anketu i vidi koliko ljudi preseda prema Čikagu po sletanju na JFK, a koliko se zadržava u Njujorku kao krajnjoj destinaciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466823#p466823:3aegpzty je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Jul 21, 2017 8:50 pm[/url]
Možda bi Air Serbia trebalo da odradi neku anketu i vidi koliko ljudi preseda prema Čikagu po sletanju na JFK, a koliko se zadržava u Njujorku kao krajnjoj destinaciji.

Naravno da je prvo radjena analiza i Njujork je Njujork. Mnogo je lakse prebroditi van sezonu za JFK nego za ORD. Ako AirSerbija prezivi u interkontinentalnom segmentu, Cikago i Toronto ce sigurno biti prve sledece opcije. AirSerbija na zalost ne moze da se osloni iskljucivo na domacu emigraciju. LOT je tu u velikoj prednosti jer u USA zivi 9.5 milona etnickih Poljaka a nasih je jedva 200.000.
 
To je jako dobro pitanje koliko Srba živi u Americi zbog sada već čuvenog tamošnjeg popisa stanovništva koje ne uključuje etnicitet.
Engleska Vikipedija kaže:
"As of 2012, there are 199,080 American citizens of "Serbian ancestry" who identify as having Serb ancestry. However, the number may be higher, as some 328,547 people who identify as Yugoslavs living in the United States, and many Yugoslav immigrants were of Serb ethnicity".
Računaj da je 90% bivših Jugoslovena zapravo srpskog porekla. Čak i da se ne dodaju tome oni koji su u drugom ili trećem kolenu u Americi (za šta nema objektivnih razloga, jer su se oni "odrodili"), dobijaš svakako jedno pola miliona ljudi. :sesir: .
Što opet, naravno, ne menja činjenicu da je Poljaka daleko više.
 
Ер Србија је са Америком направила више грешака. прва, што је уопште кретала у такав подухват тако рано. друга, немају довољно широку мрежу летова и генерално им је лоша конекција за Њујорк. трећа, што у Америци немају код-шер партнера. уместо да су ухватили некога (нпр. Америкен и Џет Блу, јер са њима сарађује и Етихад), они само превозе Београд-Њујорк, и ај здраво
 
Da se ne lažemo, ta linija je nenormalan politički projekat Siniše Malog i Aleksandra Vučića. Nemam ništa protiv sada kad već postoji, ali je daleko bolje morala da se razradi.
Tj, očito je cela priča bila namenjena ljudima koji niti će ikada leteti na toj liniji, niti su ikada leteli avionom, te verovatno ne shvataju koncept code share-a, alijansi, itd, i misle da smo otkrili Ameriku... :rant:
 
Cikago je bulja, ne znam zasto se ljudi loze da tamo ima milion Srba i to onih koji ce svake nedelje da idu za Bgd. A i u ostalim mestima imaju toliko fiksne kratke odmore da ce pre da daju 1500-1800$ u julu, avgustu da dodju u dan kad im treba nego direkt da lete iz USA za duplo jeftinije ali ne onim danima kojima zele.
Sto se tice kod sera, tacno je da nemaju zvanicno, ali preko agencija i nekih sajtova iskacu konekcije sa Jet blue-om, cak su negde i letak kacili koji su delili po SRB sredinama.
Ima dosta sipaca na letu JFK-BEG, cak je isto negde bilo da su preko 50%.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466882#p466882:1xyw0q9u je napisao(la):
loyola » 22 Jul 2017, 00:18[/url]":1xyw0q9u]Cikago je bulja, ne znam zasto se ljudi loze da tamo ima milion Srba i to onih koji ce svake nedelje da idu za Bgd.
Pa dobro, neće svi svake nedelje, ali svake nedelje bi poneko. Ne kažem da je Čikago nešto atraktivan, ali svakako bi našoj dijaspori bio interesantniji od Njujorka.
A i u ostalim mestima imaju toliko fiksne kratke odmore da ce pre da daju 1500-1800$ u julu, avgustu da dodju u dan kad im treba nego direkt da lete iz USA za duplo jeftinije ali ne onim danima kojima zele.
Posebna priča je što u SAD ljudi imaju godišnje odmore 10 dana. :violina:
Sto se tice kod sera, tacno je da nemaju zvanicno, ali preko agencija i nekih sajtova iskacu konekcije sa Jet blue-om, cak su negde i letak kacili koji su delili po SRB sredinama.
Nije to kod šer, nego je verovatno i "Er Srbiji" najjeftinije da reklamira ono što je najjeftinija varijanta za feedovanje, kad nema već zvaničnog.
Ima dosta sipaca na letu JFK-BEG, cak je isto negde bilo da su preko 50%.
Kao i na skoro svakom dužem letu sa Balkana. :sesir:
 
Mnogo je JFK interesantniji nego Cikago, ovde je mislim kaceno to za tranzitne putnike koji stignu u BEG. Pravih Srba iz Srbije mnogo manje ima, nego iz HRV ili Bosancerosa u Cikagu.
 
@DzonTravolta AirSerbija već ima interline ugovor sa AA, JetBlue i Air Canad-om. Dobar interline ugovor je 90% codeshare-a.
Ne zavisi sve od ASL, mnogo je faktora koji utiču na potpisivanje codeshare ugovora, od dogovora unutar alijansi pa do američkih regulatora. Montenegro je tek skoro dobio odobrenje od američkih vlasti da stavi svoj kod na ASL let na JU letu za JFK.
@loyola "pravi srbi", "sipci"... ovo je forum o vazduhoplovstvu, svoje nacionalne frustracije ispoljavaj na kafi sa prijateljima.
 
Vrh