Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

dr strangelove":3g25eyke je napisao(la):
Air France -100%, British -100%... :zgran:

Ер Франс је отишао пре више од две године, а Бритиш пре пет

belgrey":3g25eyke je napisao(la):
Prema poslednjem fin. izveštaju, aerodrom je došao na pozitivnu nulu zbog enormnih nenaplativih potraživanja (od Jata / Air Serbije), a ako se nastavi ovim tempom (a nastavlja se još drastičnije), ta pozitivna nula će vrlo brzo da pređe u žestoko crveno!
Ovo nisu moja naklapanja. Ko ne veruje ima na internetu izveštaje pa neka istražuje i gleda (ima na sajtu beogradske berze npr)

у то верујем јер сам и сам видео. али, мислим да ће на крају некако да испеглају извештај :)
 
Osnovno pitanje koje se namece je zasto se dozvoljava da Air Serbia (Jat) toliko duguje i time dovodi u nezavidnu finansijsku situaciju AB?
Od jednog gubitasa pravimo dva. Pitanje je samo dal je to posledica neznanja ili namere!?
 
и аеродром и Ер Србија су у већинском власништву државе. а држава се обавезала да инвестира Х милиона долара у Ер Србију, а то ради тако што Ер Србија не плаћа аеродрому све услуге (с обзиром да нема кеша да инвестира)
 
JohnnyLee":31rpd2iu je napisao(la):
и аеродром и Ер Србија су у већинском власништву државе. а држава се обавезала да инвестира Х милиона долара у Ер Србију, а то ради тако што Ер Србија не плаћа аеродрому све услуге (с обзиром да нема кеша да инвестира)

Izvinjavam se, ali nacin je idiotski. Ako ces u vec propalu avio kompaniju, koju si u medjuvremenu polovinom poklonio privatnom investitoru spasavati tako sto ces od drugog uspesnog preduzeca ciji si 100% vlasnik napraviti gubitasa, onda nesto stvarno nije ok sa knjigama iz kojih su oni ucili ekonomiju.
Jer sve i da uspes, profit avio kompanije delis sa stranim investitorom, pod uslovom da on to odobri, jer si vodjenje avio kompanije komplet prepustio stranom partneru.
 
тако је како је :kafa: једино концесија може да спаси аеродром. и то ни арапска ни немачка концесија
 
Nego da air serbija plati ili da uzmu t1 nazad sebi na ime duga i dio geneks kule od avio geneksa takodje na ime duga
 
Način možda jeste dobar ako je namera da lim se stabilizuju performanse Air Serbie uz garanciju Etihada se uzme povoljan kredit za vraćanje svih dugova (Jat Tehnici se duguje 5 milki). Da bi dugogodišnji nesolventni gubitaš postao profitabilan mora se uložiti još, takva su pravila tržišne ekonomije. Tek kad se iščupa iz gubitaka može se rešiti problem servisiranja zaostalih dugova. Mislim da je to strateška namera Air Serbie. I ova kašnjenja su rezultat tvrdoglave namere da se uštedi na svakom koraku i da se maksimalno eksploatiše postojeća flota, sa često i četiri dnevne rotacije po avionu, baš kako to rade i LCC prevoznici. Raubuju se B733 jer knjigovodstveno gledano trošak njihove nabavke je 0 dok se za svaki airbus plaća leasing, čak i za dva ATRa koliko znam.
Naravno, tu postoje dva velika problema. Prvi je što je Srbija isuviše mala i siromašna, a sada je još uz sve to i u recesiji pa je tržišni potencijal veoma limitiran (otud oslanjanje na tranzitne putnike), a drugi problem je što je celokupan evropski aviosaobraćaj u velikoj krizi, čak i velikani poput Alitalie, Turkisha, Air Francea imaju ogromne gubitke.
Pozitivan primer je LOT koji je imao gubitke od 2008., ali je vlada republike Poljske kao većinski vlasnik dala garancije za nabavku Dreamlinera, kojima su zamenjeni stari i neekonomični 767. To je odmah prevelo kompaniju u profit.
http://www.reuters.com/article/2014/04/ ... PM20140402

Inače što se tiče Turkisha, mislim da oni neće osetnije smanjivati obim saobraćaja prema BEG. Smanjenu frekvenciju će jednostavno nadomestiti većim avionima (B739, A321, možda nekad i A332). Naravno, ovo pod uslovom da dogovor ograničava samo broj letova a ne i broj sedišta nedeljno.
 
договор је број летова. и једни и други могу да шаљу А380 ако мисле да треба
 
belgrey":2pc0zi0q je napisao(la):
JohnnyLee":2pc0zi0q je napisao(la):
...а констатација да компаније напуштају аеродром су, благо речено, сензационалистичке, јер нико није најавио никакво повлачење.

Adria Airways: -100%
Germanwings: -100%
Wizz Air: -40%
Swiss: - 37%
Lufthansa: -20%
Alitalia: -20%
Turkish: -18%
...

Dobro i? Kompanije dolaze i odlaze. Jedino Wizz ima neke neposredne veze sa Er Srbijom, u smislu da je izvršen pritisak od strane Etihada da se Wizzu ukinu pozamašni popusti (mada sam ja siguran da bi neke od tih linija bile ukinute ili znatno redukovane sve i da su popusti ostali - Wizz je npr. ukinuo Rim pre dolaska Etihada). Germanwingsu se očigledno jednostavno ne isplati, i ranije su ukidali neke letove koliko se sećam, dosta pre dolaska Etihada. Adria je kompanija u ozbiljnim problemima i restrukturiranju i nije čudno da ukidaju neke destinacije. Swiss ukida neke dodatne letove koje je uveo pre oko 2 godine (dodavali su drugi dnevni let nekim danima. Ako pogledamo poslednjih par godina pre dolaska Etihada u Jat, bilo je istih ovakvih dolazaka i odlazaka. Naravno to ne znači da Er Srbija nema uticaj na odluke nekih kompanija da ukinu ili redukuju letove, ali to nije nužno uvek pritisak AS već prosta računica (beowl je to lepo objasnio - mnogi su uvodili dodatne letove kada su mislili da je Jat u terminalnoj fazi i da će crći i da će onda biti putnika za njih - ili da je jednostavno Jat na duže staze slaba konkurencija).

I uvek u toj histeriji oko ,,odlazaka kompanija" se ne spominje da su npr. došli Vueling i Easyjet.
 
I TAP Portugal, koji je gle čuda članica Star Alijanse. Uz to je Air Cairo najavio povećanje obima dnevnih letova.
Drago mi je da redukuju Varnu. Da mi je samo znati ko je izračunao da je isplativije leteti u Varnu nego u Veneciju.
 
Na aerodromu se sprema "pobuna" stranih prevoznika protiv monopola Air Serbije. Razlog je C hol koji je Air Serbia tražila eskluzivno za sebe i oterala je sve ostale prevoznike sa njega na A hol. Problem je u tome što su na A strani gejtovi znatno manji, pa kompanije imaju veliki problem zbog broja putnika koji se guraju u tesnim gejtovima. Još uvek aktuelni direktor koga hoće da smene i koji je priveden nije dozvoljavao da se Air Serbia širi na uštrb drugih kompanija tako što bi njih oterala na A stranu, već je insistirao da sve slobodne kapacitete mogu da im daju, ali da stare zauzete ne mogu da diraju. U Air Serbiji nisu hteli ni da čuju za to. Onda su sada dok je direktor "u pritvoru" isterali sve ostale prevoznike i skroz preuzeli C stranu. Sa aerodroma su im rekli da moraju da plate ako žele ekskluzivu, ali su iz Air Serbije odgovorili "da im ne pada napamet". Posle svega, aerodrom je izgubio celu C stranu, od nje više nema nikakav prihod, a strani prevoznici su prilično nervozni. Nisu ljuti na aerodrom, zato što kapiraju šta se dešava i ko je krivac, pa je ideja trenutno da se svi strani prevoznici u Beogradu udruže i da zajedno pišu prigovor prvo aerodromu, pa onda dalje kome treba protiv bahatog ponašanja iz Air Serbije. Kako sam saznao, ovo je tek vrh ledenog brega. Nezadovoljstvo na aerodromu raste iz dana u dan, svi su ljuti na Air Serbiju koja se ponaša kao klasičan nasilnik.
 
Ako je ovo što Belgrey piše i približno tačno, aerodrom "Nikola Tesla" će u koncesiju uzeti:

a) apsolutno niko
b) mentalni bolesnik kojeg bi trebalo što pre hospitalizovati zarad opšteg dobra i mira u svetu
c) neki kum, burazer ili prijatelj kroz standardnu šemu gde je ugovor zatamljen ili zaključan u sefu
 
па сад, варијанта Ц је најреалнија, али и тешко изводљива. за разлику од ЈАТ-а, за Аеродром има заинтересованих фирми, тако да ту можда и буде тендер. једино да га наместе тако да Арапи једини испуне услове
 
A za te pare osposobiti Bataju za low-cost (inace isto to planira i Luftika )
odakle ce ici sve kratke (evropske) destinacije
tako da na ANTu ostanu samo interkontinetalni letovi
ili
odgovor pod B :laugh:
 
Posle godinu dana mogu da kazem da Air Srbija nije nista bolja od JAT-a. Karte su skuplje ili bar iste (a mene samo to zanima, briga me ko je vlasnik i sta se radi), neki letovi su ukinuti i smanjeni, usluga, da kazem malo poboljsana, kasnjenja dosada nisam imao ali cujem od drugih da se desavaju. PLasim se da je sa arapima dogovoren da oni imaju monopol da oteraju druge, i onda ce cene da odlete pod nebo.

Ovo je pogled samo iz mog sebicnog ugla kao ne tako cestog ali redovnog putnika.
 
Kurir u akciji
http://www.kurir-info.rs/vesti/bizn...lja-spiskali-64-miliona-dinara-clanak-1484665

BAHATOST NA AERODROMU: Na slavlja spiskali 6,4 miliona dinara

BIZNIS06:07, 29.07.2014.Autor: Vladimir Spasić,Foto: Nebojša Mandić


Kraj 2013. dočekali su s padom profita za više od 90 odsto, a rukovodstvo firme je ipak slavilo sa 1.000 zvanica i na to potrošilo 3,4 miliona dinara

BEOGRAD - Aerodrom „Nikola Tesla“ na dve poslednje novogodišnje proslave potrošio je oko 6,4 miliona dinara, saznaje Kurir. Na svečanosti u decembru 2013. godine bilo je čak više od 1.100 gostiju.

Kad je krajem prošle godine većina građana Srbije sa zebnjom slušala najave političara o vanrednim izborima i teškoj ekonomskoj situaciji uz priče o rigoroznim uštedama u javnom sektoru, Aerodrom je rešio da u poznatoj beogradskoj kafani potroši oko 34.000 evra.

Iako su mnoge državne firme zbog štednje otkazale sve proslave, Aerodrom se na to nije obazirao.

Tender za iće i piće

Rukovodstvu ove države firme nije smetalo ni to što je profit u 2013. drastično smanjen, sa 727 miliona u 2012. na 17 u 2013. Ali da bi sve bilo po „propisu“, za proslavu je raspisan i tender.

- Najmanje je tamo bilo zaposlenih, a mnogo više raznih „poslovnih“ prijatelja, rodbine... Organizatori su morali da postavljaju nove stolove kako bi se svi smestili. Ako se zna da Aerodrom ima manje od 500 radnika, jasno vam je šta se tamo dešavalo. Dogovoreno je da bude 1.000 zvanica, a bilo ih je oko sedamdeset više - navodi sagovornik Kurira s Aerodroma.

Račun za žvake

Kurir je imao uvid u fakturu i račun povodom proslave. Na fakturi se kao naziv dobra navodi „proslava firme plus piće plus hrana“. Isporučena „količina“ je 1.000, a „cena“ 2.850, pa se dolazi do cene od 2,85 miliona bez PDV, ili 3,4 s porezom. I ova faktura potvrđuje da je na proslavi Aerodroma bilo 1.000 osoba.

Uz fakturu ide i fiskalni račun, koji svako od građana Srbije dobije, na primer, kad kupi žvake na trafici. Ali ovaj račun je ipak drugačiji. Na njemu samo piše „proslava“ i iznos od 3,4 miliona dinara. Fakturu s računom Aerodrom je zvanično primio i nešto kasnije platio.

- Proslava krajem novembra 2012. bila je novogodišnja, ali i proslava 50 godina poslovanja. Nije poznato koliko je bilo zvanica, a ceh je bio oko tri miliona - navodi naš sagovornik.
 
boca-ica":1z9zpq5g je napisao(la):
A za te pare osposobiti Bataju za low-cost (inace isto to planira i Luftika )
odakle ce ici sve kratke (evropske) destinacije
tako da na ANTu ostanu samo interkontinetalni letovi
ili
odgovor pod B :laugh:


ja koliko pratim vesti low cost će biti u nišu.
 
nensav":7626sbaz je napisao(la):
Posle godinu dana mogu da kazem da Air Srbija nije nista bolja od JAT-a. Karte su skuplje ili bar iste (a mene samo to zanima, briga me ko je vlasnik i sta se radi), neki letovi su ukinuti i smanjeni, usluga, da kazem malo poboljsana, kasnjenja dosada nisam imao ali cujem od drugih da se desavaju. PLasim se da je sa arapima dogovoren da oni imaju monopol da oteraju druge, i onda ce cene da odlete pod nebo.

Ovo je pogled samo iz mog sebicnog ugla kao ne tako cestog ali redovnog putnika.

Usluga je mnooogo poboljsana. Cene su iste (Air Serbia je nastavila sa politikom promocija koju je imao Jat - kada nisu promocije, karte su relativno skupe nakon sto se let popuni do pola, a kada su promocije, karte su prilicno jeftine dok je let prazan a kada se popuni postaju skuplje ali i dalje pristupacne). Ne znam koji su to letovi ukinuti i smanjeni (moguce je da jesu, zato pitam - koji?), ali u globalu je bas obrnuto - Air Serbia je uradila povecanje letova (sto na postojecim destinacijama sto na novim destinacijama) koje je bukvalno nevidjeno u avioindustriji.

Reci da Air Serbia nije nista bolja od Jata je jednostavno objektivno i fakticki netacno. Air Serbia je mnooogo bolja od Jata.

MilisaV":7626sbaz je napisao(la):
odgovor je pod c.

a kum i burazer je arapin.

Delimicno tacno. Kum i burazer su neki Dinkicevi ili Vucicevi ili Malijevi pajtasi koji se kriju iza nekog Arapina i koji ce Arapinu dati procenat da narod misli da je kum i burazer Arapin.
 
MilisaV":2d8zae65 je napisao(la):
ja koliko pratim vesti low cost će biti u nišu.

Low cost će u odnosu na svoje lake i brze prilagodljivosti
biće prema potrebama i u Bataji i u Nišu
i na svim postojecim manjim aerodromima koj ispunjavaju uslove za lending
merilo je samo broj putnika tj. isplatljivost :)

Dosadašnjim gubitkom-odlaskom predhodno navedenih više av. comp.
ANT je pokazao svoju ne fleksibilnost i bez obzira na tu opravdanost ili ne,
tu krutost tj.ne prilaodjavanja isprobali su vec dinosaursi.... :lool:

Te raduje me uzimanje C platforme sa gejtovima a brzo ce na red doci i Aaaaaaa :)
 
Vrh