Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429699#p429699:90v3klrj je napisao(la):
belgrey » 24 Jan 2017 02:08 pm[/url]":90v3klrj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429678#p429678:90v3klrj je napisao(la):
Пантограф » 24 Jan 2017 01:23 pm[/url]":90v3klrj]

За АТР - не треба тек тако доводити у везу учесталост кварова и безбедност лета.

Pogrešno si shvatio. Ne dovodim u vezu učestalost kvarova i bezbednost leta, već način reagovanja na kvarove i bezbednost leta. Suštinski je različito. Rekao sam da se kvarovi svima dešavaju, ali samo u Air Serbiji i srpskom direktoratu na ovaj način reaguju na njih. E, upravo je to ugrožavanje bezbednosti leta. To što se avion XY povario deset puta u određenom periodu ne znači da je on makar i jedan minut leteo nebezbedno, ali ako je na makar i jedan njegov kvar odgovoreno pogrešno od strane osoba koje su odgovorne onda to znači da je ceo sistem bezbednosnog nadzora pogrešan, a samim tim je bezbednost sistemski ugrožena, a ne tehnički.

Znači, ako linijsko održavanje propusti da uoči makar i najmanji kvar i avion se vrati na polazni (domaći) aerodrom, i to se dešava veoma često onda nam to govori da oni koji rade linijsko održavanje i pregled aviona to rade loše (linijski mehaničari i posade), a da oni koji to treba da uoče i skrenu pažnju na naprevalnost ili provere svaku, makar i najmanju, sumnju, to ne rade nikako, e onda je to bezbednosni problem.
A sadašnji direktor Direktorata je bio u JAT-u. Samo rokiraju uloge između jedne i druge kompanije, zato se toliko i gleda kroz prste Air Serbiji.

Što se tiče kvarova sve se može videti proverom letačkih knjiga, evidencija Air Serbie i Direktorata. Ja imam tvrdnje određenih osoba da Air Serbia ne prosleđuje sve evidentirane kvarove Direktoratu, dok direktorat dodatno filtrira broj kvarova kada ih prenosi telu na međunarodnom nivou kojem ima obavezu da dostavlja tačne podatke koje dobija od avio kompanija.
 
Ово су озбиљне ствари и не би требало без дебелих доказа писати о томе да се свесно угрожава безбедност летења у авионима Ер Србије. Реч је о наследници компаније у којој се безбедност крајње озбиљно схвата још од средине педесетих година и два удеса конвера због слабог руковања ИЛС-ом, дакле, пуних шест деценија, што нас ставља у ред просвећених друштава по том питању, испред многих земаља које су данас развијене или моћне (попут Чешке и Словачке, Јужне Кореје, богами и Француске, да не говоримо о Русији и Кини).

Дакле, ако се безбедност летења у Ер Србији свесно угрожава, онда је то велики цивилизацијски корак уназад за целу земљу. Не би био први, али би ме то, искрено, зачудило и забринуло. И веома растужило. Ипак Срби лете знатно боље него што раде огромну већину других послова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429768#p429768:2yhm3zj7 je napisao(la):
Пантограф » 24 Jan 2017 07:18 pm[/url]":2yhm3zj7]Ово су озбиљне ствари и не би требало без дебелих доказа писати о томе да се свесно угрожава безбедност летења у авионима Ер Србије.

Dokazi su prevaziđeni, kome još to treba u današnje vreme. Dovoljan ti je jedan "novinar" koji redovno štancuje lažne vesti, da ti navede mogući scenario (sačuvaj bože da on time bilo šta želi da sugeriše - osim što decidirano tvrdi da se ni u jednom prevozniku na ovom svetu ne dešavaju stvari koje se dešavaju u Er Srbiji). Vetar u leđa mu dune jedan anonimus koji ima tvrdnje određenih osoba da se letačke knjige falsifikuju, i dobio si u kamen uklesanu istinu o Er Srbiji. Ništa više nije potrebno, sve smo nepobitno utvrdili. Samo zlonamerni bot bi tu mogao da se drzne da zatraži nekakve dokaze.
 
Ja govorim o dokaznom materijalu u sudskom postupku protiv Air Serbie koji je i predmet veštačenja. Nisam rekao da je to istina jer je postupak u toku, ali dokazi su dostavljeni sudu, te će posle veštačenja sud presuditi ko je u pravu.

Ne radi se o anonimnom izvoru već nekome ko je morao da tuži Air Serbiu. Ali, kao što rekoh. Više otom, potom.
 
Svi kvarovi Air Serbije i sva ispadanja iz saobraćaju su činjenice (facts). Evo npr. izvod iz spiska. Ko hoće i ima mogućnost može vrlo lako da proveri na Flightradaru24. Tamo postoje sve putanje. "Novinar" ništa nije izmislio.

14.4.2016 ATR72 YU-ALT BEG-TGD JU170 Otkazan let za TGD zbog tehničkog kvara
21.4.2016 ATR72 YU-ALT BEG-TGD JU170 Krenuo za TGD, pa se vratio
16.5.2016 ATR72 YU-ALT BEG-VIE JU600 Tehnički kvar, nije poleteo
23.5.2016 ATR72 YU-ALT BEG-ZAG JU234 Poleteo iz BEG i kod Rume napravio zaokret pa se vratio nazad
8.6.2016 ATR72 YU-ALT BEG-SKP JU162 Poleteo pa se vratio.
26.7.2016 ATR72 YU-ALT VIE-BEG Nije mogao da poleti iz Beča za Beograd. Let otkazan. Avion stoji u Beču.
5.8.2016 ATR72 YU-ALT Poleteo za PUY pa se posle 20-tak min vratio na BEG. Nepoznat razlog
22.8.2016 ATR72 YU-ALT Nepoznat problem. Avion dugo stoji na platformi.
23.8.2016 ATR72 YU-ALT BEG-SJJ Ostao u SJJ, vraćen tek sledećeg dan uveče prazan.

Evo da vas podsetim i na tekst koji sam objavio na tu temu: http://www.aviatica.rs/nema-odgovora-sta-se-desava-sa-avionima-air-serbije/
 
Nisam ni rekao da si izmislio kvarove. Oni su se dogodili. Ono što sam rekao je da tvoje tumačenje tih kvarova i špekulisanje o bezbednosti nema nikakvu težinu jer si ne jednom demonstrirao da se tvojim špekulacijama i insinuacijama apsolutno ne može verovati.
 
Ok, ne treba da mi veruješ. Ja imam pravo na svoje mišljenje koje je zasnovano na mom ličnom tumačnju činjenica i nemam problem da iznesem svoje mišljenje, niti imam potrebu da mi ljudi veruju.

Ali hajde nas ti na osnovu ovih činjenica prosvetli i objasni nam svoje viđenje stvari. Kreni od početka, uzmi samo ove činjenice, pa iznesi zaključak.

- Šta ti misliš da je razlog za vraćanje na polazni aerodrom nakon 10-15 minuta leta?

- Koliko puta treba da se jedan avion ili jedan tip aviona pokvari da bi nadležno kontrolono telo reagovalo i naložilo vanrednu proveru?

- Da li je jedan kvar unutar ATR flote na svakih 5-6 dana a)retko b)sasvim uobičajeno ili c)često?
 
Generalno izgleda da se turbopropovi baš maksimalno koriste, pritom su ATR-ovi dosta stari, i Croatia airlines ima nonstop ispadanja Q400, a njihovi avioni su skoro 20 godina mlađi!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429903#p429903:2qw4t31w je napisao(la):
belgrey » 25 Jan 2017 12:18 pm[/url]":2qw4t31w]Ok, ne treba da mi veruješ. Ja imam pravo na svoje mišljenje koje je zasnovano na mom ličnom tumačnju činjenica i nemam problem da iznesem svoje mišljenje, niti imam potrebu da mi ljudi veruju.

Ali hajde nas ti na osnovu ovih činjenica prosvetli i objasni nam svoje viđenje stvari. Kreni od početka, uzmi samo ove činjenice, pa iznesi zaključak.

- Šta ti misliš da je razlog za vraćanje na polazni aerodrom nakon 10-15 minuta leta?

- Koliko puta treba da se jedan avion ili jedan tip aviona pokvari da bi nadležno kontrolono telo reagovalo i naložilo vanrednu proveru?

- Da li je jedan kvar unutar ATR flote na svakih 5-6 dana a)retko b)sasvim uobičajeno ili c)često?

Za razliku od nekih portala ja nemam bilo kakvu misiju "prosvetljenja" javnosti. Iznosim svoje mišljenje na forumu kao i svako drugi, s tim da u prošlosti nisam to mišljenje kompromitovao lažnim vestima i potpuno fabrikovanim zaključcima.

Elem, moje viđenje stvari:
- Razlog za vraćanje na polazni aerodrom posle 10-15 minuta leta je svakako kvar na letelici, otkaz nekog sistema.
- Nije mi poznato da li postoji neki zvanično definisan broj kvarova na jednoj letelici ili tipu letelice, nakon kojeg nadležno telo po slovu zakona nalaže vanrednu proveru. Da se izdajem za novinara pozvao bih nadležno telo i raspitao se da li takva norma postoji - ne bih o njoj špekulisao.
- Meni lično jedan kvar na 5-6 dana deluje kao često. Ali da se izdajem za novinara ostavio bih po strani moje lične impresije i raspitao se kod nadležne institucije. Takođe bih pokušao da identifikujem neki relevantan izvor u inostranstvu koji bi mogao da mi da neke statističke podatke koji pokazuju da se tako učestali kvarovi dešavaju samo jednom prevozniku i nikom drugom. Ne bih svoju ličnu impresiju klesao u kamen kao jedinu istinu.
 
E pa super. Sve to sam i uradio (imaš u tekst odgovore nadležnih koje bi ti pitao, a ja eto "novinar" koji izmišlja nisam). Dakle potvrdio sam se kao novinar prema tvojim merilima. A ti sad na popravni pa pročitaj ponovo moj objavljeni tekst na omraženom sajtu, i pogledaj tamo da li sam negde izneo svoje mišljenje, a nemoj da računaš moje mišljenje koje iznosim na ovom portalu na kome svoje lično mišljenje iznosim duže nego što postoji sajt i nego što postojim ja kao novinar. Ovaj forum je privatna stvar.
 
Beowl je pera sa tango siksa jesam li pogodio bas vas je zanimljivo citati
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429919#p429919:30mzozxb je napisao(la):
belgrey » 25 Jan 2017 01:06 pm[/url]":30mzozxb]E pa super. Sve to sam i uradio (imaš u tekst odgovore nadležnih koje bi ti pitao, a ja eto "novinar" koji izmišlja nisam). Dakle potvrdio sam se kao novinar prema tvojim merilima.

Pa ne, nisi to uradio i nisi potvrdio ono što pišeš ovde.

Meni si postavio sledeće pitanje:

- Koliko puta treba da se jedan avion ili jedan tip aviona pokvari da bi nadležno kontrolono telo reagovalo i naložilo vanrednu proveru?

Direktoratu si postavio sledeće pitanje:

Zanimalo nas je da li je Direktorat upoznat sa neobično velikim brojem događaja i da li će zbog toga biti preduzete određene mere.

Možda tebi ta dva pitanja deluju kao da su ista ali ona to nisu. U pitanju koje si uputio meni insinuiraš da postoji neki kritičan broj kvarova na jednoj letelici ili jednom tipu letelice, pa kada se taj broj prekorači pali se alarm u Direktoratu i oni preduzimaju odgovarajuće mere.

U pitanju koje si postavio Direktoratu ti ne pitaš da li postoji neka propisana granica u broju kvarova već ih pitaš da li su upoznati sa "neobično velikim brojem događaja". Em pitaš opšte mesto em insinuiraš da je u pitanju nešto "neobično veliko" iako podatke o kvarovima letelica Er Srbije nisi uporedio sa podacima bilo kog drugog prevoznika pa da možeš da tvrdiš da se tu vidi nešto neobično i veliko. Tvoji čitaoci treba da zaključe da se u Er Srbiji dešava nešto neobično i veliko na osnovu toga što... ti tako kažeš.

Pa ti onda Direktorat na opšte pitanje odgovori kako prema svim propisanim merodavnim parametrima koji se prate, ni na floti ATR ni na pojedinačnom avionu nije došlo ni do jednog vanstandardnog odstupanja. Sa takvim odgovorom možeš ili da zatvoriš svaku dalju priču ili, ako ti se odgovor ne dopada i misliš da Direktorat nešto krije, da kreneš u marljivo kopanje podataka kod direktorata i prevoznika u drugim zemljama, ukrstiš ih sa podacima iz Srbije i tako proveriš da li naš Direktorat govori istinu.

Ali ti ništa od toga nisi uradio. Tebi je lakše da i pored jasnog odgovora koji si dobio od direktorata i dalje tvrdiš kako je Er Srbija jedinstvena u svetu i kako joj srpski direktorat toleriše ono što nijedan drugi direktorat ne bi. A to tvrdiš na osnovu... zapisa sa FR24.

Pa sjajno, zaista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429938#p429938:r47zvxfl je napisao(la):
direktor » 25 Jan 2017 02:21 pm[/url]":r47zvxfl]Beowl je pera sa tango siksa jesam li pogodio bas vas je zanimljivo citati

Čisto sumnjam da ti je zanimljivo. Jer da ti je zanimljivo do sada bi naučio makar još nešto osim da etiketiraš sagovornike čije mišljenje ti nije po volji.
 
овде нико никог не етикетира. али да је занимљиво, занимљиво је. судар два мишљења
 
Da avion ne poleti sa matičnog aerodroma na redovan let, ja mislim da to i nije neka drama.
Ali da isti avion četiri puta u četiri meseca poleti sa matičnog aerodroma, pa se okrene nazad, to je već malo skandalozno.
Možda je u periodu od aprila do avgusta imao kombinaciju više tehničkih problema kojima par meseci nije potvrđen i otklonjen zajednički uzrok, ali u tom slučaju čovek se ipak zapita da li su serviseri nešto budžili i nagađali, umesto da u prvom mesecu eliminišu ključni uzrok.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429953#p429953:37oz2n3b je napisao(la):
JohnnyLee » 25 Jan 2017 02:56 pm[/url]":37oz2n3b]овде нико никог не етикетира. али да је занимљиво, занимљиво је. судар два мишљења

Ma jok, daleko bilo. Napišeš nešto što se ne uklapa u nečiji narativ i odmah si pera sa tango siksa. To je, baš onako, razložno ukrštanje stavova.
 
A zasto se ljutis i osjecas prozvanimn zasto mislis da je pera sa tango siksa nesto negativno
Meni je samo simpaticno vasa rasprava gdje znamo sta je i cime se bavi belgrey
I otkud ti to da mi necije misljenje nije po volji
Ja samo mogu da pljujem montenegro zbog otkazivanja letova i spajanja
I sto imaju 500 zaposlenih od toga je 350 min visak
 
Pratim Belgrey-ov sajt i mislim da je suviše kritičan prema Air Serbiji, pritom se suzdržava da kritikuje druge operatere.

Smatram ga pristrasnim sajtom, no i Tango Six ne smatram nešto previe objektivnim.

Ovde pojedinci vole da čitaju belgreyove postove i prate njegov sajt jer Air Serbiu poistovećuju sa p..koustim iz..ajnikom.

A direktore, tvoj problem sa Montenegro airlinesom će biti rešen kroz nekoliko nedelja kada im oduzmu AOC ili objave "privremeni" prekid svih letova koji će postati trajni.
 
Trebalo ih davno ugasiti koliko su jednu finu ideju pretvorili u uhlje******* pricu stranaka na vlasti samobsu trpali a niko nista radio nije
 
Jel shvatate da Beowl svaki put skreće temu o kojoj se piše na sporednu raspravu koja je pri tom bazirana na njegovom ličnom animozitetu prema meni (zbog čega me baš zabole ceo jedan zarez u tekstu). Svako ima pravo da voli ovaj ili onaj sajt, jedan ili drugi medij, blog, političku opciju, avio-kompaniju. Sve je ispravno. Ali Beowl se isključivo bavi mojom diskreditacijom na ovom sajtu gde ja pišem kao Dragan Nikolić - belgrey, a ne kao Aviatica. Kada ne postoji način da činjenicama (ne svojim tumačenjima, koja usput meni osporava) on piše "novinar", iako ja ovde nisam novinar, već običan civil kao i svi vi, koji zbog svog posla (van foruma) imam pristup određenim informacijama koje delim sa vama i pri tom ih slobodno komentarišem isto kao što svi mi ovde radimo. Ko hoće veruje, ko neće ne mora. I sad umesto da se vodi disukusija o Air Serbiji što je tema mi vodimo raspravu ko je Beowl, ko je belgrey, ko koga voli, ko koga podržava. I ovde ne branim Aviaticu. Svako ima pravo da mu se taj sajt sviđa ili ne (tragac npr.). To mi stvarno nije nikakav problem. Morate da shvatite da je Aviatica privatna (moja) i može da izgleda baš onako kako ja to želim. Ko je alergičan na mleko, ne sipa ga u kafu.
 
Vrh