Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427486#p427486:1mhpezjv je napisao(la):
astrodule » 11 Jan 2017 06:16 pm[/url]":1mhpezjv]Mislim da sam jutros pročitao na Twitter-u da Air Serbia mora da plati svim putnicima što su čekali 4h u avionu u Nju Jorku bez hrane i pića po 20 000 $.

Ima li istine u tome?
Lupa kao Maksim po diviziji. Imaju pravo na nadoknadu u skladu sa zakonom O OBLIGACIONIM I OSNOVAMA SVOJINSKO-PRAVNIH ODNOSA U VAZDUŠNOM SAOBRAĆAJU.

Kašnjenje leta

Član 11

Ako stvarni avio-prevozilac osnovano očekuje da let započne kasnije u odnosu na vreme polaska po redu letenja:

1) za dva časa ili više, za letove do 1.500 km;

2) za tri časa ili više, za letove unutar ECAA područja dužine između 1.500 i 3.500 km;

3) za četiri časa ili više, za sve letove koji nisu predviđeni u tač. 1) ili 2) ovog stava, stvarni avio-prevozilac mora putnicima da pruži:

(1) pomoć iz člana 14. stav 1. tačka 1) i stav 2. ovog zakona,

(2) pomoć iz člana 14. stav 1. tač. 2) i 3) ovog zakona, kad je razumno očekivano vreme polaska najmanje jedan dan posle prethodno najavljenog vremena polaska,

(3) pomoć iz člana 13. stav 1. tačka 1) ovog zakona, kad let kasni najmanje pet časova.

U svakom slučaju pomoć se pruža putnicima u okviru vremena iz stava 1. ovog člana, u zavisnosti od svake udaljenosti leta.

http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_ ... acaju.html

Aviokompanije su zaštićene kao beli medvedi. A, ako se radi o višoj sili kao na primer vremenu ne moraju ništa da nadoknade osim da isporuče putnika do krajnje destinacije što pre.
 
Pazi sad ovo, zvao sam Airserbia kad smo pomenuli kasnjenje. Dobro vece, bla bla interesuje me da li postoji nadoknada za kasnjenje usled vremenskih neprilika, na vasem letu ju500 07.01. itd itd... Prvo ona ne zna da postoji uopste kasnjenje na tom letu, a drugo totalno neke nebuloze prica, da bi posle 10 minuta raspravljanja koleginica pored nje pocela da dobacuje prave informacije. Uglavnom, nema nadoknada, tj moze da se podnese odstetni zahtev, al kazu da im dosadasnja praksa pokazuje da se odbija uvek. Drugi biser je za ove mucenike koji su isli ka Bgdu, to nisam ni pitao ali mi je sama rekla, nema veze sto su toliko kasnili u polasku, samim tim sto pristajes posle tolikog kasnjenja da udjes u avion odrices se prava na zalbu zbog kasnjenja?!? E zivote...
 
Nije istina da se ulaskom u avion odričeš zahteva. To su laži koje ih uči njihova uprava što je nezamislivo za renomiranu svetsku kompaniju.
Podnesi zahtev za odštetu i javi mi šta se desilo dalje ovde javno ili preko privatne poruke.
 
Pazi, sto se tice mog problema, mislim da zaista nema sanse da bilo sta daju jer je jasno da je let zbog vremenskih uslova tako prosao, ali ovi koji su isli za Bgd nisu u takvoj situaciji, jer avion kasni u polasku. Koliko li njih uopste nece pomisliti da se zali zbog ovakvih informacija. A tek onaj obrazac jbt traze skeniran bording pass, racun tj izvod sa kartice, el kartu, itinerari, pa ko jos cuva jbt ta sranja.
 
Putnici koji putuju iz/za ECAA zemalja (među kojima je i Srbija) ili letom koji obavlja kompanija iz ECAA zemlje, imaju pravo na kompenzaciju u slučaju da im let bude otkazan, značajno kasni, bude im neomogućen ulazak u avion (overbooking) ili dobiju mestu u klasi koja je niža od one koju su kupili. U zavisnosti od trajanja kašnjenja, razdaljine isl. zavisi i kompenzacija.

Kompenzacija se isplaćuju samo onda kada je aviokompanija odgovorna za to kašnjenje. Vremenski uslovi koji utiču na sav vazdušni promet nisu razlog za kompenzaciju.

Detaljne informacije se mogu naći na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva. Konkretan tekst zakona možete pročitati ovde. Tu se nalaze gore navedeni kriterijumi.


Što se tiče gore navedenog kašnjenja leta u SAD, Air Serbia sigurno nije odgovorna za isto. Ali, u SAD važe još neka pravila, kao što je regulativa o pravima putnika prilikom dužeg zadržavanja vazduhoplova na pisti. Postoje obaveze koje kompanija mora da ispoštuje u takvim slučajevima, a o tome možete dobiti više informacija i na sajtu Air Serbia - Plan za slučaj zadržavanja na platformi

Ne verujem da su bilo šta loše uradili, ali kao znak pažnje bi mogli putnicima da daju neki vaučer za popust na narednom letu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427486#p427486:3mbqh49v je napisao(la):
astrodule » 11 Jan 2017 06:16 pm[/url]":3mbqh49v]Mislim da sam jutros pročitao na Twitter-u da Air Serbia mora da plati svim putnicima što su čekali 4h u avionu u Nju Jorku bez hrane i pića po 20 000 $.

Ima li istine u tome?

Samo delimično. Prava cifra je oko 20 miliona $ po putniku i sve će to platiti poreski obveznici Srbije. Na Twitteru naravno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427534#p427534:15y47i3m je napisao(la):
loyola » 11 Jan 2017 08:58 pm[/url]":15y47i3m]Pazi, sto se tice mog problema, mislim da zaista nema sanse da bilo sta daju jer je jasno da je let zbog vremenskih uslova tako prosao, ali ovi koji su isli za Bgd nisu u takvoj situaciji, jer avion kasni u polasku. Koliko li njih uopste nece pomisliti da se zali zbog ovakvih informacija. A tek onaj obrazac jbt traze skeniran bording pass, racun tj izvod sa kartice, el kartu, itinerari, pa ko jos cuva jbt ta sranja.

Teško da će oni nešto bolje proći jer je povratni let za Beograd kasnio zbog istih vremenskih uslova koji su napravili problem na dolaznom letu. Prevoznici koji nisu bazirani na JFK nemaju spremne zamenske letelice u slučaju da se dolazni let iskomplikuje zbog vremenskih prilika i samim tim nisu odgovorni za posledično kašnjenje povratnog leta. Ono za šta jesu odgovorni je da sve putnike prebace na njihova krajnja odredišta o svom trošku. Znači, kome je propao povezan let na JFK ili BEG dobija kartu za sledeći raspoloživ let ili mu se nudi neki rerouting kod partnerskih prevoznika. Na odštetu imaju pravo ako je let kasnio zbog kvara na avionu ili nekog internog raspada sistema kod prevoznika koji nije nastao usled više sile.
 
http://tangosix.rs/2017/12/01/delimo-ka ... 17-godinu/

Delimo kalendar Er Srbije za 2017. godinu

Posle uspešne podele kalendara 101. lovačko avijacijske eskadrile (za 3 primerka „borilo“ se vas 120) odlučili smo da, u saradnji sa avio-kompanijom Er Srbija, podelimo još jedan set.

Od ove godine nacionalna avio-kompanija vraća se tradiciji izrade zidnih kalendara.

Nakon dobro poznatih JAT-ovih i Jatovih, Er Srbija je samo 2015. godine izradila kalendare i to stonu verziju. Ove godine tradicija se nastavlja sa kalendarom na 12 strana koji je po formatu isti kao kalendari JAT-a iz njihovih najboljih godina.

Kalendar 2017

Kreativno, u pitanju je mešavina fotografija destinacija do kojih Er Srbija leti i fotografija aviona iz njene flote. Autori fotografija aviona su dobro poznati vazduhoplovni fotografi iz Srbije Dušan Atlagić i Igor Salinger uz fotografa iz Hrvatske Alana Grubelića.

Čitaocima iz Srbije (iz logističkih razloga) delimo 10 zidnih i 10 stonih kalendara – jedan čitalac dobija obe verzije. Sve što je potrebno da uradite je da ostavite komentar bilo kakve sadržine a mi ćemo dobitnike izvući u live streamu na našoj Fejsbuk stranici u ponedeljak u 12 časova.

:dil:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427486#p427486:1ka6xvy3 je napisao(la):
astrodule » Сре Јан 11, 2017 7:16 pm[/url]":1ka6xvy3]Mislim da sam jutros pročitao na Twitter-u da Air Serbia mora da plati svim putnicima što su čekali 4h u avionu u Nju Jorku bez hrane i pića po 20 000 $.

Ima li istine u tome?
Нема!

Да појасним. Лет JU500 који је кренуо из Београда 07.јануара у 13:13 LT (12:13 UYTC) слетео је у Неварк (или како се већ чита) aerodrom "EWR" у 18:13 LT (23:40 UYTC) због тога што је Њујоршки аеродром "JFK" био затворен због незапамћене снежне мећаве која је обухватала веома узани појас копна од само 4-5 километара од обале.

Сходно томе авион није ни могао да слети на "JFK". Како на "JFK" слеће огроман број авиона, локални летови су углавном одложени или рерутирани на полазне аеродроме, док су дуголинијски летови упућени на оближње отворене аеродроме између осталог и на "EWR" који је примио највећи број авиона. На "EWR" није било више места уз аеродромске зграде па је наш авион као и гомила других стајао на некој рулној стази, те путници нису могли бити пуштени из авиона.
Из свега наведеног се види да је авион дивергирао на "EWR" услед "више силе" и компанија је деловала у склади са безбедносним прописима, што значи да је деловала у корист путника па по том основу би се одбио сваки одштетни захтев. Путник би могао да поднесе тужбу против команије за одштету само ако би могао да докаже да је током тог времена био крајње занемарен и дискриминисан на неки начин, то јест, да је неким/осталим путницима послужена храна, пиће и сл. а њему ускраћено.

Иначе ако би путник доказао занемаривање и дискриминацију, казна и одштета би биле знатно веће од поменуте цифре уз губитак права превоза над територијом САД.

Према сведочењу посаде сав "вишак" пића и хране је подељен путницима водећи рачуна о потребама путника. За обавешење, на лету су била четири путника са дијабетисом, деветоро млађе деце и четири бебе за које је превасходно остављена вода.

Из свега наведеног не би било места за било какву одштету ни по америчким, ни по европским а ни по српским законима.
:sesir:
 
Хвала на подацима. Информације ради, чита се Њуарк. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427598#p427598:1b0983hh je napisao(la):
beowl » Thu Jan 12, 2017 8:03 am[/url]":1b0983hh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427534#p427534:1b0983hh je napisao(la):
loyola » 11 Jan 2017 08:58 pm[/url]":1b0983hh]Pazi, sto se tice mog problema, mislim da zaista nema sanse da bilo sta daju jer je jasno da je let zbog vremenskih uslova tako prosao, ali ovi koji su isli za Bgd nisu u takvoj situaciji, jer avion kasni u polasku. Koliko li njih uopste nece pomisliti da se zali zbog ovakvih informacija. A tek onaj obrazac jbt traze skeniran bording pass, racun tj izvod sa kartice, el kartu, itinerari, pa ko jos cuva jbt ta sranja.

Teško da će oni nešto bolje proći jer je povratni let za Beograd kasnio zbog istih vremenskih uslova koji su napravili problem na dolaznom letu. Prevoznici koji nisu bazirani na JFK nemaju spremne zamenske letelice u slučaju da se dolazni let iskomplikuje zbog vremenskih prilika i samim tim nisu odgovorni za posledično kašnjenje povratnog leta. Ono za šta jesu odgovorni je da sve putnike prebace na njihova krajnja odredišta o svom trošku. Znači, kome je propao povezan let na JFK ili BEG dobija kartu za sledeći raspoloživ let ili mu se nudi neki rerouting kod partnerskih prevoznika. Na odštetu imaju pravo ako je let kasnio zbog kvara na avionu ili nekog internog raspada sistema kod prevoznika koji nije nastao usled više sile.

Ne znam koliko si u pravu za ovo, jer smo imali situaciju pre da je let wizza kasnio preko 4 sata, jer avion koji je leteo na nekoj drugoj ruti, i trebao da dodje u Bgd, nije dosao na vreme, tako je iz Bgda kasnio u polasku, a samim tim i u povratku iz Memingena i to preko 4 sata.
Po tome sto kazes da nisu imali srece da ne voze 3 puta nedeljno, onda bi se taj domino efekat preneo i na naredne letove za jfk po 8 sati kasnjenja, i za svako kasnjenje ne bi odgovarali??
 
Mislim da domino efekat ne bi mogao da se uvaži tj. nema izgovora za naredni let koji ide iz Beograda. Morali bi da pre vremena poletanja pronađu način da otpreme sve putnike, bilo zamenskom letelicom bilo rerutingom. Ali kada se viša sila dogodi usred rotacije tj. na dolaznom aerodromu sa kojeg treba da ide povratni let, onda ne postoji osnov za odštetu. Čini mi se da je tako mada nisam 100% siguran, možda Čika Brana može da potvrdi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427631#p427631:o0pjl3t3 je napisao(la):
Čika Brana » 12 Jan 2017 12:22 pm[/url]":o0pjl3t3]
На "EWR" није било више места уз аеродромске зграде па је наш авион као и гомила других стајао на некој рулној стази, те путници нису могли бити пуштени из авиона.

Према сведочењу посаде сав "вишак" пића и хране је подељен путницима водећи рачуна о потребама путника. За обавешење, на лету су била четири путника са дијабетисом, деветоро млађе деце и четири бебе за које је превасходно остављена вода.

Uzaman je sve to Čika Brano. Džaba što je posada postupila u skladu sa svim bezbednosnim procedurama, džaba što su učinili sve što su mogli za putnike u situaciji za koju nisu snosili nikakvu krivicu - iz ugla prosečnog srpskog pljuvača avion je kasnio i nema sad šta da se upućujemo u detalje, prakse i procedure. Odmah treba preći na napade, psovke i kletve, to jest, zauzeti tipično srpski pristup. I po mogućnosti dosoliti sa malo politike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427615#p427615:13pmwpa3 je napisao(la):
vucko » 12 Jan 2017 10:34 am[/url]":13pmwpa3]http://tangosix.rs/2017/12/01/delimo-kalendar-er-srbije-za-2017-godinu/

Delimo kalendar Er Srbije za 2017. godinu

Posle uspešne podele kalendara 101. lovačko avijacijske eskadrile (za 3 primerka „borilo“ se vas 120) odlučili smo da, u saradnji sa avio-kompanijom Er Srbija, podelimo još jedan set.

:dil:

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427835#p427835:2i2jae2k je napisao(la):
Urke » 13 Jan 2017 12:40 pm[/url]":2i2jae2k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427615#p427615:2i2jae2k je napisao(la):
vucko » 12 Jan 2017 10:34 am[/url]":2i2jae2k]http://tangosix.rs/2017/12/01/delimo-kalendar-er-srbije-za-2017-godinu/

Delimo kalendar Er Srbije za 2017. godinu

Posle uspešne podele kalendara 101. lovačko avijacijske eskadrile (za 3 primerka „borilo“ se vas 120) odlučili smo da, u saradnji sa avio-kompanijom Er Srbija, podelimo još jedan set.

:dil:

A evo i plaćenih tekstova to jest reklama od strane Prince Aviation koje je objavio Tangosix sa sve mejlom i kontakt telefonom.

http://tangosix.rs/2016/27/10/prince-av ... sku-obuku/
http://tangosix.rs/2016/12/07/prince-av ... e-dozvole/

Kod nas još uvek nije nezakonito da se ne označavaju jasno PR tekstovi kao što recimo rade Blic i B92, ali da jeste ovo bi bio knjiški primer plaćene reklame koja je poturena kao "novinarski tekst".
 
Prvo htedoh gadno da opsujem...
A na drugu loptu, ovo i nije toliko loša vest.
Naravno, pod uslovom da EUforična "Lufthansa" ne odluči da su joj potrebni "Alitalia" i "Air Berlin", a da Balkan može da pokrije i partnerstvom sa Hrvatima i Slovencima, a "Air Serbia"... Ko šiša politički avanturizam.
No, tu ima i još jedna stvar: ne znam koliko bi nadležne globalne instance dozvolile ovo, jer bi spajanjem, makar i posrnulog, Etihada sa Lufthanzom (de fakto vodećim članom vodeće avijacijske alijanse) došlo do stvaranja ogromnog konglomerata, koji bi imao maltene monopolistički položaj, a samim tim bi diktirao i cene. Sa druge strane, konkurencija (nagađam, predvođena "Emiratesom", možda i "Turkish"-om, iako su potonji takođe "Star Alliance") bi mogla da obara cene.
Videćemo.
 
не знам како је то изводљиво. ако дође до тога, европско ваздухопловство неће више бити исто
 
Blago rečeno, Lufthansa bi dostigla nivo kontrole saobraćaja kakav nije imala ni u vreme Drugog svetskog rata.
 
dr strangelove":2s99dzdm je napisao(la):
Etihad, Lufthansa in talks to merge airlines
...In a second step, the two airlines would look at a full-blown merger to create a carrier with 97 million passengers a year...

http://uk.reuters.com/article/uk-luftha ... KKBN1510YG

Već su sklonili vest sa tim naslovom, koja je potekla iz italijanskog lista "Il Messaggero", i pustili demanti

Lufthansa not in talks with Etihad over stake
http://uk.reuters.com/article/us-luftha ... KKBN151100
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428533#p428533:362ypwtq je napisao(la):
Urke » Uto Jan 17, 2017 8:20 pm[/url]":362ypwtq]
dr strangelove":362ypwtq je napisao(la):
Etihad, Lufthansa in talks to merge airlines
...In a second step, the two airlines would look at a full-blown merger to create a carrier with 97 million passengers a year...

http://uk.reuters.com/article/uk-luftha ... KKBN1510YG

Već su sklonili vest sa tim naslovom, koja je potekla iz italijanskog lista "Il Messaggero", i pustili demanti

Lufthansa not in talks with Etihad over stake
http://uk.reuters.com/article/us-luftha ... KKBN151100
Malo mi je smešno to što danas čak i agencije poput "Reuters"-a nasedaju na te stvari. Italijanski mediji su verovatno u fazi "Što je babi milo"... Mada je možda i Lufthansa pustila probni balon, da joj malo skoče akcije.
A inače, ono što mi jeste bilo čudno: kako bi "Etihad", koji će morati da krene sa napuštanjem svojih podružnica, koji sa izuzetkom "Air Berlina" imaju do 20 aviona, uspeo da kupi 30-40% giganta kakav je "Lufthansa"?
 
Kupili bi ih parama, kako drugačije? :D

U tekstu se pominje povećanje kapitala kao forma ulaska i to je izvodljivo ako se obe strane slože i ako šeik ima keša. To ne bi bilo klasično spajanje kompanija i ne može da im se prosto sabira broj putnika ili letelica i onda kaže: "Vau, ovi su uspostavili nikad viđen nivo kontrole". Manjinski udeo u vlasništvu je upravo to - manjinski udeo. Etihad je npr. u Alitaliji kupio 49% udela i kakav nivo kontrole je uspostavio? Nikakav. Ništa ne mogu da reše. Ni sindikate, ni podršku države, ni operativne troškove, ni restrukturiranje. I niko ne sabira broj letelica/putnika Etihada i Alitalije kada se govori o toj investiciji.

Ako zaista ima istine u toj priči sa Etihadom i Luftikom (a moglo bi da bude ako uzmemo u obzir kako su se dogovorili za AirBerlin), to bi značilo da Etihad pokušava da promeni model i da postupi slično kao Qatar koji ima 20% udela u IAG - trećoj po veličini grupi u Evropi (iza Luftike i Ryana). Etihadu je Qatar svakako dobar reper i ako će pokušati nekog da sustignu i prestignu to su oni. Jer razlika između Qatara i Etihada je 9 miliona putnika i 70 letelica dok je Emirates viša dimenzija i za jedne i za druge. Etihad za Emiratesom zaostaje 35 miliona putnika i 120 letelica. Moguće je da su zaključili da je Qatarov model bolji pa bi da probaju isto to ali sa najvećom evropskom grupom, što bi im donelo određene prednosti u odnosu na Qatar.

Ono što ja vidim kao problem u slučaju da zaista uđu u Luftiku je to što sama Luftika mora da se reorganizuje i čekaju je raznorazna iskušenja. Etihadu bi lako moglo da se desi da iz jedne Alitalije uđe u drugu (u smislu poteškoća i potrebe za reorganizacijom). Luftika naravno neće propasti ali može da se desi da joj zatrebaju dodatne injekcije kapitala što je Etihad već iskusio u AirBerlinu a sada mu se smeši i u Alitaliji. I pri svemu tome oni treba da razmišljaju šta će da urade sa AirBerlinom i Alitalijom, tu ih po svemu sudeći čeka otpis jedne milijarde dolara. Pa onda treba da sakupe još nekoliko milijardi za ulazak u Luftiku koji, da ponovim, nosi solidne rizike. Stvar će se verovatno rešavati na državnom nivou.
 
и даље мислим да је Ер Берлин готова прича. само чекају прави моменат да објаве повлачење. исто као и Дарвин. а са Алиталијом ће да пробају још ову годину, евентуално и следећу
 
Vrh