Šta je novo?

Air Serbia

loyola":1qbem4zk je napisao(la):
Je l nesto povolniji kad se slece na T1? Mislim da sam pre par meseci sleteo na T3, nije los terminal, posle sam se setao, moguce da sam bio i na T1 al ne mogu da se setim.

ако си летео са Алиталијом онда јеси слетео на Т1. па прелазе тамо јер имају заједничког власника, па да обједини све њихове операције на исти терминал
 
Sa er srbijom sam leteo, na T3. Pa da, etihad je uzeo i njih.
 
Novosti, 26.02.2015.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... -u-Beograd

"Etihad" kupuje "Montenegro erlajns" i seli ga u Beograd?

Avio-kompanija Etihad ervejz iz Abu Dabija namerava da kupi crnogorskog nacionalnog avioprevoznika Montenegro erjalns i da njegovo sedište premesti u Beograd.

Avio-kompanija Etihad ervejz iz Abu Dabija namerava da kupi crnogorskog nacionalnog avioprevoznika Montenegro erjalns i da njegovo sedište premesti u Beograd, javljaju crnogorski mediji.

Predstavnici te kompanije nedavno su se sastali sa čelnicima Vlade Crne Gore sa kojima su razgovarali o mogućoj kupovini Montenegro erlajnsa. Tom prilikom je usmeno predstavljen jedan od planova "Etihada" kojim bi sedište Montenegro erlajnsa bilo preseljeno iz Podgorice u Beograd, dok bi broj radnika bio drastično smanjen sa 450 na 120 zaposlenih, pišu Dnevne novine.

Tokom razgovora, predstavnici "Etihada" su naglasili i da postoji mogućnost da se jedan avion "embraer" iz Podgorice prebaci u Italiju, dok bi drugi bio vraćen po isteku ugovora o iznajmljivanju.

Radio televizija Srbije prenosi da to nije prvi put da se "Etihad" interesuje za Montenegro erlajns i da je ta poznata avio-kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i ranije je pokazala interesovanje za crnogorskog avioprevoznika, ali da dogovor nije postignut, jer su zahtevali i ulazak u vlasničku strukturu Aerodroma Crne Gore.

Sličnu stvar "Etihad" je pre dve godine uradio u Srbiji kada je preuzeo 49 odsto akcija tadašnjeg "JAT ervejsa", dok je država Srbija ostala vlasnik 51 odsto akcija, navodi RTS.



Da li to znaci da bi se Montenegro Airlines utopio u Air Serbia i na taj nacin bi Air Serbia prosirila svoje trziste?
 
то се још ништа не зна. као што сам написао на ССЦ-у

JohnnyLee":3ums5h12 je napisao(la):
реално, по садашњем стању на терену, Монтенегро нема перспективу. врти се око 500.000 годишње, ни горе ни доле. држи исте линије, сваке летње сезоне убаци понеку са једним недељним летом, авиони су већи део времена поземљени, родбина се ушанчила, итд.
е сад, ако га узме Етихад, постаће обичан фидер ка Београду и Риму, уз пар линија ка Русији и једног дана ће се стопити у Ер Србију и Алиталију. добра ствар, можда остане као бренд за понеке (чартер) летове ка/из Црне Горе, али ће барем прави запослени задржати радна места (мислим на летачко, кабинско и техничко осбље). лоша ствар, престаће да буде национална компанија, што је за Екс-ЈУ државице равно смаку света, ако није чак и горе.
ако га не узме Етихад, остаће статус кво, нит' смрди нит' мирише, док буде пара. када више не буде пара, arrivederci, што би рекли Италијани, завршиће као Б&Х и МАТ
 
hm, pitanje je i da li može nacionalna aviokompanija jedne države da ima sedište u drugoj državi... da je charter neki ili private airliner, ok, ali ovako nisam baš siguran

cela ova priča mi nema previše smisla
 
"Air Serbia" od 2016. leti za Njujork, Toronto i Čikago
Utorak, 03. 03. 2015.|10:50 | Izvor: Tanjug

Predsednik Nadzornog odbora "Air Serbia" i gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjavio je danas da je u planu da avioni te aviokompanije lete za Ameriku i da će početkom naredne godine biti organizovan prvi interkontinentalni let.

Mali je na Kopaoniku, gde danas počinje biznis forum, u izjavi za Jutarnji program TV Pink, najavio letove "Air Serbia" za Njujork, Toronto i Čikago.

Predsednik Nadzornog odbora "Air Serbia" je najavio da će to biti kruna rada u poslednjih godinu i po dana i označiti povratak nacionalne aviokompanije na mesto koje je 70-ih i 80-ih godina prošlog veka imao tadašnji JAT, koji je leteo za Ameriku.

Mali je podsetio da je prošla godina bila najuspešnija za tu aviokompaniju, jer je povećan i prihod i broj putnika.

Otvoreno je 16 novih destinacija, tako da sada avioni "Air Serbia" lete u 30 zemalja i "pokrivaju" više od 40 destinacija, istakao je Mali.

Pri tom se vodilo računa i o troškovima, a obnovljena je i flota, pa ima 10 novih aviona, dok je kvalitet usluga znatno povećan, naveo je Mali.

Broj putnika je uvećan za 67%, a prošle godine je "Air Serbia" prevezla 2,3 miliona putnika, precizirao je Mali.

Mali je dodao da ta aviokompanija u ovom trenutku "pokriva" najveći broj glavnih gradova u Evropi i sve glavne gradove u regionu.

On je ukazao da je i rekordan broj putnika prošle godine ostvario i Aerodrom Beograd kroz koji je prevezao ili je kroz njega prošlo 4,6 miliona putnika.

- Želimo da promovišemo Srbiju kao destinaciju za investiciju - rekao je Mali.

Izvor: eKapija
 
Pssst ljudi, nemojte tako javno. Doci ce botovi i ovde pa ce bude belaja.
 
a dug za gorivo NIS-u od skoro 4 mlrd. din?a otpisane takse?sve je ovo mogao i JAT nisu nam trebali Arapi...ne znam..ne bih da zvucim negativno ali mirise na veliku laz...i zamajavanje naroda...
 
Pokretanje long haul saobraćaja je ozbiljan projekat koji ima dosta aktivnosti: odrediti tip aviona, dovesti ih na BEG, obučiti letačko osoblje, nabaviti AVOD uredjaje, razviti i testirati softver za iste, razviti ponudu hrane i što je najvažnije pripremiti aerodrom.
Da li neko ovde može da mi kaže mogu li se širokotrupni avioni već sada kačiti na C-gejtove na BEG?
 
Da, tada se koriste udvojeni gejtovi C1 i C2, C3 i C4 i gejtovi C5 i C6. Trebalo bi da se radi segregacija putnika po redovima tako da se sa neparnih gejtova pune zadnji delovi aviona a sa parnih prednji. Tada se parkiranje vrši na pozicije C1A, C3A i C5A.

A380 može da sleti i poleti sa BEG ali bio bi problem ukrcavanje obzirom da su gejtovi mali za toliki broj putnika i ukrcavanj bi bilo samo na donjem nivou. Produžetkom fingera C moguće je organizovati gejtove za dvospratne aviona sa 3 avio mosta na poziciji C9A.
Dugolinijski saobraćaj je moguće organizovati gotovo odmah sa Etihad-ovim avionima i pilotima (imaju dovoljno i jednih i drugih) po principu M rotacije. Primer: AUH-JFK-BEG-JFK-AUH promena posada može da se obezbedi u BEG putem dhc prevoza na JU800/801 i EY71/72. Na obe linije sada leti ASL avion i posada. :kk:
 
Čika Brana":2vjdmbr9 je napisao(la):
Da, tada se koriste udvojeni gejtovi C1 i C2, C3 i C4 i gejtovi C5 i C6. Trebalo bi da se radi segregacija putnika po redovima tako da se sa neparnih gejtova pune zadnji delovi aviona a sa parnih prednji. Tada se parkiranje vrši na pozicije C1A, C3A i C5A.

A380 može da sleti i poleti sa BEG ali bio bi problem ukrcavanje obzirom da su gejtovi mali za toliki broj putnika i ukrcavanj bi bilo samo na donjem nivou. Produžetkom fingera C moguće je organizovati gejtove za dvospratne aviona sa 3 avio mosta na poziciji C9A.
Dugolinijski saobraćaj je moguće organizovati gotovo odmah sa Etihad-ovim avionima i pilotima (imaju dovoljno i jednih i drugih) po principu M rotacije. Primer: AUH-JFK-BEG-JFK-AUH promena posada može da se obezbedi u BEG putem dhc prevoza na JU800/801 i EY71/72. Na obe linije sada leti ASL avion i posada. :kk:
@čika Brana

Malo poruka, ali zato sadržajnih. To je ono što posebno cenim kod forumaša.
 
Da informacija je tačna. Od maja u jednom A319 i jednom A320 trebalo bi da radi WiFi. Ostali bi se osposobili na jesen.

Treba mi pomoć. Kako da pošaljem Privatnu Poruku? Već dva dana stoji u pregratku ZA SLANJE. Šta nisam uradio kako treba?
 
Ovo prostor za molitvu da omoguce arapima da se klanjaju bas lepo od njih
 
Ту стоји док је онај коме си послао не прочита или док се не пријави на форум (нешто од та два, али урадио си како треба)
 
kingmanowar":1kf74pj3 je napisao(la):
Pssst ljudi, nemojte tako javno. Doci ce botovi i ovde pa ce bude belaja.

ISPOVEST BOTA PRELETAČA U DS sam zarađivao 800 dinara, u SNS 1.500 i sendvič
http://www.blic.rs/Vesti/Politika/54105 ... -i-sendvic

Vladimir Filipović | 10. 03. 2015. - 18:18h izmena vesti 07:47h | Foto: Ilustracija: Marko Somborac | Komentara: 637
Sagovornik “Blica” je iskusan u “botovanju”. Do izbora 2012. radio je za tadašnju vlast, a sada za aktuelnu. Sada mu je dnevnica 1.500 dinara plus sendvič i sok.

Poslednjih nekoliko godina u Srbiji se sve glasnije spominje reč “bot”. Najčešće na društvenim mrežama, ali i vodećim novinskim portalima, vode se pravi mali ratovi između političkih neistomišljenika. Nije tajna da političke partije imaju “armije” botova, aktivista koji u komentarima na internetu hvale svoju stranku i lidera, a žestoko napadaju protivnike.

Odvajkada, najžešća su prepucavanja botova koji podržavaju SNS i DS.

- Prvi put sam ovim poslom počeo da se bavim pre četiri godine. Kao i svaki mladi čovek, sa koliko-toliko respektabilnom diplomom više škole, nisam uspeo da nađem posao u struci. Posle kratkotrajnih epizoda po magacinima, trafikama i kafićima, odlučio sam da počnem da zarađujem “lakšim putem”, te sam se učlanio u političku partiju koja je tada bila na vlasti. Bilo je to 2010. godine - počinje priču 29-godišnji mladić iz Beograda.

Kao i svi početnici u omladini stranaka, počeo je radeći na telefonskim anketama i lepljenju plakata. Bilo je potrebno skoro godinu dana da avanzuje na poziciju bota.

Status bota
Dok sam radio u DS:
Dnevnica: 800 dinara
Smena: 5-6 sati
Opis posla: Plašiti javnost “povratkom mračnih devedesetih”

Kad sam prešao u SNS
Dnevnica: 1.500 dinara + sendviči i sokovi
Smena: 8 sati
Opis posla: Uglavnom hvalospevi na račun vladajuće stranke
- Jednog dana, potpredsednik omladine je okupio nas desetak i rekao nam da smo prerasli ulogu koju smo imali, te da je krajnje vreme da budemo nagrađeni za svoj trud. Tako je sve počelo. Dobijali smo uputstva, odnosno nekoliko šablona u vidu komentara koje je trebalo da ostavljamo na društvenim mrežama, ali najviše u komentarima na najčitanijim novinskim portalima. Dnevnica je bila 800 dinara, a radili smo u smenama od pet-šest sati. Akcenat je bio pre svega na vestima koje su se ticale poteza naše stranke, ali i na izjave opozicije. Naročito napeto bilo je u predizbornoj kampanji 2012. godine, kada smo dobili jasan cilj: masovna produkcija komentara, čiji cilj je bio da javno mnjenje navedemo da se plaši dolaska opozicije na vlast. Sećate se priče o “povratku mračnih devedesetih”? – priča naš sagovornik, koji je zamolio da ostane anoniman, iz razumljivih razloga.

Nakon smene vlasti 2012. godine, on se poveo primerom raznih političara i – promenio tabor. Poučen iskustvom, odmah je predstavio svoju “specijalnost” novim nadležnima. Tako je njegova karijera bota nastavljena, samo u drugoj stranci.

Ima nas između 500 i 600, radimo iz stranačkih prostorija i zvanično “ne postojimo”
- Ovde su stvari na malo višem nivou. Ima nas između 500 i 600, i ono što nam je prvo rečeno jeste da mi zapravo “ne postojimo”. Radimo šest dana nedeljno, u smenama od osam sati. Posao obavljamo iz stranačkih prostorija. Dnevnice su 1.500 dinara, a isplaćuju se na nedeljnom nivou. Imamo obezbeđene sendviče i sokove. Svakog ponedeljka imamo sastanke na kojima nam se predočavaju ciljevi i zadaci za predstojeću nedelju. Fokus je na ispisivanju hvalospeva o potezima koje vuče stranka. Sve je detaljno razrađeno: od imena kojim se potpisujemo do opisa komentara koje ostavljamo – kaže naš sagovornik.
 
evo ja se javljam prvi i radicu samo za sendvic. 1500 dinara cu da prosledim bilo kojoj dobrotvornoj ustanovi. (#ironija)
 
Мојој ташти досадно. Одмах крећем са обуком употребе рачунара. Једини проблем је што се никако не саглашава са погледима поменуте странке. Ваљда ће за џепарац унуцима да зажмури мало. :laugh:
 
:rant: khmmmm

Da se vratimo na temu.
Ovde je bilo reci o `povoljnostima` koje ErSrbija dobija u vidu otpisa obaveza prema aerodromu Nikola Tesla, kao i delu taksi na gorivo.
Licno mi se ne svidja varijanta, `davim zdravog da bi produzio agoniju bolesnom`, ali neki od forumasa imaju drugo misljenje i opravdavaju to nedostatkom love za nas udeo u vlasnistvu firme.

Ono sto mene zanima je sledece. Dal je i u slucaju `prodaje` Al Italije ili nekih drugih avio prevoznika radjeno takop nesto?
Dal je to neka `uobicajena praksa`, ili je ipak u pitanju neka `nasa specificnost` ?
 
Vrh