Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448986#p448986:2jodj4rx je napisao(la):
Djape » 01 May 2017 04:16 pm[/url]":2jodj4rx]
EY - 8.216 ili prosečno 132,5 putnik po letu (računajući oba smera)
JU - 7.013 ili prosečno 113 putnika po letu.

Da ti objasnim.. kada kazes "po letu" onda to ne mogu biti "oba smera". Kada kazes "po letu" to je jedan let. Znaci, da bi te tvoji citaoci razumeli, treba da kazes "po letu" ili "racunajuci povratni let".

Vrlo je jasno. Po letu, a u zagradi piše da su u računicu uključeni svi letovi, i tamo i nazad. Dakle 8000 i nešto putnika je ukupan broj putnika u oba smera. Ono što je u zagradi obično ima značenje napomene, pojašnjenja, to nije prevod rečenog pre zagrade, prevod se drugačije označava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448972#p448972:184hegkv je napisao(la):
JohnnyLee » 01 May 2017 11:53 am[/url]":184hegkv]
с обзиром да је 70% шанси да се угаси бизнис класа у садашњем облику, може се очекивати најмање 144 места у А319 и 171 у А320

Znači kad izbace biznis sedišta i ubace nova, tanja, A319 imaće kapacitet skoro kao A320 sada sa dve klase, da li onda postoji potreba za A320 u floti, da li će i na kojim linijama ti avioni biti popunjeni iznad trenutnog kapaciteta?
Popunjenost je prema poslednjim izjavama koje sam našao je 72%, jedino značajnim snižavanjem cena karata mogu da dobiju veću popunjenost u avionima sa u buduće većim brojem sedišta i manjim razmakom između redova!
Da li bi bilo bolje, isplatljivije, vratiti 2 A320 i npr 2/3 A319, a uzeti u najam 4/5 ERJ-190/195?
Mislim da bi flota, ako se želi rentabilno poslovanje, trebalo da izgleda ovako:
5xA319 - 138/142 sedišta
5xE190/195 - 100/116
6xATR72
 
Vrlo je jasno. Po letu, a u zagradi piše da su u računicu uključeni svi letovi, i tamo i nazad. Dakle 8000 i nešto putnika je ukupan broj putnika u oba smera. Ono što je u zagradi obično ima značenje napomene, pojašnjenja, to nije prevod rečenog pre zagrade, prevod se drugačije označava.

Bez sujete molim te, ali ja bih ovako:
"Na liniji za Abu Dabi, AirSerbija je u avgustu prevezla ukupno 8.216 putnika ili 132,5 putnika po letu."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449036#p449036:100atqhk je napisao(la):
Urke » 02 Мај 2017, 00:07[/url]":100atqhk]Znači kad izbace biznis sedišta i ubace nova, tanja, A319 imaće kapacitet skoro kao A320 sada sa dve klase, da li onda postoji potreba za A320 u floti, da li će i na kojim linijama ti avioni biti popunjeni iznad trenutnog kapaciteta?

има, Цирих, Париз и још пар дестинација где постоји потреба за већим капацитетом. пребацивањем на већи капацитет, дефинитивно ће избацити 733, који сада има већи капацитет од 319

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449036#p449036:100atqhk je napisao(la):
Urke » 02 Мај 2017, 00:07[/url]":100atqhk]Popunjenost je prema poslednjim izjavama koje sam našao je 72%, jedino značajnim snižavanjem cena karata mogu da dobiju veću popunjenost u avionima sa u buduće većim brojem sedišta i manjim razmakom između redova!
Da li bi bilo bolje, isplatljivije, vratiti 2 A320 i npr 2/3 A319, a uzeti u najam 4/5 ERJ-190/195?
Mislim da bi flota, ako se želi rentabilno poslovanje, trebalo da izgleda ovako:
5xA319 - 138/142 sedišta
5xE190/195 - 100/116
6xATR72

можда и би, али очито не желе да узимају регионалце. јер да желе, до сада би то урадили. а 320 увек треба, баш за те популарније дестинације, а и увек може да одради чартере
 
Ne žele regionalce?
Imaće još veću rupu između ATR i A319 kad izbace biznis i ubace tanja sedišta, ATR(66/70)-A319(138/144), baš me zanima kako će to da pretvore u dobitnu kombinaciju!
Od evropskih legacy prevoznika ČSA ima sličnu flotu i u debelom je minusu!
 
Za razliku od nekadasnjih rukovodstava Jat-a koje na promene u avio biznisu ne bi ni reagovalo rukovodstvo ASL brzo reaguje i prilagodjava se trendovima, jer vreme je novac!
Za sve manje upucene evo uporedjenja konfiguracije sa konkurencijom i nekim evropskim kompanijama:

Air Serbija u svojim avionima ima sledecu konfiguraciju: A319 ima 128 a A320 - 155 sedista.
Lufthansa A319 - 138 a A320 - 168 sedista, (naplacuje rezervaciju sedista)
Swiss A319 - 138 a A320 - 168 do 180 sedista,
Alitalia A319 - 138 a A320 - 165 sedista,
Austrian A319 - 138 a A320 - 174 sedista,

Ovo znaci da na istom letu sa istim tipom aviona konkurencija raspolaze vecim brojem sedista sto im daje u punoj sezoni znacajnu prednost i donosi vecu zaradu.
British Airways na A319 ima 143 a na A320 ima 177 sedista a na letovima do 5 sati naplacuje pice i hranu!
SAS na A319 ima 141 a na A320 - 168 sedista, naplacuje pice i hranu ali daje besplano čaj i kafu.
 
...што значи да Ер Србија већ неко време глуми компанију за богаташе, саобраћајући из хаба у најсиромашнијем делу Европе. Брзо прилагођавање на промене? На сијасет форума су људи који поодавно њихов концепт "бутик компаније" сматрају осуђеним на пропаст, називани "хејтерима". А сад - изволте у лоукост кабину.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449080#p449080:1benu4ec je napisao(la):
Пантограф » Uto Maj 02, 2017 12:28 pm[/url]":1benu4ec]...што значи да Ер Србија већ неко време глуми компанију за богаташе, саобраћајући из хаба у најсиромашнијем делу Европе. Брзо прилагођавање на промене? На сијасет форума су људи који поодавно њихов концепт "бутик компаније" сматрају осуђеним на пропаст, називани "хејтерима". А сад - изволте у лоукост кабину.

Znaci Lufthansa, British, SAS su LC kompanije jel? Avioni su im u serono puni ali trema dici do dodatnih mesta na najjeftiniji nacin bez angazovanja dodatnih aviona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449071#p449071:1cxdq1qd je napisao(la):
Urke » 02 Мај 2017, 11:24[/url]":1cxdq1qd]Ne žele regionalce?
Imaće još veću rupu između ATR i A319 kad izbace biznis i ubace tanja sedišta, ATR(66/70)-A319(138/144), baš me zanima kako će to da pretvore u dobitnu kombinaciju!
Od evropskih legacy prevoznika ČSA ima sličnu flotu i u debelom je minusu!

па до сада баш и нису показали неко интересовање. видећемо за убудуће
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449086#p449086:2rkfuhtc je napisao(la):
Пантограф » Uto Maj 02, 2017 12:38 pm[/url]":2rkfuhtc]Машиш поенту.

Ok, osim zakljucka da "masim poentu" jel moze objasnjnje?
 
Једноставно је објашњење. Из поста на који си реаговао, закачио си се за сасвим споредну последњу реченицу:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449085#p449085:2id9bqqs je napisao(la):
Djape » 02 May 2017 11:37 am[/url]":2id9bqqs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449080#p449080:2id9bqqs je napisao(la):
Пантограф » Uto Maj 02, 2017 12:28 pm[/url]":2id9bqqs]...што значи да Ер Србија већ неко време глуми компанију за богаташе, саобраћајући из хаба у најсиромашнијем делу Европе. Брзо прилагођавање на промене? На сијасет форума су људи који поодавно њихов концепт "бутик компаније" сматрају осуђеним на пропаст, називани "хејтерима". А сад - изволте у лоукост кабину.

Znaci Lufthansa, British, SAS su LC kompanije jel? Avioni su im u serono puni ali trema dici do dodatnih mesta na najjeftiniji nacin bez angazovanja dodatnih aviona.

Суштина је била у мом оспоравању твоје тврдње о "брзом прилагођавању" Ер Србије тржишту - с обзиром да су људи који су били за "још брже прилагођавање", односно за "прилагођавање одмах", називани хејтерима - од ботова и тролова.
 
Hvala na pojasnjenju. Prve tri godine su protekle u konstantnom povecanju broja putnika i LF. AirSerbija je duplirala broj putnika i bitno digla nivo usluga u odnosu na Jat airways iz 2012 tako da se ne slazem sa tobom da je nesto "glumila" ili su joj pak parametri bili losi. Naravno, u medjuvremenu je i konkurencija reagovala na njenu ekspanziju i sada ASL mora adekvatno da odgovori.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449036#p449036:3pidayku je napisao(la):
Urke » Uto Maj 02, 2017 12:07 am[/url]":3pidayku]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448972#p448972:3pidayku je napisao(la):
JohnnyLee » 01 May 2017 11:53 am[/url]":3pidayku]
с обзиром да је 70% шанси да се угаси бизнис класа у садашњем облику, може се очекивати најмање 144 места у А319 и 171 у А320

Znači kad izbace biznis sedišta i ubace nova, tanja, A319 imaće kapacitet skoro kao A320 sada sa dve klase, da li onda postoji potreba za A320 u floti, da li će i na kojim linijama ti avioni biti popunjeni iznad trenutnog kapaciteta?
Popunjenost je prema poslednjim izjavama koje sam našao je 72%, jedino značajnim snižavanjem cena karata mogu da dobiju veću popunjenost u avionima sa u buduće većim brojem sedišta i manjim razmakom između redova!
Da li bi bilo bolje, isplatljivije, vratiti 2 A320 i npr 2/3 A319, a uzeti u najam 4/5 ERJ-190/195?
Mislim da bi flota, ako se želi rentabilno poslovanje, trebalo da izgleda ovako:
5xA319 - 138/142 sedišta
5xE190/195 - 100/116
6xATR72

Prema planovima kompanije iz 2015. flota do 2020-te bi trebalo da ima 8 turboprop aviona, 9 x A319, 5 x A320 i 1 x A330.
Ovo su zvanicni podaci iz Godisnjeg izvestaja o poslovanju iz 2015.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449108#p449108:ro5rb6ib je napisao(la):
Djape » 02 May 2017 02:05 pm[/url]":ro5rb6ib]Hvala na pojasnjenju. Prve tri godine su protekle u konstantnom povecanju broja putnika i LF. AirSerbija je duplirala broj putnika i bitno digla nivo usluga u odnosu na Jat airways iz 2012 tako da se ne slazem sa tobom da je nesto "glumila" ili su joj pak parametri bili losi. Naravno, u medjuvremenu je i konkurencija reagovala na njenu ekspanziju i sada ASL mora adekvatno da odgovori.


Није никакав проблем да нека компанија дуплира број путника уз огромну финансијску помоћ државе. За државу, међутим, настаје проблем када се испостави да је тај модел неодржив, што је овде случај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449115#p449115:lmqcz3ac je napisao(la):
Пантограф » Uto Maj 02, 2017 3:37 pm[/url]":lmqcz3ac]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449108#p449108:lmqcz3ac je napisao(la):
Djape » 02 May 2017 02:05 pm[/url]":lmqcz3ac]Hvala na pojasnjenju. Prve tri godine su protekle u konstantnom povecanju broja putnika i LF. AirSerbija je duplirala broj putnika i bitno digla nivo usluga u odnosu na Jat airways iz 2012 tako da se ne slazem sa tobom da je nesto "glumila" ili su joj pak parametri bili losi. Naravno, u medjuvremenu je i konkurencija reagovala na njenu ekspanziju i sada ASL mora adekvatno da odgovori.


Није никакав проблем да нека компанија дуплира број путника уз огромну финансијску помоћ државе. За државу, међутим, настаје проблем када се испостави да је тај модел неодржив, што је овде случај.

Drzava nije jedini vlasnik kompanije, vec u poslu ima partnera u odnosu 51/49%, tako su sredstva i ulagana u prve tri godine. Taj period je zavrsen sada kompanija mora da bude samoodrziva.
 
Evo, da podelim moje iskustvo sa prvim čekiranjem putem "novog" sistema.
Pošto nisam kupio kartu preko samog sajta "Air Serbia", već putem posrednika (gde je, zamislite, cena bila niža), preskočiću taj deo.
Uredno sam dobio mejl 36 sati pre poletanja da mogu da se čekiram, odem na link, kad ono tamo tekst forma ne prepoznaje broj karte (kanda još nisu povezali sa bazom). Odem na čekiranje preko glavne strane, tamo prepozna kartu, ali izbaci poruku da će čekiranje biti moguće, slučajno ili ne, tačno od ponoći (nekih 5 sati kasnije). Dobro. Rekoh "detinje bolesti". Sačekam nekako ponoć, odem da se čekiram.
Što se tiče "besplatnih" sedišta prilikom čekiranja, zaboravite. Sistem ih je naveo, ali nije ih bilo u ponudi, najjeftinije je bilo oko 200 dinara, najskuplje preko 400 - slažem se da je mala cifra u odnosu na one cene koje bi bile u slučaju prerezervacije, ali opet to nije besplatno.
Na kraju procesa mi dođe ta forma za plaćanje. Počnem da unosim broj kartice, otvori mi formu za adresu, državu i zemlju (papci su bukvalno samo preveli neku američku formu i pritom nisu proverili njenu ispravnost) - štaviše, ona kod nas uopšte nije neophodna.
Unesem slovo "č", kaže "neispravan unos". Izbriše, pritom, broj kartice i hajde Jovo nanovo. Onda je insistirao da moram uneti i rezervnu adresu (što u američkim formama uopšte nije obavezno polje). Da ne dužim dalje: petnaestak minuta i desetak pokušaja kasnije shvatim da treba da probam da promenim browser. Dva pokušaja kasnije, ni sam ne znam kako, u Mozili je uspelo ono što u Chrome-u nije.
 
Moguće je, ali im ni preko Mozile prethodno nije radio link koji direktno vodi na čekiranje. Vrlo mi liči na to da jednostavno nisu povezali veb aplikaciju sa bazom podataka (jedan prokleti red programskog koda).
Drugo, evo, sad skinuh novu mobilnu aplikaciju za Android. Komentar: čemu služi, a pritom ni ne radi...
 
Одлазни лет у среду, чекирање урадио у понедељак, све је радило без проблема.

Повратни лет у недељу вече, покушавам у петак увече, показује да ће бити отворено за чекирање од поноћи. у суботу ујутру и преподне више покушаја, све буде ок али на крају избаци да не може да се уради чекирање и да се обратим службеницима на шалтеру. Притом, на почетку чекирања показује да је већ додељено седиште. Тек у суботу увече је успешно одрађен чек-ин.

Читам и горња искуства и не иде ми у главу да су тек тако пустили у употребу систем са толико багова.
 
Mogu da se kladim da je to zato što su jednostavno pokupili nečiji sistem i nisu ga uopšte prilagodili, već su metodom "kad radi njima, radiće i nama" ubacili. Pritom, nisu ga uopšte testirali, a pritom nisu zadržali stari sistem kao backup dok se sve ne uhoda.
 
Pa kad je mali od zike koji se razumije u kompjutore dobio to da uradi preko veze i uzme lovu i podjeli
 
Najbolji i najtacniji komentar je neko dao na jednom drugom forumu - lutaju k'o guske u magli.
 
a ni sajt im nije bash neki. Tj nikakav je, potpuno je nepregledan ne mogu da vidim kada imam letove, moram da ubodem tacan datum kada ima let. Kako mogu da znam kada ima let zato i idem na sajt. JAT-ov je bio daleko bolji, neka ga vrate nazad
 
Vrh