Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

Evo ja nisam nikakav "lokal-patriota", nemam u tom kraju ni rodjaka, ni prijatelja i samo sam jednom prespavao u Užicu. A, možda si primetio najviše od svih pišem na ovoj temi, jer podržavam obnovu ovog aerodroma i ovde su detalji Urbanističkog projekta sa tekstom i grafikom:
Ja sam proveo u Uzicu najveci deo vojnog roka i vezuju me lepe uspomene na taj period, upoznao sam gotovo sva mesta u okolini, ali bez obzira na sve to smatram da mi kao narod moramo da menjamo te navike suludih projekata. Neka urade prvo auto-put, a aerodrom je bolje poceti od nule (gde je to potrebno) iz razloga sto je njegov polozaj promasen i tu promene nema. Zao mi je sto su unistili kasarnu u Uzicu i sto tamo vise nema vojske, bila je u gradu i komanda korpusa, to je steta, ali nikoga nije briga, verovatno sto to nije popularno.
 
Ovaj aerodrom je nastao kao deo saradnje JNA i NATO.
Možda je i tako, ali to sada nije bitno, a granice NATO su pomerene daleko na istok. Ali, ne bi trebalo baš zaboraviti da je ovo nekad bio vojni aerodrom. Sada je nije, ali to ne znači da njega ne mogu koristiti i vojni avioni . . ako zatreba.
 
Meni su to interesantni projekti, a vidim da se teško realizuju, pa pokušavam malo da pripomognem.
Inače, imam nameru jednog dana da sa Fruške gore preko SM i Loznice, pored Drine dodjem u B.Baštu na par dana - već sam odabrao smeštaj. Pa, onda kroz tunel ispod Kadinjače i mosta kod petlje Surduk dodjem u Užice na izlet. A, povratak će biti avionom sa aerodroma Ponikve do Surčina, pa preko SM nazad na FG. Eto, zato promovišem Ponikve i Užički koridor. :)
Ček, ček Dragane nemoj da zaboraviš da se oprobaš u jednoj partiji golfa kraj Ribničkog jezera ili nekom od 20 sportskih terena koji se grade, a možda te neka lepa golferka ukrca na njen privatni džet pa ne vidiš ni P od Ponikava haha. Pošto se već nasipa za mali aerodrom za biznis džet avione iza Obudojevice, ali za to ćemo u svoje vreme otvoriti novu temu... ;)

@BSD nemoj da si na kraj srca, i da se plašiš da će ameri da ga zauzmu/koriste, šta ćeš ako dođu Rusi :cool:
Inače taj kapetan RyanAir-a nije bilo ko već Instruktor i pri vrhu je lestvice...a ti verovatno znaš da su u našoj nekadašnjoj Jugi koja je važila za jednu od ozbiljnijih država, kafe kuvarice, portiri i šoferi bili glavni preko kojih se dolazilo do ministara i velikih projekata ;)
 
Komanda, sad već nečega, postoji i dalje.
Kasarna je Lidl, studentski dom, crkva, radionica lokalnog prevoznika, policija i mnogo korova oko nekadašnjih šupa i magacina.
Aerodrom treba, ok, ali nije realno da se u njega ulaže dok mu se niodakle ne može prići. Put koji se radi sa Zl je šarena laža. Obećao sam reportažu i biće uskoro.
Taj put inače počinje sa kraja koji se na Sušici odvaja za gp Kotroman, Mokru Goru i Kremna/Taru.
Čak i da ga u potpunosti urade, u šta ne verujem i što je u ovim okolnostima, nemoguća misija, ostaje problem prelaska preko brane Vrutci i jezera, gde je nosivost vrlo ograničena.
Zlatibor forsira taj put ne zbog aerodroma, već zato što veliki broj posetilaca, bežeći iz one betonske džungle, zalazi u ta, do skoro skrivena sela. Individualna gradnja, intezivirana nakon korone u tom prostoru, potvrđuje.
 
Komanda, sad već nečega, postoji i dalje.
Kasarna je Lidl, studentski dom, crkva, radionica lokalnog prevoznika, policija i mnogo korova oko nekadašnjih šupa i magacina.
Aerodrom treba, ok, ali nije realno da se u njega ulaže dok mu se niodakle ne može prići. Put koji se radi sa Zl je šarena laža. Obećao sam reportažu i biće uskoro.
Taj put inače počinje sa kraja koji se na Sušici odvaja za gp Kotroman, Mokru Goru i Kremna/Taru.
Čak i da ga u potpunosti urade, u šta ne verujem i što je u ovim okolnostima, nemoguća misija, ostaje problem prelaska preko brane Vrutci i jezera, gde je nosivost vrlo ograničena.
Zlatibor forsira taj put ne zbog aerodroma, već zato što veliki broj posetilaca, bežeći iz one betonske džungle, zalazi u ta, do skoro skrivena sela. Individualna gradnja, intezivirana nakon korone u tom prostoru, potvrđuje.
Joooj što ljudi vole svašta da prevrću :cool:
 
Taj lokalni put plaća država preko Puteva Srbije, baš zato što ide prema aerodromu. A već sam jednom napisao da ta brana na jezeru drži milione kubika vode i da prelazak nekog autobusa neće ni osetiti. Uostalom kod projektovanja je predvidjen i put preko barane širine 3 metra. Jedino što će morati da bude naizmeničan prelaz preko brane, ali posto tu nije neki veliki saobraćaj neće ni to biti neki problem.

 
E, ako je po nalogu predsednika, ok. Skidam kapu, nisam znao.
A tih 15' je šarena laža. Samo od Zl do početka tog puta treba 7-10.
Obići ću uskoro, snimiću, videćemo, da ne nagađamo.
 
Ovo je iz članka od 21.7., pa ne znam na šta je on mislio. U pitanju je put preko Tripkove, ali koji je to deo, to nije jasno. Nego pogledaj i snimi, pa da znamo o čemu se radi.
IMG_20230815_181658.png
 
Poslednja izmena:
@BSD nemoj da si na kraj srca, i da se plašiš da će ameri da ga zauzmu/koriste, šta ćeš ako dođu Rusi :cool:
Inače taj kapetan RyanAir-a nije bilo ko već Instruktor i pri vrhu je lestvice...a ti verovatno znaš da su u našoj nekadašnjoj Jugi koja je važila za jednu od ozbiljnijih država, kafe kuvarice, portiri i šoferi bili glavni preko kojih se dolazilo do ministara i velikih projekata ;)
Ma neka ga uzme ko hoce i neka sve to finansira, nemam problem sa tim, ne mirisem ni Ruse ni Amere, samo interes Srbije me zanima, ako je to nas interes neka tu dodju Japanci sa kamikazama!
Da li neko zna sta se nalazi u bivsoj Komandi Uzickog korpusa? Koliko znam u paviljonima VP koji su bili preko puta nas je trebao da bude neki dom uciteljskog fakulteta, a nas deo (BSD) nije niko dirao. Grad sa takvom vojnom tradicijom u oba svetska rata i ovom poslednjem da ostane bez i jedne jedinice je bruka, sramota i steta.
 
За карго проширење требаће и флота карго авиона. Можда је време да васкрсне Авиогенекс
 
Biće i posla za kargo sigurno. Voće i druga hrana...ima ga u tom kraju koliko hoćeš.
 
Ajoj, dokle odosmo!
Produžili pistu, ojačali trup, napravili kargo terminal, kontejnrsku pretovarnu stanicu, USKORO i autoput, verovatno i kosmodrom...
A od svega imamo izlupano pola piste, ko zna koliko neizvađenih bombi, kaponire sa naoružanim avionima, magistralu na kojoj su kilometarske kolone, put preko Kadinjače koji to nije, gomilu šupljih obećanja za tunel i na kraju, prugu kojom se teretni vozovi vuku 20 na sat, autoput koji ni do Požege ne može da dođe, a kamoli do Mačkata...
ŠBBKBB!
 
Poslednja izmena:
A od svega imamo izlupano pola piste, ko zna koliko neizvađenih bombi, kaponire sa naoružanim avionima, . .
Opet uporno pišeš neistine i hejtovanje, ali to nije ništa novo. Još pre izgradnje ograde je moralo da bude sve razminirano, jer to je bio uslov da se nastave radovi na aerodromu. Sada ne možeš da podneseš pisanje o kargo opciji za Ponikve.
ŠBBKBB

Ovde si napisao stotine postova sa istom pričom, ali ti drugačije i ne možeš. Svako od nas ima različite živote i "svoj svet", neko je rodjeni pesimista, neko kao optimista. Samo pesimisti nikad ništa nisu napravili i izgradili, već to rade samo optimisti koji veruju u projekte.

Slična priča je bila u vezi "otetog" aerodroma u Nišu: sve je laž, nema nikakvog proširenja, biće ukinut zbog ugovora sa francuzima, . . i još gomila hejtovanja, zlonamere i zluradosti. Sada pojedini i ovde slično pišu, ali to neće zaustaviti obnovu aerodroma Ponikve.
 
Poslednja izmena:
Molim te, samo pojasni, šta je tačno neistina?
Ono da ap neće do Užica i Mačkata još n godina jer i do Pž debelo kasni, ili ono da nam se barska pruga raspada i da teretni vozovi idu samo noću da ne bi negde zbog velikih odstupanja iskočili po suncu, ili da je magistrala preopterećena i pogrešno regulisana pa ljudi izgiboše svakodnevno i bukvalno i gurajući se u kolonama, ili da he put preko Kadinjače sve, samo ne put, ili da još uvek stoje zatrpani kaponiri sa avionima, ili da je razminirana samo okolina obnovljene piste?
Da li si bio nekad tamo? Da li si bio bio na toj "visoravni 15 km severozapadno od Užica" kako su mediji izveštavali, kad su nam danonoćno padale bombe za vrat? Da jesi, znao bi da je svaka moja reč, apsolutno tačna.
Daleko od toga da ne mogu da podnesem razvoj kargo saobraćaja sa Ponikava, samo pitam opet šta bismo vozili? Selo je umrlo, mnogo zatvorenih kuća, nema ljudi, niti radne snage, a sa njom ni bilo kakve intezivne proizvodnje. Čak i oni famozni malinjaci nestaju, jedni se suše, druge više nema ko da obrađuje, a i da ima, neisplativo je.
Samo pokušavam da budem realan, da diskusiju ovde spustim na zemlju iz nekih maglovitih oblaka u koje je dižete. Srpska realnost je mnogo, mnogo crnja, sirotinjska, tako reći. To sve što pišete je lepo i sjajno bi bilo kad bi se realizovalo, ali za sada je to samo bujan sf, što svakako nije tema ovog foruma.
 
Molim te, samo pojasni, šta je tačno neistina?
Ono što sam citirao. . . a autoput, pruga, stanje na selu, malinjaci i ostalo nije ovde tema. Neće odustajanje od obnove aerodroma da se popravi situacija na selu ili ubrza izgradnja autoputa do Požege ili tunela ispod Kadinjače.

Ne može to da se poredi i ističe prioritet za autoput do Zlatibora, jer to nisu medjuzavisni projekti. A, kao što znaš, pre par godina sam otvorio temu za promociju baš tog AP. Ovde je tema vezana za budućnost aerodroma Ponikve i zato pišemo o planovima i projektima.
 
Srpska realnost je mnogo, mnogo crnja, sirotinjska, tako reći. To sve što pišete je lepo i sjajno bi bilo kad bi se realizovalo, . .
Tvoja realnost nije i moja realnost. Kao što sam napisao, "svi mi imamo različite živote i svoje svetove". Pesimisti i optimisti nemaju isti pogled na realnost, ali ko nema veru i nadu u bolje sutra taj živi u svetu koji nije moj. Optimizam je pokretač svega za bolju budućnost.

Ovde pišemo o planovima i projektima za aerodrom Ponikve, šta je dosada uradjeno po tenderu od 300mil.din, dokle se stiglo sa izgradnjom puta prema aerodromu preko Tripkove, šta još mora da se izgradi, . . itd. To je ono što je ovde tema, a ne samo hejtovanje i omalovažavanje svega u vezi obnove aeridroma.
 
Poslednja izmena:
Niti hejtujem, niti omalovažavam, već pišem o onome što vidim.
Mnogo toga je negde u oblaku, u obećanjima, u nečijim mislima...
Iskustvo me naučilo da verujem samo konkretnom, a posebno ne obećanjima političara koji su se već dokazali da ih ne ispunjavaju.
Ne negiram potrebu za aerodromom, već onim što sam naveo kao svoje argumente pokušavam da umirim megalomaniju koja se ovde podvodi pod optimizam.
E sad, ako pišem realno, ispada da mračim. To onda samo kaže kakva je naša realnost. Ovde sam isključivo svojom voljom, da ukrstim argumente i moj zadatak nikako nije da od crnog pravim belo. Verovatno ima i onih kojima ne odgovara što pokazujem realno činjenično stanje.
Kome se ne sviđa, ne mora da čita. Jednostavno, preskoči, ili me blokira.
 
Da se vratimo i "moju realnost" i planove za obnovu aerodroma Ponikve.
 
Poslednja izmena:
Još jedan komentar iz "moje realnosti" vezan za "Aerodrome Srbije" koji su već izgradili novi aerodrom u Rosuljama kod Kruševca, jedan od 4 u njihovoj svojini. Sada se intenzivno gradi aerodrom u Nišu, koji je najveći i najznačajniji u tom sistemu.

Sledeći po prioritetu je aerodrom "Morava" zbog svog položaja i svega ostalog, a tek onda je aerodrom Ponikve, pa je važno da se i za njega rade planovi - kao oni u predhodnom postu. Oni su predhodni uslov za svaku izgradnju, zato je važno šta se planira.
aerodrom_ponikve_1_011217_tw1024.jpg
 
Poslednja izmena:
Sad si upravo potvrdio ono što ja pišem i gde se razilazimo.
Nabrojao si aerodrome po prioritetu i na toj svurali, one su poslednja rupa, dakle, daleko od realizacije.
A moj cilj je upravo to, da sva pisanja da ta izgradnja kreće, da se radi, da cveta, da avioni već jruže i čekaju da se to napravi da slete...nije tako blizu, a samim tim ni realna.
Inače, za Ponikve sam posebno vezan. Kao dečak pratio sam izgradnju tog mesta mistično nazvanog "vojni aerodrom", na praznu pistu koja je tako godinama stajala dolazili smo kao mladi vozači da ispitujemo svoje granice, vozio i pešačio tom pistom ko zna koliko puta, bio na prvom aeromitingu povodom zvaničnog otvaranja, dolazio da gledam poletanja i sletanja posle dislokacije iz Bosne, svakodnevno posmatrao besomučno uništavanje 1999, a deo tih dana komandovao obezbeđenjem pristupnog puta, noseći glavu u torbi više puta...
I neko će da mi kaže da sam protiv izgradnje! Jedno su želje, drugo su mogućnosti, treće propaganda. Svi vidimo razliku između stvarnog života i Drugog dnevnika.
 
Vrh