Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

од 105€ повратна (најосновнија тарифа). средња тарифа (избор седишта у предњем или задњем реду, кофер до 23 кг и још по нешто) од 160€

едит: имају неку опцију скупљања поена (1 поен по 2€ карте) и Иберијин Iberia Plus програм
 
beograd ce verovatno u narednih godina prestici Bukurest a mozda i Budimpestu.
 
подаци за 2012:
Будимпешта - 8.504.020 (пад од 4,7%)
Букурешт - 7.101.712 (раст од 40%)
Београд - 3.363.919 (раст од 8%)

ма колики год да сам оптимиста, доста ће година проћи док Београд престигне и Будимпешту и Букурешт
 
Otkud Bukurestu toliko veliki rast to je bas preveliki rast. Mozda zbog EU
 
Igor":a67ewooy je napisao(la):
Otkud Bukurestu toliko veliki rast to je bas preveliki rast. Mozda zbog EU

Pa kad se 400 000 ljudi iselilo iz Bukuresta u EU od 2007, normalno da je porastao obim saobracaja.
 
Bukurešt je imao dva operativna aerodroma: Otopeni (ovaj glavni) i Baneasa (služio je za lowcost), a onda je Baneasa zatvorena za saobraćaj, koji je u potpunosti preseljen na Otopeni i tako se desio porast od 40%
 
Uz to, Rumunija ima stanovnika kao 3 Srbije.

Madjara ima manje, ali je Budapest turisticki decenijama ispred Bukuresta, a vekovima ispred Beograda.
 
хвала Белгреј, претекао си ме. Будимпешта је имала мањак у 2012 због банкрота Малева, али се може очекивати пораст у 2013 јер су Виз и Рајан покупили већину његових директних летова, мада ће се и даље осетити мањак транзитних путника. Букурешт је једноставно главни град велике земље и има доста домаћих летова (преко 80 недељно). а Београд? можемо очекивати раст од максимум 10-11% (мада је 5-8 мени реалније), тј. између 3,5 и 3,7 милиона путника до краја године
 
Bukurešt izbacite iz priče jer je slepo crevo u odnosu na Beograd,uopšte nije u našem delu regiona i njemu gravitira sasvim druga klijentela..Budimpešta je bila glavna dok smo bili pod sankcijama,sada realnost je da je Beograd najveće raskrsnica (uvek bila) za ovaj deo evrope,pa kada pogledate koliki je prelet aviona dnevno iznad Beograda,i da imamo najsavremeniju kontrolu leta u evropi,prirodno se nameće kao raskrsnica što su i u etihadu prepoznali,a znali su još doba ex yu,kada se leteleo iz Beograda i za Ameriku.Australiju,Afriku..Latinsku A.Rusiju..
 
а и да не забоарвим, већ смо прешишали нашег главног конкурента у региону - Софију. тренутно (закључно са 30.09) им бежимо за мало испод 100.000 путника
 
Ono što Beograd ima pored hiljadugodišnjeg "dokazivanja" da je centralna raskrsnica za ovaj deo evrope ili "vrata"kako su neki nazivali,ima i funkcionalni aerodrom koji ima dobru osnovu za razvoj,mogućnost brzog aktiviranja druge piste u Batajnici,priključenja na gradsku železnicu,planirani intermodalni terminal u blzini,najveću evropsku reku,železnicu u blizini,putni koridor ,bizna grada i sl.stručnu radnu snagu na aerodromu,servis aviona ,motora ,ketering,dakle tu su svi elementi neophodni da ostane glavni za region...pod uslovom da se razvoj nastavi.
Ono što mi se nesviđa su neverovatno uske pristupne saobraćajnice od auto puta do aerodromske zgrade,menjajte to.
 
2012":8l8lwmh4 je napisao(la):
Ono što Beograd ima pored hiljadugodišnjeg "dokazivanja" da je centralna raskrsnica za ovaj deo evrope ili "vrata"kako su neki nazivali,ima i funkcionalni aerodrom koji ima dobru osnovu za razvoj,mogućnost brzog aktiviranja ...............pod uslovom da se razvoj nastavi..
Tačno
pod uslovom da se razvoj uvećanja prihoda po glavi stanovnika nastavi
jer sirotom čoveku sve je daleko a zainteresovanog ,,gosta,, za njega sve manje
a postojeci kapaciteti sve slobodniji a zub vremena ih tamani
 
Pa video si samo usko i skljucenje sa auto puta, kao konac kroz silo...nista tu nije dobro uradjeno..i fali po traka sa sa svake strane
 
Povećanje broja putnika u ovoj godini će biti 4-5% na godišnjem nivou, dakle oko 3,5 miliona +/- par hiljada. Prema najavljenim i potvrđenim povećanjima obima saobraćaja do sada (samo Air Serbia na +60% letova u odnosu na Jat) može se očekivati sledeće godine i daleko veći rast nego ove, svakako dvocifren. Mislim da je realna procena: 2013 - 3,5mil, 2014 - 4mil, pa čak i više.
 
Zanimljivo je da za ufur na listu najfrekventnijih 100 aerodroma u Evropi (+azijski deo Turske) bilo potrebno:

2010: 3.4 miliona
2011: 3.5 miliona
2012: 3.63 miliona putnika

Tako da ćemo na tu listu upasti najverovatnije tek početkom 2015. kad se saberu svi podaci za 2014.
 
2012":3a0spq2v je napisao(la):
Bukurešt izbacite iz priče jer je slepo crevo u odnosu na Beograd,uopšte nije u našem delu regiona i njemu gravitira sasvim druga klijentela..

Evo i ja da se slozim sa 2012 neki put :) Bukurest Beogradu nije konkurencija.
 
Не бих се сложио са тим да је Букурешт слепо црево, али бих са тим да у овом тренутку није конкуренција Београду. Шта ће бити у будућности, тек ћемо да видимо, јер не верујем ни да ће они седети скрштених руку на најаве које долазе одавде. Мада, мислим да на овом делу Балкана има места и за једне и за друге. Наравно, науштрб свих осталих.

А што се тиче компаративних предности Београда у односу на многе градове, одавно их сви знамо као песмицу, само је питање када ће почети да се користе. Док се то не деси, ми ћемо бити пре свега конкуренција сами себи. Према овим најавама из Ер Србије, следеће године би могао да уследи бум у броју путника. За наставак тог тренда у наредним годинама би требало урадити многе друге ствари.
 
Ја верујем да ћемо ми у 2014. години имати око 4.500.000 путника.
 
Jedino sto nas sad moze realno s*ebati je eventualno ukidanje belog Sengena. To bi devastiralo aerodrom, i Air Serbiu, a broj putnika oborilo na ispod 2m.
 
и једна лепа вест. јуче је кроз београдски аеродром прошао тромилионити путник, и то тринаест дана раније него прошле године
 
Vrh