Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Radi ilustaracije
Sortirnica (kod A-1) ima svega dve kružne trake koje primaju prtljag sa čeking šaltera i fizički nema mesta za treću
Zamisli samo kada bi nam neko na jedan dan dao sve Budimpestanske nisko tarifne letove da idu iz Beograda pored postojecih redovnih Bg linija
čist kolaps bez pominjanja ostalih uskih Surčinskih grla .
Gubitak slota nece niko da trpi
a narocito zbog banalnosti oko transvera prtljaga i sl.
Još jednom bez Batajnice nema ozbiljnog razvoja ni Surčnskog aerodroma.

заправо и није. има доста места у правцу Сурчина и облиазнице. а увек може и да се прави са друге стране аутопута. и Радиофар је дивље насеље, тако да ако се одлучи да се шири у том правцу, оде Радиофар

Upravu si za pistu :) a ima li mesta za rulnu pistu i za novu platfrmu i pozicije-gejtove
pa nece valjda da preseca obe stare piste da bi došao do B platforme
i čemu ikakvo karabudjenje kada vec imamo pored identičan aerodrom Batajnicu
koj ne trazi nikakve pare za za izgradnu poletne i rulne piste ni platforme- vec postoji

Vojne potrebe zadovoljice bez problema oblžnji aerodrom Kovin, ako nece da dele Batajnicu
 
Pa stri terminal ce da se skocka za air srbiju pa ce da srede prosire renoviraju imaju oni para ,kazu da zgrada sa adaptacijama i malim prosirenjima moze da opsluzi 5 000 000 putnika bar tako sam cuo ,Znaci kad dojemo do tog broja onda smo tek u problemu a do tad ima da se otelimo
 
садашњи Т2 има капацитет 5 милиона. Т1 има до 2 милиона, тако да смо мирни наредних 4 до 5 година
 
Evo potvrde da smo konacno i zvanicno prestigli Sofiju:

Sofia 2013 (01.01 - 31.08) 2,350,499
BEG 2013 (01.01.-31.08) 2,380,911
 
1379618491-1203-x-800px-DSC_07101.jpg


Све озбиљнији аеродром. :vops:
 
Sada je već jasno da se radi infrastruktura da postane ozbiljno čvorište za ovaj deo Evrope..
 
Delija super ti je slicica
+1 :)
Sada je već jasno da se radi infrastruktura da postane ozbiljno čvorište za ovaj deo Evrope..

Ako izuzmemo radove koje se podvode pod redovnim održavanjem
zaokruzi na slici sta se to vidi da se jasno radi išta poslednjih 10 godina :p

Beograd sa aerodromom u Surčinu bez Batajnice kao vazdušno čvorište je kao čovek sa jednom nogom
 
boca-ica":qb2tl4il je napisao(la):
Beograd sa aerodromom u Surčinu bez Batajnice kao vazdušno čvorište je kao čovek sa jednom nogom

апсолутно нема везе са тим. да би град био ваздушно чврориште, не треба му уопште други аеродром (погледај Мадрид, Амстердам, Барса, Цирих, Беч све градови који имају један аеродром, који су још у 20 најпосећенијих у Европи), већ широка мрежа линија и добра инфраструктура (што аеродромска што прилазне саобраћајнице)
 
Boco-ico, izvini, ali ono što je urađeno na Aerodromu se ne može svesti pod "redovno održavanje". Pre je reč o faznoj temeljnoj rekonstrukciji. Aerodram danas izgleda mnogo, mnogo bolje nego pre deset godina.

Priča sa Batajnicom je "overhype" na tragu mita o Beogradu kao ultra-mega-giga centru regiona. Mnogo veći i značajniji gradovi od našeg funkcionišu sasvim dobro sa samo jednim aerodromom i ne vidim razlog zašto bismo mi izmišljali toplu vodu, duplirali troškove i pokretali priču sa aerodromom koji je dovoljno daleko od Surčinskog da ta dva ne mogu funkcionalno da se objedine, a dovoljno blizu da bi njegovo aktiviranje u civilne svrhe bilo besmisleno.
 
Kad zamenimo na kući truli oluk ili na na aerodromu truli gejt sa novim
to je redovno održavanje a ako dogradimo makar terasu e to su novi radovi
Batajnica jede pare jer ne zaradjuje nista cist minus - svima - vojni + za cargo + za low cost - idealna ,
da se ne ponavljam - donosila bi pare i za sebe i drugima
jedan kaf (kabina podeljena za kargo i putnike) povezivao bi oba aerodroma
- trasver ne više trajao od 10 min
Ako sada nije momenat to mogu da shvatim i čekacemo ako treba još 50 god - Ok
ali uporno negiranje kao da ce Surčinski aerodorm imati štete - je besmisleno
Po vama Pariz bi trebao da digne u vazduh svoj drugi aerodrom
 
Hajde za početak da budemo ozbiljni i da ne poredimo Pariz i Beograd. Urbano podruje Pariza ima više stanovnika nego cela naša država (više od 11 miliona!). Uz to je jedan od najvećih turističkih centara na svetu, a i jedna od najjačih evropskih ekonomija. Sad već imam osećaj da se samo sprdaš sa nama, ne mogu da verujem da si ozibljan napisao tako nešto :D

Dakle, kao što to Johnny Lee strpljivije i arumentovanije od mene objašnjava, mi danas koristimo jedva polovinu kapaciteta aerodroma "Nikola Tesla", i to ovakvog kakav je. Pri tom, na "Tesli" ima još prostora za proširenje i na tome bi trebalo da bude naš fokus u narednom periodu.
 
"Ovaj grad je nekada bacao svetla daleko, ovaj grad bi mogao bolje"
EKV - Zajedno

:cry: :( :oops:
 
Uozbilji se, čoveče! Šta hoćeš da kažeš da su Beč, Madrid i Barselona selendre jer, bože me sačuvaj, imaju samo po jedan aerodrom!?

Da, ja mislim da bi ovaj grad mogao bolje, ali bojim se da je sa Beograđanima kojima su glave u oblacima i koji se dalje lože na mitove kako smo mi nekakav centar sveta, i da smo tu rame uz rame sa Njujorkom, Parizom, Moskvom i Londonom - taj cilj potpuno neostvariv.

Veoma je malo racionalnih argumenata u prilog aktiviranju aerodroma Batajnica u civilnesvrhe. Od "Tesle" možemo da napravimo bombonicu od aerodroma - da završimo rekonstrukciju postojećih terminala, da izgradimo kargo centar, da aktiviramo privrednu zonu u blizini aerodroma... Bože zdravlja, doći će i vreme da razmišljamo o izgradnji hotela, metro ili železničke veze sa aerodromom, pa što da ne i Terminala 3. Ali da bismo sve to uradili, predstoji nam mnogo, mnogo rada i znoja.

Ali OK, možemo da se pravimo važni i bacamo pare na Bataju kako bismo okolo pričali kako smo j*beno opasna metropola jer eto imamo dva aerodroma, najbolje ribe i do jaja noćni život...
 
Uozbilji se, čoveče! Šta hoćeš da kažeš da su Beč, Madrid i Barselona selendre jer, bože me sačuvaj, imaju samo po jedan aerodrom!?

Aerodromi u blizini Beča
23 km : Međunarodni aerodrom Beč
90 km : Milan Rastislav Štefanik
Upravu si fizčki nemaju drugi aerodrom tako blizu kao sto mi imamo :)

Aerodromi blizu Madrida
18 km : Madrid-Cuatro Vientos
21 km : Madrid-Barahas
Gresiš fizčki imaju drugi aerodrom isto tako blizu kao sti imao i mi ali ga i koriste :)

Aerodromi u blizini Barselone,
14 km : Barselona El Prat )
92 km : Girona-Costa Brava
Upravu si fizčki nemaju drugi aerodrom tako blizu kao sto mi imamo :)

Izlisno je bilo koje drugo nabrajanje

Penta oni koj imaju i drugi aerodrom koriste ga
sami kod nas se zalažemo da ono sto već imamo ne koristimo :bash: ,

Ne bih vise da zamaram ikog jer . . .
valjda će stasati novi klinci koj ce opet videti bistro kao mi nekada. . . :)
 
Ajde malo prosetaj do batajnice za pocetak tj pazove ,tamo treba ogromne pare uloziti da se to ocisti za pocetak od styete iz 1999 pa tek onda da razmisljamo dalje ,sta radi aerodrom u kraljevu uzicu bacaju se pare ,niski zivotari
 
1. U Bataji sam . . .
2. Mora da vojni avioni imaju dobre amortizere , kada rulaju - polecu - slecu preko te ,,štete iz 99 ,, :lool:
3. Kave veze ima Kraljevo , Užice , i dr. sa Beogradskim aerodromima ( naročito za tranzitne putnike i robu)

Ne shvatm zašto stalno mislite da je ugožen od Batajnice ,
pa on ce mu samo doneti nove putnike , robu . . .
to je samo još jedno dobro i korist za nas aerodorm Nikolu Teslu
a ostale blagodeti radna mesta, prodaja avio goriva, lending. . . . a i ne spominjem
a ima podosta i tu da se BGD okoristi . . .

Ok - - - ne spominjem vise danas Bataju kao dobrobit za N.T
Divite se velikim kapitalnim novim gradjevinama , pistama, platforma, magacinima, parkinzima , saob. prilazima
koje su za predhodnih 10 goda novo uradjeno ili se sada uveliko rade :vops:
 
a.jpg


А и трећи је ту негде, Лисичији јарак 18-19 километара од првог до трећег. Како би нам тада сви завидели 8)

Шалу на страну, лепо је маштати али смо реално много далеко. Чак и да први добије заслужену пажњу, преузме примат у региону. То би за почетак било фантастично, а и то је далеко...
 
Takodje mislim da nije realno u narednom periodu 10+ godina pricati o otvaranju Batajnice kao civilnog aerodroma, ali mislim da nije lose za pocetak razviti cargo saobracaj na njemu, tj u blizini je planiran IMAX (ili tako nesto) distributivni centar, intermodalni terminal, a dunav je isto tu.

Medjutim ne znam koliki obim saobracaja i kakvog tipa ce moci da se obavlja tu, jer aerodrom znacajnim delom zalazi u Novu Pazovu, prvenstveno mislim na bezbednost stanovnika i buku. Ne znam kakvi su propisi u tom segmentu, ali mislim da su u jednom delu Nove Pazove kuce preblizu piste, a kako vidim nove se grade, namerno ili ne :roll:
 
boca-ica":1bg0ry69 je napisao(la):
Batajnica jede pare jer ne zaradjuje nista cist minus - svima - vojni + za cargo + za low cost - idealna ,
da se ne ponavljam - donosila bi pare i za sebe i drugima
jedan kaf (kabina podeljena za kargo i putnike) povezivao bi oba aerodroma
- trasver ne više trajao od 10 min

Cela prica sa kargom i kojekakvim kargo centrima u Srbiji nema nikakvog smisla. Nema potraznje za avio kargom, postojeci magacin na Surcinu zvrji polu prazan, a kargo letova i kompanija skoro i da nema. Dovoljno je pogledati kargo let letenja na sajtu aerodroma i sve je jasno, uz napomenu da je Lufthanzin "let" ustvari kamion, a ne avion. Ovih par letova sto ima uglavom vozi robu kurirskih kompanija (TNT, UPS i sl).

To malo robe sto stize u Beograd stize redovnim putnickim linijama, tako da se ne moze izmestiti u Batajnicu. Low costeri uglavnom ne prihvataju kargo.

A sto se tice transfera karga nekim tramvajem izmedju Surcina i aerodroma, tako nesto izvesti bi bila nocna mora i tehnicki, i zbog carinskih propisa i procedura i npr propisa o transportu opasnih materija.

Ni u narednim godinama nece doci do znacajnijeg porasta kargo saobracaja, pa tako ni potrebe za kargo aerodromima, jer se ovde ne razvijaju industrije kojima avio kargo treba, a i uopste slanje robe avionom ka nasim najvecim spoljnotrgovisnkim partnerima - destinacijama u EU sve manje ima smisla, zbog nestaka granica i jednostavnijih procedura kamionski transport postaje cak i brzi.
 
@ MKShKPohvala za post.
A tvoj nick mi svaki put izazove cerekanje:
"...u parku materijalno tehničkih sredstava se nalazi 22 vozila TAM-110, 3 vozila TAM-5000, 1 vozilo TAM-150, XY oruđa.... 2 vozila AR-55 i jedan Mikišiki" :laugh:
 
boca-ica":1i5wov5f je napisao(la):
Aerodromi u blizini Beča
23 km : Međunarodni aerodrom Beč
90 km : Milan Rastislav Štefanik
Upravu si fizčki nemaju drugi aerodrom tako blizu kao sto mi imamo :)

Aerodromi blizu Madrida
18 km : Madrid-Cuatro Vientos
21 km : Madrid-Barahas
Gresiš fizčki imaju drugi aerodrom isto tako blizu kao sti imao i mi ali ga i koriste :)

Aerodromi u blizini Barselone,
14 km : Barselona El Prat )
92 km : Girona-Costa Brava
Upravu si fizčki nemaju drugi aerodrom tako blizu kao sto mi imamo :)

'ајде мало да спустимо лопту на земљу. све је то дивно, и ја бих волео да Београд има 5 милиона становника, 3 аеродрома, а Срби просечну плату 2.500€. али ми то немамо. нешто ћемо имати, али не за мање од 10 година. као што сам раније написао, капацитет АНТ је око 7 милиона путника годишње (Т1 око 2 и Т2 5 милиона путника). тренутна попуњеност капацитета је 2,38 милиона (тј. око 34%). до краја године ће аеродром прећи 3,5 милиона (тј. доћи ће на око 50% попуњености). да ли ти мислиш да овде има услова за отварање другог аеродрома у Београду, ако садашњи не користи ни 50% свог капацитета? поготово што у Србији имамо још један аеродром који користи негде око 10% својих капацитета (Ниш), један међународни који нема ниједан лет (Вршац) и два која хоће да буду међународна, а реконструкција им и даље траје и траје и траје, а имају далеко већи потенцијал од Ниша (Краљево и Ужице). цитираћу део претходног поста (иако то не волим, али очито морам):

JohnnyLee":1i5wov5f je napisao(la):
да би град био ваздушно чврориште, не треба му уопште други аеродром, већ широка мрежа линија и добра инфраструктура (што аеродромска што прилазне саобраћајнице)

значи, прво то мора да се уради, па када АНТ дође на 70% свог капацитета изградња Т3 и проширење Т1 и Т2 (да капацитет буде близу 15 милиона), па тек онда, ако заиста буде потребе, да се активриа Батајница. а то неће бити за најмање 10 година (1987. године АНТ је имао мало изнад 3 милиона путника годишње, са ЈАТ-ом који је у исте године превезао 5 милиона у целој земљи).

што се тиче наведених аеродрома, Барахас НЕМА алтернативни аеродром. Кватро Виентос (или како год да се чита) се користи искључиво за спортску авијацију (то је као да кажеш да су Лисичији јарак и Земун поље алтернативе АНТ-у).
однос Братислава-Беч је 1,4:22,1 милион. Коста Брава-Барселона је 2,8:35,1 милион. дакле, према томе, АНТ треба да има негде око 17 милиона да би Батајница имала око 1 милиона.

тако да, немој да се заносимо. изградња Батајнице је бацање пара које ионако немамо. боље да се од тих пара направи пруга до АНТ, да би имао добру везу јавног саобраћаја са градом.

и да не заборавим. по наведеној километражи (Коста Брава 92 км од Барсе и Штефаник 90 км од Беча), онда је и Вршац алтерантива АНТ-у (боље онда њега развијати, барем има комплетну основну инфраструктуру: мали терминал, писту коју треба продужити, статус међународног)
 
@BocaIca: Ovo za Bec ti je poprilican spin, posto to kako si lepo napisao Milan Stefanik, samo sto si zaboravio da napises da je to aerodrom u glavnom gradu Slovacke, tj Bratislavi, koji je izgradjen odavno, kada nije postojao sengen, i kada je postojala gvozdena zavesa, tako da tada nisu Beclije ili ljudi iz Bratislave koristili te aerodrome. Uostalom zbog blizine Beca, Bratislavski aerodrom je pukao, samo prati broj putnika.

Madrid quatro vientos: Nema nijedan redovni let, vec se koristi za generalnu avijaciju i kao skola...

Spinujes stvari.
 
Verovatno Don Kihotu je bilo lakse . . . :lool:
Volim i ja Surčinski aerodrom
sa zeljenim skokom sa 50 na 70 % iskoriščenosti mozemo se pozdraviti sa buducim
low cost i cargo saobracajem u ozbiljnijim obliku (nadam se da to nije daleko. . . )
Jedan Temišvar-"Traian Vuia" može da postoji a kod nas vec postojeci ne može
Dok se presvlačila pista ANTa odakle je onda saobracaj išao :dil:
Jesam li zaslužio etiketu spinadjije ako sam naveo zvanicne podatke
bez ličnog odlaska na svaki navedeni aerodrom radi prebrojavanja putnika i tipa letelica :x

ma dobro i onako sad smo baš švorc i nema baš niša
bar smo malo pricali o boljem sutra :)
ziveli :vops:
 
то јесте за неко боље сутра. за садашњу ситуацију је Батајница луксуз који нам не треба :) ај :vops:
 
Vrh