Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

vucko":2ltp7o39 je napisao(la):
Danas su leteli veoma nisko avioni,svi su bili vidljivi golim okom po ovom nevremenu.Zna li neko zasto je tako?
Pre par dana se pisalo o tome da to strani piloti radi da bi vezbali, jer inace u drugim gradovima ne smeju tako nisko iznad naselja da lete...
 
"Pre par dana se pisalo o tome da to strani piloti radi da bi vezbali, jer inace u drugim gradovima ne smeju tako nisko iznad naselja da lete..." jel to kurir pisao
 
bg259":tfy61g72 je napisao(la):
"Pre par dana se pisalo o tome da to strani piloti radi da bi vezbali, jer inace u drugim gradovima ne smeju tako nisko iznad naselja da lete..." jel to kurir pisao
Nemam pojma, ali znam da na zapadu ne smeju, zato mi je taj clanak bio i logican...
 
Otvorena zgrada oblasne kontrole letenja (nigde se ne čuje i ne vidi direktor kontrole - bivši direktor Jata, Nebojša Starčević)
15034132134cc893d1b3953941515586_450x299.jpg

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=10&dd=27&nav_category=12&nav_id=468289
 
Ovo je odlicna stvar jer ce posle 2012e Srbija preuzeti kontrolu neba nad ovim delom Evrope i zbog toga je i napravljeno ovo .Zemlje u regionu ce i dalje imati sopstvene kontrole letenja ali one ce kontrolisati svoje nebo samo do odredjene visine.

:vops:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ujx4rfQCYUQ&feature=player_embedded[/video]
 
Lepo.kada navijam najlaše mi je da kažem N.Y Balkana... :vops:
 
Vladica-86":2xkfh287 je napisao(la):
bg259":2xkfh287 je napisao(la):
"Pre par dana se pisalo o tome da to strani piloti radi da bi vezbali, jer inace u drugim gradovima ne smeju tako nisko iznad naselja da lete..." jel to kurir pisao
Nemam pojma, ali znam da na zapadu ne smeju, zato mi je taj clanak bio i logican...
Ne znam gde na zapadu, ali ja sam ziveo na 26 spratu u NYC i meni su proletali bukvalno iznad glave, kao na Ledinama. :)
 
Saznah da kod nas ne rade Noise Abetmant procedure tako da mogu piloti da produzuju penjanje

Sto se tice loseg vremena,izbegavaju se oblaci pa se ili spuste ranije da bi leteli ispod ili produze penjanje dok ne prodje oblak
 
Aha! Proširuje se u nastavku C platforme, paralelno sa pistom 12. Proširenje će biti veličine dva fudbalska igrališta. Imaće 4 nove parking pozicije za avione. Da li će produžiti i terminal C nemam pojma. Ako ga i ne produže odmah, imaju buseve za prevoz putnika do gejta, jedino je problem što nemaju ulaz na gejt na donjem nivou pa bi morali putnike da dovezu do nekog postojećeg gejta a onda da ih ubacuju preko mosta na gornji nivo. Proveriću ovo prvom prilikom.

Inače i terminal se proširuje, ali o tome se već pisalo ovde na ovoj temi. Biće izravnata fasada sa airside-a tako da će se dobiti mnooooooooooogo dodatnog prostora unutar terminala.
 
belgrey":1qypaulj je napisao(la):
Inače i terminal se proširuje, ali o tome se već pisalo ovde na ovoj temi. Biće izravnata fasada sa airside-a tako da će se dobiti mnooooooooooogo dodatnog prostora unutar terminala.
Ako se dobro sećam, to treba da se radi da bi se razdvojio dolazni od odlaznih putnika, kako bi mogla da se ukloni dodatna kontrola na gejtu?
 
Dokle više
SMENITE DIREKTORA JATA!

Direktor „Jata“ Srđan Radovanović ne samo da je leteo tuđom kompanijom u Australiju nego je i kartu platio tri puta skuplje

BEOGRAD - Ko štiti ovog čoveka?!
Srđan Radovanović, generalni direktor „Jat ervejza“, umesto da sa još dvojicom kolega odleti do Dubaija „Jatovim“ avionom po promo ceni, koja je tada bila 51.006 dinara po osobi, izabrao je „Turkiš erlajnz“, čija karta za istu destinaciju košta 139.488 dinara!!! Da se zna, „Jatov“ avion je tog dana imao let samo dva sata kasnije u odnosu na turskog avio-prevoznika.

Oni su, kako je Kurir već pisao, 3. novembra odleteli put Australije na dvodnevnu konferenciju o slotovima (vremenima o poletanju i sletanju aviona). Umesto dva, ostaju 12 dana i vraćaju se 15. novembra. Zanimljivo je što je svako od njih dobio dnevnice od 280 dolara, a karte su koštale ukupno oko 5.000 američkih novčanica. „Jat ervejz“ je za svu trojicu iskeširao 15.080 dolara, bez troškova reprezentacije.

U Vladi Srbije smo saznali da je ovo kap koja je prelila čašu i da će se „nešto vrlo brzo preduzeti u vezi s tim“.
- Nije isključeno i da će se on uskoro smeniti, jer ovo nije jedini skandal koji je napravio u poslednje vreme - kažu za Kurir izvori iz Vlade.

Sa druge strane, dok se van svake pameti troši novac kompanije koja je u gubitku više od 20 miliona evra, sledeće nedelje poslovni partner iz Dubaija može da zapleni „Jatov“ avion ukoliko mu se ne isplati dug od milion dolara!

- Keteringu ništa nije uplaćeno od avgusta, a članovi Upravnog odbora nisu plaćeni dva meseca. Preti nam zaplena aviona u Dubaiju jer je „Jatov“ poslovni partner tamo dobio sudsku presudu po kojoj moramo da vratimo dug od milion dolara. Ako ne platimo, zapleniće nam avion već sledeće nedelje. Plašimo se da nećemo dobiti plate ni za novembar - pričaju radnici.

Sindikat: Radnici beže iz firme
Mira Mikarić-Tenžera iz Sindikata komercijalnih i ekonomsko-pravnih poslova radnika „Jata“ kaže za Kurir da nikome nije jasno zašto su direktor i kolege otišli u Australiju.
- Ne znam svrhu te posete. Radnicima kasne plate. Mnogi od njih ovih dana raspituju se o socijalnom programu i žele da uzmu otpremnine. Svi kažu da hoće što pre da napuste firmu - ističe sagovornica Kurira.

Ministarstvo: Nismo upoznati!
Kurir je pokušao da dobije komentar o problemima u našem nacionalnom avio-prevozniku, kao i o putu direktora u Australiju, ali nije uspeo.
Miodrag Miljković, državni sekretar zadužen za avio-saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu, rekao nam je, pošto nas je saslušao, da je već dva dana u Istanbulu i da ne zna o čemu je reč.

Izvor: http://www.kurir-info.rs/vesti/drustvo/smenite-direktora-jata-59503.php
 
mastercat":3pv3usyf je napisao(la):
Saznah da kod nas ne rade Noise Abetmant procedure tako da mogu piloti da produzuju penjanje

Sto se tice loseg vremena,izbegavaju se oblaci pa se ili spuste ranije da bi leteli ispod ili produze penjanje dok ne prodje oblak
Nisi u pravu uopste.
Departure route ( odlazna ruta ) je planirana tako da ne prelazi preko naseljenih mesta, sem tamo gde mora. Pilot ni u kom slucaju ne sme da promeni rutu bez saglasnosti kontrole letenja, a narocito ne u bilizini medjunarodnog aerodroma. Inace se moze lako dogoditi da utrci u drugi avion. Dakle u IFR letenju apsolutno je zabranjeno bilo sta raditi bez odobrenja kontrole sem u vrlo kriticnim situacijama kao sto je Near Miss ili kad se ukljuci GPWS. Istina noise abetmant zone na ANT ne postoje, ali ko sto rekoh ruta je tako planirana da ne prelazi naseljena mesta. Kod Arrival Rout ( prilaznih ruta ) to i nije tako bitno jer buka motora je znatno manja.
Druga stvar.
Putnicki avioni ili avioni koji lete po IFR ne obilaze oblake sem ako to nije Kumulonimbus ili oblak u kome mozda moze doci do jakog zaledjivanja. Upravo je tu kontrola letenja obavezna da izvrsi koordinaciju leta u odredjenom sektoru. Da ne bi utrcala dva aviona jedan u drugi u oblaku.
Kod VFR letenja je izuzetno bitno da se ostane van oblaka na odredjenoj udaljenosti, bas zato sto se VFR letenje vrsi po ( kako mu ime kaze ) vizuelnim pravilima i pilot je tu obavezan da vizuelno drzi odstojanje izmedju aviona i prepreka, a ujedno i da vrsi navigaciju. Sto je u oblaku nemoguce.
Treca stvar.
Avioni koji su u prilazu ili na ruti po IFR, niposto ne smeju da se spustaju ispod minimalne bezbedna visine MSA zadate za odredjeni sektor. Jer mogu da utrce u teren ili objekte. Cak se u samom prilazu smatra izuzetno ne bezbedinim sve sto je dve crte ispod ili pored Glida Slope i Lokalizera . Jer je glide slope bazdaren da prebaci sve prepreke i ti nema sta da trazis van njega, sem ako nisi pohadjao nastavu u Bin Laden flight school. Jedan od divnih primera koliko je opasno skretanje ili ne postovanje zadatih kurseva i visina je tivatski aerodrom. Okruzen brdima tu nema mesta za greske, a na njega se isto slece po losem vremenu.
Naravno postoji i procedura Circle To Land. Ali to je iskljucivo VFR procedura. Mada to apsolutno ne znaci da putnicki avioni ne smeju da je koriste. Piloti su u obavezi prvo da traze dozvolu za prelazak na VFR od kontrlole i kontrola ce im to vrlo rado odobriti ako meteo uslovi dozvoljavaju. Ako nista drugo onda bar da malo rasterete sebe. Circle To Land je deo standardne obuke za pilote i jatovci vrlo cesto vezbaju Circle To Land. I vrlo cesto tada avioni lete nize nego inace, ali opet samo u odredjenim sektorima.
Cetvrta stvar.
Pilot moze da odstupi od svoje IFR rute opet samo uz saglasnost kontrole...
Inace nisam bio tu kad su avioni leteli nisko, ali mozda su vrsena neka testiranja i bazdarenja novog radarskog centra...
 
kole":3rdy1co5 je napisao(la):
mastercat":3rdy1co5 je napisao(la):
Saznah da kod nas ne rade Noise Abetmant procedure tako da mogu piloti da produzuju penjanje

Sto se tice loseg vremena,izbegavaju se oblaci pa se ili spuste ranije da bi leteli ispod ili produze penjanje dok ne prodje oblak
Nisi u pravu uopste.
Departure route ( odlazna ruta ) je planirana tako da ne prelazi preko naseljenih mesta, sem tamo gde mora. Pilot ni u kom slucaju ne sme da promeni rutu bez saglasnosti kontrole letenja, a narocito ne u bilizini medjunarodnog aerodroma. Inace se moze lako dogoditi da utrci u drugi avion. Dakle u IFR letenju apsolutno je zabranjeno bilo sta raditi bez odobrenja kontrole sem u vrlo kriticnim situacijama kao sto je Near Miss ili kad se ukljuci GPWS. Istina noise abetmant zone na ANT ne postoje, ali ko sto rekoh ruta je tako planirana da ne prelazi naseljena mesta. Kod Arrival Rout ( prilaznih ruta ) to i nije tako bitno jer buka motora je znatno manja.
Druga stvar.
Putnicki avioni ili avioni koji lete po IFR ne obilaze oblake sem ako to nije Kumulonimbus ili oblak u kome mozda moze doci do jakog zaledjivanja. Upravo je tu kontrola letenja obavezna da izvrsi koordinaciju leta u odredjenom sektoru. Da ne bi utrcala dva aviona jedan u drugi u oblaku.
Kod VFR letenja je izuzetno bitno da se ostane van oblaka na odredjenoj udaljenosti, bas zato sto se VFR letenje vrsi po ( kako mu ime kaze ) vizuelnim pravilima i pilot je tu obavezan da vizuelno drzi odstojanje izmedju aviona i prepreka, a ujedno i da vrsi navigaciju. Sto je u oblaku nemoguce.
Treca stvar.
Avioni koji su u prilazu ili na ruti po IFR, niposto ne smeju da se spustaju ispod minimalne bezbedna visine MSA zadate za odredjeni sektor. Jer mogu da utrce u teren ili objekte. Cak se u samom prilazu smatra izuzetno ne bezbedinim sve sto je dve crte ispod ili pored Glida Slope i Lokalizera . Jer je glide slope bazdaren da prebaci sve prepreke i ti nema sta da trazis van njega, sem ako nisi pohadjao nastavu u Bin Laden flight school. Jedan od divnih primera koliko je opasno skretanje ili ne postovanje zadatih kurseva i visina je tivatski aerodrom. Okruzen brdima tu nema mesta za greske, a na njega se isto slece po losem vremenu.
Naravno postoji i procedura Circle To Land. Ali to je iskljucivo VFR procedura. Mada to apsolutno ne znaci da putnicki avioni ne smeju da je koriste. Piloti su u obavezi prvo da traze dozvolu za prelazak na VFR od kontrlole i kontrola ce im to vrlo rado odobriti ako meteo uslovi dozvoljavaju. Ako nista drugo onda bar da malo rasterete sebe. Circle To Land je deo standardne obuke za pilote i jatovci vrlo cesto vezbaju Circle To Land. I vrlo cesto tada avioni lete nize nego inace, ali opet samo u odredjenim sektorima.
Cetvrta stvar.
Pilot moze da odstupi od svoje IFR rute opet samo uz saglasnost kontrole...
Inace nisam bio tu kad su avioni leteli nisko, ali mozda su vrsena neka testiranja i bazdarenja novog radarskog centra...
Ja samo prenosim reci kapetana JATa ... mada nismo detaljisali
 
danas je odlteteo poslednji BA LHR-BEG-LHR
newsflash:
otkazani današnji letovi zbog lošeg vremena:
LH1727 BEG-MUC
LH1411 BEG-FRA
LH1406 FRA-BEG
LH1407 BEG-FRA
 
Lepe vesti,vratice se bus sa Slavije do Aerodroma,ja bih uveo i jedno stajaliste na NBG-u

Taksi dobija konkurenciju u autobusima

Istovremeno, grad će uskoro raspisati konkurs za prevoznika koji će autobusom putnike sa beogradskog aerodroma voziti do centra grada. Vozila bi trebalo da idu na svakih 20 minuta, imaće prostrane prtljažnike i biće znatno jeftiniji nego taksi. Stajaće na dve stanice u gradu - na Slaviji i kod crkve svetog Marka.


Minbus linija koja je ranije vozila sa aerodroma "Nikola Tesla" je ukinuta jer nije bila isplativa. U gradu objašnjavaju da će prevozniku koji bude izabran garantovati broj putnika. Ukoliko ih ne bude dovoljno, iz budžeta će biti nadoknađena razlika.

"Autobus će morati da bude prilagođen potrebama putnika, što znači da će imati prostran prostor za prtljag. O ceni se još nije razmišljalo, ali sigurno je da će biti povoljnija nego vožnja taksijem", objašnjava Dejan Mali, član gradskog već.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=12&dd=03&nav_id=476664
 
Treba ih pritisnuti da stanu pored autobuske i železničke stanice, zbog ljudi koji dolaze iz drugih gradova na aerodrom..
 
Vrh