Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

A moj cilj je upravo to, da sva pisanja da ta izgradnja kreće, da se radi, da cveta, da avioni već jruže i čekaju da se to napravi da slete...nije tako blizu, a samim tim ni realna.
Čemu te lagarije?!. . jer niko ovde nije tako pisao. Preteruješ i karikiraš, pa onda zaključiš da to nije realno. Važno ti je samo da širiš defetizam iz svoje "realnosti" i meni je žao što ti provodiš život u takvoj skeptičnoj "realnosti". Jer neko reče "kakve su ti misli, takav ti je i život".

Ako izgradnja "nije tako blizu" to ne znači da "nije realna" i da je neće ni biti. Na mnoge projekte se dugo čekalo, pa su sada izgradjeni, nap. autoputevi do Niša ili Čačka, dvokolosečna pruga BG-NS, . . A neki se upravo grade, nap. aerodrom u Nišu, Fruškogorski i Moravski koridor, . .
 
Poslednja izmena:
Eto, voleo bih i ja da živim u Srbiji iz tv dnevnika. A mi daleko od toga.
Imaš informacije, nesumnjivo, ali nam ih predstavljaš kao da je realizacija tu, tek što nije, počinje... A na terenu je mnogo drugačije i time kompromituješ svoju kredibilnost.
Nama iz Užica koji decenijama slušamo o obilaznici i onom mamut mostu proturaš priču da se obilaznica uskoro završava. Pa tih "uskoro" nagledali smo se, poslednji put prošlog aprila.
Dela, dela, ne reči!
 
Na ovoj, kao i na drugim temama koje me interesuju, uglavnom iznosim planove i projekte koji su objavljeni u medijima i zvaničnim sajtovima. Tamo se neki put pominju i neki rokovi, realni ili ne, ali ja samo pratim kako se sve sprovodi na terenu.

Nemam nameru i potrebu da ovde nekog ubedjujem i "proturam priču" za bilo koji projekat, jer realizacija ne zavisi od diskusije na nekom forumu i broju lajkova. Ali, pojedinci ovde imaju potrebu da osporavaju svaki projekat zbog svoje "iskrivljene realnosti".
 
Ja vas ovde stvarno ne razumem.

Gledate samo dve krajnosti
1. - aerodrom za redovni putnicki saobracaj sa A320
2. - nepotreban, nesplativ višak. Po mogucnosti bi trebalo jos malo novca da se ulozi da se preore i zatre (nekada može i to da se čuje, ali ne mislim ne sada i ovde)

Postoji li nešto između?

Šta sada imamo, da krenemo od trenutnog stanja:
- razminiran prostor aerodroma
- 2200 m dugu sređenu pistu (Google Earth)
- 800 m piste oštećene piste sa popunjenim kraterima, bez površnog asfalta
- stajanku 120 X 80 m
- objekat aerodromske zgrade
- kontrolu leta u novom objektu na aerodromu (Agencija za kontrolu leta)

Pa zato dajte da se uradi još:
- presvuče asfaltom/zakrpi asfaltom bivši krateri na 800 m piste, ako ništa drugo da se zaustavi dalje propadanje
- napravi okretnica na kraju piste ako već fali

Ovim dobijamo:
- funkcionalan sportski aerodrom i aerodrom za generalnu avijaciju kakvih u Srbiji ima verovatno oko 30,
- rezervni aerodrom za slučaj vanrednih sletanja, nesreća i prirodnih nepogoda, požara sa potrebom za gašenje iz vazduha u zapadnoj Srbiji
- rezervnu vojnu pistu, aerodrom za vojne vežbe, trenaž
- u slučaju izuzetne potrebe za vanredni teretni saobraćaj postoji mogućnost. Potencijalno municija i eksploziv.
- Ako se pojavi neko zainteresovan za nekakav čarter, odlično
(primer: zdravstveni fond Nemačke zakupi kapacitet u recimo ,,Čigoti" za rehabilitaciju osiguranika i organizuje se čarter za smene. Razlog zašto bi to oni uradili je jer tako sebi štede novac jer su usluge jeftinije nego u Nemačkoj, a balkanci zainteresovani. Slično recimo su radili Nemci i Norvežani u institutu Igalo u CG) . Mogu da zamislim i da neko u zemlji nabavi avion tipa Cesna 208B Grand Caravan sa 11 sedećih mesta pa počne letnje čartere za Tivat, Krf i druga grčka ostrva. Samo putovanje bi bilo avantura i bilo bi zainteresovanih. Mogu da zamislim i letove za neke specijalizovane kongrese na Zlatiboru-Tari-Mokroj gori.

Zaboraviti:
- skupe investicije kao što je izgradnja većeg terminala, osvetljenje piste i aerodroma, proširenje stajanke,....
- redovan putnički saobraćaj, od toga u dogledno vreme nema ništa,
- izvoz hrane i poljoprivrednih proizvoda - rastom životnog standarda cene naše hrane postaju približne zapadnim, uz skup avionski transport postaje nekonkurentna na tržištu. Najskuplja sveža, brzo kvarljiva hrana iz Srbije koju bi potencijalno izvozili avionima, a da se potencijalno isplati (cena po jedinici mase) je sveža govedina - teletina i to pod uslovom ona sa Peštera koja kada bi mogla da ima finansijsku računicu kada bi postigla da bude prepoznati brend (zaštićeno geografsko poreklo). Ko je probao peštersku teletinu, zna da koliko god da košta vredi više od toga.
 
. . da bilo kome osporavate da voli Srbiju manje samo zato što je realan.
Nikad i nikom nisam TO osporavao, ali jesam isključivo pravo na "realnost". Na predhodnoj i ovoj stranici sam dosta pisao da svako ima svoju realnost, svoj pogled na svet, jer imamo različite živote i iskustva.Niko nema pravo da nameće svoju realnost kao jedinu istinu.

Ja podržavam projekat obnove i rekonstrukcije aerodroma, ali i urbanistički projekat za celu lokaciju od oko 550 hektara gde je oko aerodroma planirana i Privredna zona. Sada je najvažnije da se izgradi potrebna i infrastruktura, a koji će sve biti letovi: putnički, čarter, kargo,. . . to će se kasnije odlučiti prema trenutnim potrebama i tržišnim uslovima.
 
Užička komplet lepinja svako jutro za Beč.

Transport sirovog voća i hrane uopšte čini minimalni procenat avio kargo saobraćaja.
Jedino da vozimo te lepinje, mada uskoro neće biti ni pretopa, jer podaviše svu prasad zbog kuge.
Selo ovog kraja nema nikakav proizvod za izvoz. Voća nema, ne gaji se plantažno, osim umiruće maline, ali i samo selo umire. Znate li koliko je sada domaćinstva koja nemaju kravu, koja nemaju ruku za rad?
 
Nikad i nikom nisam TO osporavao, ali jesam isključivo pravo na "realnost". Na predhodnoj i ovoj stranici sam dosta pisao da svako ima svoju realnost, svoj pogled na svet, jer imamo različite živote i iskustva.Niko nema pravo da nameće svoju realnost kao jedinu istinu.

Ja podržavam projekat obnove i rekonstrukcije aerodroma, ali i urbanistički projekat za celu lokaciju od oko 550 hektara gde je oko aerodroma planirana i Privredna zona. Sada je najvažnije da se izgradi potrebna i infrastruktura, a koji će sve biti letovi: putnički, čarter, kargo,. . . to će se kasnije odlučiti prema trenutnim potrebama i tržišnim uslovima.

U podebljanoj rečenici je poenta. Infrastruktura se gradi u skladu sa trenutnim i projektovanim/očekivanim potrebama kao i tržišnim uslovima. Potpuno je realno i očekivano da na tom aerodromu neće biti potrebe za sletanje aviona reda veličine A319 i većih.

Inače, teme se dotakao i AŠP:

Redak slučaj da se slažem sa njegovim mišljenjem.
 
Infrastruktura se gradi u skladu sa trenutnim i projektovanim/očekivanim potrebama kao i tržišnim uslovima.
Ne, gradi se prema nekim budućim potrebama i očekivanjima, a ne trenutnim! . . ali sada niko ne zna kakva će biti geopolitička situacija u nap. sledeće 3god., a koja će uticati i na Srbiju. Zato je bolje imati još jedan aerodrom kakav se planira na Ponikvama za male pare.

Inače, citirani lik nije relevantan da odlučuje da li ćemo mi obnoviti i osposobiti ovaj aerodrom. Mora da se uzme u obzir da se ne gradi novi aerodrom na izabranoj lokaciji, kao nap. Rosulje, već da je on tu gde je i da sada moramo da ga nekako sačuvamo i obnovimo.
Sada je najvažnije da se izgradi potrebna infrastruktura, a koji će sve biti letovi: putnički, čarter, kargo,. . . to će se kasnije odlučiti prema trenutnim potrebama i tržišnim uslovima.
 
Poslednja izmena:
Jedino da vozimo te lepinje, mada uskoro neće biti ni pretopa, jer podaviše svu prasad zbog kuge.
Selo ovog kraja nema nikakav proizvod za izvoz. Voća nema, ne gaji se plantažno, osim umiruće maline, ali i samo selo umire. Znate li koliko je sada domaćinstva koja nemaju kravu, koja nemaju ruku za rad?
А на који начин је малина умирућа? Прошле године су се људи обогатили од малине, не могу баш сваке године да пишају по сиротињи.
Овде је село 3 пута богатије од града.
А то што нема руку за рад, није ништа необично у региону који има скоро 15% смањења становништва за 10 година. Само насељено место Ужице има 48 хиљада становника.
 
@Orfanelin, malina he umiruća jer se zasadi prilično masovno suše, nema ko da je obrađuje, mešetari su upropastili poziciju naše maline na evropskom tržištu... Poslednjih godina slabo čujem za neki novi zasad, ali zato za iskrečeni, svakodnevno.
 
Није малина умирућа него је град умирући. Малина се држи феноменално. Људи су прошле године направили огромне паре на малинама. Цене станова у Ужицу су као у Новом Саду, није то зато што људи немају паре. А малине су добар део тога.
 
Није малина умирућа него је град умирући. Малина се држи феноменално. Људи су прошле године направили огромне паре на малинама. Цене станова у Ужицу су као у Новом Саду, није то зато што људи немају паре. А малине су добар део тога.
Daj bože da je tako.
 
Није малина умирућа него је град умирући. Малина се држи феноменално. Људи су прошле године направили огромне паре на малинама. Цене станова у Ужицу су као у Новом Саду, није то зато што људи немају паре. А малине су добар део тога.
Ode ovo u off al ajd...
Da malina nije dobar posao ne bi ove godine dnevnica beračima išla i preko 6K dinara. I pored toga gazde zaradiše na desetine K evra ove godine.
Tako da malina je sve samo ne umiruća. ☝️
 
Ja vas ovde stvarno ne razumem.

Gledate samo dve krajnosti
1. - aerodrom za redovni putnicki saobracaj sa A320
2. - nepotreban, nesplativ višak. Po mogucnosti bi trebalo jos malo novca da se ulozi da se preore i zatre (nekada može i to da se čuje, ali ne mislim ne sada i ovde)

Postoji li nešto između?

Šta sada imamo, da krenemo od trenutnog stanja:
- razminiran prostor aerodroma
- 2200 m dugu sređenu pistu (Google Earth)
- 800 m piste oštećene piste sa popunjenim kraterima, bez površnog asfalta
- stajanku 120 X 80 m
- objekat aerodromske zgrade
- kontrolu leta u novom objektu na aerodromu (Agencija za kontrolu leta)

Pa zato dajte da se uradi još:
- presvuče asfaltom/zakrpi asfaltom bivši krateri na 800 m piste, ako ništa drugo da se zaustavi dalje propadanje
- napravi okretnica na kraju piste ako već fali

Ovim dobijamo:
- funkcionalan sportski aerodrom i aerodrom za generalnu avijaciju kakvih u Srbiji ima verovatno oko 30,
- rezervni aerodrom za slučaj vanrednih sletanja, nesreća i prirodnih nepogoda, požara sa potrebom za gašenje iz vazduha u zapadnoj Srbiji
- rezervnu vojnu pistu, aerodrom za vojne vežbe, trenaž
- u slučaju izuzetne potrebe za vanredni teretni saobraćaj postoji mogućnost. Potencijalno municija i eksploziv.
- Ako se pojavi neko zainteresovan za nekakav čarter, odlično
(primer: zdravstveni fond Nemačke zakupi kapacitet u recimo ,,Čigoti" za rehabilitaciju osiguranika i organizuje se čarter za smene. Razlog zašto bi to oni uradili je jer tako sebi štede novac jer su usluge jeftinije nego u Nemačkoj, a balkanci zainteresovani. Slično recimo su radili Nemci i Norvežani u institutu Igalo u CG) . Mogu da zamislim i da neko u zemlji nabavi avion tipa Cesna 208B Grand Caravan sa 11 sedećih mesta pa počne letnje čartere za Tivat, Krf i druga grčka ostrva. Samo putovanje bi bilo avantura i bilo bi zainteresovanih. Mogu da zamislim i letove za neke specijalizovane kongrese na Zlatiboru-Tari-Mokroj gori.

Zaboraviti:
- skupe investicije kao što je izgradnja većeg terminala, osvetljenje piste i aerodroma, proširenje stajanke,....
- redovan putnički saobraćaj, od toga u dogledno vreme nema ništa,
- izvoz hrane i poljoprivrednih proizvoda - rastom životnog standarda cene naše hrane postaju približne zapadnim, uz skup avionski transport postaje nekonkurentna na tržištu. Najskuplja sveža, brzo kvarljiva hrana iz Srbije koju bi potencijalno izvozili avionima, a da se potencijalno isplati (cena po jedinici mase) je sveža govedina - teletina i to pod uslovom ona sa Peštera koja kada bi mogla da ima finansijsku računicu kada bi postigla da bude prepoznati brend (zaštićeno geografsko poreklo). Ko je probao peštersku teletinu, zna da koliko god da košta vredi više od toga.

Male ispravke:

- Upotrebljivi deo piste je 1830m.
- Kontrola letenja ne postoji skoro 2 godine.
- U Srbiji nema 30 "sportskih" aerodroma za generalnu avijaciju, pogotovo ne sa ovakvom pistom.
 
Ne, gradi se prema nekim budućim potrebama i očekivanjima, a ne trenutnim! . . ali sada niko ne zna kakva će biti geopolitička situacija u nap. sledeće 3god., a koja će uticati i na Srbiju. Zato je bolje imati još jedan aerodrom kakav se planira na Ponikvama za male pare.

Inače, citirani lik nije relevantan da odlučuje da li ćemo mi obnoviti i osposobiti ovaj aerodrom. Mora da se uzme u obzir da se ne gradi novi aerodrom na izabranoj lokaciji, kao nap. Rosulje, već da je on tu gde je i da sada moramo da ga nekako sačuvamo i obnovimo.
Ma čitao sam tog Šćurića, on sad za sve osim beogradskog aerodroma viče da je nepotrebno, taj je samozvanac i vidim da mu je dosta pametnih ljudi iz sektora avijacije odgovorilo ispod u komentarima sa činjenicama. A plus što većina njih tamo sa one strane ne vole da se mi razvijemo. Obični hejteri na nacionalnoj osnovi, i što je najgore zbog trenutnih političkih prepucavanja u Srbiji mnogi Srbi im poveruju!!

Čak i da nikad nije sagrađen, aerodrom Ponikve bi danas trebalo iznova izgraditi samo zbog turizma, a da ne pričamo o smešnih 1000m koje će se sada popraviti
 
Od samog naslova dvojica "autora" nas ubedjuju da nam aerodrom Ponikve nije potreban i da nikad neće biti komercijalan. Kao da mi to nismo znali ili kao da je neko tvrdio drugačije, a naravno da će aerodrom biti dotiran, ništa novo tako je i planirano.

Ali, oni nemaju neki drugi predlog, nap. da se zasade maline umesto aerodroma, već ih brine i izgradnja okretnice za avione kao "Boing 757". A, to "proširenje okretnice" košta možda 100 hiljada evra i da se ja pitam produžio bi i pistu koliko god je to moguće.

Pa, se bave koliko je koji grad udaljen, jer oni "analiziraju" iz pogrešne perspektive, pa im zato nije jasno zašto rekonstrujišemo Ponikve. Za planiranu Privrednu zonu pored aerodroma nisu ni čuli, a o geopolitičkoj i ekonomskoj situaciji za 3 do 5god nisu napisali ni reč.
 
Poslednja izmena:
Na jedan od prethodnih postova u kome sam napisao da nemate pravo bilo kome da kažete da je hejter, izdajnik ili da ne voli svoju zemlju samo zato što kritički razmišlja, dodao bih i to da prestanete da karakterišete druge ljude kao ljude bez ideja. To dolazi sa vrha države, to je svima jasno i isto tako pogubno za naše društvo.

Ideja ima milion gde bi se novac mogao utrošiti umesto u ovaj aerodrom, no dobro odlučeno je da se ulupa koliko toliko novca, pričaće se prazne priče kako smo dobili još jedan operativan aerodrom i tapšači će biti oduševljeni.

Za planiranu Privrednu zonu pored aerodroma nisu ni čuli,
Evo primer iz Kragujevca, Mind grupa ima već oformljenu privrednu zonu sa jakim investitorima poput Siemensa. Kako je njima dovoljna pista od 1600 metara? Mora da su u pitanju ozbiljne neznalice.
 
Ideja ima milion gde bi se novac mogao utrošiti umesto u ovaj aerodrom, . .
Prvo, odgovorio sam na taj tvoj post da "nikad i nikom nisam rekao da je izdajnik ili da ne voli svoju zemlju". To nije moj manir i način obračanja, ali jesam više puta na raznim temama nekom rekao da je hejter, jer tako i jeste.
https://forum.beobuild.rs/threads/aerodrom-ponikve.3760/post-1121208

Drugo, nemam nameru ni potrebu da opet objašnjavam zašto je državi potreban ovaj aerodrom, pogotovo nekom ko ima "milion ideja" da potroši pare u nešto drugo. To "drugo" nema veze sa ovim aerodromom jer to nisu medjuzavisni projekti.
 
Poslednja izmena:
@milaki990
Ali paralelu sa Mind parkom je moguće povući i u drugoj ravni... Zamisli, da je grad Kragujevac rešio da gradi taj aerodrom, kakva bi reakcija bila: Pa ljudi, da li ste normalni, eno vam Kraljeva na pola sata vožnje... dom zdravlja vam se raspada... našao bi se i onaj jedan, koga treba identifikovati i kazniti po zakonu: 'Decu lečimo SMS-porukama'.

(Sad, što u Mindu znaju da je duže parkiranje aviona u Kraljevu preskupo i da, ako zbog toga izgube jednu investiciju u 10 godina, mnogo je... njihova prednost da ne zavise od mišljenja Žike i Savete iz Knića.)

Da neka ozbiljna firma vodi ekonomiju zemlje, prvo bi izgradila sve aerodrome. Toliko od mene na ovu temu.
 
Свиђало се некоме или не аеродром ће очигледно бити доведен у стање за употребу, из истог разлога због ког је и направљен. Туризам , карго или било шта друго је споредна ствар у овом случају. Да ли ће и када приступне саобраћајнице бити сређене не знам. Ово што има сада је смешно! С обзиром на темпо изградње АП , до Пожеге тешко може бити и до краја 2024, до Мачката ко зна када, о Бољарима да не говоримо. Барска пруга после Ваљева је руски рулет и ко зна када ће бити обновљена. Аеродром изгледа као најјефтинија опција, с тим да је и најмање корисна за већину!
 
Ode ova rasprava daleko i u besmislene vode.
Zanimljivo mi je da o ovom kraju Srbije, njegovim potrebama i problemima, znaju mnogo više oni koji samo informativno poznaju okolinu, sam aerodrom gledali na mapama.
Šta god se dalje pisalo, dok nema nekog konkretnog dešavanja, na terenu, pre svega, neću se oglašavati.
A obećanu reportažu ću postaviti
 
Ovo je tema o aerodromu Ponikve, a ne o celom Zlatiborskom okrugu i svim njegovim "problemima i potrebama". Niko nije sporio da oni postoje i da bi ih trebalo rešavati.

Inače, nisam namerno potencirao i vojnu komplnentu aerodroma, koja naravno postoji. A, svaki aerodrom je indirektno "koristan za većinu", jer pomaže privredi, turizmu, . .
 
Ali, oni nemaju neki drugi predlog, nap. da se zasade maline umesto aerodroma, već ih brine i izgradnja okretnice za avione kao "Boing 757". A, to "proširenje okretnice" košta možda 100 hiljada evra i da se ja pitam produžio bi i pistu koliko god je to moguće.

Mislim da će dužina piste biti 3100m kad se asfaltira taj mali poslednji deo, moguće da može još kojih par stotina metara ako zatreba...
Čisto za informaciju kada se kaže Airbus 320 misli se na čitavu seriju od 318 do 321, e taj najnoviji i najveći iz serije 321neo XLR (extra long range) je uskotrupni sa dužinom od oko 45m, dok je B757 preko 50m. Spominjem taj model XLR jer može da leti 8700km bez sletanja, a to je recimo Njujork - Užice ili Peking - Užice. Uskotrupni avion za najduže linije, često ih upotrebljavaju i kao čartere do udaljenih turističkih destinacija (uostalom kao i B757). Prima 206 putnika u dve klase.
Možda ovo spominjem i zbog vesti da se stranci, a naročito Kinezi opet vraćaju kao turisti, sa rastom od 200% u Srbiji, da ima takođe sve više Rusa među turistima...i da Zlatiborski region prednjači u odnosu recimo na Kopaonik, banje itd. Današnji turista hoće da sleti avionom što bliže turističkoj destinaciji, a ne da leti 10 sati iz Kine pa da se opet klacka još 2-3 sata
 
Poslednja izmena:
Vrh