“Privatizacioni savetnik, po dosadašnjim sagledavanjima, najverovatnije će predložiti raspisivanje tendera za koncesiju beogradskog aerodroma, budući da većina tih objekata u svetu funkcioniše na taj način”.
Debilne floskule poput ove su za neke dovoljne, ali prodaja aerodroma na ovakav način je izvan bilo kakve ekonomske logike, niti je bilo gde moguće čuti racionalne i uverljive argumente u prilog takvog poteza. Prosto, takvi argumenti ne postoje. Koska je bačena, kao i kod Telekoma, već je krenula velika javna debata…ko je najbolji partner, odnosno kako potrošiti “lako zarađen novac”.
A šta su činjenice?
Trenutni profiti preduzeća iznose 25 miliona evra, a to možemo smatrati rezultatom u uslovima lošeg upravljanja i nedovoljnih investicija u prihodnu stranu, nove usluge i sadržaje. Drugim rečima, aerodrom može da poveća svoje prihode sa postojećim resursima, a sa novim investicijama profit može da se višestruko uveća.
Takođe treba napomenuti da nema dugove, i da može vrlo lako da uđe u veće investicije i odmah realizuje nekoliko prioriteta. Umesto da celokupne profite ulažemo nazad u njegov razvoj, mi ćemo da ga prodamo i finansiramo dividende i profite novom “partneru”. Kažu da će koncesija biti maksimalno 50 godina….pa vi računajte….
Ostvarli smo konačno nekakve profite na aerodromu. I kako je onaj nesrećni direktor odlučio da upravlja sa stvorenim viškom?
Najavio je izgradnju hotela i administrativno-upravne zgrade, ali ne na aerodromu “kako to funkcioniše u celom svetu”. Direktor bi više voleo da na posao dolazi u Sava Centar. Dokazao se na aerodromu, pa mu trebaju novi poslovni izazovi? Razvijati
non-core delatnost, dok se javnosti prosipa priča o neophodnosti prodaje zbog nedostataka sredstava za dalji razvoj(?!).
Ponuda će biti dobro podmazana. Kupiš aerodrom, dobiješ Sava Centar na poklon. Zašto bi sada aerodrom investirao profite u rekonstrukciju Sava Centra za racun novog vlasnika? Da bi on sutra preprodao kompleks i zaradio džekpot? Da ne govorimo o tome da je nemački “Fraport” državna firma koja je strateški povezana sa Lufthanzom, direknim konkurentom koji uopšte nije srećan što Air Serbia postoji. Itd…
Sve u svemu još jedna ogoljena privatizaciona(neokolonijalna) pljačka u nizu…..