Svi tranzitni putnici po svetu uglavnom i budu ponovo pretresani, samo sto je to organizovano tako da se ne mesaju dolazeci i odlazeci putnici kao kod nas. Pa opet, i pored tog mesanja ne vidim poentu 2 kontrole, dovoljna je jedna kontrola ispred samog izlaza (trenutno ova druga).
Becki aerodrom ima takvu konfiguraciju, gde postoji samo kontrola na samom izlazu, tj. pre one sobice u kojoj se ceka ulaz u avion, a ponekad je i sama pasoska kontrola tu (pre skenera).
Dakle u Beogradu bi trebalo da postoji samo jedna kontrola, ona na samom gejtu - ona prva pre pasoske kontrole je bespotrebna.
Mada se meni ne svidja previse takva konfiguracija aerodroma, jer kada prodjes tu kontrolu na samom gejtu posle moras da blejis u onoj cekaonici bez ikakvog sadrzaja - ponekad i po sat vremena ako ima nekog nepredvidjenog kasnjenja.
Vise mi se svidja nacin na koji je organizovan npr. aerodrom u Minhenu, tamo postoji jedna kontrola pre ulaska u duty free zonu, a tranzitni putnici takodje prolaze kontrolu odma po izlasku iz aviona, a sami izlazi (gejtovi) su deo duty free zone i ne postoji nikakva sigurnosna kontrola na njima, pa nema ni onih dosadnih praznih sobica-cekaonica.