Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761284#p761284:1x6gybch je napisao(la):
peper.mint » 29 Јул 2020, 20:24[/url]":1x6gybch]Na renderima objavljenim pre mesec-dva vidi se bar 17 avio mostova sve ukupno na proširenoj C strani. Gledam satelitske snimke i po ovome gde se sada gradi, ne deluje da mogu da stave 17 avio mostova jedan do drugoga u istoj liniji, od kojih po renderu izgleda 3 za širokotrupne avione. Deluje da bi moglo - sve ukupno sa 6 postojećih - samo nekih 13-14 mostova da stane na C stranu.

Da li je neko probao da detaljno premeri i potvrdi ovu moju teoriju (za sad samo teoriju zavere)? Možda samo rade do 13-14 sada a u nekoj kasnijoj fazi misle da produže?

ти рендери нису прецизни, већ су били само илустрације ради
 
Ajde što renderi nisu precizni nego su objavljeni u junu a onaj satelitski snimak iz koga se vidi da to ne prave je iz aprila. Ko li je mastermajnd koji je osmislio ovu dubokoumnu strategiju kamufliranja objavljivanjem rendera potpuno različitih od stvarnosti? Da nije onaj Saša Vlaisavljević? Genijalno, niko ih nije provalio.
 
evo sniljeno iz aviona u nedelju uvece
 

Prilozi

  • 20200727_134355000_iOS.jpg
    20200727_134355000_iOS.jpg
    145,6 KB · Pregleda: 2.590
  • 20200727_134431000_iOS.jpg
    20200727_134431000_iOS.jpg
    140 KB · Pregleda: 2.578
  • 20200727_134505000_iOS.jpg
    20200727_134505000_iOS.jpg
    115,3 KB · Pregleda: 2.573
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761579#p761579:21iz02dd je napisao(la):
peper.mint » 30 Јул 2020, 18:49[/url]":21iz02dd]Ajde što renderi nisu precizni nego su objavljeni u junu a onaj satelitski snimak iz koga se vidi da to ne prave je iz aprila. Ko li je mastermajnd koji je osmislio ovu dubokoumnu strategiju kamufliranja objavljivanjem rendera potpuno različitih od stvarnosti? Da nije onaj Saša Vlaisavljević? Genijalno, niko ih nije provalio.

ја причам о овом рендеру, од прошле године. овај нови који се појавио у јуну је ок, отприлике је то то
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761793#p761793:34xv5s0l je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Jul 31, 2020 1:34 pm[/url]":34xv5s0l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761579#p761579:34xv5s0l je napisao(la):
peper.mint » 30 Јул 2020, 18:49[/url]":34xv5s0l]Ajde što renderi nisu precizni nego su objavljeni u junu a onaj satelitski snimak iz koga se vidi da to ne prave je iz aprila. Ko li je mastermajnd koji je osmislio ovu dubokoumnu strategiju kamufliranja objavljivanjem rendera potpuno različitih od stvarnosti? Da nije onaj Saša Vlaisavljević? Genijalno, niko ih nije provalio.

ја причам о овом рендеру, од прошле године. овај нови који се појавио у јуну је ок, отприлике је то то
Taj prošlogodišnji nije od Vansija i on nije deo ove priče. U prethodnim porukama sam objasnio da taj novi render koji se pojavio u junu nije ok i nema veze sa stvarnošću. Tri meseca pre objavljivanja tog rendera već je bilo jasno da da neće napraviti C koridor koji ima 16-17 mostova u redu kao na tom renderu jer po satelitskom snimku nema mesta za više od 13-14. Ne, taj render nije ok.

Osim toga taj render pokazuje širokotrupne gejtove negde u sredini ali se u praksi oni češto prave na kraju jer tamo ima više prostora.

Na ovim poslednjim slikama već se vidi da su premestili udaljeni kran bliže postojećem terminalu što je još jedna potvrda da ne idu dalje od ovoga što su do sada napravili.
 
Imam dva pitanja
Iznenadijo sam se da je ovaj centralni crveni deo radjen pasle krajeva , da li je to uobicajno u gradjevisnskoj praksi,
Drugo pitanje se tice ovog krajno desnog dela (plavo) izgleda da ima 2 sprata po celoj sirini objekta a ne samo koridor kao na renderu. to me navelo da razmislim na period od 15+ godina i ukoliko je odlucimo za EU dali postoji mogucnost razdvajanja EU i van EU saobracaja? znam da zvuci kao SF ali nije aerodrom tu samo na 10 godina .
 
Kružni tok gotov



Pre lakt krivine kod karga isekli su ono drveće i počeli da kopaju nešto


 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761343#p761343:3qed2vpw je napisao(la):
milanche » Sre Jul 29, 2020 10:51 pm[/url]":3qed2vpw]
Trenutno na Getwicku moze samo generalna aviacija da slece na obe piste paralelno, ali kada prosire pistu i dobiju udalljenje od 210m moci ce i ostali avioni.

dakle kad se zavrsi ova pista, mozemo kao i na Getwicku da prosirimo prvu i time dobijemo potrebnih 210 odnosno 213m osovinskog udaljenja
Medjunarodni zakoni i preporuke su malo nejasne. Navodno, za koriscenje 2 paralelne (ili blizu paralelne) staze istovremeno u vizuelnim meteo uslovima neophodno je minimum 210 metara razmaka izmedju centralnih linija PSS. Medjutim, najnizi moguci mod upotrebe dve paralelne staze (jedna staza za dolaske, druga za odlaske) propisuje minimum 300 metara.

Dodatno, za paralelne operacije, neophodno je i prosirenje ATC kapaciteta.

U svakom slucaju, sa 210 metara razmaka, nema govora o paralelnim sletanjima, osim ako ne napisemo nove zakone kao amerikanci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761887#p761887:21ylxix4 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Fri Jul 31, 2020 7:25 pm[/url]":21ylxix4]Znam da ovo nije tema, ali ja ne mogu da nađem nijednu prikladniju za ovo pitanje.

Šta će Srbiji ovakav aerodrom na ovakvom mestu??? Lađevci su na bukvalno 30 km odatle.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1706818
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1713212

Ovo bi bio avion za male avione, za amatere, ne bi bio za komercijalni saobraćaj osim nekih manjih čartera možda
To je sve politički, jer su tu spaseni oni Ameri u Drugom svetskom ratu pa im se AV uvlači, i lokacija je bliža Čačku nego GM.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761884#p761884:dg1fp3gu je napisao(la):
vstefanovic » Pet Jul 31, 2020 8:12 pm[/url]":dg1fp3gu]Imam dva pitanja
Iznenadijo sam se da je ovaj centralni crveni deo radjen pasle krajeva , da li je to uobicajno u gradjevisnskoj praksi,
Drugo pitanje se tice ovog krajno desnog dela (plavo) izgleda da ima 2 sprata po celoj sirini objekta a ne samo koridor kao na renderu. to me navelo da razmislim na period od 15+ godina i ukoliko je odlucimo za EU dali postoji mogucnost razdvajanja EU i van EU saobracaja? znam da zvuci kao SF ali nije aerodrom tu samo na 10 godina .
file.php
sto se tice razdvajanja na sengenski deo i non-schengen desice se sigurno ukoliko udjemo u EU, to postoji na svim evropskim aerodromima, EU putnici se racunaju kao domaci. mislim da to nece biti neki veliki problem, postavi se pasoska kontrola izmedju A i C gejtova na primer, A gejtovi mogu da budu sengenski jer za letove unutar EU se koriste narrow-body, a C gejtovi da budu za non-schengen zbog wide-body.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761897#p761897:1gg74g8a je napisao(la):
=nikola= » Pet Jul 31, 2020 8:45 pm[/url]":1gg74g8a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761343#p761343:1gg74g8a je napisao(la):
milanche » Sre Jul 29, 2020 10:51 pm[/url]":1gg74g8a]
Trenutno na Getwicku moze samo generalna aviacija da slece na obe piste paralelno, ali kada prosire pistu i dobiju udalljenje od 210m moci ce i ostali avioni.

dakle kad se zavrsi ova pista, mozemo kao i na Getwicku da prosirimo prvu i time dobijemo potrebnih 210 odnosno 213m osovinskog udaljenja
Medjunarodni zakoni i preporuke su malo nejasne. Navodno, za koriscenje 2 paralelne (ili blizu paralelne) staze istovremeno u vizuelnim meteo uslovima neophodno je minimum 210 metara razmaka izmedju centralnih linija PSS. Medjutim, najnizi moguci mod upotrebe dve paralelne staze (jedna staza za dolaske, druga za odlaske) propisuje minimum 300 metara.

Dodatno, za paralelne operacije, neophodno je i prosirenje ATC kapaciteta.

U svakom slucaju, sa 210 metara razmaka, nema govora o paralelnim sletanjima, osim ako ne napisemo nove zakone kao amerikanci.

Where parallel non-instrument runways are intended for simultaneous use, the minimum distance between their centre lines shall be:

120m for code 1;
150m for code 2;
210m for code 3; and
210m for code 4.

210m je minimalan razmak, ali opet mislim da se kod nas nece koristiti obe piste nikada
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761926#p761926:1jdf9sb2 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Jul 31, 2020 11:27 pm[/url]":1jdf9sb2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761897#p761897:1jdf9sb2 je napisao(la):
=nikola= » Pet Jul 31, 2020 8:45 pm[/url]":1jdf9sb2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761343#p761343:1jdf9sb2 je napisao(la):
milanche » Sre Jul 29, 2020 10:51 pm[/url]":1jdf9sb2]
Trenutno na Getwicku moze samo generalna aviacija da slece na obe piste paralelno, ali kada prosire pistu i dobiju udalljenje od 210m moci ce i ostali avioni.

dakle kad se zavrsi ova pista, mozemo kao i na Getwicku da prosirimo prvu i time dobijemo potrebnih 210 odnosno 213m osovinskog udaljenja
Medjunarodni zakoni i preporuke su malo nejasne. Navodno, za koriscenje 2 paralelne (ili blizu paralelne) staze istovremeno u vizuelnim meteo uslovima neophodno je minimum 210 metara razmaka izmedju centralnih linija PSS. Medjutim, najnizi moguci mod upotrebe dve paralelne staze (jedna staza za dolaske, druga za odlaske) propisuje minimum 300 metara.

Dodatno, za paralelne operacije, neophodno je i prosirenje ATC kapaciteta.

U svakom slucaju, sa 210 metara razmaka, nema govora o paralelnim sletanjima, osim ako ne napisemo nove zakone kao amerikanci.

Where parallel non-instrument runways are intended for simultaneous use, the minimum distance between their centre lines shall be:

120m for code 1;
150m for code 2;
210m for code 3; and
210m for code 4.

210m je minimalan razmak, ali opet mislim da se kod nas nece koristiti obe piste nikada

Pa valjda nece da budu non-instrument staze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761884#p761884:38se4irf je napisao(la):
vstefanovic » Pet Jul 31, 2020 8:12 pm[/url]":38se4irf]Imam dva pitanja
Iznenadijo sam se da je ovaj centralni crveni deo radjen pasle krajeva , da li je to uobicajno u gradjevisnskoj praksi,
Drugo pitanje se tice ovog krajno desnog dela (plavo) izgleda da ima 2 sprata po celoj sirini objekta a ne samo koridor kao na renderu. to me navelo da razmislim na period od 15+ godina i ukoliko je odlucimo za EU dali postoji mogucnost razdvajanja EU i van EU saobracaja? znam da zvuci kao SF ali nije aerodrom tu samo na 10 godina .
file.php

Što se tiče tog dvospratnog dela, mislim da nije u pitanju ceo sprat, taj deo istureniji je ovaj crni deo na renderu (gde će se preusmeravati dolazni putnici na sprat i gde je ispisan naziv izlaza), mislim da se ostatak gradi samo kao hodnik. Doduše, bilo je do sada 3 različita rendera za taj deo, ovaj prvi je poslednji objavljeni.

Ja se samo nadam da taj gornji koridor neće biti preuzak, da ne dodje do zakrčenja kada se istovremeno zadese dva ili više aviona u jednom trenutku.

aerodrom-nikola-tesla-novi-1.jpg

http://rs.n1info.com/Biznis/a606635/Rad ... Tesla.html

nikola-tesla-vinci-1.jpg

https://www.gradnja.rs/kako-ce-izgledat ... ola-tesla/

image012.jpg

http://www.energoprojekt.rs/nikola-tesl ... 5/?lang=en
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761949#p761949:33fquan0 je napisao(la):
=nikola= » Sub Avg 01, 2020 1:10 am[/url]":33fquan0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761926#p761926:33fquan0 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Jul 31, 2020 11:27 pm[/url]":33fquan0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761897#p761897:33fquan0 je napisao(la):
=nikola= » Pet Jul 31, 2020 8:45 pm[/url]":33fquan0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761343#p761343:33fquan0 je napisao(la):
milanche » Sre Jul 29, 2020 10:51 pm[/url]":33fquan0]
Trenutno na Getwicku moze samo generalna aviacija da slece na obe piste paralelno, ali kada prosire pistu i dobiju udalljenje od 210m moci ce i ostali avioni.

dakle kad se zavrsi ova pista, mozemo kao i na Getwicku da prosirimo prvu i time dobijemo potrebnih 210 odnosno 213m osovinskog udaljenja
Medjunarodni zakoni i preporuke su malo nejasne. Navodno, za koriscenje 2 paralelne (ili blizu paralelne) staze istovremeno u vizuelnim meteo uslovima neophodno je minimum 210 metara razmaka izmedju centralnih linija PSS. Medjutim, najnizi moguci mod upotrebe dve paralelne staze (jedna staza za dolaske, druga za odlaske) propisuje minimum 300 metara.

Dodatno, za paralelne operacije, neophodno je i prosirenje ATC kapaciteta.

U svakom slucaju, sa 210 metara razmaka, nema govora o paralelnim sletanjima, osim ako ne napisemo nove zakone kao amerikanci.

Where parallel non-instrument runways are intended for simultaneous use, the minimum distance between their centre lines shall be:

120m for code 1;
150m for code 2;
210m for code 3; and
210m for code 4.

210m je minimalan razmak, ali opet mislim da se kod nas nece koristiti obe piste nikada

Pa valjda nece da budu non-instrument staze.

moraju biti instrument, ali ukoliko se budu koristile istovremeno, u sta iskreno sumnjam, to ce biti po lepom vremenu kad nije potreban ils
 
Или 210м једновремено слетање/полетање а 300м паралелно слетање?
 
Jedna napomena, oko elementarne geometrije (deluje mi da onaj ko je pisao članak o Getviku u WSJ nije uspeo da se prebaci sa imperijalnih na metričke jedinice): "slightly increase width" je... Ovaj... Vrlo ambiciozno napisano. Ako treba osovinsko rastojanje dve PSS povećati za 10 metara povećavanjem širine jedne od njih - ta jedna mora da se proširi za 20 metara na jednu stranu da bi joj se osa pomerila za 10 metara na tu istu stranu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762033#p762033:393c4fzy je napisao(la):
Прле » Sub Avg 01, 2020 1:07 pm[/url]":393c4fzy]Или 210м једновремено слетање/полетање а 300м паралелно слетање?

300 metara je minimum (i to ako su staze smaknute 2600 metara po duzini sto u Beogradu nece biti slucaj) za mod 4 koji podrazumeva poletanja sa jedne a sletanja na drugu stazu.

210 metara je minimum za neinstrumentalne staze u vizuelnim meteo uslovima.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762036#p762036:393c4fzy je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sub Avg 01, 2020 1:14 pm[/url]":393c4fzy]na LAX i SFO rade paralelno sletanje na pistama 210m razmaka

Mislim da KLAX ne radi paralelna sletanja na paralelne susedne staze.

KSFO radi paralelna sletanja na staze koje su razmaknute 230 metara tako sto je jedan prilaz iskosen tako da se obezbedi neophodna buffer zona do prelaska na vizuelni deo prilaska gde onda moze da se primeni onih minimalnih 210 metara. To je odobreno od strane njihovih civilnih vazduhoplovnih vlasti (FAA) i po medjunarodnim standardima ne moze da se radi.

SOIA_Geometry.PNG


To zahteva:
-Posebne procedure
-Dodatnu obuku pilota
-Dodatnu obuku kontrole letenja
-Specijalni radar
-Specijalni software za automatsko pracenje narusavanja separacije
-Dodatno osoblje koje nadgleda operacije

Vrlo skupa zezancija za 5-6 miliona putnika godisnje :)

Ja se slazem sa @lukakaludjerovic da se to kod nas nikad nece koristiti za paralelna sletanja.
 
Stižem na stanicu Radio far preko desete linije beogradskog metroa kad u daljini vidim dva widebody-a ErSrbije kako paralelno sleću
 
I dve piste u Batajnici su paralelne sa surčinskim, pa bi iz BG voza sa kineske brze pruge uz dva vajdbodija mogao da vidiš i najavljene američke bombardere pod srpskom rondelom :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761887#p761887:1310irts je napisao(la):
Bender Rodriguez » 31 Јул 2020, 20:25[/url]":1310irts]Znam da ovo nije tema, ali ja ne mogu da nađem nijednu prikladniju za ovo pitanje.

Šta će Srbiji ovakav aerodrom na ovakvom mestu??? Lađevci su na bukvalno 30 km odatle.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1706818
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1713212

то није међународни аеродром, већ спортски, за некомерцијално летење
 
Vrh