Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

Najsvežija vest - direktan put sa aerodroma kojim se stiže za 20-ak minuta do Zlatibora:

" Ostalo još da se asfaltira oko 500 metara, usporilo je jedno klizište. U septembru će biti sve gotovo do brane Vrutci." - predsednik MZ.
 
Evo malo sa visine valjda sam pogodio

20230909_101330.jpg
 
Evo još jednog kandidata za letove sa aerodroma Ponikve.
"Planiramo da uđemo i u regionalni redovni avio-saobraćaj kao 'low-cost' kompanija sa Embraerima od 49 mesta. Možda ćemo sa dva ili četiri aviona (ovog tipa) koja budemo kupili u naredni šest meseci probati da se okušamo i u redovnom saobraćaju", rekao je Ž. Mitrović.
 
Evo još jednog kandidata za letove sa aerodroma Ponikve.
"Planiramo da uđemo i u regionalni redovni avio-saobraćaj kao 'low-cost' kompanija sa Embraerima od 49 mesta. Možda ćemo sa dva ili četiri aviona (ovog tipa) koja budemo kupili u naredni šest meseci probati da se okušamo i u redovnom saobraćaju", rekao je Ž. Mitrović.

човеку је дрога мозак попила. где може нискотарифни лет са Ембраерима од 49 места? ти авиони се данас користе само за ПСО линије. зна се какви се авиони користе за нискотарифни саобраћај
 
Prvo da vidimo cene karata za takve letove, ako ih bude, tj. koliko će za njega da budu te "niskotarifne" linije. U svakom slučaju mogu da se organizuju i dotirane PSO linije.
 
Možda će ih biti, ako budu plaćeni od strane države ili lokalnih opština. Željko je vrlo praktičan vlasnik, pa ako bude imao neku zagarantovanu malu dobit na "niskotarifnim" linijama, onda će ih i biti - kako je već najavio :
"Planiramo da uđemo i u regionalni redovni avio-saobraćaj kao 'low-cost' kompanija sa Embraerima od 49 mesta. Možda ćemo sa dva ili četiri aviona (ovog tipa) koja budemo kupili u naredni šest meseci probati da se okušamo i u redovnom saobraćaju".
 
Poslednja izmena:
будалаштина. те авионе може само да конвертује у бизнис авионе и то је то. ти авиони никада, али никада не могу доносити профит
 
Ponikve će u svojoj blizini, na samom Zlatiboru, dobiti mali aerodrom za sletanje poslovnih džet aviona, najviše zbog golfera i jače klijentele. Mislim da je ovo pravi potez
 
Све су прилике да се аеродром враћа својој примарној сврси. Верујем да имају на уму C-130, A 400 јер 757 није мали авион! Наравно одавно се не производи.
 
Морају прво да изграде ауто-пут велике носивости како би Херкулес могао да дође до тамо ауто-путем.
 
Јел то најпаметније што си успео да смислиш? Општи рат долази па долази...шта год ти серу...о!
 
Јел то најпаметније што си успео да смислиш? Општи рат долази па долази...шта год ти серу...о!
Па да, зато правимо ауто-путеве и аеродроме високе носивости.
 
Све су прилике да се аеродром враћа својој примарној сврси. Верујем да имају на уму C-130, A 400 јер 757 није мали авион! Наравно одавно се не производи.

нема то везе што се не прозиводи. референтан авион значи дужина, размах крила и потребна дужина и носивост писте и пристанишне платформе
 
нема то везе што се не прозиводи. референтан авион значи дужина, размах крила и потребна дужина и носивост писте и пристанишне платформе
Ма јасно је то, али то је велики авион од 47-54м дужине....
 
то је заправо највећи ускотрупац. следећи авион сличних димензија је 763, али он има за 10 метара већи размах крила. а и, реално, 757 се јако мало користи у Европи, барем у путничкој варијанти
 
Како за путнички саобраћај нема логике да на Пониквама слећу авиони те величине, погледао сам мало за веће војне авионе. Када заврше унапређење аеродрома без проблем могу слетити Ц130 и А400м, може чак и Ц 17

Specifications (C-17A)[edit]​

Vehicles and personnel unloading supplies from three gray C-17s parked together for victims of Hurricane Katrina.
A C-17 creates a visible vortex while using thrust reversal to push the aircraft backwards on a runway.

A C-17 performs a combat off-load of pallets in Afghanistan, June 2009.
Data from Brassey's World Aircraft & Systems Directory,[217] U.S. Air Force fact sheet,[54] Boeing[218][219]

General characteristics

  • Crew: 3 (2 pilots, 1 loadmaster)
  • Capacity: 170,900 lb (77,519 kg) of cargo distributed at max over 18 463L master pallets or a mix of palletized cargo and vehicles
    • 102 paratroopers or
    • 134 troops with palletized and sidewall seats or
    • 54 troops with sidewall seats (allows 13 cargo pallets) only or
    • 36 litter and 54 ambulatory patients and medical attendants or
    • Cargo, such as one M1 Abrams tank, two Bradley armored vehicles, or three Stryker armored vehicles
  • Length: 174 ft (53 m)
  • Wingspan: 169 ft 9.6 in (51.755 m)
  • Height: 55 ft 1 in (16.79 m)
  • Wing area: 3,800 sq ft (350 m2)
  • Aspect ratio: 7.165
  • Airfoil: root: DLBA 142; tip: DLBA 147[220]
  • Empty weight: 282,500 lb (128,140 kg)
  • Max takeoff weight: 585,000 lb (265,352 kg)
  • Fuel capacity: 35,546 US gal (29,598 imp gal; 134,560 L)
  • Powerplant: 4 × Pratt & Whitney PW2000 turbofan engines, 40,440 lbf (179.9 kN) thrust each (US military designation: F117-PW-100)
Performance

  • Cruise speed: 450 kn (520 mph, 830 km/h) (Mach 0.74–0.79)
  • Range: 2,420 nmi (2,780 mi, 4,480 km) with 157,000 lb (71,214 kg) payload
  • Ferry range: 6,230 nmi (7,170 mi, 11,540 km)
  • Service ceiling: 45,000 ft (14,000 m)
  • Wing loading: 150 lb/sq ft (730 kg/m2)
  • Thrust/weight: 0.277 (minimum)
  • Takeoff run at MTOW: 8,200 ft (2,499 m)
  • Takeoff run at 395,000 lb (179,169 kg): 3,000 ft (914 m)[222]
  • Landing distance: 3,500 ft (1,067 m)[54]
 
Kada se završi ta faza produžetka piste aerodrom će moći da prihvati najnoviju generaciju Airbusa 321neo koji u opciji XLR može da leti bez prestanka 8700km i jedan je od najboljih aviona za turističke destinacije, gde prevozite veliki broj putnika direktno do destinacije (bez presedanja).

Moći će recimo da poveže Ponikve sa Kinom, udaljenim gradovima Rusije ili Njujorkom direktno! A znamo da se broj turista iz tih delova sveta znatno povećava iz godine u godinu
 
Слажем се, моћи ће! Сигурно ће Кинези да лете из Пекинга , Гуанџонга и Шангаја на Поникве. Природа је прелепа унаоколо. А можда ће и амери са Ц17 из других разлога!
 
Слажем се, моћи ће! Сигурно ће Кинези да лете из Пекинга , Гуанџонга и Шангаја на Поникве. Природа је прелепа унаоколо. А можда ће и амери са Ц17 из других разлога!
Ameri već mogu da koriste aerodrom Moravu pored Kraljeva ako baš žele, on je već spreman...samo i mi se nešto pitamo valjda
 
Vrh