Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402465#p402465:1unrza5m je napisao(la):
Igor » 28 Aug 2016 01:52 pm[/url]":1unrza5m]Druga pista koja nam nije potrebna u narednih 100 godina i priprema plana da se aerodrom proda sa sve planskim dokumentima. Eto narode imamo usvojen plan samo jos neko to brzo da izgradi.
Još kada bi mi objasnio da li u gradskoj upravi vrte bocu kada određuju koji plan će biti postavljen na internet ili ne. Recimo ovaj nije, ali zato mogu da vidim rane uvide u planove na nekim totalno nebitnim lokacijama u gradu. :notok:
 
Cela ova prica sa planom je da se u nekoj uglavno fantaziji predstave i daju sve mogucnosti koje bi navodno koncesionar MOGAO da izvede na aerodromu. Naravno da on to nece uraditi posto nema potrebe za time. Nije nam potrebna druga pista vec rekonstrukcija postojece sto je inace u planu. Komercijalni sadrzaji poput hotela i dodatnih parkinga su nesto sto aerodrom moze i sam realizovati bilo kroz kredit ili direktno finansiranje od prihoda Pitanje povezivanja zeleznice nije nesto sto je u nadleznosti aerodroma ali bi aerodrom vec sada mogao bez problema da pomogne realizaciju zeleznicke veze koja bi pomogla primarnoj usluzi i funkciji aerodroma a ne neverovatne price o Sava centru i sl i to u sred price o koncesiji.
 
Potreba za drugom pistom se ne određuje prema primerima svetskih aerodroma koji su u stanju da otpreme po 20M putnika sa jedne piste već po nekim drugim parametrima. Ne kažem da druga pista na BEG jeste potrebna ali kažem da se potreba za njom ne može osporavati uz pomoć podatka da SAW sa jednom pistom opslužuje 28M putnika. BEG i SAW nisu uporedivi aerodromi po bilo kom osnovu.

Ako pogledamo listu 100 najprometnijih aerodroma u Evropi (gde BEG zauzima 87. mesto), i ako malo bacimo pogled na aerodrome koji su u istoj zoni tj. između 80-og i 100-og mesta, videćemo da po dve piste imaju PSA, KEF, PMO, MLA, SVG, BFS i BVA. 4 od 7 ovih aerodroma imaju manji godišnji broj putnika od BEG. Helsinki sa 16.5 miliona putnika ima tri piste pa ako posmatramo čisto statistički ispada da drže po jednu pistu za svakih 5.5 miliona putnika.

Da ponovim, uopšte ne tvrdim da je druga pista na BEG potrebna ali bih protiv nje voleo da čujem neke druge argumente osim statističkog navođenja velikih svetskih aerodroma koji imaju samo jednu pistu.
 
Nepotrebna je, a parametar za BEG jeste samo broj putnika jer imamo vrlo jasnu i definisanu ružu vetrova. U 90% slučajeva pravac vetra je NW NNW, odnosno SE SSE, što ova naša postojeća 12/30 pista u potpunosti opslužuje.

Nova po planu bi bila 12L/30R, tako da osim drastičnog porasta broja putnika ili kargo saobraćaja ne vidim njenu svrhu.

Zapravo, najveći benefit bi bio zaustavljanje divlje gradnje po Surčinu.

U svakom slučaju prioritet treba da budu sadržaji u samoj zgradi. Osim premium loungea ostali sadržaji su na nivou glavne seoske ulice. Ima blagih pomaka (hleb&kifle, lilly, kafeterija...), međutim, ko god da je u tranzitu nema na šta da potroši pare. Sramota je da aerodrom koji pretenduje da kupi putnike iz regiona i šalje ih dalje nema normalan a la carte restoran u tranzitnoj zoni, niti otvorenu terasu-kafić.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402565#p402565:30bhw9nt je napisao(la):
Kartograf » 29 Aug 2016 09:20 am[/url]":30bhw9nt]U svakom slučaju prioritet treba da budu sadržaji u samoj zgradi. Osim premium loungea ostali sadržaji su na nivou glavne seoske ulice. Ima blagih pomaka (hleb&kifle, lilly, kafeterija...), međutim, ko god da je u tranzitu nema na šta da potroši pare. Sramota je da aerodrom koji pretenduje da kupi putnike iz regiona i šalje ih dalje nema normalan a la carte restoran u tranzitnoj zoni, niti otvorenu terasu-kafić.

To sve stoji ali ja nisam stekao utisak da je druga pista postavljena kao nekakav prioritet koji dolazi pre svih stavki koje si napomenuo. Ona se pominje samo kao mogući deo sveobuhvatnog projekta koncesije/privatizacije aerodroma u sklopu kojeg bi mnogo toga bilo urađeno pa između ostalog i ta druga pista. Na stranu sad šta ti ili ja mislimo o toj koncesiji/privatizaciji i šta bi od svega toga na kraju ispalo, ta druga pista svakako nije na bilo kakvom spisku prioriteta i sigurno se o njoj neće razmišljati pre nego što neke mnogo važnije stvari budu rešene.
 
Druga pista je lazni mamac da se pridobije javnost za davanje u koncesiju ili prodaju sto nam nikako ne odgovara.
 
Mislim da na ovaj plan ne treba gledati kao na privatizacioni/koncesioni, već pre svega urbanistički, što i jeste. Dakle, plan propisuje šta se može graditi na i oko aerodroma, bilo da on bude prodat, dat u koncesiju ili ostane u državnom vlasništvu.

Čak nije ni loše da se Plan detaljne regulacije donese pre koncesije/privatizacije, jer onda imaš čist račun - tačno se zna kakva su razvojna očekivanja i ostavlja se manji prostor za kasnije preganjanja sa koncesionarom/vlasnikom.

Pritom se govori o razvojnom periodu do 2040. godine, što je sasvim dovoljan period da se postave prioriteti i da se radi po njima - znači ako nam nova pista ne bude potrebna do 2035, čekaće do tada, a ako nam hitno treba finger C, može da se gradi odmah.

@Vučko

Stoje linkovi na sajtu grada:

- Tekst ranog javnog uvida
- Grafički prilozi
 
Hvala Homere! :sesir:
Prvog dana nisu bili postavljeni pdfovi i grafički prilozi. Na primer, sada je na sajtu Grada objavljen uvid u plan za Zeleni venac a grafički prilozi plana su za Tošin bunar. Državni posao pa to ti je...

Slažem se, bolje je urbanistički isplanirati aerodrom pre kocensije. A koliko znam druga pista je u svim gupovima zadnjih desetak godina te ne vidim problem u crtanju iste na planu. Ako išta znamo to je da su male šanse da se većina stvari iz plana realizuje, pogotovu železnička veza u vidu tunela. Dok metroa, LRT-a i tramvaj nema ni u planu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402578#p402578:23q9zi5d je napisao(la):
Igor » 29 Авг 2016, 11:36[/url]":23q9zi5d]davanje u koncesiju ili prodaju sto nam nikako ne odgovara.

што не одговара? узевши у обзир како се аеродром до сада ширио, и којим темпом се сада шири, коцесија је једино решење
 
Koncesija je možda, i to samo možda, manje loše rešenje od trenutne (i svake druge) ekipe nesposobnjakovića i secikesa kojima će država dati da upravljaju aerodromom. Ali to ne znači da je u pitanju dobro rešenje tj. rešenje koje je najbolje za Srbiju. Jer postoje koncesije i koncesije. Mogli bismo da se nadamo dobrom ishodu kada bismo na osnovu nekih pređašnjih iskustava mogli da pretpostavimo da će se država boriti i izboriti za dobar koncesioni dil. Na žalost, neka pređašnja iskustva nam govore da će se država izboriti da koncesionar dobije odličan dil i da sve preuzete obaveze može da prolongira, fingira i redefiniše kako mu se svidi.
 
Čekajte ljudi. Može li neko da mi objasni šta je to što treba našem aerodromu u narednih 10 godina, a da ne može da se komercijalno investira iz redovne dobiti? Zašto bismo tu dobit prepustili nekom drugom?
 
Jesmo li dostigli maksimalni nivo kapaciteta? Nismo i necemo skoro taman toliko da aerodrom moze da investira SAMOSTALNO u A6-A10, hodnik za razdvajanje, sortirnica. Naravno i nastavak hodnika C kao uslovno receno vecu investiciju. Sve ovo moze da pokrije u dve tri godine svog poslovanja i prihoda.

Kada smo kod dinamike i nekog NAMETNUTOG tempa koji je vise prica za medije da bi se opravdala prodaja treba imati u vidu da se mnoge stvari na aerodromu pre svega rekonstrukcije ne mogu raditi istovremeno zbog zadrzavanja nekog osnovnog kapaciteta i funkcionisanja.

Hotel se moze izgraditi iz kredita koje aerodrom moze vrlo lako da dobije i ako je vec voljan da se bavi i tom delatnoscu bolje da to radi u okviru aerodromskog kompleksa i da u tom objektu budu smesteni iz uprave posto im je cinjenica potreban prostor jer trenutno rade u barakama a upravljaju velikim objektom i investicijama.
 
Zašto bi aerodrom gradio hotel i bavio se time? Čak bi trebalo da uzme prihod od prodaje ili najma lokacije od investitora koji bi izgradio i upravljao hotelom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402642#p402642:2f6wiltt je napisao(la):
Igor » 29 Авг 2016, 15:10[/url]":2f6wiltt]Jesmo li dostigli maksimalni nivo kapaciteta? Nismo i necemo skoro taman toliko da aerodrom moze da investira SAMOSTALNO u A6-A10, hodnik za razdvajanje, sortirnica. Naravno i nastavak hodnika C kao uslovno receno vecu investiciju. Sve ovo moze da pokrije u dve tri godine svog poslovanja i prihoda.

за то мора да дигне кредит. али какав је неспособњаковић на месту директора, питање је како би све то испало

иначе, Виз има у среду конференцију за новинаре где ће доћи генерални директор
 
Nije nuzno da se bavi time ali moze biti investitor i ponuditi nekom operateru da upravlja njime sto je manje vise standardna opcija. Bitno je samo da se prica o koncesiji prekine posto se stvara lazna slika o nekoj hitnosti i nedostatku sredstava a sa druge strane se izmisljaju akcije o preuzimanju Sava centra i gradnji kula i gradova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402647#p402647:3tilyai4 je napisao(la):
Igor » Mon Aug 29, 2016 3:31 pm[/url]":3tilyai4]Nije nuzno da se bavi time ali moze biti investitor i ponuditi nekom operateru da upravlja njime sto je manje vise standardna opcija. Bitno je samo da se prica o koncesiji prekine posto se stvara lazna slika o nekoj hitnosti i nedostatku sredstava a sa druge strane se izmisljaju akcije o preuzimanju Sava centra i gradnji kula i gradova.
Ne znam da li je citirano ranije na forumu, ali kolumnista TangoSix-a je lepo pojasnio da privatizacija i koncesija uopšte nisu neophodni, naročito ako se završi kao sa pričom oko budimpeštanskog ili zagrebačkog aerodroma.

Bilo kako bilo, druga pista je suvišna, a kule i gradove (poput luksuznih hotela i sl.) da ne spominjemo.
Od cele priče, ja jedinu korist vidim upravo u onome što je ostavljeno kao "otvorena mogućnost", a to je železnička veza sa gradom, tim pre jer to nije toliko skupa varijanta, koliko bi nekome izgledalo u prvom trenutku (pruga nije mnogo daleko, a ako se da nekom izvođaču radova poput Rusa, posao može da bude i relativno brzo gotov). A onda bi divlji taksisti mogli da izvrše kolektivni harakiri. :lool:
 
Траволта,
Навијам за колективни харакири дивљих таксиста, тј за шински превоз Град-Аеродром.
katana.gif

Од железничке станице Земун до Аеродрома потребно је изградити око 10 km једноколосечне пруге са евентуално једном мимоилазницом.
ninja07a.gif
 
Mislim da postoje daleko bolja rešenja, to 10 km mi deluje suviše... Ali da ne petljam, nEsam stručan.
 
заправо око 6 км од ТПС Земун, где је по ГУП-у планирана скретница. претпостављам да би права даљина била око 7 км. што значи око 14 км пруге (двоколосечна), од чега би барем 10 било под земљом. мислим да не би било скупо, јер је конфигурација терена доста лака за градњу

 
Po mom mišljenju, ono što aerodromu treba je (ovim redom) bolja veza sa gradom (pruga kasnije, za početak svakako još neka autobuska linija, jer ovo je blagi užas), prošireni parking, tranzitni hotel, proširenje terminalnog kapaciteta, pa tek onda druga pista.
 
(нормална) аутобуска линија може колико сутра. проширени паркинг треба да се уради за једно 6 месеци до годину дана. пруга је нешто што треба завршити у наредне 3, 4 године. аеродромски хотел треба почети градити до средине 2017, али то није посао ни државе ни аеродрома, већ приватног инвеститора, коме држава и аеродром треба да обезбеде земљиште. другу писту не треба почињати пре 2022, 2023 године, или чак касније (до тада је већи приоритет проширење постојећег терминала)
 
Vrh