[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448746#p448746:5gpza6w4 je napisao(la):
belgrey » Sat Apr 29, 2017 9:15 am[/url]":5gpza6w4]Juče je doneta odluka da se ipak ukine linija do Abu Dabija. Ovo je proglašeno strogom tajnom i verovatno će tražiti zgodan trenutak kada će ta informacija izazvati najmanje štete po imidž kompanije. Let je još uvek u sistemu, a prema jednom od dva izvora koja sam imao planirano je da se ukine od zimskog reda letenja. U isto vreme je doneta i odluka o spuštanju plata za 15 do 20% za srednji i viši menadžment . Veliki broj je već napustio kompaniju, a posle ove odluke biće još odlazaka. Na udaru su oni sa platama preko 150.000 dinara. Nasleđeni radnici imaju plate od 30-tak hiljada sa sss ili 50-tak hiljada sa vss, dok novokomponovani napredni menadžerčići primaju od 100 do 150 hiljada u najnižoj kategoriji, pa preko 200.000 za one sa malo boljim pozicijama. Ne znam tačno koliko imaju piloti (dobijam veoma šarolike informacije), ali su im plate među najnižima u svetu. Inače potpuni biser od informacije je u vezi sa čišćenjem aviona. Uprava je zbog mera štednje raskinula ugovore o čišćenju aviona između letova na odlaznim aerodromima. Na ovaj način se po liniji štedi nekoliko hiljada evra mesečno. Zbog toga je kabinsko osoblje dobilo novi zadatak da između dva leta očisti avion. Tada se pojavio novi problem. Aerodromske službe na aerodromima gde je ova usluga otkazana su revoltirane odbile da preuzmu džakove đubreta nakon što stjuardese počiste avion tako da sada to smeće mora da se vraća za Beograd i da tek ovde bude istovareno.
Ok mi je da pokušavaju da smanje troškove (kao npr. to sa čišćenjem aviona, ne mora se nakon svakog leta temeljno čistiti, dovoljno da se pokupi đubre što stvarno posada može da uradi u pauzi), što se ne bi čistio nazad u Beogradu. Ali veliko smanjenje troškova dolazi kada je kompanija u problemu, ili mora da ostvari neke zacrtane ciljeve profitabilnosti... a oni od samog starta ne rade stvari kako treba. Tu je došlo do izražaja koliko je sam menadžerski tim Etihada bio nesposoban da konfiguriše uspešnu aviokompaniju u Evropi. Ne možeš funkcionisati kao da neki sistem ne postoji, kao da ne postoji (značajno veća) konkurencija, učiti na njihovim greškama, iskustvima:
- nije bez razloga što u Evropi ne postoji prava biznis klasa
- nije bez razloga što sve vodeće kompanije u Evropi imaju slim sedišta (ne može da stoji tvrdnja da nije bilo sedišta u tom trenutku. Sada kada se budu menjali imaće dupli trošak). Mada može se posmatrati i na način da su imali više sedišta, tek tada bi im popunjenost aviona bila niska
- nije bez razloga što sve aviokompanije u Evropi imaju online check-in sada se može reći i decenijama. Smanjenje troškova i povećanje komfora putnika. Ne može se za sve kriviti stari sistem. Postojalo je rešenje i na Amadeus-u, ali verovatno neko mora da se debelo omasti prelaskom na SABRE. Inače njihovo online rešenje (sabresonic ako se ne varam) je po meni užasno, i samo će dovesti do povećanog nezadovoljstva klijenata, a verovatno i pada prodaje na sajtu (ja sam prvi put kupio kartu na drugom sajtu jer mi je bilo neuporedivo lakše nego da kupujem na airserbia sajtu)
- nije bez razloga što sve kompanije imaju skrome obroke u avionima. Ali ne, Airserbia odmah mora sa kesama punim ničega, koje se postepeno prazne da bi pritom i nestale...
Sve ovo dovodi do devalvacije vrednosti kompanije u očima klijenata.
Što se tiče online check-in, saznao sam da se sva mesta u avionu moraju platiti do 4 sata pre polaska aviona. Tek tada se mesta oslobađaju, i ako ne želite da platiti, sistem sam izabere sedišta za vas. Ovo je nešto NAJJADNIJE što sam video u nekoj non-low cost kompaniji. Tako da je opcija ili plati sedište ili plati 30 evra na aerodromu, ili uđi u vremenski interval od 3 sata kada možeš besplatno sve da obaviš (4 do 1 sat pre leta).