Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

Mislim da je @Пантограф veoma precizno i jasno razjasnio potrebu za aerodromom. Na kraju krajeva ova tema nije za/protiv aerodroma, nego kako ga što pre učiniti funkcionalnim u pravom smislu te reči. Kapacitet aerodroma se može izračunati uslovno, ako bi recimo Ryanair uveo jedan let dnevno, to je 180 ljudi maksimalno, te low cost kompanije imaju niske cene i veliku popunjenost preko 80-90%. Neka bude 250 dana u godini, to je 37.500 putnika odnosno dobrim delom stranih turista. Odmah se obaveštavaju turističke agencije koje prate lowcost kompanije i počinju aranžmani. Samo Zlatibor ima oko 50.000 kreveta, tako da kapaciteta ne manjka (Beograd ima oko 10.000 u hotelima i još oko 10.000 u "stan na dan" varijanti)
Ako se ubaci još jedan lowcost izračunajte sami. Sad kad razmislim možda bi stvarno i veza sa Beogradom bila interesanta što je spominjao @dragan , bar dok se ne završi autoput do ispod Zlatibora, jer bi onda i Air Serbia profitirala pošto bi se presedalo u Beogradu.
Ako onda dodamo i čartere to je već ozbiljna stvar, verujem da bi stajanku za avione morali brzo da proširuju
 
Poslednja izmena:
Branik, neuporedivi su troškovi izgradnje aerodroma i izgradnje autoputa ili pruge... Zato se, u najsiromašnijim zemljama, npr. u Africi, prvo razvija vazdušni saobraćaj, pa onda svi ostali. I pijace se prave oko aerodroma. Uostalom, iz Beograda se u Podgoricu avionom moglo 1930, a vozom... zamalo pa pola veka kasnije.

Uključivanje svih regiona u sistem redovnog vazdušnog saobraćaja je jedan od imperativa u svakoj razumnoj zemlji danas. Nijedna ozbiljna, tehnološka investicija neće doći u Niš, dok do tamo nema dva leta dnevno iz nekog haba, makar to bio i Beograd (a valjalo bi da je Frankfurt). To je bukvalno prvo što je trebalo da uradimo i tu danas mnogo više zaostajemo nego li sa putevima, a neuporedivo je jeftinije i na gradnju puteva ne može da utiče (tj. može, u pozitivnom smislu). Uostalom, treba pogledati primere uspešnih zemalja, Poljske ili Rumunije, i koliko one zapravo kasne - sa autoputevima, a koliko su već uveliko razvile vazdušni saobraćaj.

Užice nije u beogradakom okrugu, treba da ima avion, kakav takav. To je zanemarljiv trošak za državu, a uslov je bez kojeg nema razvoja. Sa druge strane, kao što smo svi u prilici da vidimo, izgradnja autoputeva u Srbiji ni 1% nije uticala na smanjenje regionalnih razlika; naprotiv, one eskaliraju.

Не слажем се са изнесеним. Прво поредити Србију са Румунијом и Пољском нема никаквог смисла јер су много веће земље од Србије. А нисам нешто приметио ни да Пољска заостаје када се ради о путној инфраструктури, напротив. Имаче сам био на скијању у Пољској и замислите немају аеродром на скијалишту већ на око 100км. А користио сам воз од Катовица до скијалишта.

Бољи пример за Златибор је Банско у Бугарској, јер су Србија и Бугарска сличне по много параметара.

Пре свега треба узети у обзир да је Банско пуно већи и познатији ски центар који привлачи стране туристе (рецимо има и трке светског ски купа).

Најближи аеродроми су му Софија и Пловдив оба на око 160км. Сличност са Београдом?

И та два аеродрома служе за долазак британаца, израелаца, руса, немаца током сезоне.

Сам аеродром није скупо саградити у поређењу са пругом. Али ту није крај улагањима. Сведоци смо да су сви мањи аеродроми на екс Ју простору финансијски неодрживи и опстају само због разних дотација држава.

На Златибору и Тари није потребан никакав комерцијални аеродром за велике путничке авионе и то је чињеница. Београд је довољно близу за све путнике из тог краја. А близу је и Морава па видимо какви су подаци о попуњености летова са исте.

И за крај, Златибор људима из западне Европе није привлачан и то се неће променити. Шта је то што би Ханса из Дортмунда привукло да седне на авион и дође на Златибор?
 
Branik, neuporedivi su troškovi izgradnje aerodroma i izgradnje autoputa ili pruge...
Naravno, jer km autoputa je skuplji od cene za rekonstrukciju ovog aerodroma. Do Zlatibora će AP da košta najmanje 500mil.€, a sa samo 5mil.€ aerodrom može da se osposobi za prihvat i putničkih aviona. Zato ne može da se govori ni o prioritetu, jer aerodrom ne može nikako da utiče na izgradnju autoputa.

A, nije sporno da je potreban nastavak autoputa od Požege do Zlatibora, pa sam o tome ovde otvorio temu još pre par godina. Ali, isto tako je potrebno i ulaganje u Ponikve, jer ovde nije u pitanju neka izgradnja novog aerodroma, već rekonstrukcija postojećeg za male pare.

Inače, sve tri susedne opštine (Užice, Čajetina i B.Bašta) traže da se uvedu i putnički letovi, prvenstveno radi turizma na Zlatiboru, Tari, Podrinju, . . Svojevremeno je i Kusturica to tražio radi Mokre gore, Šarganske pruge i Drvengrada. A, neće biti daleko ni Pribojska banja kada se produži gondola sa Zlatibora.
 
Poslednja izmena:
Mislim da je @Пантограф veoma precizno i jasno razjasnio potrebu za aerodromom. Na kraju krajeva ova tema nije za/protiv aerodroma, nego kako ga što pre učiniti funkcionalnim u pravom smislu te reči. Kapacitet aerodroma se može izračunati uslovno, ako bi recimo Ryanair uveo jedan let dnevno, to je 180 ljudi maksimalno, te low cost kompanije imaju niske cene i veliku popunjenost preko 80-90%. Neka bude 250 dana u godini, to je 37.500 putnika odnosno dobrim delom stranih turista. Odmah se obaveštavaju turističke agencije koje prate lowcost kompanije i počinju aranžmani. Samo Zlatibor ima oko 50.000 kreveta, tako da kapaciteta ne manjka (Beograd ima oko 10.000 u hotelima i još oko 10.000 u "stan na dan" varijanti)
Ako se ubaci još jedan lowcost izračunajte sami. Sad kad razmislim možda bi stvarno i veza sa Beogradom bila interesanta što je spominjao @dragan , bar dok se ne završi autoput do ispod Zlatibora, jer bi onda i Air Serbia profitirala pošto bi se presedalo u Beogradu.
Ako onda dodamo i čartere to je već ozbiljna stvar, verujem da bi stajanku za avione morali brzo da proširuju

Овде је тема за и против здравог разума и за чињенице а против изношења бесмислица.

Рајанер скоро нигде не уводи један лет. Не послују на тај начин. Ни они ни друге сличне компаније. Ретки су примери аеродрома који имају само једну линију.

Твоја рачуница је свакако погрешна јер ниси рачунао и одлазне путнике. Ако авион има 180 места и прави један лет дневно онда он довози 180 путника и одвози исто толико.

Туристичке агенције које прате лоу кост летове. Можеш ли нам предочити неколико таквих агенција, молим те?

На Морави ради скоро 40 људи за мање од једне линије дневно у просеку и то са АТРом. Сваког тог потенцијалног путника бисмо дебело платили. Је л’ ви схватате да Скопље, Љубљана, Сарајево и Загреб иђају отворене конкурсе за субвенционисане летове ка одређеним западноевропским дестинацијама. А причамо о местима која су туристички и посећенија и познатија од Златибора.

Можете написати још 20 страница о реконструкцији аеродрома да ли ботовања ради или из незнања.

Аутопут јесте пуно скупљи, али гости Златибора путем и долазе првенствено. А за разлику од аеродрома који би само генерисао губитке аутопут донекле коже сам себе да отплаћује.
 
Можете написати још 20 страница о реконструкцији аеродрома да ли ботовања ради или из незнања.
Rekonstrukcija aerodroma je već u toku i uradjen je veliki deo po predhodnom tenderu - o čemu smo već pisali. Aerodrom je u sistemu "Aerodrmi Srbije" i oni su procenili da bi trebalo ulagati u rekonstrukciju, pa ovde nije nikakvo "botovanje", osim onog protiv aerodroma Ponikve.

Neki misle da je to ulaganje veliko i nepotrebno, ali nemaju predlog ili ideju šta uraditi sa aerodromom. Država ipak pokušava da nadje neko optimalno rešenje za aerodrom, ali i pripadajućih 550 hektara gde je planirana Privredna zona. Bilo je priče da će SDPR da dobije 80 hektara, pa videćemo . . .

IMG_20210917_202939.png
 
Poslednja izmena:
Не слажем се са изнесеним. Прво поредити Србију са Румунијом и Пољском нема никаквог смисла јер су много веће земље од Србије. А нисам нешто приметио ни да Пољска заостаје када се ради о путној инфраструктури, напротив. Имаче сам био на скијању у Пољској и замислите немају аеродром на скијалишту већ на око 100км. А користио сам воз од Катовица до скијалишта.

Бољи пример за Златибор је Банско у Бугарској, јер су Србија и Бугарска сличне по много параметара.

Пре свега треба узети у обзир да је Банско пуно већи и познатији ски центар који привлачи стране туристе (рецимо има и трке светског ски купа).

Најближи аеродроми су му Софија и Пловдив оба на око 160км. Сличност са Београдом?

И та два аеродрома служе за долазак британаца, израелаца, руса, немаца током сезоне.

Сам аеродром није скупо саградити у поређењу са пругом. Али ту није крај улагањима. Сведоци смо да су сви мањи аеродроми на екс Ју простору финансијски неодрживи и опстају само због разних дотација држава.

На Златибору и Тари није потребан никакав комерцијални аеродром за велике путничке авионе и то је чињеница. Београд је довољно близу за све путнике из тог краја. А близу је и Морава па видимо какви су подаци о попуњености летова са исте.

И за крај, Златибор људима из западне Европе није привлачан и то се неће променити. Шта је то што би Ханса из Дортмунда привукло да седне на авион и дође на Златибор?
Uopšte moj post nije imao veze sa turizmom. Potreba za redovnim vazdušnim saobraćajem u nekom regionu (svakom, ako se želi razvoj) ima veze sa omogućavanjem kvalitetnih investicija u privredi. Ono što je bar u Srbiji očigledno, prosto vrišti, to je da su sve kvalitetne, tehnološke investicije skoncentrisane u Pančevu, Novom Sadu, Staroj Pazovi... dakle, u regionu Beograda, gde je i skuplja radna snaga, i zemljište, itd. Ali nije nedođija - za nedođije (gde se ne može preko Frankfurta) ostaju motanje kablova, tekstilna i industrija obuće, eksploatacija sirovina.

U principu, Ponikve bi bile za regionalni saobraćaj, a Kraljevo za loukost, kad se napravi nova pista.
 
Poslednja izmena:
Tačno je da je većina tehnoloških investicija u regionu Beograda i Vojvodine. Mislim da tu postojanje aerodroma ne igra previše bitnu ulogu.
Prvo i osnovno je obrazovana radna snaga.

Sa druge strane imamo i Milanović Mind Park kod Kragujevca koji je privukao dobre kompanije, a po rečima vlasnika čak i biraju koga žele u svom parku.

Oni imaju svoj aerodrom za privrednu i poslovnu avijaciju:

I to je sasvim dovoljno. I to vam je racionalno i optimalno rešenje.

Za Frankfurt, šta reći. Ka tamo može leteti samo LH (zbog konekcija) a to je jos manje verovatno od LCC kompanija, tj tek taj film nećemo gledati.
 
Imao je i letove Swiss-a do Ciriha kao jednog od LH hubova.
Čak i sada je prilično dobro povezan.
 
Postoji i naša "Air Serbia" koja će da leti tamo gde bude potrebno. Nije sve u stranim kompanijama i ako mora da se neki let dotira, onda je bolje dati pare našoj firmi.
 
Imao je Niš let za Cirih, ali više nema. Nije dobro povezan, od svih habova, ima letove za Beograd u dva dana u nedelji. Morao bi dvaput dnevno (da ne pišem opet da je Beč-Linc, što je bliže nego Beograd-Niš, bilo šest puta dnevno, dok nije na bečki aerodrom došao voz koji do Linca vozi sat i 45 minuta). Sve zemlje to rade, samo naša ne. A po osi sever-jug, Srbija nije tako mala zemlja.
 
Od hubova ima letove i za Istanbul, Atinu i Beč. Za Frankfurt i Minhen ima letove za sekundarne aerodrome.

Inače čemu opsesija Frankfurtom, mislim da više nisu u Top 5 u Evropi po broju putnika.

Za letove Bg-Niš se slažem.
 
'Opsesija' zato što su nam Nemci najvažniji investitori, a iz svih gradova Nemačke se Lufthanzom leti preko Frankfurta i Minhena. Dakle, može i Minhen.
 
Glavno je osposobiti i poslednju trećinu piste, a posle ostaviti avioprevoznicima da sami naprave strategiju kako će da "napadnu" aerodrom. Na sajtovima loukostera se može videti da nude i smeštaj i rent a kar i svašta nešto u dogovoru sa agencijama. Sad da li će Air Serbia to da uvede ili oni, nama korisnicima je svejedno, iako bi svi voleli AS jer se potencijalno ostvaruje i ta veza sa Beogradom. Turističke agencije verovatno više prate loukostere zvog jeftinijih karata, i samim tim aranžmana. Trenutno je autom 2,5 sata do Zlatibora, ako proradi aerodrom za komercijalne letove to je novi turistički bum i dodatni devizni prilivi za ceo taj kraj, a kasnije kad dođe autoput biće još jedan bum! Biće i bum sledeće godine kad sagrade veliki golf teren ali to je neka druga tema, ma da svi ti golferi i slična klijentela uglavnom stiže avionima

Neki se ovde besmisleno pitaju zašto aerodrom!? Pa ako Beograd sa 10.000 kreveta u hotelima i isto toliko u privatnom smeštaju ima 50 letova dnevno, zašto ne bi samo Zlatibor sa 50.000 kreveta imao bar jedan ili dva dnevno? Prosto je suludo da nema, s obzirom da se u nekim trenucima oko većih praznika traži krevet više!
 
Trebalo bi možda usmeriti pažnju i na Madjarsku, jer oni nemaju nekih planina. Ako bi se uradila dobra promocija naših planina Zlatibora, Tare, Zlatara, . . pa Podrinja, vožnja kanjonom Drine, Šarganskom prugom i gondolom, . . pa Drvengrad i sve ostalo, moglo bi da bude i čarter letova do Budimpeše udaljene 400km vazdušnom linijom.
 
@beli labud Svaki tvoj post je pun besmislenih podataka. Neki se makar trude da napišu tačne brojke. Beograd trenutno u sezoni ima oko 120-130 sletanja i poletanja u toku dana.
U brojku od 50.000 kreveta na Zlatiboru, ozbiljno sumnjam. Po zvaničnim podacima, na Zlatiboru bude oko 300.000 gostiju godišnje koji ostvare oko milion noćenja. Ako stvarno ima 50.000 kreveta onda je to grad duhova veći deo godine. 🤷‍♂️

Opasku o turističkim agencijama i LCC kompanijama i njihovoj vezi neću ni analizirati jer ili si neko ko je izrazito bezobrazan pa namerno piše gluposti, ili ozbiljno nemaš pojma o čemu pišeš pa svaki post izgleda groteskno.

Ja mogu odmah da kažem i tebi i @dragan da će doći i proći i Expo 2027, a da mi komercijalne letove sa tog aerodroma nećemo videti.

Uostalom, podsetimo se 2016. godine i obećanja:
 
Pa dobro ti bi se sad svađao i besmisleno raspravljao a nemaš nikakvih posebnih znanja o tom kraju. Ali nas to ovde ne zanima da padamo u takva raspoloženja, mi se zalažemo da Ponikve što pre uđu u sistem aerodroma i krene znatan razvoj ovoga kraja od koga bi svi ljudi koji tamo žive bili zadovoljni. Ti verovatno i ne znaš da svi priželjkuju te letove, jer i ne razgovaraš sa ljudima niti znaš njihove potrebe.

@dragan ne samo na Mađarsku, sve što je trenutno dalje od 2,5-3 sata vožnje ima potencijal za letove do Ponikava. Videćeš samo prvi let će biti neka vrsta okidača za sve druge da se zainteresuju, u tu svrhu iako bih voleo ono što ti predlažeš da naša AS bude glavna ipak razumem i našeg kapetana iz Ryanair-a koji se zalaže za Ponikve. To bi bila mnogo veća reklama ako hoćeš i za sve druge, čarteri itd...
 
Poslednja izmena:
Ha, porediti broj kreveta i potrebu za letovima... Da li se putuje samo odmora radi? Postovi od labuda su zanimljivi.
 
Molim!? Pa ovo je osnovno neznanje. Ima li ovde da čujemo neki zdravo-razumski predlog sa druge strane, a ne besmislene upadice...
 
Naš kapetan iz RyanAir-a će obezbediti letove iz Užica. :ROFLMAO: Baš tako LCC kompanije odlučuju odakle i ka gde će leteti. 👏

Ja nisam ni protiv Zlatibora, ni protiv ljudi tamo, volim taj kraj zapravo. Kao što rekoh, aerodrom za poslovnu i privrednu avijaciju je verovatno najoptimalnije rešenje. Kakav Ryan, Wizz...

Protiv sam pisanja neosnovanih stvari neutemeljenih u realnosti. Na svaki takav post ću odgovoriti kontra argumentima, jer je važno ne dopustiti da površnost i neutemeljene činjenice preovladaju.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: BSD
. . aerodrom za poslovnu i privrednu avijaciju je verovatno najoptimalnije rešenje. . .
A, verovatno je da će biti i nekih čarter letova, jer se aerodrom rekonstrujiše i dogradjuje baš zbog komercijalnih letova. Kad Direktorat da aerodromu Dozvolu i za putničke letove, onda ćemo da vidimo šta će biti ostvareno u realnosti.
 
Poslednja izmena:
Koje neznanje, upravo je zalaganjem tog našeg kapetana pokrenut i Niš, kao što će na zalaganje nekih drugih ljudi biti pokrenute mnoge lepe stvari, kao što su sve dobre stvari u istoriji često pojedinci svojim ličnim trudom pokretali...a ovi iz gomile im dobacivali i podmetali klipove! Neki put stvaraju osećaj kao da nisu Srbi i kao da ne žele dobro ovoj zemlji i narodu, ustvari najčešće žele dobro samo Beogradu a da drugi krajevi ostanu nerazvijeni, moguće da imaju i finansijske koristi od toga.

Dragane @dragan , mi nažalost ne umemo da izreklamiramo sami sebe ili to užasno sporo radimo, ajde više animiraj taj Direktorat i saznaj zašto koče... :cool:
 
Poslednja izmena:
Nemoj da preteruješ sa mojim mogućnostima i uticajem :) , ali mogao bi da se raspitam kada će Direktorat dati dozvolu i da li ima možda nekih dodatnih radova na aerodromu.

Inače, to je vrlo "zatvoren sistem" kao i "Aerodromi Srbije" i teško je naći čoveka koji hoće da pruži neke informacije. Čak i medijima kao što je "eKapija" neće da odgovore na majlove.
 
Vrh