Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Потпуно ми је нелогично што се прави железнички чвор код Земун поља а да се не отвори крак ка Новом Саду. Барем један регио на сат времена да крене од Обреновца (у будућности) преко Експа и аеродрома до Новог Сада а у шпицевима по један Соко од Суботице до аеродрома Никола Тесла. Ко лети Ер Србијом има џабе карту до аеродрома и од аеродрома тај дан - цела Војводина би се конектовала возом до аеродрома па би можда и неки Мађар летео за Русију, Кину, САД преко Београда и ишао возом из Сегедина, Пеште итд. до аеродрома Никола Тесла. У Немачкој сваки већи међународни аеродром има директну конекцију на ИЦЕ воз. Исто треба направити са Соколом а буквално је све ту - само једна конекција фали ка северу.
Ne treba razdvajati polaske jer se time neracionalno troše resursi. Regio je ok, NS-Obrenovac je dobro rešenje.
SOKO može jedino ako bi se izgradila potpuno nova pruga Nova Pazova-Aeodrom-NBG (ili kad bi se nabacilo dovoljno voznih sredstava i kad nas efikasnost ne bi toliko zanimala)
 
Beograd će opsluživati novi Embraer E2 i Airbus A320neo, s modernim interijerom, udobnim sjedalima, internetom i sustavom zabave. Putnici iz regije moći će koristiti dobre konekcije Air Serbije iz Zagreba, Ljubljane, Podgorice, Tivta i Budimpešte.[...]

Osim Jordana, u ponudi će biti i letovi za Libanon, Egipat, Irak i Siriju, dok su preko Amana dostupne odlične veze za Kuvajt, Bahrein, Dohu, Saudijsku Arabiju, Dubai i Abu Dhabi. Od zime 2026. Royal Jordanian će nuditi i Daleki istok, s Bangkokom kao glavnim odredištem koje opslužuje njihov Boeing 787 Dreamliner.

Izvor: https://tragento.com/ekskluzivno-royal-jordanian-se-vraca-u-beograd/

Kakva vest! Zamisli direktan let za Bangkok, odlično.
 
Ne treba razdvajati polaske jer se time neracionalno troše resursi. Regio je ok, NS-Obrenovac je dobro rešenje.
SOKO može jedino ako bi se izgradila potpuno nova pruga Nova Pazova-Aeodrom-NBG (ili kad bi se nabacilo dovoljno voznih sredstava i kad nas efikasnost ne bi toliko zanimala)
Зашто нерационално? Сваки трећи нека иде до аеродрома рецимо а остала два до Прокопа.
 
Потпуно ми је нелогично што се прави железнички чвор код Земун поља а да се не отвори крак ка Новом Саду. Барем један регио на сат времена да крене од Обреновца (у будућности) преко Експа и аеродрома до Новог Сада а у шпицевима по један Соко од Суботице до аеродрома Никола Тесла. Ко лети Ер Србијом има џабе карту до аеродрома и од аеродрома тај дан - цела Војводина би се конектовала возом до аеродрома па би можда и неки Мађар летео за Русију, Кину, САД преко Београда и ишао возом из Сегедина, Пеште итд. до аеродрома Никола Тесла. У Немачкој сваки већи међународни аеродром има директну конекцију на ИЦЕ воз. Исто треба направити са Соколом а буквално је све ту - само једна конекција фали ка северу.
Све се слажем, осим за “џабе карту до аеродрома”. Откуд тако олако располагање јавним новцем, и одакле тај порив да се (стално) тетоше најповлашћенији делови друштва? Ко хоће возом до аеродрома, нека плати карту. Ако неће, нека иде пешке - то је џабе.
 
Зашто нерационално? Сваки трећи нека иде до аеродрома рецимо а остала два до Прокопа.
Dakle svaki treći sat SOKO saobraća do Aerodroma, a ne do Centra grada? Putnik koji ide za Beograd (a to je ogromna većina putnika) ne bi imali taj treći sat IC. A IC na 20 minuta nećemo imati narednih 30 godina jer za to treba ogroman vozni park. Bukvalno je isplativije da bude objedinjeni tok do Beograda, pa deo putnika ko putuje za Aerodrom preseda na frekventni BGvoz. Regio je okej jer to već pokriva i radnike na aerodromu, regio na sat NS-Aerodrom-Obrenovac je moguć i bio bi poprilično dobro popunjen.
 
Kad se sleti, fali onih linijskih pokretnih traka. Ubacili su 2-3 kratke ali ima prostora i potrebe sa još.

Roditelji s decom koji imaju srpske pasoše su građani drugog reda na aerodromu jer ne mogu sami da prođu pasošku kontrolu koristeći biometrijske isprave već moraju da čekaju na šalterima. Sigurno je bilo moguće pronaći rešenje a ne da su automatizovane kapije rezervisane za 18+.
roditelji mogu na onaj brzi izlaz za stujardese, stjuarde i pilote

ni u jednoj državi ispod 18g u Europi ne možeš da prođeš automatska vrata.
 
Све се слажем, осим за “џабе карту до аеродрома”. Откуд тако олако располагање јавним новцем, и одакле тај порив да се (стално) тетоше најповлашћенији делови друштва? Ко хоће возом до аеродрома, нека плати карту. Ако неће, нека иде пешке - то је џабе
Никад та карта није џабе, и увек је урачуната. Али се тако каже, да би се и даље осећао привилеговано.
 
roditelji mogu na onaj brzi izlaz za stujardese, stjuarde i pilote

ni u jednoj državi ispod 18g u Europi ne možeš da prođeš automatska vrata.

Pa ne baš, evo npr ovde može 12+, a ima još primera: https://www.adr.it/web/aeroporti-di-roma-en/e-gates

Electronic gates (eGates) are available for European and Italian passengers of at least 12 years of age, but also for holders of electronic passports issued by the following countries

Probaću sledeći put na taj brzi izlaz, valjda nas neće vratiti.
 
Никад та карта није џабе, и увек је урачуната. Али се тако каже, да би се и даље осећао привилеговано.
Само да се разумемо - када буде воз за аеродром, у реду је да Ер Србија продаје карту од Новог Сада до Њујорка, па си платио воз до аеродрома, а даље авионом, као што Луфтханза продаје карту од Касела до Њујорка, само што од Касела до Франкфурта идеш возом.

Оно што није у реду је да неко ко купи карту Београд-Њујорк уђе у воз у Новом Саду и иде бесплатно до аеродрома.
 
Само да се разумемо - када буде воз за аеродром, у реду је да Ер Србија продаје карту од Новог Сада до Њујорка, па си платио воз до аеродрома, а даље авионом, као што Луфтханза продаје карту од Касела до Њујорка, само што од Касела до Франкфурта идеш возом.

Оно што није у реду је да неко ко купи карту Београд-Њујорк уђе у воз у Новом Саду и иде бесплатно до аеродрома.
Управо тако - то се решава споразумом између авиопревозника и Србијавоза.
 
Vrh