Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Zasto ta cinjenica pravi razliku? Ti ljudi koji su ranije leteli interkontinentalno iz Beograda sada lete na VIE, FRA, MUC, ZRH itd. Prvo iz Beograda tamo, pa dalje. Ako govorimo o lokalnim putnicima (onima kojima je krajnja destinacija Beograd) oni nisu izgubljeni za beg. aerodrom time sto ne lete direktno.

Ili mislis mozda na tranzitne putnike?
 
Svakako treba uzetu u obzir da je tih osamdesetih iz Beograda bilo daleko više putnika u domaćem saobraćaju (cela SFRJ) što sada nije slučaj. Tako da ako se tih godina izuzme veoma jak domaći saobraćaj onda je ova 2011. zaista najbolji rezultat u istoriji.
 
A da li sam ja lud što mislim da nam je aerodrom na nivou regionalnog, a kao je neka metropola ovaj BGD?
Lepo što raste broj putnika, ali to je sve i dalje ništa.

Avioni nam lete maltene samo putem gastarbajterskih odredišta i to je to. Na današnji dan 47 odlazaka. Od toga 8 za Beč, 5 za Podgoricu, 2 za Tivat i po jedan Skoplje, Sarajevo, Ljubljana i Bukurešt. Ti svi letovi realno ne prevazilaze granice nekog regionalnog saobraćaja. Ostalo je mahom gastos-saobraćaj.
Ljubljana je imala danas 26 polaska, od toga 1 lowcost. Grad manji od Novog Sada. Dobro, putnika je u BG očito više i veći su avioni, ali stvarno nije nešto impresivno.

Ili se varam? Koliki protok putnika ima recimo Beč?

Da me neko ne shvati pogrešno, meni je svakako drago da raste broj putnika i sve, nego moram biti obazriv, ne smem pustiti da me laskave brojke zavedu. :)
 
^^ Pa niko ne kaze da je BEG nesto specijalno, samo govorimo da je 2011. verovatno najbolja godina u istoriji.

LJU i NS nisu za poredjenje, LJU je jedini ozbiljan aerodrom u dvomilionskoj Sloveniji, a od NS do BEG ima 60km i NS gravitira BEG-u. Ovo je takodje gruba komparacija, neke stvari se ne daju porediti na trivijalnoj osnovi. To vazi i za Beograd i Bec, VIE ima verovatno najbolju eksploataciju putnika iz Eastern Europe od svih svetskih aviokompanija, svi preko Beca dalje traze svoje odrediste.

Beograd treba porediti, po mom misljenju, sa Budimpestom, Bukurestom, Sofijom (mozda najrealnije poredjenje, obzirom na velicinu gradova i drzava, skoro identicno), Zagrebom, mozda i Kijevom.

Tu smo svuda u debelom zaostatku, osim mozda sa Zagrebom. BUD, BUC i IEV su sve 2+ milionski gradovi, to isto treba imati u vidu.
 
а у ком смислу смо у заостатку са Загребом?
Маркусе, не знам шта очекујеш од аеродрома у Србији? где да лете авиони? на Марс? па ка тим дестинацијама има највише летова јер су то најисплативије дестинације. шта је ту чудно? или лоше?
 
Evo statistike o prometu na aerodromima koje ste pomenuli
  • Beč 19,691,206
    Budimpesta 8,190,089
    Kijev 6,692,382
    Bukurešt 4,917,952
    Sofija 3,296,936
    Beograd 2,698,730
    (podaci za 2010. godinu)
 
Marcus Lupus":byo3iz53 je napisao(la):
A da li sam ja lud što mislim da nam je aerodrom na nivou regionalnog, a kao je neka metropola ovaj BGD?
Lepo što raste broj putnika, ali to je sve i dalje ništa.

Avioni nam lete maltene samo putem gastarbajterskih odredišta i to je to. Na današnji dan 47 odlazaka. Od toga 8 za Beč, 5 za Podgoricu, 2 za Tivat i po jedan Skoplje, Sarajevo, Ljubljana i Bukurešt. Ti svi letovi realno ne prevazilaze granice nekog regionalnog saobraćaja. Ostalo je mahom gastos-saobraćaj.

Ja ne znam sta ti tacno ocekujes od Beogradskog aerodroma? Da bude jedan od vecih evropskih habova kao Bec?

Aerodrom moze imati 2 funkcije. Prva i osnovna je da usluzuje svoje lokalno trziste, a to je u ovom slucaju Srbija. Da vidimo Srbiju:

Prosecna plata u Srbiji je oko 350-380 evra mesecno (neto).
Srpska ekonomija je jako slaba.
Srbija nije nekakva turisticka destinacija.
Srbija ima stanovnistvo od nekih 7 miliona ljudi.

I sta se tacno onda tu ocekuje? Ljudi nemaju para da lete tamo-amo. Tj. broj ljudi koji ima para za to je ogranicen. Mozes ti da uvedes i lowcost kompanije, ali nije avionska karta jedini trosak putovanja. Daj avion po ceni autobusa, i ljudi koji su ranije isli autobusom negde ici ce avionom. Ali oni koji nisu imali ni za autobus nece i dalje ici nigde. I sta nekom vredi ako ima 50 evra za avio-kartu ako nema jos 250 evra za trosak tamo gde bi da ide?

Turista jednostavno nema mnogo. Srpski turizam nije razvijen, kaska za okolinom, za drugim destinacijama...dakle promet turista ka Srbiji je mali. Tu donekle lowcost letovi mogu pomoci, ali nije poenta samo doci negde, vec i nesto videti, uraditi...

Slabost ekonomije ne odrazava se samo na lokalne putnike, vec i na dolazak stranih poslovnih putnika. Da je ekonomija jaca, bilo i vise stranih poslovnih ljudi koji bi dolazili u Beograd.

Naravno da je dijaspora kicma aviosaobracaja: oni imaju razloga da cesto dolaze u Srbiju, imaju para da to finansiraju, imaju para da plate svojim roditeljima-penzionerima i rodbini kartu da ih dovedu kod sebe u inostranstvo u posetu. Takodje oni privlace svoje prijatelje i familiju u Srbiji i koji imaju para za putovanje u sopstvenoj reziji, da dolaze kod njih u posetu.

Druga funkcija aerodroma je da bude tranzitna tacka, ako je dobro situiran. Za to je potrebna dobra aviokompanija koja ce taj aerodrom koristiti kao svoju bazu. E sad pogledaj u kakvom stanju je Jat.
Takodje, Beograd je izgubio 10 godina tavoreci pod sankcijama dok se Bec uspostavio kao glavna tranzitna tacka za ovaj nas region, Budimpesta je pokusavala da ga prati, a ni ostali aerodromi u okolini nisu spavali.


Zakljucak: treba da budemo srecni sto u vremenu svetske krize (i domace) broj putnika uopste raste, a ne smanjuje se.
 
Dok sam čekao u ogrnomnom redu ispred kapije na aerodromu NT 30. decembra prošle godine, palo mi je napamet da me upravo očekuje druga sigurnosna provera u intervalu od pola sata.

Sigurno je još neko primetio da u BG-u idu dve provere: glavna, kada ti gledaju boarding pass, pa onda granična policija, pa onda OPET pred ulazak u čekaonicu kod kapije. Nigde drugde nisam naleteo na ovo i mislim da je totalno besmisleno. Security lik koji je čuvao ulaz u čekaonicu se složio sa mnom i dodao da su glavni tako odlučili.

Zna li neko koji je mozak odgovoran za ovo?
 
To je zato sto su dolasci i odlasci na istom terminalu pa putnici mogu da ostvare medjusobni kontakt...
 
Sofija 3,296,936

Eto, Sofija je manja od Beograda, a ni prosečne plate u Bugarskoj nisu nešto mnogo veće, a sumnjam da imaju veću dijasporu od nas. Dobro, eto, trend raste, ali i dalje zaostajemo strašno.

A na pitanje me je podstakla činjenica da sam u poslednje vreme pomagao nekim prijateljima oko kupovine karata i niko nije našao ništa povoljno iz BEG, svi ili Temišvar ili Budimpešta. I onda odjednom kao ova sreća-sreća-radost info sa aerodroma i malo sam ostao u čudu, nisam mogao a da to ne podelim.

Evo, neću više da hejtujem, mada meni cela slika sa avio-saobraćajem u BG deluje krajnje otužno.
 
хејтујеш. Софија је у 2011 имала 3.215.026 (аеродром у ЕУ) а Београд 3.124.633 што и није нека предност
 
JohnnyLee":3px7pgch je napisao(la):
хејтујеш. Софија је у 2011 имала 3.215.026 (аеродром у ЕУ) а Београд 3.124.633 што и није нека предност

to sto si napisao je netacno jer se odnosi na prvih 11. meseci zakljucno sa 30.11., verovatno si kopirao sa ovog linka http://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Airport#Traffic_figures

sa decembrom ce imati oko 3.5 sto je itekako povecanje, one koje detaljno interesuje posetice web sajt aerodroma http://www.sofia-airport.bg/default.aspx
 
Marcus Lupus":12qdx185 je napisao(la):
Sofija 3,296,936
Evo, neću više da hejtujem, mada meni cela slika sa avio-saobraćajem u BG deluje krajnje otužno.

Cela srpska ekonomija je krajnje otuzna, tako da ne znam sta ocekujes, ali stvarno? Aerodrom je jos relativno dobar u odnosu na sve ostalo.
 
hazard":2y9imckx je napisao(la):
Marcus Lupus":2y9imckx je napisao(la):
Sofija 3,296,936
Evo, neću više da hejtujem, mada meni cela slika sa avio-saobraćajem u BG deluje krajnje otužno.

Cela srpska ekonomija je krajnje otuzna, tako da ne znam sta ocekujes, ali stvarno? Aerodrom je jos relativno dobar u odnosu na sve ostalo.


ma iskreno super je kakva jesto po gotovo kad se progleda zadnjih 20-godina sta smo sve prosli...rat..sankcija...1999....sledecih 20 godina su nasi;)
 
P.a.u.L.i.":13j5n6u2 je napisao(la):
to sto si napisao je netacno jer se odnosi na prvih 11. meseci zakljucno sa 30.11., verovatno si kopirao sa ovog linka http://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Airport#Traffic_figures

sa decembrom ce imati oko 3.5 sto je itekako povecanje, one koje detaljno interesuje posetice web sajt aerodroma http://www.sofia-airport.bg/default.aspx

небитно. битно је да много хејтује. каква нам је земља, ово је одличан резултат. и што каже белгреј, ово је најбоља година аеродрома када се погледа међународни саобраћај (80их је била веома разграната домаћа мрежа, а данас она не постоји). а аеродром у Софији има и домаћи саобраћај, тако да му ипак Београд бежи у погледу међународног :)
 
Jeste, pobegosmo im međunarodnim. Za Podgoricu. :laugh: :kafa:

Mislim, ok , rekao sam da neću više da hejtujem i lepo se izvinio i rekao zašto mi je ukus svega toga bio malo opor, ne znam šta si se sad uvatio hejt pa hejt.
 
U JAT-u pocese da nude one socijalne programe za otpustanja...Delice firmu na vise delova...
 
Слажем се са свим што је хазард написао. Још ако погледамо да је број авио операција повећан за 2% а број путника за 16%, то значи да је већа попуњеност путниччке кабине, што је веома важно и за компаније у ово кризно време када одлучују о дестинацијама у будућности. Пошто смо ми још увек релативно ново тржиште, јер су релативно скоро укинуте визе и успостављено ''отворено небо'', нормално је да ће се неке линије успостављати и укидати, јер се још испитује величина потенцијала аеродрома. Такође, позитивно је и то да су месечне стопе раста путника у односу на 2010. годину високе и у последњим месецима 2011. упркос све лошијим вестима о новој кризи.

Наравно да ће све у будућности зависити од невеселог стања у нашој економији и стандарду, коа и од развоја ситуације у Европи и свету, а нормално је и да ће стопе раста опадати, али потенцијал развоја аеродрома и даље је ту, треба га искористити колико се то може. А то зависи од управе.
 
Џерманвингс неће више летети на линији Келн-Београд. Да будем искрен нисам ни знао да они у опште имају ту линију, а и за Штутгарт !

Džermanvings ukida let Keln-Beograd

Izvor: Dojče Vele
Kompanija Džermanvings“ ukida letove na liniji Keln-Beograd jer nisu bili isplativi. Iz te kompanije, ipak, kažu da će za Beograd i dalje leteti iz Štutgarta.
Jedina direktna avionska linija između Kelna i Beograda biće ukinuta od februara. Andreas Engel iz „Džermanvingsa“ kaže da ti letovi nisu bili isplativi.
On navodi da "nije bilo dovoljno profitabilno jer nismo privlačili više dovoljno putnika da lete. Takođe, bio je problem privući putnike iz Nemačke da lete za Srbiju".
"Ako je popunjenost aviona manja od 80 odsto, gubimo novac, a znate da letimo velikim avionima, sa otprilike 150 sedišta. Drugi razlog je visoka cena goriva, konstantno iznad 100 dolara“, dodaje Engel.

Tu bi trebalo, pojašnjava Engel, uračunati i porez na avio linije koji je uvela vlada Angele Merkel. Oni koji su već kupili karte za februar, dobiće novac natrag. "Oni mogu računati na to da će dobiti natrag novac, a bilo ih je svega nekoliko. Nema mnogo kupaca, ali oni ce svakako automatski dobiti novac natrag“, kaže Engel.

On podseća da se i ranije dešavalo da Džermanvings ukine neisplative linije koje potom vrati. Situacija je bila takva i sa letom za Edinburg, koji je, nakon ponovnog uspostavljanja, bio daleko isplativiji. Za sada, za Beograd će se leteti iz Štutgarta.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=01&dd=09&nav_id=572399
 
Баш интересантно:

Poslovno Jutro
25.01.2012.

Najveća narudžbina u istoriji kompanije Norwegian Air Shuttle

Niskotarifna aviokompanija Norwegian Air Shuttle sklopila je dosad najveći ugovor o nabavci aviona u Evropi, vredan 21,5 milijardi dolara.

Norvežani kupuju 122 Boeing-a tipa B737 i 100 Airbus-ovih letelica A320, a najavili su da će kao low-cost avioprevoznik uskoro krenuti i na prekookeanske letove, do Bangkoka i New York-a.
Air Shuttle beleži jednu od najvećih stopa rasta među niskotarifnim prevoznicima, a namera im je da kupe i nove, energetske avione, kao ključni uslov za ostvarenje strategije prodaje karata po povoljnijim cenama.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=36295
 
A da jat kupi avione neke porpale kompanije isplati li se to .Oceli pokusati ozivjeti SPANAIR
 
Vrh