Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

Ако икад стварно среде аеродром и оне бомбе и затрпане авионе у капонирима поставља се питање коме може да служи? Писта од 3200м ако се оправи, дода сва потребна инфраструктура за 3B. Поента је да је аеродром често изнад магле. Ако га среде да може примати авион класе 757 питање је за кога? Авиони те величине могу приимити до 250 путника. Сад да ли је могуће да ће однекуд бити чартери за Златибор или Тару са таквим бројем путника, није немогуће али је мало вероватно. У светлу ратова који се шире на све стране, очигледно је да је војна сврха поново примарна!
 
Што би реко друг Тито, границе су од паучине
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: BSD
Predlažem da zaboravite na vojne svrhe...trenutno turizam razbija sve granice, konkretno za Zlatibor koji je najbliži se povećao broj noćenja u prvih 9 meseci 2023 u odnosu na isti period 2022 za skoro 70%. Skoro 70% !!! Zvanični podaci. Sa projektom Novi Zlatibor čija realizacija kreće ove godine očekuje se broj turista od preko milion. To ima da sleću avioni nekoliko puta dnevno...šta mislite da je direktorat za babino brašno doneo projekat u onih nekoliko faza za razvoj aerodroma!
 
A opet, nalazi se pljunomet od granice

Da budem zloban - može se gledati i drugačije da je najbliža granica preko 60 km udaljena vazdušnom linijom, kod Goražda na zapadu i Pljevlja na jugu. Naravno to ne menja činjenicu da na tih manje od 60 km od aerodroma, u za njih neprijateljskom okruženju (RS), povremeno patroliraju i borave NATOvci.

Nego manite se 757 i velikih Erbasa.
Ustanovili smo da može da sleće C-17. Još samo da potvrdimo i za IL-76, An-124 i Y-20.
 
To ima da sleću avioni nekoliko puta dnevno...

O moj bože!

šta mislite da je direktorat za babino brašno doneo projekat u onih nekoliko faza za razvoj aerodroma!

Ne nego da razviju ,,teretni" aerodrom za ovaj deo Srbije jer od ,,teretnih" Lađevaca očigledno nema ništa.

Teret će biti dominantno ,,crno brašno" u vidu baruta i proizvoda namenske industrije skoncentrisane oko aerodroma.
Takođe rezervni aerodrom u slučaju nesreća i sl. za dopremanje pomoći, evakuacije.

Prethodno se dobija (osposobljavanje aerodroma) ulaganjem vrednosti reda veličine 1/2 vrednosti jednog polovnog helikoptera Mi-35 nabavljenog od Kipra.

Činjenice da će na Lađevcima biti ukupno 4 + 11 Mi-35. Da je najavljena nova eskadrila kao zamena za Orlove. Da je Ponikve rezervni aerodrom Lađevaca. Može pomoći u računici.
 
Poslednja izmena:
За годину две биће јасно зашто се аеродром сређује! Ловачким авионима је довољно и 700-800 м полетно слетне стазе. Ово се наменски сређује за јако велике авионе, како их Србија нема намеће се питање за чије?
 
Ma taj aerodrom je izabran za sledeći "bliski susret treće vrste". Zato mora tolika pista.

Batalite geopolitiku, jer apsolutno svaki objekat može imati i vojnu svrhu. Baš svaki.
 
O moj bože!



Ne nego da razviju ,,teretni" aerodrom za ovaj deo Srbije jer od ,,teretnih" Lađevaca očigledno nema ništa.

Teret će biti dominantno ,,crno brašno" u vidu baruta i proizvoda namenske industrije skoncentrisane oko aerodroma.
Takođe rezervni aerodrom u slučaju nesreća i sl. za dopremanje pomoći, evakuacije.

Prethodno se dobija (osposobljavanje aerodroma) ulaganjem vrednosti reda veličine 1/2 vrednosti jednog polovnog helikoptera Mi-35 nabavljenog od Kipra.

Činjenice da će na Lađevcima biti ukupno 4 + 11 Mi-35. Da je najavljena nova eskadrila kao zamena za Orlove. Da je Ponikve rezervni aerodrom Lađevaca. Može pomoći u računici.
Šta li te to baš toliko zabunilo pa Boga prizivaš,...ali biće da ga samo uzalud dozivaš!
Nekoliko puta dnevno da sleće/poleće avion je smešna priča za jedan aerodrom, a opet bi za Ponikve bila sjajna priča! Beograd ima 180, Niš ima u proseku 11 avio operacija (sletanje i poletanje je jedna operacija) dnevno, tako da ne vidim nikakav problem da sleće Air Serbia i jedan od loukostera tipa Wizz ili sl + čarteri.

Ponikve su skoro povezani novim magistralnim putem direktno sa Zlatiborom (ranije se išlo preko Užica) kojim se stiže za 15-ak minuta, a to turističko mesto ima skoro 50.000 ležajeva, kao i najnoviji projekat Novi Zlatibor sa vrhunskim svetskim sadržajima koji je pokrenut ove godine i koji će da privuče oko milion turista (od toga jedan deo inostranih), tako da ne vidim problem u civilnom razvoju i ubrzanom napretku. Takođe Užice nije mali grad i ima sigurno jedan broj poslovnih putnika, kao i određen broj letnjih čartera do primorskih destinacija (čak je i JAT jedno kratko vreme imao taj čarter). Takođe čitav zlatiborski kraj ima i lep broj naših u dijaspori...

Za vojne letove uopšte nije problem, u svetu ima mnogo i većih ali i manjih aerodroma koji se koriste istovremeno kao civilni/vojni
 
Poslednja izmena:
Ma taj aerodrom je izabran za sledeći "bliski susret treće vrste". Zato mora tolika pista.
Duža pista mora jer je aerodrom na visini od 1000m gde je vazduh razređen a to je većim putničkim avionima kad su maksimalno popunjeni (turisti + prtljag) potrebno radi bezbednosti. Duži zalet i duže sletanje
 
Imamo ljude koji pišu o stvarima koje ne poznaju.
Aerodrom nije povezan ni sa kakvim mestom magistralnim putem, posebno ne sa Zlatiborom.
Istina je da je prošle godine urađen deo puta od Sušice (500m od raskrsnice ka Mokroj Gori) do granice opština Čajetina i Užice. To je podrazumevalo ublažavanje nekoliko krivina i proširivanje običnog seoskog puta od 2,5m za, kako gde, oko 1m. Taj put, s obzirom na konfiguraciju terena i prelazak preko brane, nikada ne može biti kvalitetna veza jednog aerodroma na kome bi u najvlažnim snovima moglo da sleće nekoliko velikih aviona dnevno.
Sve što se ovde piše, trebalo bi da ima nekakvo uporište u realnosti, bez obzira da li je optimistično ili pesimistično. I jedno i drugo bi trebalo da budu potkrepljeni nekim činjenicama koje to potvrđuju. Ako toga nema, autor bi trebalo da napiše da je to njegova želja, mašta... I onda bi bilo ok. Temu bismo onda mogli da preimenujemo u ŠBBKBIAP. Ovako, ispade da nam se nameće kao realnost nečija velika želja, zasnovana na neinformisanosti.
 
Za aerodrom problem puta može da se reši na dva načina: nakon izgradnje tunela da se napravi novo parče puta od nekoliko km koje bi izašlo na vrhu Kadinjače na postojeću vezu aerodroma i puta Ue -BB.
Drugo rešenje je uz sređivanje dela starog puta Ue -Kremna (Volujac - Bioska) izlazak na postojeću saobraćajnicu od Bioske do aerodroma (kod kontrolnog tornja).
Po mom mišljenju, ovo je realna varijanta koja ne traži velika ulaganja, a i taj put bi bio mnogo lakši za zimsko održavanje od bilo kog drugog u tom kraju. S obzirom da je aerodrom na visoravni od oko 1000m to nije zanemarljiv problem, posebno u ovim vremenima u kojima su nam zimske službe disfunkcionalne i kolabiraju i pred bilo kolikim snegom (nažalost, već viđano samo ove zime nekoliko puta).
 
Pratim forum već godinama i evo da se prvi put i javim.
Dobro branik kaže da treba pisati ono što je provereno a ne želje ili rekla kazala. Naime put Sušica-brana u Vrutcima je generalno rekonstruisan, ne radi se ni o kakvom proširenju od metar dva, većsu urađene rigole, ispravljene krivine i put nigde nije uži od 6 metara. Do aerodroma jedina kritična tačka je sama brana. Bilo bi potrebno i sređivanje (proširenje) od brane do aerodroma ali već sad tuda mogu da saobraćaju autobusi.
 
Naravno, eto imamo stvarno ljude koji iznose skoro pa lažne informacije i zbunjuju članove foruma. Nije dovoljno samo otići na Geosrbiju, pogledati staru neažuriranu mapu i izmeriti stari put od 3,5m i onda bržebolje na forum malo "ogovarati" i iznositi neistine! Da je bilo volje moglo se otiči bar na Google maps pa izmeriti preko 5m ili konačno, kao što mi neki koji komentarišemo radimo, skrenuti malo sa puta i obići taj novi put da bi video da je stvarno nalik magistrali. Polos je dao pravu vrednost

Što se tiče "vlažnih" snova i tu treba biti iskren pa reći da je Direktorat već doneo plan, da ga je Min.životne sredine odobrilo i da se stiču uslovi za faznu rekonstrukciju aerodroma. Prva i druga faza odmah na početku radova omogućavaju sletanje Airbus 320 dok treća faza nešto duže tipa B757. Čak je i naš proslavljeni reditelj Kusturica pomogao oko aerodroma, ali realno ne i u "vlažnim" snovima pojedinih koji obično žele na taj način maliciozno predstaviti sve što je dobro u ovoj zemlji !!


Na kraju dovoljno bi bilo i izviniti se članovima na ovakvim postovima dostojnih prosečnog neinformisanog čoveka, omalovažavanju sagovornika, umišljenošću da znamo tumačiti javno sve informacije i sl
 
Ne treba mi gugl da znam šta se dešava u kraju u kom živim u kome posebno dobro poznajem puteve i njihovo stanje i koje vozilo može kuda da prođe u svako doba godine. I uporno se ovde borim protiv onih koji pišu da se radi, gradi, samo što nije počelo, potpisano ovo, potpisano ono, a u stvarnosti ništa. Nula! 0!
Na Ponikvama postoje još zatrpani, urušni kaponiri. I dok se to ne reši, od ozbiljnog aerodroma nema ništa, ma koliko ko to neko želeo.
 
Био сам и снимио те капонире у једном има и авион!
 
има један МиГ-21 затрпан тамо. не знају како да га изваде, јер нису сигурни да ли има неексплодираних средстава
 
Ne treba mi gugl da znam šta se dešava u kraju u kom živim u kome posebno dobro poznajem puteve i njihovo stanje i koje vozilo može kuda da prođe u svako doba godine. I uporno se ovde borim protiv onih koji pišu da se radi, gradi, samo što nije počelo, potpisano ovo, potpisano ono, a u stvarnosti ništa. Nula! 0!
Na Ponikvama postoje još zatrpani, urušni kaponiri. I dok se to ne reši, od ozbiljnog aerodroma nema ništa, ma koliko ko to neko želeo.
Pa da znaš sve ne bi ovde iznosio info da je novi put ka aerodromu samo proširenje za metar na ukupno 3,5m kad je celih 6m! Nemoj sad da vrdaš, bar za ono što je dobro urađeno pohvali, niko ne brani nikome da kritikuje, ali ne treba biti ostrašćen i preterivati ili pogrešne info iznositi bez izvinjenja ostalim članovima. Tako da naravno da je u stvarnosti dosta više urađeno od tih imaginarnih Nula koje spominješ!

има један МиГ-21 затрпан тамо. не знају како да га изваде, јер нису сигурни да ли има неексплодираних средстава

Što ne miniraju i ceo kaponir sa zastarelim Migom dignu u vazduh! To se već radi po svetu
 
Evo i ja kao neko ko ima njivu pored aerodroma da kazem da je aerodrom obnovljen skoro 0, tezi nuli. Mislim da ima vise od jednog aviona, moja je informacija osam. Svih osam aviona su naoruzana avio bombama i u svakom momentu mogu eksplodirati.
 
Evo i ja kao neko ko ima njivu pored aerodroma da kazem da je aerodrom obnovljen skoro 0, tezi nuli. Mislim da ima vise od jednog aviona, moja je informacija osam. Svih osam aviona su naoruzana avio bombama i u svakom momentu mogu eksplodirati.
Kako skoro nula, kada je osposobljeno oko 2000m piste i koristi se za dnevne aviooperacije, već sleću biznis jet (poslovni) avioni i sportska avijacija, ima i kompletno urađen i moderan terminal, carinsku službu po pozivu, stajanku za avione i kontrolni toranj u funkciji...zar je to nula, o čemu pričamo!?!
Ova rekonstrukcija koja je odobrena zarad prihvata velikih aviona tek treba da se radi, svi se nadamo što pre
 
Druze da li ti znas koliki je rizik da na arodrom gde je zatrpano osam aviona sa 16 tona bombi na sebi da slecu veliki avioni.Kolike bi oni vibracije izazivali i da li bi izazvali lancanu reakciju u vidu povezane eksplozije? Osposobili su deo aerodroma koji je bio najmanje ostecen i najdalje od 15 bombardovanih kaponira. Za velike avione im treba ceo aerdorom i potpuno ociscen od zaostalih eksplozivnih sredstava. Da nula je ako ti jednom nedeljno leti sportski lokalni avioncic, a par cesni i aviona iz inostranstva nije vec godinama sletalo. Ti veruj u bajke i pisi iste, realnost je malo drugacija. Taj kontroln toranj je na suprotnom kraju aerodroma od kaponira pretvorenog u zgradu za putnike, upravo sto su oko nekadasnje zgrade aerodroma i kontrolnog tornja zatrpani avioni. Ta stajanka je samo jedno parce betona/ asfalta nekada na kraju piste. Nista oni posebno nisu uradili, to je bilo samo osam miliona evra za stajanku i zgradicu, bivsi kaponir betonski.
 
Jesi li ti prola
Pa da znaš sve ne bi ovde iznosio info da je novi put ka aerodromu samo proširenje za metar na ukupno 3,5m kad je celih 6m! Nemoj sad da vrdaš, bar za ono što je dobro urađeno pohvali, niko ne brani nikome da kritikuje, ali ne treba biti ostrašćen i preterivati ili pogrešne info iznositi bez izvinjenja ostalim članovima. Tako da naravno da je u stvarnosti dosta više urađeno od tih imaginarnih Nula koje spominješ!



Što ne miniraju i ceo kaponir sa zastarelim Migom dignu u vazduh! To se već radi po svetu
[/
Pa da znaš sve ne bi ovde iznosio info da je novi put ka aerodromu samo proširenje za metar na ukupno 3,5m kad je celih 6m! Nemoj sad da vrdaš, bar za ono što je dobro urađeno pohvali, niko ne brani nikome da kritikuje, ali ne treba biti ostrašćen i preterivati ili pogrešne info iznositi bez izvinjenja ostalim članovima. Tako da naravno da je u stvarnosti dosta više urađeno od tih imaginarnih Nula koje spominješ!



Što ne miniraju i ceo kaponir sa zastarelim Migom dignu u vazduh! To se već radi po svetu
Jesi li ti prolazio tim novim starim putem? Znaš li koliko je daleko od aerodroma?
Jesi li bio na aerodromu, ili onom što je od njega ostalo?
Vidiš, ja jesam i sve što pišem, pišem na osnovu onoga što sam video.
Na aerodrom sam dolazio pre rata, bio u par navrata kad je bilo gusto i bez prekida lupalo dva i po meseca i dolazim i sad, 25 godina kasnije.
Deminirana je zona oko jednog dela piste. I dalje u kaponimirima stoje avioni, a iz njih i drveće raste. Tu i tamo poleti neki aviončić lokalnog aero kluba i naleti neki manji privatni (pre par godina i Đoković je pravio predstavu).
Kontrolni toranj je u službi SMATSA i bavi se navionalnom kontolom letenja, a da im je posao da regulišu saobraćaj na aerodromu, mogli bi samo da teraju muve.
Postoje putni prilazi aerodromu sa tri strane i ne zna se koji je gori.
Septembra, možda 2012.ili 2013. održan je aeromiting kao znak otvaranja aerodroma. Za tada je sređeno to što zoveš stajankom, betonski kvadrat i razminirana zona oko piste. Napravljena je posle i aerodromska zgrada (montažni objekat na suprotnoj strani od tornja). Svuda okolo bile su trake koje posetiocima nisu dozvoljavale šetnju van te zone. I zamisli, baš niko nije otišao iza. Šta misliš što? Zato što su posetioci bili lokalni ljudi, mnogi tu i rat proveli i vrlo dobro znaju šta je posejano okolo i u šta bi se moglo ugaziti.
Gađan je i primarno i sekundarno - gde ko nije istovario svoj tovar, na povratku kući istresao bi to što mu je ostalo na Ponikve. Ne verujem da postoji prostor sa većom gustinom pogodaka po jedinici površine.
Ponikve nisu samo pista. Pre rata, na širokom prostoru okolo nalazili su se hangari koji su služili kao magacini, štale farme ovaca, skladišta goriva i maziva, objekti za ljudstvo, kaponiri... Sve to je uništeno. Nešto je sklonjeno, očišćeno, nešto stoji i dalje kao svedok svega što se dešavalo.
Niko u Užicu ne može da zaboravi tutnjavu, potrese, odbleske, dim koji su danonoćno dolazili "sa visoravni 15km severozapadno od Užica"kalo su tada izveštavali mediji i svi znaju šta gore još ima da se uradi pre ikakve ozbiljne priče o oživljavanju aerodroma. Poštedi nas, pls, tih vesti tipa sad će, biće, samo što nije... Takvim vestima smo prezasićeni i sve više na njih alergični jer svako ko ume da posmatra i zaključuje, vidi nesklad između takvih bombastičnih najava i vrlo surove, sive realnosti.
Uporno, iz teme u temu, pokušavaš da ovu našu stvarnost koju komentarišemo na forumu, obojiš u ružičasto, da nas ubediš da se nešto dešava i radi. Vidimo odlično i to što vidimo, pišemo ovde. Kad ima razloga da se hvali, čuju se i pohvale. E sad, problem je da prihvatiš da neko kritikuje to što ti zastupaš i što je malo razloga za te pohvale, jer u praksi ništa ne ide onako kako vlasti pričaju (zar se od Nikoljdana 2021. ne vozimo autoputem do Požege). Šta misliš, zar svi mi ne bismo želeli da sa Ponikava svakodnevno lete kargo, putnički, generalni avioni? O, i te kako, ali kako?
Način na koji braniš i propagiraš neke stavove pre izvesnog vremena već je viđen ovde. S vremena na vreme, naleti poneko u pokušaju da nam proturi istu demagogiju i muda za bubrege, @beli labud. Ne spori ti niko pravo da pišeš i imaš svoj stav. Brani ga dokazima i ne prozivaj nikoga zato što stvari zove pravim imenima. Trenutno, istina ne stanuje tv dnevnicima, već je negde tamo.
Zato, otvori oči i razmišljaj o tome što pišemo.
 
@beli labud
Jedi li prolazio tim novim starim putem?
Jesi li bio na aerodromu kad?
Vidiš, ja jesam, poprilično, jer to je kraj u kome živim.
Pamtim taj prostor dok se gradio aerodrom, doselila eskadrila iz Hrvatske, kad je radio, ali i kad je rušen i posle kad je stajao takav.
Šta misliš, kad je pre desetak godina napravljen aeromiting za neko kao otvaranje, zašto niko nije prošao ni iza jedne trake kojim je bio ograđen prostor? Zato što je publika bila lokalna koja zna šta je okolo posejano.
Šta misliš, da mo ovde ne bismo voleli da odatle lete kargo, putnički, generalni avioni? O, i te kako? Ali, zbog mnogo čega, nema šanse.
Ti nas ovde ubeđuješ u nešto štto ne postoji. Gledaš ružičasto na svaku vest koju pročitaš. Imaš ti pravo na svoje mišljenje, imaš pravo da pišeš ovde, ali nemoj nas ubeđivati u nešto što nije, jer to vređa.
Crno je crno, belo je belo.
Imali smo ovde pre izvesnog vremena sličnu priču. Vrednujemo rezultate i kad ih ima, hvalimo, kad treba kritikujemo.
Ne prozivaj nikoga što misli drugačije nego što ti želiš, jer ne stanuje istina u tv dnevnicima. Ona je negde tamo, na tereno i mnogo je siva, nažalost, na kakvim ružičastim naočarima je gledao.
I mi živimo u ovoj zemlji i zavisimo od nje. I te kako bismo voleli da je svetlije. Našim komentarima ovde, između ostalog, dok razmenjujemo svaja iskustva, znanja i mišljenja, ujedno ukazujemo na greške. Neko uči na greškama, pa može nešto ovde i shvatiti.
 
И шта смо установили, пут је широк 6 метара и довољно је широк за двосмерни саобраћај свуда осим преко бране или је пут широк 3,5 метара и потпуно је неуслован за двосмерни саобраћај и саобраћај аутобуса?
 
Možda u toplom delu godine, max 12metarskih, ne mnogo visokih. Do brane.
Sledećih nekoliko km peške. Promovisanje zdravih stilova života.
 
Vrh