Da prenesem svoje najsvežije iskustvo sa letom za Berlin:
Online čekiranje iz Beograda nije radilo kako treba. Prema objašnjenju iz call centra, razlog za to je što smo želeli da odaberemo i mesta u avionu, a ne samo da se čekiramo, pa da nam sistem random dodeli mesta. Inače, sedišta smo odabrali i platili, a novac je skinut sa kartice, ali na kraju sistem nije hteo da prihvati naš check-in. Čekiranje smo odradili na aerodromu, u standardnoj proceduri. Na šalteru je službenica imala ispred sebe obaveštenje da je bilo problema oko čekiranja, dobili smo sedišta koja smo i odabrali i ništa nam dodatno nije bilo naplaćeno. Ostaje nejasno kako planiraju da ovo srede, pogotovo ako recimo neko putuje sa decom, budući da nam je rečeno da, ukoliko ne odaberemo sami sedišta, sistem random raspoređuje putnike po avionu. Zašto je uopšte pušten u rad sistem koji ne funkcioniše?
Kada je reč o on-line čekiranju kada se vraćate u Beograd, mi nismo znali da se tada radi standardno čekiranje. U call centru nam je rečeno da se on-line čekiranje obavlja isključivo kada se polazi iz Beograda, a ne i kada se vraćate u Beograd. Na aerodromu Tegel smo odradili standardni check-in i ništa nam nije bilo naplaćeno.
Što se tiče samog leta, kabinsko osoblje je zaista svaki put na nivou i Air Serbia je tu stvarno u vrhu. Priče o dobijanju čaše vode ne stoje, dobili smo sendvič + piće po želji (standardno: kafa, čaj, sokovi, vode, pivo, vino itd.).
Inače, sve je više putnika iz arapskih zemalja koji imaju connecting flights preko Air Serbia. U povratku je pola aviona presedalo za Abu Dabi. Ne znam da li je to do Etihada i rezanja troškova zbog problema koje imaju ili je nešto drugo u pitanju. Ti putnici su negodovali što u ponudi ima samo jedan sendvič i nisu pratili uputstva stjuardesa: odbijali su da sednu na svoja mesta i vežu se pre poletanja, pa smo kasnili 20 minuta u poletanju, nisu isključivali svoje telefone (žena prekoputa mene je priačala telefonom do samog uzletanja), gurali su se na koridoru kada su stujardese posluživale putnike itd... Vrlo neugodno iskustvo.
Pored toga, sinoć je na aerodromu u Beogradu bio potpuni haos. Previše putnika je stiglo u isto vreme, neki letovi (uključujući i neki iz Podgorice) su dosta i kasnili. Na šalteru za automatsku obradu srpskih pasoša, obaveštenje da tu ne možete da prođete kontrolu ukoliko vam je pasoš izdat pre 1.12.2009. je stajalo skroz na početku reda, pa mnogi to nisu videli i čekali su u redu, koji su se protezali sve do stepeništa.Takođe, policajci su iz tog reda izmeštali decu, jer ni ona ne mogu tako da prođu proceduru (iako o tome nema nikakvog obaveštenja), čime se sve dodatno komplikovalo. U odlasku iz Beograda je radio samo jedan jedini šalter za pasošku kontrolu, pa je i tada nastao kolaps.
Na kraju svega, šlag na tortu bio je autobus A1. Neko je odlučio da u tolikoj masi putnika i dolaznih letova pošalje mini bus!!! Vozač je gurao ljude kao da su sardine i još je vikao i psovao jer nema mesta za sve, pa je tražio da se još više stisnemo. Nije planirao ni da krene na vreme (u 0:00h), jer je hteo da još ljudi uđe. O tome koliko su stranci bili zbunjeni bolje da ne pričam. Naravno, vozač nije znao reč engleskog, pa su domaći putnici pomagali strancima da se snađu gde da izađu.