Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766955#p766955:3bxy2tja je napisao(la):
VeniVidiVici » 18 Aug 2020 07:22 am[/url]":3bxy2tja]#fakenews #stoplažima

Brza pretraga na internetu demantuje gore navedene laži. Nisam se trudio dalje da tražim, ali čisto neke linkove da dam, u cilju sprečavanja širenja LAŽI i DEZINFORMACIJA.

Primorski aerodromi Hrvatske: Sedam zračnih luka zaradilo je lani čak 215,5 milijuna kuna - https://www.vecernji.hr/biznis/sedam-zr ... na-1178399

Polako sa "cinjenicama" iz takozvanih "novina". Nigde u tekstu ne pise od 01.01.xxxx do 31.12.xxxx, nego je navedena godina xxxx. za dobit. A to moze da znaci i da je "novinar" uzeo samo dobit u toku letnjeg perioda, to mi ne znamo jer nije konkretno naveden vremenski okvir, sto samo po sebi govori da nesto nije najjasnije u celoj prici i ostavlja mesta za manipulaciju sa ciframa i brojevima. To se stalno radi u svim mogucim novinama, ali malo ljudi moze da prepozna takve stvari.
 
Шта режимске новине могу да раде него да осветљавају причу из повољног угла за премудру владу...

А куповину грчих аеродрома треба гледати у светлу пребијања грчког спољног дуга ка Немцима. Отишло је бар једно острво на 99 година...

Иначе користио сам солунски аеродром пре и после преузимања од стране Фрапорта. Мој лични утисак је да је услуга постала лошија. Вероватно зато што оптимизују трошкове.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767212#p767212:2kryczge je napisao(la):
Vladica-86 » Wed Aug 19, 2020 7:42 am[/url]":2kryczge]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766955#p766955:2kryczge je napisao(la):
VeniVidiVici » 18 Aug 2020 07:22 am[/url]":2kryczge]#fakenews #stoplažima

Brza pretraga na internetu demantuje gore navedene laži. Nisam se trudio dalje da tražim, ali čisto neke linkove da dam, u cilju sprečavanja širenja LAŽI i DEZINFORMACIJA.

Primorski aerodromi Hrvatske: Sedam zračnih luka zaradilo je lani čak 215,5 milijuna kuna - https://www.vecernji.hr/biznis/sedam-zr ... na-1178399

Polako sa "cinjenicama" iz takozvanih "novina". Nigde u tekstu ne pise od 01.01.xxxx do 31.12.xxxx, nego je navedena godina xxxx. za dobit. A to moze da znaci i da je "novinar" uzeo samo dobit u toku letnjeg perioda, to mi ne znamo jer nije konkretno naveden vremenski okvir, sto samo po sebi govori da nesto nije najjasnije u celoj prici i ostavlja mesta za manipulaciju sa ciframa i brojevima. To se stalno radi u svim mogucim novinama, ali malo ljudi moze da prepozna takve stvari.


Eh, nasmeja me. Pa nije to AV da priča o najvećem rastu BDP-a u Evropi. Lepo piše da je reč o godini. http://staznaci.com/lane - Lane: Prošle godine, lani. To znači cela godina, ne delić godine.

Ako znaš šta je godišnji izveštaj, i znaš da čitaš isti, evo, pogledaj nrp. godišnji izveštaj za aerodrom u Splitu (taj što je naveden kao jedan koji samo gubitke pravi): http://www.split-airport.hr/images/Godi ... e_2018.pdf Ovo je za 2018. godinu. Imaš na strani 13: u 2018. godini je aerodrom (nakon poreza), ostvario 125.3 miliona kuna dobiti (to je nekih 16-17 miliona evra)

Grčki aerodromi koje drži Fraport (ti pomorski i Solun) su u 2019 godini ostvarili 21 milion evra profita (nakon poreza). Dokaz: izveštaj, strana 20: https://www.fraport-greece.com/uploads/ ... 122019.pdf
 
Jesu li odustali od onog suludog kontrolnog tornja
Nadali se parama od CG :lool:
 
Bravo ti ga

Bas me zanima koliki deo ce videti C platforme jer novi holl sa gejtovima čini fizičku viizuelnu barijeru
Ako ce to nadzirati kamerama
Onda taj toranj mož biti i podrumu
S ti sad iznadji parabolsku zakrivljenost u pravoliniskom pogledu i osnovnoj namenini tornja.
Pa da ne bude suludo

:laugh:
 
ako je tako zasto onda svi na svetu imaju tornjeve? svi znamo da tornjevi na velikim aerodromima ne mogu da vide sve gejtove. poenta je da vide piste
 
Luka
na NT postoji samo jedno optimalno mesto za novi toranj
a to podrazumeva zzvrtvovanje pozicije A-1 koja dominra preglednoscu ,,obe ,, TRI platforme
kojekakvi ,,strucnjaci,, nas uporno ubedjuju da je idelana pozicija tu negde iza pristanisne zgrade ...
sto puta ce da ponove u nadi da ce to postati istina ....

Da bi imao preglednost -slobodan pogled - na ,,C,, platformu kao sto ima stari za A i B platformu
dovoljno je da se
prisetis bilo ko (osnovne skole tj ) Pitagore - na kojoj udaljenosti i visini kontrolna soba mora biti
od te linije koju formira krov novog C hola sa gejtovima, za uvid - preglednost dessavanja

Mrzi me da ponavljam ,, car je go ,, te necu se nastavljati dalji
pa neka im bude
a da znas jeste poodavno bilo ali imam podosta sati provedenih na starom tornju ABa u neobavezujucoj atmosveri
i bas me briga oni sebi kuvaju corbu a ne meni .... pa nek je i kusaju na kraju
:sesir:
 
Platforme i nisu deo nadleznosti aerodromske kontrole letenja nego u nadleznosti operatora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767478#p767478:2m03wk66 je napisao(la):
=nikola= » 19 Avg 2020 21:53[/url]":2m03wk66]Platforme i nisu deo nadleznosti aerodromske kontrole letenja nego u nadleznosti operatora.

Mozes li to da argumetuješ ?

avion se svojim motorima krece po platformama te jesu one u nadleznosti tornja
koj ima vezu sa kopitom
a operater je nadlezan kada se letelica krece okacena puš-bekom , traktorom a može cak i zapregom za koju vucne snage imamo izgleda previše
cak i tad takvo kretanje letelice pomocu dr. stedtva , operater mora da obavrsti toranj o izguravanju ili ptebacivanju itj. dr. manerva po platformi

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767533#p767533:2glfqy4k je napisao(la):
boca-ica » Čet Avg 20, 2020 6:19 am[/url]":2glfqy4k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767478#p767478:2glfqy4k je napisao(la):
=nikola= » 19 Avg 2020 21:53[/url]":2glfqy4k]Platforme i nisu deo nadleznosti aerodromske kontrole letenja nego u nadleznosti operatora.

Mozes li to da argumetuješ ?

avion se svojim motorima krece po platformama te jesu one u nadleznosti tornja
koj ima vezu sa kopitom
a operater je nadlezan kada se letelica krece okacena puš-bekom , traktorom a može cak i zapregom za koju vucne snage imamo izgleda previše
cak i tad takvo kretanje letelice pomocu dr. stedtva , operater mora da obavrsti toranj o izguravanju ili ptebacivanju itj. dr. manerva po platformi

:sesir:
Mogu.
Po definiciji, platforma nije manevarska povrsina, pa avion ne bi trebao da se krece po platformi osim pri ulasku na parking mesto, kad ga docekuje predstavnik operatora aerodroma i izlaska kada ga isti prati. Rulnice nisu deo platforme. Aerodromska kontrola letenja ne odlucuje koji avion ce parkirati na kom mestu na platformi.

Na zvanicnoj karti koju izdaje smatsa to se lepo vidi ljubicastom bojom
1.PNG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767440#p767440:dyl9grdd je napisao(la):
boca-ica » 19 Авг 2020, 19:48[/url]":dyl9grdd]Bravo ti ga

Bas me zanima koliki deo ce videti C platforme jer novi holl sa gejtovima čini fizičku viizuelnu barijeru
Ako ce to nadzirati kamerama
Onda taj toranj mož biti i podrumu
S ti sad iznadji parabolsku zakrivljenost u pravoliniskom pogledu i osnovnoj namenini tornja.
Pa da ne bude suludo

:laugh:

торањ је толико висок да ће особље без проблема видети авион на гејту, и то било ком. али, то њима није ни битно, јер АКЛ конролише само рулнице и писту, што ће се одлично видети са новог контролног торња. а у случају смањене видљивости, имају земаљске радаре
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767597#p767597:251ow6f5 je napisao(la):
=nikola= » 20 Aug 2020 10:43 am[/url]":251ow6f5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767533#p767533:251ow6f5 je napisao(la):
boca-ica » Čet Avg 20, 2020 6:19 am[/url]":251ow6f5]

Mozes li to da argumetuješ ?
Mogu.
Na zvanicnoj karti koju izdaje smatsa to se lepo vidi ljubicastom bojom
giphy.gif
 
Mislim da taj argument nije u cjelosti prikazan :roll:

Naime dokle god avion rula tj ne stave se podmetači ispod tockova na gejtu, toranj je u direktnoj vezi
Bez obzira dali je na papiru roze ili koja god boja ,tj . zona .
Nemam uvid u SMASIne ,, nove,, protokole
al jednostavno neke stvari ne mogu drugačije

U toj roze zoni, jeste da je operater nadležan ali mora tu negde i pisati da se zna ko je iznad operatera ,
a to je kontrolor na tornju gl. tata mata.
U određenim situacijama ( ne uvek ) stariju rec od nj.i ma još samo kapetan letjelice , zbog boljeg uvida

Tako je bilo a siguran sam da je i sada pa i u buduće bas tako.

Ovo je vrlo interesantan detalj za ovu temu - rasporeda nadležnosti na ANTu
Te bih volio znati sta se stvarno bitno izmenilo ako se u opste i menjalo ista.
Molim info da bude u cjelosti bez obzira kome ide ili ne ide u prilog
:sesir:
Izvinjabam se zbog slova , ovaj novi telefon ,,trpa ,, mi ijekavicu , mesa slova.... al sreicu ga ja. Ili on mene .. :laugh:
 
ovo je pogled sa sadasnjeg tornja, ne vide se C gejtovi
sa jos visim tornjem pogled ce biti jos bolji, a postoje i ground radari tako da domet nije presudan
C35-B4-ADD-5-DB4-4-B5-A-A486-583076-B50-D56.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767736#p767736:1v6ykf0a je napisao(la):
boca-ica » Čet Avg 20, 2020 5:23 pm[/url]":1v6ykf0a]Mislim da taj argument nije u cjelosti prikazan :roll:

Naime dokle god avion rula tj ne stave se podmetači ispod tockova na gejtu, toranj je u direktnoj vezi
Bez obzira dali je na papiru roze ili koja god boja ,tj . zona .
Nemam uvid u SMASIne ,, nove,, protokole
al jednostavno neke stvari ne mogu drugačije

U toj roze zoni, jeste da je operater nadležan ali mora tu negde i pisati da se zna ko je iznad operatera ,
a to je kontrolor na tornju gl. tata mata.
U određenim situacijama ( ne uvek ) stariju rec od nj.i ma još samo kapetan letjelice , zbog boljeg uvida

Tako je bilo a siguran sam da je i sada pa i u buduće bas tako.

Ovo je vrlo interesantan detalj za ovu temu - rasporeda nadležnosti na ANTu
Te bih volio znati sta se stvarno bitno izmenilo ako se u opste i menjalo ista.
Molim info da bude u cjelosti bez obzira kome ide ili ne ide u prilog
:sesir:
Izvinjabam se zbog slova , ovaj novi telefon ,,trpa ,, mi ijekavicu , mesa slova.... al sreicu ga ja. Ili on mene .. :laugh:

Ne bavim se istorijom, ne znam sta se promenilo, ni kako je ranije bilo. :)

Aerodromska kontrola leta nema nadleznost nad parking pozicijama zato sto ne moze da ima kontrolu nad njima, samim tim ni odgovornost za bilo sta sto se dogodi u toj oblasti. Po parking mestu se tokom opsluge aviona vrti mnogo ljudi i vozila, pa nije prakticno raditi takav mikromenadzment iz tornja, pogotovo ako ima dosta parking pozicija. To rade agenti koji se nalaze dole na samom parking mestu i imaju mnogo bolji uvid sta se desava.

AKL izdaje dozvolu za izlazak sa parking mesta na rulnicu jer time stiti oblast u kojoj je nadlezna.

Pri dolasku, avion ne moze da udje na parking mesto bez odobrenja predstavnika operatora jer time operator stiti svoju oblast u kojoj je nadlezan. AKL mu ne moze izdati takvu instrukciju.

Inace, po nekoj mojoj racunici kontrolor letenja na visini od 60 metara moze da vidi sve rulne staze preko onog najavljenog drugog sprata aerodroma. Posto je najavljeni toranj visine 75 metara, trebalo bi da nivo kontrolne sobe bude nekoliko metara ispod, sto se savrseno uklapa. Vidljivost ce biti znacajno bolja nego sa starog tornja.

PS. Nije ovo takmicenje ko je u pravu, razmenjujemo misljenja, dok su cinjenice nepromenjive, a avijacija, kao visoko regulisana oblast, ume cesto da bude jako zamrsena. Imas puno pravo da ti se ne svidja nista oko novog tornja. :)
 
Nikola hvala na odgovoru :kk:
sve zavisi iz koje se pozicije gleda
Svi nose vrlo velike i komplikovane ogovornosti
supervajzer operateta ili av. kompanije ili...kontrolora
svi rade sihronizovano u istom cilju i trci ispostovati vreme i koje-kakve bezbednosti

Isina je da mi se ne dopada ništa oko novog tornja... al to je samo moj subjektivan stav
a ljudi koj tamo budu radili
reci ce da li im je dobro ili ne...
sada ro samo mozemo da nagadjamo
pozdrav :sesir:
 
Kada vidim ovoliku komadinu asfalta za parking, i da nema nijednog drveta, mikrotalasna bukvalno. Uopšte mi nije jasno da nisu ostavili sadna mesta, doduše kao ni na onom novom parkingu kod Belvila.
 
Ovaj deo parkinga je na poslednjem Sentinelu pozeleno, pretpostavljam neka nadrstrešnica. Deo ispred parkinga gde stoji narandžasti kamion je pretpostavljam autobusko stajalište od/do terminala? Da li neko zna šta će da bude na ovom levom delu koji je poravnat, i gde će da vodi ono parče puta na desno kod ulaska na parking?
1Capture.jpg
 
а соларни панели или фотоелементи у надстршници, кола у хладу, бесплата топлотна или електрична енергија, Оно зелени аеродром, редукција угљен диоксида иди ми дођи ми
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770938#p770938:2jbuh7nf je napisao(la):
dr strangelove » Tue Sep 01, 2020 1:31 pm[/url]":2jbuh7nf]Ovaj deo parkinga je na poslednjem Sentinelu pozeleno, pretpostavljam neka nadrstrešnica. Deo ispred parkinga gde stoji narandžasti kamion je pretpostavljam autobusko stajalište od/do terminala? Da li neko zna šta će da bude na ovom levom delu koji je poravnat, i gde će da vodi ono parče puta na desno kod ulaska na parking?
1Capture.jpg
Mozda su tu punjaci za el automobile pa su ofarbali asfalt u zeleno.
 
EKSKLUZIVNO: Ovako će izgledati unutrašnjost Aerodroma "Nikola Tesla" nakon renoviranja FOTO (b92.net)

Beograd -- Ekipa B92.net obišla je radove na rekonstrukciji i proširenju beogradskog aerodroma i prva dobila priliku da vidi kako će nakon njih Aerodrom iznutra izgledati.

Dok ćemo na novu pistu i neke druge sadržaje o kojima ćete moći detaljnije da pročitate u posebnoj reportaži još morati da sačekamo, dve nove čekaonice za putnike koji se autobusom prevoze do aviona u završnoj su fazi.

Unutrašnjost je opremljena i uređena u skladu sa Vansijevom praksom, pa se tako aerodrom prestonice Srbije u tome neće razlikovati od bilo kog njihovog objekta širom sveta. Naime, u pitanju su karakteristične boje, materijali i sistem označavanja enterijera za sve vazdušne luke kojima ova kompanija upravlja.

11099260585f4f9fc96efcb498878830_orig.jpg

9625184335f4fb2285dd96278706812_orig.jpg

7739139105f4f9fcae08a9615174484_orig.jpg

988330915f4f9fcb931c7203010368_orig.jpg
 
Vrh