Ja vas ovde stvarno ne razumem.
Gledate samo dve krajnosti
1. - aerodrom za redovni putnicki saobracaj sa A320
2. - nepotreban, nesplativ višak. Po mogucnosti bi trebalo jos malo novca da se ulozi da se preore i zatre (nekada može i to da se čuje, ali ne mislim ne sada i ovde)
Postoji li nešto između?
Šta sada imamo, da krenemo od trenutnog stanja:
- razminiran prostor aerodroma
- 2200 m dugu sređenu pistu (Google Earth)
- 800 m piste oštećene piste sa popunjenim kraterima, bez površnog asfalta
- stajanku 120 X 80 m
- objekat aerodromske zgrade
- kontrolu leta u novom objektu na aerodromu (Agencija za kontrolu leta)
Pa zato dajte da se uradi još:
- presvuče asfaltom/zakrpi asfaltom bivši krateri na 800 m piste, ako ništa drugo da se zaustavi dalje propadanje
- napravi okretnica na kraju piste ako već fali
Ovim dobijamo:
- funkcionalan sportski aerodrom i aerodrom za generalnu avijaciju kakvih u Srbiji ima verovatno oko 30,
- rezervni aerodrom za slučaj vanrednih sletanja, nesreća i prirodnih nepogoda, požara sa potrebom za gašenje iz vazduha u zapadnoj Srbiji
- rezervnu vojnu pistu, aerodrom za vojne vežbe, trenaž
- u slučaju izuzetne potrebe za vanredni teretni saobraćaj postoji mogućnost. Potencijalno municija i eksploziv.
- Ako se pojavi neko zainteresovan za nekakav čarter, odlično
(primer: zdravstveni fond Nemačke zakupi kapacitet u recimo ,,Čigoti" za rehabilitaciju osiguranika i organizuje se čarter za smene. Razlog zašto bi to oni uradili je jer tako sebi štede novac jer su usluge jeftinije nego u Nemačkoj, a balkanci zainteresovani. Slično recimo su radili Nemci i Norvežani u institutu Igalo u CG) . Mogu da zamislim i da neko u zemlji nabavi avion tipa Cesna 208B Grand Caravan sa 11 sedećih mesta pa počne letnje čartere za Tivat, Krf i druga grčka ostrva. Samo putovanje bi bilo avantura i bilo bi zainteresovanih. Mogu da zamislim i letove za neke specijalizovane kongrese na Zlatiboru-Tari-Mokroj gori.
Zaboraviti:
- skupe investicije kao što je izgradnja većeg terminala, osvetljenje piste i aerodroma, proširenje stajanke,....
- redovan putnički saobraćaj, od toga u dogledno vreme nema ništa,
- izvoz hrane i poljoprivrednih proizvoda - rastom životnog standarda cene naše hrane postaju približne zapadnim, uz skup avionski transport postaje nekonkurentna na tržištu. Najskuplja sveža, brzo kvarljiva hrana iz Srbije koju bi potencijalno izvozili avionima, a da se potencijalno isplati (cena po jedinici mase) je sveža govedina - teletina i to pod uslovom ona sa Peštera koja kada bi mogla da ima finansijsku računicu kada bi postigla da bude prepoznati brend (zaštićeno geografsko poreklo). Ko je probao peštersku teletinu, zna da koliko god da košta vredi više od toga.