Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Zanimljiva registracija! :mrgreen:
1753933_zps9938ce92.jpg
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=878757

I germanwings napusta aerudrom nikola tesla.

Jedna stvar mi nije jasna, air serbia ne placa nista aerudromu, vucic hapsi direktora aerodroma zato sto wizzairu daje popust sto koristi raspadnuti terminal. Dok Vucic nije dosao sa arapima sve je lepo funkcionisalo, a sad ce na aerodrom da se useli SNS elita da malo kraducka za stranku i za 5 godina imacemo air serbiju i nikog vise na aerodromu. Naravno i aerodrom i airserbia bice ogromni gubitasi, jer niko nikome nece placati nista, a svi ce uzimati iz budzeta.
 
...Prema ranije najavljenim planovima, Džermanvings će postati regionalni i evropski prevoznik koji će preuzeti Lufthanzin kratko i srednjelinijski saobraća...
Ne brini, kao nisko tarifni aerodrom Bataja čeka na nas .... :D
 
Airserbia vec sada ima vece gubitke od Jata, ali taj podatak necete naci u medijima. Bitno je da je sve divno i krasno a ni taj ugovor nikad nece biti dostupan javnosti. A sad ponovo je aktuelno i zemljiste oko aerodroma neko bih tu da gradi hotele.
 
A neka si mu rekao, kad nemas sta da napises onda objasnjavas gramatiku.
 
bojan87":e0mala43 je napisao(la):
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=07&dd=20&nav_id=878757

I germanwings napusta aerudrom nikola tesla.

Jedna stvar mi nije jasna, air serbia ne placa nista aerudromu, vucic hapsi direktora aerodroma zato sto wizzairu daje popust sto koristi raspadnuti terminal. Dok Vucic nije dosao sa arapima sve je lepo funkcionisalo, a sad ce na aerodrom da se useli SNS elita da malo kraducka za stranku i za 5 godina imacemo air serbiju i nikog vise na aerodromu. Naravno i aerodrom i airserbia bice ogromni gubitasi, jer niko nikome nece placati nista, a svi ce uzimati iz budzeta.

Na osnovu objašnjenja iz Germanwingsa ne može se reći da je AirSerbia razlog njihovog odlaska iz Beograda. Liniju za Keln su npr. ukinuli još pre dve i po godine, kada je Jat bio na aparatima za preživljavanje, a AirSerbia ni na vidiku.

OK, složićemo se da oko AirSerbie postoji dosta nerazjašnjenih stvari i da u celom poslu nedostaje transparentnosti, ali treba povući jasnu crtu između kritike i kritizerstva. Kao što jedna strana ulepšava stvarnost (neko gore napisa - sve je bajno i krasno), tako i druga strana od svega pokušava da napravi skandal (poput prošlonedeljnog slučaja sa Milanom i nesrećnom pticom u motoru, kada je napravljena medijska senzacija zbog kašnjenja aviona).
 
Uz to, logično je da će u situaciji kada je nacionalni prevoznik na samrti i ukida jednu po jednu liniju, strani prevoznici povećavati prisustvo a lowcost prevoznici dolaziti u većoj meri. Nasuprot tome, kada nacionalni prevoznik em vaskrsne em krene da se širi okolo, logično je da će strani prevoznici vratiti svoje prisustvo na staro/standardno a neki lowcost prevoznici otići. Srbija je malo i siromašno tržište i iluzorno je očekivati da na svakoj liniji sa BEG možemo da imamo konkurenciju tri prevoznika (2x legacy + 1x LCC) i rat cenama na zadovoljstvo putnika.
 
bojan87":2vws3w5s je napisao(la):
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=07&dd=20&nav_id=878757

I germanwings napusta aerudrom nikola tesla.

вест стара једно месец дана, када сам и причао да је главни разлог мањак путника, поготово услед великог ширења Ер Србије, где лете директ једни против других. и Келн су угасили пре две године јер су имали мање путника

bojan87":2vws3w5s je napisao(la):
Jedna stvar mi nije jasna, air serbia ne placa nista aerudromu, vucic hapsi direktora aerodroma zato sto wizzairu daje popust sto koristi raspadnuti terminal. Dok Vucic nije dosao sa arapima sve je lepo funkcionisalo, a sad ce na aerodrom da se useli SNS elita da malo kraducka za stranku i za 5 godina imacemo air serbiju i nikog vise na aerodromu. Naravno i aerodrom i airserbia bice ogromni gubitasi, jer niko nikome nece placati nista, a svi ce uzimati iz budzeta.

и релевантно је за вест о Џерманвинсгу зашто?

tripko":2vws3w5s je napisao(la):
Airserbia vec sada ima vece gubitke od Jata, ali taj podatak necete naci u medijima.

а ти то знаш како?


tripko":2vws3w5s je napisao(la):
A sad ponovo je aktuelno i zemljiste oko aerodroma neko bih tu da gradi hotele.

не знам ко БИХ изградио хотеле, али да требају требају
 
Johnnylee. Evo tema je aerodrom. Zbog cega je uhapsen direktor profitabilnog preduzeca? Po kojoj logici direktor nije smeo da da popust wizzairu na koriscenje neobnovljenog terminala, pri cemu se u nekim situacijama terminal cek nije ni koristio nego su putnici bili dopremani autobusima. Ali zato sada AirSerbia dobija besplatno usluge aerodroma i koristi sve pogodnosti istog.

Na kom to slobodnom trzistu, jednu kompaniju direktno nagradjujes i dajes joj nesto besplatno a svima ostalima naplacujes punu cenu i li im postojece cene povecavas?

Ako je neka kompanija zdrava ona ce se sama izboriti sa konkurencijom.

Za par godina aerodrom postaje gubitas, a na njegovom celu ce se naci nesposobni ljudi iz stranke SNS i SPS zivi bili pa videli.
 
bojan87":10oxtrf2 je napisao(la):
Johnnylee. Evo tema je aerodrom. Zbog cega je uhapsen direktor profitabilnog preduzeca? Po kojoj logici direktor nije smeo da da popust wizzairu na koriscenje neobnovljenog terminala, pri cemu se u nekim situacijama terminal cek nije ni koristio nego su putnici bili dopremani autobusima. Ali zato sada AirSerbia dobija besplatno usluge aerodroma i koristi sve pogodnosti istog.

Na kom to slobodnom trzistu, jednu kompaniju direktno nagradjujes i dajes joj nesto besplatno a svima ostalima naplacujes punu cenu i li im postojece cene povecavas?

Ako je neka kompanija zdrava ona ce se sama izboriti sa konkurencijom.

Za par godina aerodrom postaje gubitas, a na njegovom celu ce se naci nesposobni ljudi iz stranke SNS i SPS zivi bili pa videli.

ок, али какве то везе има са вешћу о Џерманвингсу. одлучи се о чему пишеш. преносиш вест коју Б92 рециклира, и одмах је стављаш у контекст Ер Србијиног неплаћања услуга аеродрому. и одакле ти закључак:

bojan87":10oxtrf2 je napisao(la):
Za par godina aerodrom postaje gubitas
 
Ok znaci zelis da cujes samo sto ti mislis da je tacno. Odlazak dzermanvinsa i hapsenje direktora je direktna posledica toga sto neko zeli da preuzme aerodrom u svoje ruke i sroza ga kako bi ga uvaljao ispod zita za sitne pare.

Kada imas profitabilno preduzece, njega ne mozes da poklonis, a neko ocigledno zeli da pokloni aerodrom nekome pa se trude na sve nacine da oteraju svu konkurenciju AirSrbiji i da na aerodromu ostane samo AS koji nece nista placati i svi ce biti u gubicima.

Kada imas preduzece u gubicima onda ces ga pokloniti nekome (kao sto je slucaj b io sa AS) a izgovor zasto ga poklanjas je zato sto je u gubicima. Naravno niko se nece osvrnuti par godina unazad i primetiti da je aerodrom pre formiranja AS poslovao pozitivno.

Ovo su moja nagadjanja za koja smatram da ce se obistiniti. Takodje sam tvrdio da ce se AS ponasati isto kao JAT sto se vec obistinjuje.
 
нећу да чујем што ја мислим да је тачно, већ хоћу аргументе. предвиђање је да ће Београд доћи на око 4,7 милиона. не верујем да је икоме интересу да сроза то предузеће. поготово што доноси лепе паре у буџет. па ни ови што су на власти, какви год да су, нису будале да тако нешто ураде

bojan87":2wqyegkc je napisao(la):
Kada imas profitabilno preduzece, njega ne mozes da poklonis, a neko ocigledno zeli da pokloni aerodrom nekome pa se trude na sve nacine da oteraju svu konkurenciju AirSrbiji i da na aerodromu ostane samo AS koji nece nista placati i svi ce biti u gubicima.

и даље не видим логику у тој констатацији. поновићу, зашто срозавати једино профитабилно предузеће? и ако хоћеш да га поклониш, поклони га, шта има коме да се правдаш, ти си власник
 
bojan87":20aj90jm je napisao(la):
Ok znaci zelis da cujes samo sto ti mislis da je tacno. Odlazak dzermanvinsa i hapsenje direktora je direktna posledica toga sto neko zeli da preuzme aerodrom u svoje ruke i sroza ga kako bi ga uvaljao ispod zita za sitne pare.

и по 55. пут на овом форуму, одлазак Џерманвингса нема везе са тим што ти повезујеш. сами су рекли, продаја им иде слабо, и решили су да се повуку. исто као што су отишли са руте Келн-Београд пре две и по године, када је ЈАТ био клинички мртав. и удео Џерманвингса у укупном саобраћају је толико мизеран да се мери промилима
 
Не знам шта је истина... али ЏониЛи, твоја прича делује помало наивна.
 
наивна или не, она је на основу изнетих података у јавност. не нагађам као неки. а за Џерманвингс:

"Ruta Štutgart - Beograd se završava krajem oktobra zato što nije ispunila velika očekivanja", naveo je u pisanoj izjavi portparol Džermanvingsa Andreas Engel.

успут, када говорим о рециклажи, вест је објављена још 18.06. а ево и вести из 2012 када су укинули Келн из истог разлога из ког укидају Штутгарт (слаба попуњеност). то је једноставно најнормалнија ствар у авио саобраћају. ако рута не иде добро, она се укине.

а констатација да компаније напуштају аеродром су, благо речено, сензационалистичке, јер нико није најавио никакво повлачење.
 
Veruj mi - ništa afirmativno nisam mislio kada sam to napisao ;)

Što se tiče teorije po kojoj je cilj da se aerodrom sroza kako bi nekome bio poklonjen budzašto - to ne pije vodu. Aerodrom nije propala fabrika na atraktivnoj lokaciji koju bi neko da zakatanči kako bi na tom mestu gradio stanove ili tržni centar. Ako je istina da želimo da aerodrom damo u koncesiju - onda on mora da šljaka što bolje. U protivnom, koncesionar nema interesa da ulazi u posao.

Evo, npr. u vesti o Germanwingsu previđa se momenat gde oni kažu da će se preorijentisati na Zagreb. Tamo je situacija slična kao kod nas pre par godina - Croatia airlines ne šljaka dobro i ne uspeva da nađe kupca. Pri tom, Zagreb ima i jaku unutrašnu konkurenciju, tj. primorske aerodrome koji su, je l' te, turistički atraktivni. Budući da su Francuzi uzeli aerodrom na koncesiju, i da su u obavezi da npr. izgrade novi terminal, ne čudi da će se potruditi da privuku što više niskotarifnih kompanija kako bi poboljšali promet i pokrili planirane investicije. Upravo ono što je Beowl pričao za Beograda kada je Jat bio na samrti.
 
JohnnyLee":182bt67f je napisao(la):
...а констатација да компаније напуштају аеродром су, благо речено, сензационалистичке, јер нико није најавио никакво повлачење.

Adria Airways: -100%
Germanwings: -100%
Wizz Air: -40%
Swiss: - 37%
Lufthansa: -20%
Alitalia: -20%
Turkish: -18%
...
 
Veoma je važno imati u vidu da sve te kompanije koje se povlače i smanjuju saobraćaj prema Beogradu spadaju u grupu redovnih i dobrih platiša za razliku od Air Serbije koja je najveći dužnik sa preko 95% ukupnog duga koji aerodrom potražuje od svih zajedno. Aerodrom godišnje ostvari čistog prihoda (nakon oporezivanja, što ide u budžet direktno) od preko 30 miliona evra, a može da se kreće i do 50 miliona evra. Od tog novca se ispplaćuju zarade, porezi i plaćaju se veoma obimni radovi na modernizaciji i na renoviranju terminala, nabavka opreme i sl. bez dinara kredita ili pozajmice od države, a na kraju se državi kao većinskom akcionaru i uplate pare u budžet.
Prema poslednjem fin. izveštaju, aerodrom je došao na pozitivnu nulu zbog enormnih nenaplativih potraživanja (od Jata / Air Serbije), a ako se nastavi ovim tempom (a nastavlja se još drastičnije), ta pozitivna nula će vrlo brzo da pređe u žestoko crveno!
Ovo nisu moja naklapanja. Ko ne veruje ima na internetu izveštaje pa neka istražuje i gleda (ima na sajtu beogradske berze npr)
 
Vrh