Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Do sada nisam video ovaj video, izvinjavam se ako se ponavlja.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5pqx5VLH3C8[/youtube]
 
свежа репортажа и слике са аеродрома. да сумирамо:
- продужетак Ц хола, у првој фази ће имати 8 гејтова + 4 аутобуска. простор ће бити отвореног типа, дакле неће бити посебне просторије за сваки гејт. на спрату ће бити велика галерија, која ће служити долазним путницима. рок је септембар 2021
- уметнута писта, стигло се до 35% припремних радова. о њој смо већ причали, тако да нећу да понављам. рок је октобар-новембар 2022
- реконструкција постојећег терминала, планирана је доградња једног спрата, везаног са продужетком Ц хола, за долазне путнике. нови централизовани чек ин део са око 100 позиција, централно обезбеђење на спрату. планира се да од октобра крену два по два гејта да сређују, а сада се приводе крају на изградњи још два аутобуска
- ради се и проширење стајанке Е, код карго терминала. проширење постојеће и доградња још 25.000 квм. када се заврши, на том делу ће моћи да буду паркирана 3 авиона максималног распона крила 36 метара. а проширује се и платформа за одлеђивање
- гради се нови паркинг код карго терминала, 155х235 метара, са капацитетом од 1.500 аутомобила (809 за путнике, 330 за запослене, 265 за рентакар и 109 за такси)

20200731_144113.jpg


20200731_144113.jpg


20200731_144904.jpg


20200731_141127.jpg
 
Kao što sam rekao, samo 8 novih mostova u ovoj fazi do idućeg septembra.

Da ne bude iduće godine da se na neodređeno odlaže sledeća faza sa još 4 mosta zbog dugotrajne kovid krize.
 
Чим крене пелцовање, све ће да се настави истим темпом, а до тада мора да се ложи раја.
 
Interesantno je da već postavljaju fasadu, a da je projekat nekakav hibrid prethodna dva prikazana rešenja. Imam osećaj da ovo budže nekako u hodu, da ispravljaju i menjaju jer ni sami ne znaju šta su isplanirali.
 
Ako sam dobro shvatio putnike će od jeseni po izlasku iz terminala sačekati besplatni šatl, recimo ovako nešto:

44577962721_ed0340cd9e_b.jpg


Ili možda nešto manje ako nema dovoljno putnika za veliki autobus:

2e960e_7817648ab0994f28819ba0f2c3d6a0a4~mv2_d_2134_1423_s_2.jpg


Taj šatl onda ide na svakih 10-20 minuta do parkinga gde putnici uzimaju svoja ili rentirana kola ili taksi. U odlasku isto tako samo obrnuto? Da li je to ideja za taj novi parking?
 
Jel počela izgradnja novog kontrolnog tornja? Čini mi se da nisam video tu vest. Za kad su planirani radovi?
 
Projekat tornja poprilično bezidejan i trapav. uostalom kao i ostatak aerodroma. Šteta.

Kako se Energoprojekt i CIP dohvate nečega tako me zaboli glava.
 
Сада је већ сасвим јасно да је концесија аеродрома била веома добар посао - реално, било је јасно већ по објављивању онако великих бројки, тј. износа концесионе накнаде и инвестиција. Ипак, мислим да је требало да држава другачије пропише услове концесије, и да добијемо, уз додатан трошак откупа земљишта, регуларну а не уметнуту писту (кад је већ градимо).
 
ne slazem se za pistu, nova bi bila dosta skuplja jer bi morale i dodatne rulne povrsine da se grade, zemlja da se otkupi i oprema za cat III na oba kraja da se postavi, verovatno i postojeca pista12 da ga dobije, a nema potrebe za dve odvojene piste jos sigurno 20-25 godina
 
Па, овако имамо две неодвојене, јбг. И земљиште које ће, ако се будемо развијали (и број путника растао) бити још много скупље. Дотад већ и "развијену еколошку свест" која ће се борити против ширења аеродрома... итд.

Није ово страшно, али мислим да смо ипак заклали вола за... ајде да кажемо, десет кила меса.
 
Bilo bi lepo da su predvideli da za 25-30 godina mogu da se stave avio mostovi sa druge strane fingera i time dobije brzo i jeftino jos dodatnih 8-10 pozicija + bus izlazi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763871#p763871:2udndsa8 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Avg 07, 2020 10:20 am[/url]":2udndsa8]ne slazem se za pistu, nova bi bila dosta skuplja jer bi morale i dodatne rulne povrsine da se grade, zemlja da se otkupi i oprema za cat III na oba kraja da se postavi, verovatno i postojeca pista12 da ga dobije, a nema potrebe za dve odvojene piste jos sigurno 20-25 godina

A ovako cemo dobiti sto hiljada kvadrata asfalta koji ce sluziti... pa nicemu. Postacemo novi Rim Fijumicino, samo njih bas briga, oni imaju jos 3 staze.

Postojeca staza vec ima cat III opremu, a nedavno su objavljene i RNP procedure do LPV minimuma. Nova PSS (prava, ne ove umetnute gluposti) ne bi ni morala da ima prilaze po radio sredstvima, RNP prilaz je sasvim dovoljan.
 
postojeca pista broj 30 ima CAT III, dok pista 12 ima CAT I

apsolutno je nelogicno graditi bilo kakvu ‘pravu’ pistu na aerodromima kao sto je beogradski, a da nema najvisu kategoriju za sletanje po magli, tj. CAT III
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764081#p764081:1rsql0rc je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Avg 07, 2020 11:20 pm[/url]":1rsql0rc]postojeca pista broj 30 ima CAT III, dok pista 12 ima CAT I

apsolutno je nelogicno graditi bilo kakvu ‘pravu’ pistu na aerodromima kao sto je beogradski, a da nema najvisu kategoriju za sletanje po magli, tj. CAT III

Ali je logicno praviti stazu na 200 metara od postojece i 150 metara od postojece staze za vozenje pa, kako su u tangosix clanku rekli, neki avioni nece moci bezbedno da se mimoidju? Nema potrebe za jos jednom CAT III stazom zato sto je ukupan broj sati pod CAT III operacijama godisnje jako mali u Beogradu. Postojeci kapacitet u CAT III uslovima je 10 operacija po satu. Za CAT II i nize je 25 operacija po satu.
 

Prilozi

  • 221.PNG
    221.PNG
    310,6 KB · Pregleda: 1.509
Vrh