mastercat":3rdy1co5 je napisao(la):
Saznah da kod nas ne rade Noise Abetmant procedure tako da mogu piloti da produzuju penjanje
Sto se tice loseg vremena,izbegavaju se oblaci pa se ili spuste ranije da bi leteli ispod ili produze penjanje dok ne prodje oblak
Nisi u pravu uopste.
Departure route ( odlazna ruta ) je planirana tako da ne prelazi preko naseljenih mesta, sem tamo gde mora. Pilot ni u kom slucaju ne sme da promeni rutu bez saglasnosti kontrole letenja, a narocito ne u bilizini medjunarodnog aerodroma. Inace se moze lako dogoditi da utrci u drugi avion. Dakle u IFR letenju apsolutno je zabranjeno bilo sta raditi bez odobrenja kontrole sem u vrlo kriticnim situacijama kao sto je Near Miss ili kad se ukljuci GPWS. Istina noise abetmant zone na ANT ne postoje, ali ko sto rekoh ruta je tako planirana da ne prelazi naseljena mesta. Kod Arrival Rout ( prilaznih ruta ) to i nije tako bitno jer buka motora je znatno manja.
Druga stvar.
Putnicki avioni ili avioni koji lete po IFR ne obilaze oblake sem ako to nije Kumulonimbus ili oblak u kome mozda moze doci do jakog zaledjivanja. Upravo je tu kontrola letenja obavezna da izvrsi koordinaciju leta u odredjenom sektoru. Da ne bi utrcala dva aviona jedan u drugi u oblaku.
Kod VFR letenja je izuzetno bitno da se ostane van oblaka na odredjenoj udaljenosti, bas zato sto se VFR letenje vrsi po ( kako mu ime kaze ) vizuelnim pravilima i pilot je tu obavezan da vizuelno drzi odstojanje izmedju aviona i prepreka, a ujedno i da vrsi navigaciju. Sto je u oblaku nemoguce.
Treca stvar.
Avioni koji su u prilazu ili na ruti po IFR, niposto ne smeju da se spustaju ispod minimalne bezbedna visine MSA zadate za odredjeni sektor. Jer mogu da utrce u teren ili objekte. Cak se u samom prilazu smatra izuzetno ne bezbedinim sve sto je dve crte ispod ili pored Glida Slope i Lokalizera . Jer je glide slope bazdaren da prebaci sve prepreke i ti nema sta da trazis van njega, sem ako nisi pohadjao nastavu u Bin Laden flight school. Jedan od divnih primera koliko je opasno skretanje ili ne postovanje zadatih kurseva i visina je tivatski aerodrom. Okruzen brdima tu nema mesta za greske, a na njega se isto slece po losem vremenu.
Naravno postoji i procedura Circle To Land. Ali to je iskljucivo VFR procedura. Mada to apsolutno ne znaci da putnicki avioni ne smeju da je koriste. Piloti su u obavezi prvo da traze dozvolu za prelazak na VFR od kontrlole i kontrola ce im to vrlo rado odobriti ako meteo uslovi dozvoljavaju. Ako nista drugo onda bar da malo rasterete sebe. Circle To Land je deo standardne obuke za pilote i jatovci vrlo cesto vezbaju Circle To Land. I vrlo cesto tada avioni lete nize nego inace, ali opet samo u odredjenim sektorima.
Cetvrta stvar.
Pilot moze da odstupi od svoje IFR rute opet samo uz saglasnost kontrole...
Inace nisam bio tu kad su avioni leteli nisko, ali mozda su vrsena neka testiranja i bazdarenja novog radarskog centra...