Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758605#p758605:995ee16r je napisao(la):
Прле » 20 Јул 2020, 20:46[/url]":995ee16r]Убише оранице...


тим ораницама ту није место
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759027#p759027:21xkl7ps je napisao(la):
gishko » Sre Jul 22, 2020 10:31 am[/url]":21xkl7ps]

Lepo si rekao "proširenje". Koliko nam od tih 27 mostova daje koncesionar?
Zag je u prvoj fazi dobio terminal i 8 mostova, što znači da se i tamo očekuje proširenje.
Zagreb je dobio 8 mostova. Po ugovoru, počeće da se širi u godini kad očekuju 5m putnika a to neće skoro jer ni pre virusa nisu bili u u stanju da dobace do 4m a kamoli 5.

Beograd ima 16 mostova od kojih je 5 u katastrofalnom stanju i moraju se kompletno renovirati što je deo koncesije. To znači da Beograd ulazi u koncesiju sa 11 modernih mostova a kad bude gotovo proširenje imaće 27, a ukupno sa autobuskim 35 izlaza. Zagreb je +8, Beograd se širi na +16. I proširenje i obnova postojećih terminala. I potpuno novi centralni deo terminala. I druga pista. Daleko od toga da je projekat proširenja u Beogradu savršen, kritikovao sam ranije mnoge mane, ali je u odnosu na Zagreb superioran osim po pitanju arhitekture.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759084#p759084:2mr3fdxv je napisao(la):
JohnnyLee » Сре Јул 22, 2020 2:13 pm[/url]":2mr3fdxv]
тим ораницама ту није место

Хоћеш да кажеш да су нелегалне?















:mrgreen:
 
једино што је ту нелегално су куће изграђене од Сурчинске улице па ка аеродрому. а ораницама ту није место јер је то непосредна зона аеродрома, и није ми јасно што би ико нормалан садио било шта у непосредној зони аеродрома

има ли ико ко може да ми објасни како су све ове парцеле постале приватно власништво?

Capture.JPG
 
Зар нису у власништву оног кримогеног лика, љубимца свих власти од 2000 наовамо? Зар ниеј он тамо откупио неких 60 хетара па се дигла прашина у медијима?

А за насеље, то је директна политика Шешељевих радикала, ту си насељавали избеглице и своје пулене
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759353#p759353 je napisao(la):
има ли ико ко може да ми објасни како су све ове парцеле постале приватно власништво?

privatno vlasništvo su oduvek bile, privatno je bilo i zemljište na kojem je danas parcela aerodroma...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743904#p743904:3u6solaq je napisao(la):
belgrey » 01 Jun 2020, 13:05[/url]":3u6solaq]U nastavku A fingera se rade dve stvari. Vrši se provera nosivosti tla za buduće postavljanje šipova za dogradnju fingerskog hodnika.
Jel to provera nosivosti tla ?
Ovo iksevi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760853#p760853:gtw5aeky je napisao(la):
plećko » Уто Јул 28, 2020 5:04 pm[/url]":gtw5aeky]
Jel to provera nosivosti tla ?
Ovo iksevi...

Каже колега грађевинац да није. Испитује се неким менгелама и зондирањем. Евентуално носивост шипова - али је премали баласт. Каже да је највероватније темељ за ношење нечега типа банер или нешто друго на ногицама што стоји.
 
Koja je glavna namena te umetnute piste? Jel njena svrha da mogu da sleću i poleću još veći avioni ili je nešto drugo u pitanju?
 
био је одговор на то питање пре две стране

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757336#p757336:2ti9bydk je napisao(la):
JohnnyLee » 16 Јул 2020, 14:06[/url]":2ti9bydk]прави се писта која ће заменити постојећу када крене њена ресконструкција. после ће се ова нова користити као рулница и као резервна писта у случају хаварије на главној
 
Bukvalno će se iz aviona videti koliko smo glupi :lool:
 
ja bih prvi voleo, verovatno kao i svi ostali, da se umesto umetnute gradi prava pista
medjutim ta pista bi bila skupa za gradju zbog otkupa zemlje, dodatnih rulnih staza i sve pratece opreme, a nije nam neophodna jer imamo 6 miliona putnika godisnje
neki aerodromi koji imaju i po 35-40 miliona putnika rade sa jednom pistom, tako da mislim da je realno da se nova pista gradi na 15-20 miliona putnika godisnje
 
Ovo pista ce moci da se koristi kao prava, kada se postojeca prosiri za 10m. Minimalno rastojanje izmedju dve piste je 700ft tj 213m, a izmedju piste i rulne staze 90m. Govorim osovinski od sredine piste i od sredine rulne staze. Postojeca pista je osovinski udaljena od rulne staze 300m, prema googlu. Znaci jako malo fali da se ona prosiri, da bi paralelno mogle da se koriste obe piste

Slicno ce sada da rade na londonskom getwicku, koji sa ovakvim sistemom ima preko 40mil putnika. Tj imao je pre korone
 
Na renderima objavljenim pre mesec-dva vidi se bar 17 avio mostova sve ukupno na proširenoj C strani. Gledam satelitske snimke i po ovome gde se sada gradi, ne deluje da mogu da stave 17 avio mostova jedan do drugoga u istoj liniji, od kojih po renderu izgleda 3 za širokotrupne avione. Deluje da bi moglo - sve ukupno sa 6 postojećih - samo nekih 13-14 mostova da stane na C stranu.

Da li je neko probao da detaljno premeri i potvrdi ovu moju teoriju (za sad samo teoriju zavere)? Možda samo rade do 13-14 sada a u nekoj kasnijoj fazi misle da produže?
 
jedan box za narrow-body je 40m sirok, duplo vise je za wide-body E kategorije (tu spadaju svi wide-body osim a380) dakle 80m
od kraja c6 boxa do mesta dokle se vidi da je kopana zemlja ima 450m - tacno za dodatnih 11 boxeva
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761278#p761278:3bzykrpx je napisao(la):
milanche » 29 Jul 2020 06:56 pm[/url]":3bzykrpx]Ovo pista ce moci da se koristi kao prava, kada se postojeca prosiri za 10m. Minimalno rastojanje izmedju dve piste je 700ft tj 213m, a izmedju piste i rulne staze 90m. Govorim osovinski od sredine piste i od sredine rulne staze. Postojeca pista je osovinski udaljena od rulne staze 300m, prema googlu. Znaci jako malo fali da se ona prosiri, da bi paralelno mogle da se koriste obe piste

Slicno ce sada da rade na londonskom getwicku...
Pa, donekle:

Following the publication of its masterplan in July, Gatwick announced it would prepare a planning application known as a DCO – through a rigorous statutory process. The application is to bring the airport’s existing Northern Runway (also known as the standby runway) into routine use for smaller, departing aircraft, alongside the main runway by the mid-2020s.

Ne znam da li smaller aircraft znači i 737/A320, ATR, ili cesna. Ako je ovo prvo, to je za Beograd kao da ima dve regularne piste: jednu za sletanje, drugu za poletanje.
 
Postojeca pista na Getviku je udaljena oko 195m, slicno kao na BEG. Kad se poleda ovo sto rade kod nas ima i kod ENG (a oni tesko da su glupi:))
 

Prilozi

  • Gatwick.jpg
    Gatwick.jpg
    319,5 KB · Pregleda: 1.687
  • Tesla.JPG
    Tesla.JPG
    102,9 KB · Pregleda: 1.681
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761314#p761314:33ga6ryh je napisao(la):
Пантограф » 29 Jul 2020, 21:02[/url]":33ga6ryh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761278#p761278:33ga6ryh je napisao(la):
milanche » 29 Jul 2020 06:56 pm[/url]":33ga6ryh]Ovo pista ce moci da se koristi kao prava, kada se postojeca prosiri za 10m. Minimalno rastojanje izmedju dve piste je 700ft tj 213m, a izmedju piste i rulne staze 90m. Govorim osovinski od sredine piste i od sredine rulne staze. Postojeca pista je osovinski udaljena od rulne staze 300m, prema googlu. Znaci jako malo fali da se ona prosiri, da bi paralelno mogle da se koriste obe piste

Slicno ce sada da rade na londonskom getwicku...
Pa, donekle:

Following the publication of its masterplan in July, Gatwick announced it would prepare a planning application known as a DCO – through a rigorous statutory process. The application is to bring the airport’s existing Northern Runway (also known as the standby runway) into routine use for smaller, departing aircraft, alongside the main runway by the mid-2020s.

Ne znam da li smaller aircraft znači i 737/A320, ATR, ili cesna. Ako je ovo prvo, to je za Beograd kao da ima dve regularne piste: jednu za sletanje, drugu za poletanje.
Trenutno na Getwicku moze samo generalna aviacija da slece na obe piste paralelno, ali kada prosire pistu i dobiju udalljenje od 210m moci ce i ostali avioni.

Gatwick has been relatively quiet about its “back-up” landing strip that is essentially an upgraded taxiway. Currently, the centre lines of the two runways are 198 meters apart, and the International Civil Aviation Organisation has published rules that stipulate runways being used for simultaneous operations need to have their centre lines a minimum distance apart of 210 metres. The airport could solve this problem through a slight widening of one of the strips and moving the centre line just 12 meters further away to allow medium and widebody aircraft to use both runways simultaneously.

A covenant that prevented the use of both runways for full commercial operations expired this year, which is largely why the airport has remained fairly quiet until now about the option of utilising its second landing strip.

https://www.forbes.com/sites/jamesa...s-a-second-runway-and-now-it-wants-to-use-it/

dakle kad se zavrsi ova pista, mozemo kao i na Getwicku da prosirimo prvu i time dobijemo potrebnih 210 odnosno 213m osovinskog udaljenja


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761298#p761298:33ga6ryh je napisao(la):
lukakaludjerovic » 29 Jul 2020, 20:32[/url]":33ga6ryh]jedan box za narrow-body je 40m sirok, duplo vise je za wide-body E kategorije (tu spadaju svi wide-body osim a380) dakle 80m
od kraja c6 boxa do mesta dokle se vidi da je kopana zemlja ima 450m - tacno za dodatnih 11 boxeva

Mislim da je 40m plus zastitni pojas oko, to mu dodje oko 52m osovinskog rastojanja izmedju narrow body boxeva. Toliko je i na postojecim getovima. Svakako ima mesta za dodatnih 11 pozicija
 
Zanimljivo. Nisam razmišljao o toj mogućnosti.

Povlačim svoj prethodni komentar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761298#p761298:1wgxqp97 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sre Jul 29, 2020 9:32 pm[/url]":1wgxqp97]jedan box za narrow-body je 40m sirok, duplo vise je za wide-body E kategorije (tu spadaju svi wide-body osim a380) dakle 80m
od kraja c6 boxa do mesta dokle se vidi da je kopana zemlja ima 450m - tacno za dodatnih 11 boxeva
Ja gledam prostor koji se gradi a ne koji je očišćen. Od postojećeg kraja C6 do poslednje tačke koja se gradi nije 450m nego samo 325m što je jedva za ukupno 13-14 mostova na C strani. Onaj prostor iza toga može biti nova platforma recimo za avione tipa ATR i Q400 koje će opsluživati autobusima, ali se tu u ovoj fazi ne grade avio mostovi. Zato i kažem da onaj render koji pokazuje bar 17 mostova ne odgovara ovome što se sada vidi a to je prostor za samo 13-14 mostova:

BEGc14.jpg
 
Vrh