Šta je novo?

Air Serbia

Kao prva posledica novog sistema povecan je broj aerodroma na kojima se moze online prijaviti na let:Beograd, Amsterdam, Atina, Banja Luka, Beč, Bejrut, Bukurešt, Diseldorf, Frankfurt, London, Milano, Moskva, Pariz, Prag i Rim. Jos uvek mora da se stampa boarding pass, nadam se da nece jos dugo i da ce se najzad pojaviti neka aplikacija.
 
Upravo to što je Kokii primetio. Za sada, ništa dramatično nije promenjeno. Čak još uvek ne može da se unese kod aerodroma kako bi se dotični pretražio.
 
ништа они овде нису ново унели, што већ не постоји у индустрији. једино је бедак што је резервација седишта раније била бесплатна за све ценовне категорије (мада их и није било нешто много), а сада се наплаћује :( ја сам увек бирао седишта када сам летео ЈАТ-ом и Ер Србијом
 
Мало сам њушкао по новом систему и имам пар критика:

- Претрага летова је значајно отежана, као и упоређивање цена. Ако тражите лет на линији на којој нема летова сваког дана, морате да знате тачно ког дана се лети на тој линији иначе вам напише да није пронађен лет. Ако тражите повратни лет морате да ''погодите'' да лет постоји на оба одабрана дана иначе се показује иста порука. Не постоји могућност флексибилног одабира дана за путовање симултано и за одлазак и за повратак.
- Тек када пронађете датум када се сигурно лети на одређеној линији, имате делимичну могућност промене дана за пут. Прво се отвара понуда за одлазак, са ценама за три дана пре и после изабраног дана. Међутим, тада још увек не видите понуду за повратак тако да не можете да тражите комбинације дана за пут. Тј. можете, али да отворите нову претрагу у посебном табу, што је мало сулудо. Тек када одаберете дан и тарифу за одлазни лет отварају се опције за повратни лет. A тада можеш да се вратиш само на почетак претраге.

И само да додам да им желим да не зараде ни динара/евра/чега год од наплате избора седишта. :evil:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447731#p447731:34ntk0so je napisao(la):
Kokili » Sun Apr 23, 2017 11:00 am[/url]":34ntk0so]Kao prva posledica novog sistema povecan je broj aerodroma na kojima se moze online prijaviti na let:Beograd, Amsterdam, Atina, Banja Luka, Beč, Bejrut, Bukurešt, Diseldorf, Frankfurt, London, Milano, Moskva, Pariz, Prag i Rim. Jos uvek mora da se stampa boarding pass, nadam se da nece jos dugo i da ce se najzad pojaviti neka aplikacija.

Kao prva posledica novog sistema, ja ne mogu da uradim prijavu na let, jer sva sedišta koja se nude (iliti CEO avion) se naplaćuju. Ne postoji nijedno besplatno mesto u avionu. Dobijam poruku sa greškom da ako ne želim nijedno mesto koje se plaća (iliti SVAKO mesto u avionu), prijavu na let mogu uraditi na aerodromu.

Pa čemu služi prijava na let putem interneta?! Ovo ni sa jednom aviokompanijom nisam doživeo. A i sam proces rezervacije karata je toliko komplikovan/nepregledan/nepotpun/spor da sam siguran da će drugi profitirati od ovoga. Ja sam kartu na kraju rezervisao na drugom sajtu.

Sveukupni utisak: OČAJNO.

PS. Da ne bude da izmišljam, evo poruke. Prevara by Air Serbia

 
Juče je doneta odluka da se ipak ukine linija do Abu Dabija. Ovo je proglašeno strogom tajnom i verovatno će tražiti zgodan trenutak kada će ta informacija izazvati najmanje štete po imidž kompanije. Let je još uvek u sistemu, a prema jednom od dva izvora koja sam imao planirano je da se ukine od zimskog reda letenja. U isto vreme je doneta i odluka o spuštanju plata za 15 do 20% za srednji i viši menadžment . Veliki broj je već napustio kompaniju, a posle ove odluke biće još odlazaka. Na udaru su oni sa platama preko 150.000 dinara. Nasleđeni radnici imaju plate od 30-tak hiljada sa sss ili 50-tak hiljada sa vss, dok novokomponovani napredni menadžerčići primaju od 100 do 150 hiljada u najnižoj kategoriji, pa preko 200.000 za one sa malo boljim pozicijama. Ne znam tačno koliko imaju piloti (dobijam veoma šarolike informacije), ali su im plate među najnižima u svetu. Inače potpuni biser od informacije je u vezi sa čišćenjem aviona. Uprava je zbog mera štednje raskinula ugovore o čišćenju aviona između letova na odlaznim aerodromima. Na ovaj način se po liniji štedi nekoliko hiljada evra mesečno. Zbog toga je kabinsko osoblje dobilo novi zadatak da između dva leta očisti avion. Tada se pojavio novi problem. Aerodromske službe na aerodromima gde je ova usluga otkazana su revoltirane odbile da preuzmu džakove đubreta nakon što stjuardese počiste avion tako da sada to smeće mora da se vraća za Beograd i da tek ovde bude istovareno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448746#p448746:5gpza6w4 je napisao(la):
belgrey » Sat Apr 29, 2017 9:15 am[/url]":5gpza6w4]Juče je doneta odluka da se ipak ukine linija do Abu Dabija. Ovo je proglašeno strogom tajnom i verovatno će tražiti zgodan trenutak kada će ta informacija izazvati najmanje štete po imidž kompanije. Let je još uvek u sistemu, a prema jednom od dva izvora koja sam imao planirano je da se ukine od zimskog reda letenja. U isto vreme je doneta i odluka o spuštanju plata za 15 do 20% za srednji i viši menadžment . Veliki broj je već napustio kompaniju, a posle ove odluke biće još odlazaka. Na udaru su oni sa platama preko 150.000 dinara. Nasleđeni radnici imaju plate od 30-tak hiljada sa sss ili 50-tak hiljada sa vss, dok novokomponovani napredni menadžerčići primaju od 100 do 150 hiljada u najnižoj kategoriji, pa preko 200.000 za one sa malo boljim pozicijama. Ne znam tačno koliko imaju piloti (dobijam veoma šarolike informacije), ali su im plate među najnižima u svetu. Inače potpuni biser od informacije je u vezi sa čišćenjem aviona. Uprava je zbog mera štednje raskinula ugovore o čišćenju aviona između letova na odlaznim aerodromima. Na ovaj način se po liniji štedi nekoliko hiljada evra mesečno. Zbog toga je kabinsko osoblje dobilo novi zadatak da između dva leta očisti avion. Tada se pojavio novi problem. Aerodromske službe na aerodromima gde je ova usluga otkazana su revoltirane odbile da preuzmu džakove đubreta nakon što stjuardese počiste avion tako da sada to smeće mora da se vraća za Beograd i da tek ovde bude istovareno.

Ok mi je da pokušavaju da smanje troškove (kao npr. to sa čišćenjem aviona, ne mora se nakon svakog leta temeljno čistiti, dovoljno da se pokupi đubre što stvarno posada može da uradi u pauzi), što se ne bi čistio nazad u Beogradu. Ali veliko smanjenje troškova dolazi kada je kompanija u problemu, ili mora da ostvari neke zacrtane ciljeve profitabilnosti... a oni od samog starta ne rade stvari kako treba. Tu je došlo do izražaja koliko je sam menadžerski tim Etihada bio nesposoban da konfiguriše uspešnu aviokompaniju u Evropi. Ne možeš funkcionisati kao da neki sistem ne postoji, kao da ne postoji (značajno veća) konkurencija, učiti na njihovim greškama, iskustvima:

- nije bez razloga što u Evropi ne postoji prava biznis klasa
- nije bez razloga što sve vodeće kompanije u Evropi imaju slim sedišta (ne može da stoji tvrdnja da nije bilo sedišta u tom trenutku. Sada kada se budu menjali imaće dupli trošak). Mada može se posmatrati i na način da su imali više sedišta, tek tada bi im popunjenost aviona bila niska
- nije bez razloga što sve aviokompanije u Evropi imaju online check-in sada se može reći i decenijama. Smanjenje troškova i povećanje komfora putnika. Ne može se za sve kriviti stari sistem. Postojalo je rešenje i na Amadeus-u, ali verovatno neko mora da se debelo omasti prelaskom na SABRE. Inače njihovo online rešenje (sabresonic ako se ne varam) je po meni užasno, i samo će dovesti do povećanog nezadovoljstva klijenata, a verovatno i pada prodaje na sajtu (ja sam prvi put kupio kartu na drugom sajtu jer mi je bilo neuporedivo lakše nego da kupujem na airserbia sajtu)
- nije bez razloga što sve kompanije imaju skrome obroke u avionima. Ali ne, Airserbia odmah mora sa kesama punim ničega, koje se postepeno prazne da bi pritom i nestale...
Sve ovo dovodi do devalvacije vrednosti kompanije u očima klijenata.

Što se tiče online check-in, saznao sam da se sva mesta u avionu moraju platiti do 4 sata pre polaska aviona. Tek tada se mesta oslobađaju, i ako ne želite da platiti, sistem sam izabere sedišta za vas. Ovo je nešto NAJJADNIJE što sam video u nekoj non-low cost kompaniji. Tako da je opcija ili plati sedište ili plati 30 evra na aerodromu, ili uđi u vremenski interval od 3 sata kada možeš besplatno sve da obaviš (4 do 1 sat pre leta).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448755#p448755:13c2y7jy je napisao(la):
SvetozarB » Sat Apr 29, 2017 10:18 am[/url]":13c2y7jy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448746#p448746:13c2y7jy je napisao(la):
belgrey » Sub Apr 29, 2017 9:15 am[/url]":13c2y7jy]Juče je doneta odluka da se ipak ukine linija do Abu Dabija. Ovo je proglašeno strogom tajnom i verovatno će tražiti zgodan trenutak kada će ta informacija izazvati najmanje štete po imidž kompanije. Let je još uvek u sistemu, a prema jednom od dva izvora koja sam imao planirano je da se ukine od zimskog reda letenja. U isto vreme je doneta i odluka o spuštanju plata za 15 do 20% za srednji i viši menadžment . Veliki broj je već napustio kompaniju, a posle ove odluke biće još odlazaka. Na udaru su oni sa platama preko 150.000 dinara. Nasleđeni radnici imaju plate od 30-tak hiljada sa sss ili 50-tak hiljada sa vss, dok novokomponovani napredni menadžerčići primaju od 100 do 150 hiljada u najnižoj kategoriji, pa preko 200.000 za one sa malo boljim pozicijama. Ne znam tačno koliko imaju piloti (dobijam veoma šarolike informacije), ali su im plate među najnižima u svetu. Inače potpuni biser od informacije je u vezi sa čišćenjem aviona. Uprava je zbog mera štednje raskinula ugovore o čišćenju aviona između letova na odlaznim aerodromima. Na ovaj način se po liniji štedi nekoliko hiljada evra mesečno. Zbog toga je kabinsko osoblje dobilo novi zadatak da između dva leta očisti avion. Tada se pojavio novi problem. Aerodromske službe na aerodromima gde je ova usluga otkazana su revoltirane odbile da preuzmu džakove đubreta nakon što stjuardese počiste avion tako da sada to smeće mora da se vraća za Beograd i da tek ovde bude istovareno.

Jel' bi mogao da pitas svoje proverene izvore sta je to sto svakih par dana iz Beograda leti ka Njujorku, s obzirom da ne postoji dozvola za to, a nema ni aviona?

Hvala unapred.


Leti avion koji pravi ENORMNE gubitke koje pokrivaju poreski obveznici Srbije.
 
Btw, pošto je reč o srpskom nacionalnom avioprevozniku, red je da se država Srbija, u meniju prilikom rezervacije pojavi, gde? Pa naravno na pretposlednjem mestu?! Između Zimbabvea i Crne Gore.

To je taj sabresonic web, nemoguće ga prilagoditi jednoj aviokompaniji, već se koristi već gotovo rešenje. Možda neko bolje zna koje ga sve aviokompanije koriste, ali mislim da su u pitanju Aeroflot i Vietnam Airlines.

 
YU-ARA iznad Skotske, FL390
34054795972_4ff36a963c_b.jpg

Izvor:https://www.flickr.com/photos/22619791@N08/34054795972/
 
Ovo nisu JAT-ove uniforme, jer one nikad nisu bile crvene. To su zemaljske stjuardese sa zagrebackog aerodroma u svojim uniformama.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=445410#p445410:5k7n5xha je napisao(la):
JohnnyLee » 10 Apr 2017 09:07 am[/url]":5k7n5xha]ЈАТ-ове униформе 80их

aerodromzagreb1.jpg
 
Мени не сметају промене које се дешавају у Ер Србији. Био бих забринут када би ствари ишли низбрдо а они се правили да се ништа не дешава и махали свима нама као путници са Титаника. Наравно да ми се не свиђа наплата од 30 евра за чекирање у Београду, и то траљави бирање седушта, то је срамотно али све ово остало, ако ће им помоћи да се врате на неки "прави пут", нека пробају. Тржиште ће им одговорити, боље или суровије него ми по форумима.

Услуга на нивоу који су имали на почетку, пре три године, кошта, а наш народ се увек усмерава на цену. Ретко ко има други критеријум.

Путујем пословно често између осталог и ка Швајцарској. Швајцарци по правилу, прво бирају да путују Свисом, на то су навикли и нека разлика у ценама их уопште не интересује. Битни су времена полазака, удобност, комфор, ако морају да преседају, где се преседа и колико се чека (све преко два сата је "неугодно") а да ли то кошта 100 франака више, па Боже мој. Прихватљивији је лет из Женеве за Београд преко Цириха Свисом, него директни лет Изиџета. Свис даје боље комбинације летова, датума, времена летова. Али, ми нисмо Швајцарци, ми вијамо 20е мању карту ако је икако могуће.

Оно што је за авиосаобраћај карактеристика је да се изузетно брзо мења и да компаније морају да буду у константној напетости и спремности на брзе промене, укидање линија, увођење нових, промену услуга. Хајде да видимо како се носе са тим. У старом ЈАТ-у не би било ништа од овога. Управа би седела и чекала да се свет промени на начин да ЈАТ-ов бизнис план постане релевантан.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448746#p448746:3ampvqx3 je napisao(la):
belgrey » 29 Apr 2017 08:15 am[/url]":3ampvqx3]Juče je doneta odluka da se ipak ukine linija do Abu Dabija. Ovo je proglašeno strogom tajnom i verovatno će tražiti zgodan trenutak kada će ta informacija izazvati najmanje štete po imidž kompanije. ...

Nedelja popodne i to pred 1. maj, pred dva neradna dana i u sred produženog vikenda kada je cela Srbija kojekuda po šumama. :) Nisu mogli bolji trenutak da izaberu da smanje odjek u javnosti.
 
Komentar drugara koji radi u Abu Dabiju
Od 29 . Oktobra nema više letova za Abu Dabi. E sad svako ko leti par puta na ovom letu zna da su oba aviona ( i Etihad i AirSerbia) uvek krcata. Iskreno se nadam da će Etihad početi da koristi nešto veće inače kupovina karata 6 meseci unapred.

Videćemo da li će Etihad od zimskog reda letenja početi da koristi A321 na letu za BEG, mada bilo bi lepo, ako je baš velika potažnja za tim letovima, da ubace i B772!
Belgray da li imaš neke podatke o popunjenosti aviona EY i JU na letovima AUH-BEG?
 
Imam. Obe kompanije su najviše putnika imale u avgustu 2016.
EY - 8.216 ili prosečno 132,5 putnik po letu (računajući oba smera)
JU - 7.013 ili prosečno 113 putnika po letu.
Međutim JU je u ostalim mesecima imao od 80 do 100 putnika po letu, a EY je bio mnogo bolji uvek sa preko 100 putnika po letu.
Mislim da bi jedan A321 sasvim bio dovoljan jer će sigurno sa jednim letom dnevno biti daleko manje mogućih konekcija iz Abu Dabija za dalje, pa će i tražnja pasti.
 
Ali kako nemusto objasnjenje zelimo da oslobodimo avion i pojacamo krace destinacije... Pa provuku i sedista. Koliko mogu da povecaju kapacitet sa tim "tanjim" sedistima i da li ce da izbacuju on fensi iz biznis klase?
 
To za sedista je interesantno, ako stave tanja sedista, koliko redova jos mogu da ubace? I sad nije bas bilo previse prostora za noge.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
Oslobadjaju avion s linije BEG-AUH-BEG, a jedan A319 preko zime daju u najam. :shock: Ko je ovde jeo bunike? :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448954#p448954:3ljzfmdy je napisao(la):
Misha V » 01 Мај 2017, 00:57[/url]":3ljzfmdy]To za sedista je interesantno, ako stave tanja sedista, koliko redova jos mogu da ubace? I sad nije bas bilo previse prostora za noge.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

с обзиром да је 70% шанси да се угаси бизнис класа у садашњем облику, може се очекивати најмање 144 места у А319 и 171 у А320
 
EY - 8.216 ili prosečno 132,5 putnik po letu (računajući oba smera)
JU - 7.013 ili prosečno 113 putnika po letu.

Da ti objasnim.. kada kazes "po letu" onda to ne mogu biti "oba smera". Kada kazes "po letu" to je jedan let. Znaci, da bi te tvoji citaoci razumeli, treba da kazes "po letu" ili "racunajuci povratni let".
 
Vrh