neshaoct » 13 Feb 2017, 15:00[/url]":3bzj61cq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=433288#p433288:3bzj61cq je napisao(la):
Igor » 13 Feb 2017 02:24 pm[/url]":3bzj61cq]...da se odreknemo profitabilnog preduzeca.
Kako se odričemo profitabilnog preduzeća kroz koncesiju?
- Vlasnik ostaje isti.
- Profit je garantovan i isplaćuje se svake godine, plus jednokratna isplata odmah po davanju u koncesiju.
Davanjem u koncesiju se ne odričemo ni vlasništva, ni profita.
Ostaje stvar da se vidi koliko će to biti profita, koliko je to manje, više ili isto u odnosu da BEG ostane na upravljanje političkim partijama narednih 25 godina. Ostaje pitanje koliko će ulaganja u infrastrukturu BEG-a biti predviđeno koncesijom. Tek nakon što budu poznate te činjenice možemo da kažemo da je taj aranžman (koncesija) lošiji ili bolji u odnosu na aktuelno stanje (strančarenje). Unapred govoriti da je koncesija bolje ili lošije rešenje, tj. kada ne znamo nijednu cifru (osim onih načelnih iznošenih u javnosti koje više predstavljaju šta bi SRB želela, a ne mora nužno da znači da će tako i biti....mislim na onih 300 miliona odmah i po 10-11 miliona svake godine u narednih 25), je donekle neozbiljno.
Na bazi koji cifara Igore kažeš da je koncesija loša, i da nikako ne treba ići tim putem (koliko sam razumeo, to je tvoj stav po ovom pitanju)?
Jedine cifre koje sada imamo su samo te sporadično puštane u javnost. Možemo njih da uzmemo u računicu u trenutnom nedostatku drugih. Ali, veoma važan deo oko posla sa BEG-om u narednih 25 godina će biti ulaganje u njegovu infrastrukturu, a o tome je tek pričano svašta....sve do druge piste.
Meni je trenutno previše nepoznatih da bih sada rekao da je koncesija bolje ili lošije rešenje.
Profesionalni menadžement je manji deo priče. To ne garantuje razvoj BEG-a, jer ni profesionalni menadžment ne može da rodi stotine miliona evra koje treba uložiti u BEG u narednih 25 godina. Uložiti Iz profita Aerodroma kroz zaduživanje? Nijedna Banka neće dati kredit BEG-u (državnoj firmi), bez garancija te države, bez da se to zaduženje provuče kroz Skupštinu u vidu Zakona kojim se garantuje da će SRB to vratiti (sa sve kamatama) ako BEG ne bude mogao. Zašto je bolje zadužiti se nego dobiti pare, a za isti efekat - infrastruktura BEG u vlasništvu SRB?
Naravno da bilo koji koncesionar ulazi u priču jer želi da zaradi.
Pitanje je samo da li bi novac koji će otići u ruke koncesionaru, mi isto mogli da zaradimo u narednih 25 godina na BEG-u, svesni svih političkih rizika u SRB po pitanju upravljanja Aerodromom, i ko zna kakvog sve stanja državnog budžeta tokom tih narednih 25 godina.
Plus, tu je i samo političko pitanje jer davanje preduzeća poput Aerodroma u koncesiju nikada nije samo finansijsko.