Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399812#p399812:3rnkdy32 je napisao(la):
Mair » 03 Авг 2016, 14:20[/url]":3rnkdy32]Ovde na forumu ima toliko vrsnih poznavalaca na aviosaobraćaja da bi sada par njih napisalo da Arapima nikako ne treba dati aerodrome? Ovi što su to napisali izgleda da ne poznaju današnje svetske prilike u aviosaobraćaju na poočetaku XXi veka, 2016 godina.

зато што већ имају авио компанију. ако добију и аеродром онда би имали велику контролу над цивилним саобраћајем у Србији, а то не би било добро
 
@Homer Jay

Na šta misliš? Da će Arapi da rade pod diktatu vlade dok budu koncesionari aerodroma? Ne verujem da je to moguće.


@JohnnyLee

Nije to monopol jer nema Srbija 80 milona stanovnika već 8 miliona, i četiri sata ti treba da pređeš automobilom. Tako da u matematici aviosaobraćaja Srbija je kao trafika na dobroj lokaciji, a to nije nikakav monopol, ako razmišljamo aviogeografski da ne kažem Evropski. Tog savetnika smo platili da bi ispoštovali Evropska pravila i prošli te formalnosti i ako je vidljivo iz aviona kome treba dati aerodrom na koncesiju u sadašnjoj situaciji kada lokalni avioprevoznik radi, a da Srbija ima interes. Zašto misliš da bi Evropljanin imao veći interes od Arapa da održava aerodrom u jednom sasvim aviogeografskom dobrom delu Evrope? Kada taj Evropljanin ima na prioritetu svoj matični aerodrom i avio kompaniju. Zato verujem da bi mi profitirali za 5 godina od početka koncesije ili tačnije po završetku novog terminal i teretnog magacina ako bi koncesionari bili Arapi. Verujem da bi aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu imao više putnika i avio operacija sa arapima nego da je neko drugi koncesionar.
 
“Privatizacioni savetnik, po dosadašnjim sagledavanjima, najverovatnije će predložiti raspisivanje tendera za koncesiju beogradskog aerodroma, budući da većina tih objekata u svetu funkcioniše na taj način”.

Debilne floskule poput ove su za neke dovoljne, ali prodaja aerodroma na ovakav način je izvan bilo kakve ekonomske logike, niti je bilo gde moguće čuti racionalne i uverljive argumente u prilog takvog poteza. Prosto, takvi argumenti ne postoje. Koska je bačena, kao i kod Telekoma, već je krenula velika javna debata…ko je najbolji partner, odnosno kako potrošiti “lako zarađen novac”.

A šta su činjenice?

Trenutni profiti preduzeća iznose 25 miliona evra, a to možemo smatrati rezultatom u uslovima lošeg upravljanja i nedovoljnih investicija u prihodnu stranu, nove usluge i sadržaje. Drugim rečima, aerodrom može da poveća svoje prihode sa postojećim resursima, a sa novim investicijama profit može da se višestruko uveća.

Takođe treba napomenuti da nema dugove, i da može vrlo lako da uđe u veće investicije i odmah realizuje nekoliko prioriteta. Umesto da celokupne profite ulažemo nazad u njegov razvoj, mi ćemo da ga prodamo i finansiramo dividende i profite novom “partneru”. Kažu da će koncesija biti maksimalno 50 godina….pa vi računajte….

Ostvarli smo konačno nekakve profite na aerodromu. I kako je onaj nesrećni direktor odlučio da upravlja sa stvorenim viškom?
Najavio je izgradnju hotela i administrativno-upravne zgrade, ali ne na aerodromu “kako to funkcioniše u celom svetu”. Direktor bi više voleo da na posao dolazi u Sava Centar. Dokazao se na aerodromu, pa mu trebaju novi poslovni izazovi? Razvijati non-core delatnost, dok se javnosti prosipa priča o neophodnosti prodaje zbog nedostataka sredstava za dalji razvoj(?!).

Ponuda će biti dobro podmazana. Kupiš aerodrom, dobiješ Sava Centar na poklon. Zašto bi sada aerodrom investirao profite u rekonstrukciju Sava Centra za racun novog vlasnika? Da bi on sutra preprodao kompleks i zaradio džekpot? Da ne govorimo o tome da je nemački “Fraport” državna firma koja je strateški povezana sa Lufthanzom, direknim konkurentom koji uopšte nije srećan što Air Serbia postoji. Itd…

Sve u svemu još jedna ogoljena privatizaciona(neokolonijalna) pljačka u nizu….. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399852#p399852:3gpfnfpi je napisao(la):
Mair » 03 Aug 2016 04:01 pm[/url]":3gpfnfpi]@Homer Jay

Na šta misliš? Da će Arapi da rade pod diktatu vlade dok budu koncesionari aerodroma? Ne verujem da je to moguće.

Zato je to koncesija, a ne privatizcija. Idiotski je da damo aerodrom nekome na 30, 50, 80 godina i kažemo mu: "eto vam ga, pa radite šta hoćete". Jednostavno se koncesionar ugovorom obaveže da mora da ispuni određene obaveze u periodu koncesije. Čak je i nesretni ugovor za "Beograd na vodi" predvideo rok od 20 godina da se završi 50 odsto projekta, inače se ugovor raskida.

Ponavljam, nama ne treba koncesionar koji bi radio sve isto što i partijsko rukovodstvo. Postoji tu još dosta opasnosti - npr. da eventualni koncesionar "prilagodi" beogradski aerodrom poslovanju drugih aerodroma kojima upravlja, pa npr. zaustavi razvojne projekte i da mu periferniju ulogu u njihovoj mreži i sl. Ne kažem da će se to desiti, samo razmišljam naglas.

Dakle, država, ako već hoće da daje aerodrom na koncesiju, mora ugovorom dobro da zaštiti svoje strateške interese. Isuviše smo se opekli sa prethodnim privatizacijama i javno-privatnim aranžmanima. Pritom, ovo nije neka zastarela, besperspektivna fabrika nekakve gvožđurije iz Koznagdegrada kojoj svejedno ne bi bilo spasa. Ovo je još uvek profitabilno preduzeće. Lopovsko - da. Partijsko - da. Muljatorsko - da. Ali u plusu.
 
Imamo zabelezen rast od 4%
Jul 2016 - 589.159
Jul 2015 - 564.629


Ovaj rast u julu je ispeglao mali sestomesecni minus pa smo sada prakticno na istom nivou kao prosle godine uz izglede za rast.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399852#p399852:27xdcvms je napisao(la):
Mair » 03 Авг 2016, 17:01[/url]":27xdcvms]Nije to monopol jer nema Srbija 80 milona stanovnika već 8 miliona, i četiri sata ti treba da pređeš automobilom. Tako da u matematici aviosaobraćaja Srbija je kao trafika na dobroj lokaciji, a to nije nikakav monopol, ako razmišljamo aviogeografski da ne kažem Evropski. Tog savetnika smo platili da bi ispoštovali Evropska pravila i prošli te formalnosti i ako je vidljivo iz aviona kome treba dati aerodrom na koncesiju u sadašnjoj situaciji kada lokalni avioprevoznik radi, a da Srbija ima interes. Zašto misliš da bi Evropljanin imao veći interes od Arapa da održava aerodrom u jednom sasvim aviogeografskom dobrom delu Evrope? Kada taj Evropljanin ima na prioritetu svoj matični aerodrom i avio kompaniju. Zato verujem da bi mi profitirali za 5 godina od početka koncesije ili tačnije po završetku novog terminal i teretnog magacina ako bi koncesionari bili Arapi. Verujem da bi aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu imao više putnika i avio operacija sa arapima nego da je neko drugi koncesionar.

прво, неће дати ЕУ, друго, биће или Французи или Немци управо због подршке за ту ЕУ (а мислим да ће бити Французи). дакле, политика
 
Aerodrom ne treba davati na koncesiju nikome!!!!!

Koncesija bi imala smisla kada bi aerodromu hitno trebala investicija od npr 200 miliona evra, da bi mogao da se razvija. Mi sada imamo profitabilno preduzeće koje može apsolutno samo da investira ili uz neki komercijalni kredit, i da nastavi godinama da bude profitabilno.

Ono što je potrebno je izgradnja komercijalnog hotela i eventualno kargo haba (skalabilnog tipa), što bi bilo koji komercijalni investitor na tenderu platio. Od tih para krenuti u razvoj železničke veze, a od profita finansirati manje investicije.

Koncesija samo omogućava nekome drugome da ubira naš profit.
 
Shvatite da danas Aerodrom sve više postaje centar za socijalno zbrinjavanje partijskih krpelja. Nema razvoja sa partijskim menadžmentom i "radnicima" koji su se tu uglavili preko raznih kombinacija. Vidimo i kako "napreduje" produženje C hodnika koje se po prvobitnom planu treba završiti za tri meseca. Koncesija nije idealno rešenje, ali je bolje od partijskog krčmljenja (pritom je nebitno koja partija je u pitanju, i pod žutima je bilo isto).
 
+1 Goje,
Ne treba nikome davati profitabilni aerodrom koji moze da se razvija sopstvenim sredstvima ili kreditima koje on moze da vrati.
Zasto uvek hocemo da prodamo ili da nadjemo strateskog partnera za nesto stodobro funkcionise u nasoj drzavi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400008#p400008:3opg47lm je napisao(la):
tragac » 05 Aug 2016 10:06 am[/url]":3opg47lm]Shvatite da danas Aerodrom sve više postaje centar za socijalno zbrinjavanje partijskih krpelja. Nema razvoja sa partijskim menadžmentom i "radnicima" koji su se tu uglavili preko raznih kombinacija. Vidimo i kako "napreduje" produženje C hodnika koje se po prvobitnom planu treba završiti za tri meseca. Koncesija nije idealno rešenje, ali je bolje od partijskog krčmljenja (pritom je nebitno koja partija je u pitanju, i pod žutima je bilo isto).
Koncesioni krpelji i paraziti su dramatično efikasniji od domaćih partijskih, pa isisavaju daleko više. Ali opasnije je i to što se maste i njihovi inodobavljači. Npr. dovode svoje dobavljače softvera, opreme, osiguranja, kapitala.

Ja sam prvi protiv partijašenja, onda postoji menadžment po konkursu, ugovorni profesionalni menadžment i slični modeli. Zašto davati nekom drugom da još bolje krčmi našu imovinu.
 
bolje je i malo partijasenja od koncesije. Pod uslovom da bude neka mera. koncesionar je obicno neki alavi krupni kapitalista koji nece nista ostaviti drzavi, koja ipak ametnom politikom moze da vodi elasticniju politiku, ipak je aerodrom i vazdusni prostor od javnog interesa. Ali mislim da ce nasa drzava ipak ili da preda aerodrom, ili da ga proda, od neceg se mora platiti veliki dug
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400014#p400014:2c8zejca je napisao(la):
GOJE » 05 Aug 2016 10:58 am[/url]":2c8zejca]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400008#p400008:2c8zejca je napisao(la):
tragac » 05 Aug 2016 10:06 am[/url]":2c8zejca]Shvatite da danas Aerodrom sve više postaje centar za socijalno zbrinjavanje partijskih krpelja. Nema razvoja sa partijskim menadžmentom i "radnicima" koji su se tu uglavili preko raznih kombinacija. Vidimo i kako "napreduje" produženje C hodnika koje se po prvobitnom planu treba završiti za tri meseca. Koncesija nije idealno rešenje, ali je bolje od partijskog krčmljenja (pritom je nebitno koja partija je u pitanju, i pod žutima je bilo isto).
Koncesioni krpelji i paraziti su dramatično efikasniji od domaćih partijskih, pa isisavaju daleko više. Ali opasnije je i to što se maste i njihovi inodobavljači. Npr. dovode svoje dobavljače softvera, opreme, osiguranja, kapitala.

Ja sam prvi protiv partijašenja, onda postoji menadžment po konkursu, ugovorni profesionalni menadžment i slični modeli. Zašto davati nekom drugom da još bolje krčmi našu imovinu.

A ciji softver i opremu aerodrom sada koristi? Domacu?
 
A sto nebi domaci softver koristio bar to jos uvjek znamo praviti
 
mozda i ne znamo, pre par nedelja je na topiku o tosinom bunaru bila vest da se ceka da nam iz Austrije posalju novo podesavanje za semafor :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400040#p400040:sl0bcjir je napisao(la):
direktor » 05 Aug 2016 08:33 pm[/url]":sl0bcjir]A sto nebi domaci softver koristio bar to jos uvjek znamo praviti

Pa ja pitah ciji sw koriste? Koliko ja znam ne koriste nas.

Da imamo dosta sw firmi koje rade dobar softver ali sw za aerodrome su prilicno specijalisticki proizvodi i nije bas da svako zna da napravi dobar sw za te namene.
 
Пре једно две године на некој телевизији је била репортажа о неким Нашим момцима који су одрадили комплетан инфо систем на Софијском аеродрому и за то добили велике похвале. На крају разговора када их је водитељка питала какве су им даље намере добила је одговор да иду за Аустралију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400010#p400010:2suhl6n0 je napisao(la):
spatiotecte » 05 Aug 2016 10:50 am[/url]":2suhl6n0]+1 Goje,
Ne treba nikome davati profitabilni aerodrom koji moze da se razvija sopstvenim sredstvima ili kreditima koje on moze da vrati.
Zasto uvek hocemo da prodamo ili da nadjemo strateskog partnera za nesto stodobro funkcionise u nasoj drzavi?

Zato što naša država nije u stanju da upravlja puževom kućicom a kamoli nečim kao što je aerodrom. Da, aerodrom je profitabilan zahvaljujući činjenici da je do juče bio jedini međunarodni aerodrom u zemlji i da je za njegovim uslugama postojala velika potražnja pa je i veliki devizni priliv bio osiguran. I šta su naši državni kadrovi uradili sa tim deviznim prilivom? Jedan deo su investirali kako treba (da se ne bi raspao sistem i aerodrom postao neupotrebljiv), jedan deo su investirali u beskonačna krpljenja, budženja i improvizacije koje u Srbiji tradicionalno zamenjuju strateške i dugoročne projekte, a jedan deo su investirali u kašičice za kafu od 200 evra i slične kapitalne projekte.

Pod državnom upravom ovaj aerodrom može da životari i svake godine inkasira 20-ak miliona evra. Ali nikada neće moći da se strateški razvije i postane nešto veće od još jednog nebitnog aerodroma u nekoj zaboravljenoj istočnoevropskoj zemlji. Da bi se strateški razvio moraju da ga vode ljudi koji imaju makar neke osnove poznavanja komercijalnog aviosaobraćaja i savremenih trendova u istom, ili makar neku inteligenciju koja bi im omogućila da se obrate pravim ljudima koji nešto znaju i zajedno sa njima nešto urade sa tim aerodromom. Umesto takvih ljudi, država postavlja Sašu Vlaisavljevića da vodi aerodrom i tu možemo da stavimo tačku na svaku diskusiju o njegovom budućem razvoju.

Državno vlasništvo = životarenje. Strano vlasništvo ili koncesija = razvoj. Ja bih voleo da je drugačije ali na žalost nije i neće biti drugačije.
 
Kad je uslikan ovaj C-17? Dodje on s vremena na vreme, uglavnom za potrebe ambasade. Nekad navrati i KC-135. Ja ga se secam poslednji put tamo negde u aprilu cini mi se. Ne znam samo sto je ovaj parkiran `popreko`.
 
Vrh