Marcus Lupus":byo3iz53 je napisao(la):
A da li sam ja lud što mislim da nam je aerodrom na nivou regionalnog, a kao je neka metropola ovaj BGD?
Lepo što raste broj putnika, ali to je sve i dalje ništa.
Avioni nam lete maltene samo putem gastarbajterskih odredišta i to je to. Na današnji dan 47 odlazaka. Od toga 8 za Beč, 5 za Podgoricu, 2 za Tivat i po jedan Skoplje, Sarajevo, Ljubljana i Bukurešt. Ti svi letovi realno ne prevazilaze granice nekog regionalnog saobraćaja. Ostalo je mahom gastos-saobraćaj.
Ja ne znam sta ti tacno ocekujes od Beogradskog aerodroma? Da bude jedan od vecih evropskih habova kao Bec?
Aerodrom moze imati 2 funkcije. Prva i osnovna je da usluzuje svoje lokalno trziste, a to je u ovom slucaju Srbija. Da vidimo Srbiju:
Prosecna plata u Srbiji je oko 350-380 evra mesecno (neto).
Srpska ekonomija je jako slaba.
Srbija nije nekakva turisticka destinacija.
Srbija ima stanovnistvo od nekih 7 miliona ljudi.
I sta se tacno onda tu ocekuje? Ljudi nemaju para da lete tamo-amo. Tj. broj ljudi koji ima para za to je ogranicen. Mozes ti da uvedes i lowcost kompanije, ali nije avionska karta jedini trosak putovanja. Daj avion po ceni autobusa, i ljudi koji su ranije isli autobusom negde ici ce avionom. Ali oni koji nisu imali ni za autobus nece i dalje ici nigde. I sta nekom vredi ako ima 50 evra za avio-kartu ako nema jos 250 evra za trosak tamo gde bi da ide?
Turista jednostavno nema mnogo. Srpski turizam nije razvijen, kaska za okolinom, za drugim destinacijama...dakle promet turista ka Srbiji je mali. Tu donekle lowcost letovi mogu pomoci, ali nije poenta samo doci negde, vec i nesto videti, uraditi...
Slabost ekonomije ne odrazava se samo na lokalne putnike, vec i na dolazak stranih poslovnih putnika. Da je ekonomija jaca, bilo i vise stranih poslovnih ljudi koji bi dolazili u Beograd.
Naravno da je dijaspora kicma aviosaobracaja: oni imaju razloga da cesto dolaze u Srbiju, imaju para da to finansiraju, imaju para da plate svojim roditeljima-penzionerima i rodbini kartu da ih dovedu kod sebe u inostranstvo u posetu. Takodje oni privlace svoje prijatelje i familiju u Srbiji i koji imaju para za putovanje u sopstvenoj reziji, da dolaze kod njih u posetu.
Druga funkcija aerodroma je da bude tranzitna tacka, ako je dobro situiran. Za to je potrebna dobra aviokompanija koja ce taj aerodrom koristiti kao svoju bazu. E sad pogledaj u kakvom stanju je Jat.
Takodje, Beograd je izgubio 10 godina tavoreci pod sankcijama dok se Bec uspostavio kao glavna tranzitna tacka za ovaj nas region, Budimpesta je pokusavala da ga prati, a ni ostali aerodromi u okolini nisu spavali.
Zakljucak: treba da budemo srecni sto u vremenu svetske krize (i domace) broj putnika uopste raste, a ne smanjuje se.