Letim pre neki dan sa Air Serbia, i uradim prijavu na let (check-in) putem interneta. Prilikom završetka čekiranja, dobije se poruka o raznim savetima, uključujući i ona da "savetujemo da slikate ovu mobilnu kartu za ukrcavanje" ?!?!?!?!
Izaberem da dobijem kartu za ukrcavanje na telefon putem mejl. Stiže mi poruka sa opcijom da kartu prebacim u iphone wallet (što je vrlo jednostavan način da se iste čuvaju u telefonu). Sve to odradim i odem na aerodrom.
Pred sam izlaz, pre kontrole ručnog prtljaga, stoje dva momka koja svakom putniku proveravaju kartu za ukrcavanje, i štikliraju na papiru broj karte. To je onaj broj gde se beleži redosled putnika prilikom čekiranja. NA PAPIRU. Pokazujem mi moju kartu za ukrcavanje, i pitaju me da li imam onu koja se štampa, jer sa ovom ništa NE mogu. Kažu mi da nađem mejl, pa da se sa time ukrcam. Nađem mejl, i pokazujem im, i oni traže po karti taj broj za ukrcavanje. NEKO je ZABORAVIO da prikaže taj broj na mobilnim kartama za ukrcavanje. Taj broj inače POSTOJI na kartama SVIH drugih aviokompanija.
Posle kontrole ručnog prtljaga, dolazim do ukrcavanja, gde mi zemaljska stjuardesa ponovo traži kartu, ali OPET onu iz MEJLA, jer i ona MORA da štiklira taj PAPIR sa mojim brojem, iako tu istu stvar ODRADI RAČUNAR za nju prilikom provlačenja karte na očitaču.
Ovo znači da imamo TRI osobe koje proveravaju karte za ukrcavanje, DVA ISTOVETNA PAPIRA na kojima se štiklira ovaj broj, JEDAN RAČUNAR koji ovo isto beleži, i ukupno NULA osoba iz Air Serbia koje su razmišljale o ovim procesima i podacima koji su im neophodni da bi se ukrcavanje putnika obavilo na što JEDNOSTAVNIJI, i za aviokompaniju JEFTINIJI način.
Pogledajte prilog 1
O dizajnu ne želim da trošim reči. Sve aviokompanije imaju karte za ukrcavanje (digitalne) u bojama aviokompanije. Alitalia zelene, Lufthanza žuto-narandžaste, airberlin crvene. Air Serbia ima belu kartu, sa nekim logotipom za snežnim pahuljicama koji se nimalo ne uklapa u samu kartu...