Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Zasto toliko skepticizma oko prednosti koje bi donela izgradnja te pruge to aerodroma?
 
vranac":26nhpub1 je napisao(la):
Po meni i ne izgleda bas vredno da bi se gradila zeleznica do Aerodroma. Isao je bus do slavije, pa su ga ukinuli zbog malo putnika i uveli mini bus.



Pa ceo BG čvor je izgrađen i zvrjao je prazan godinama, tek se sad nešto malo pokrenulo s ovim BG vozom. Hoću da kažem, nije nama strano da prvo napravimo prugu pa da čekamo povećanje prometa. A ova pruga bi itekako koristila onima koji bi je upotrebljavali.

Uvek kad sam na dolaznom terminalu BG aerodroma, onom pod zemljom, zamišljam kako bi tu zgodno legao i ulaz u podzemnu železničku/metro stanicu :)

E sad, ja zamišljam da pruga ide najkraćim putem, na sever i da se veže za magistralu Beograd-Zagreb, jer to omogućava da se do aerodroma bez presedanja dovezu i Novosađani (eventualno i Kragujevčani, Nišlije...)
S druge strane, prilaz "od blokova", preko Surčina ili Bežanije verovatno je korisniji za stanovnike Beograda
 
vranac":3jbfxdxi je napisao(la):
Po meni i ne izgleda bas vredno da bi se gradila zeleznica do Aerodroma. Isao je bus do slavije, pa su ga ukinuli zbog malo putnika i uveli mini bus.

предлог за линију до аеродрома: Ресник-Раковица-Прокоп-НБГ-Земун-Аеродром-Сурчин, и тиме се исплати то продужење
 
Od 18.septembra AirOne uvodi liniju BEG - Milano Malpensa. u pitanju je low cost i cene pocinju od 35 evra i leteće uto, čet, sub
 
Stari plan sirenja Aerodroma Nikola Tesla verovatno iz 90tih ili 80tih.

19359_328748255478_514040478_5200413_494489_n.jpg
 
то је из 80их. има макета у Музеју ваздухопловства, па ћу да је усликам када будем тамо следећи пут
 
Da, ta slika i jeste iz muzeja koliko mi se cini... kako dobro izgleda AB na toj slici, sjajno zamisljen projekat!
 
Moze li neko da nam kredibilno kaze i izracuna koliko bi kostalo da se produzi linija BeoVoza do Aerodroma i nazad,bez cene podzemne stanice na Aerodromu,samo me interesuje koliko bi kostalo postavljanje sina i trasa?
 
Pa racunaj 1mil e po kilometru karlo ce ynati reci detaljnije :)
 
direktor":q4ginbgg je napisao(la):
Pa racunaj 1mil e po kilometru karlo ce ynati reci detaljnije :)
Jel to cena dvokolosecne pruge ili jednokolosecne i da li to podrazumeva i elektrifikaciju?Ako u tih 1 mil evra /km ulazi sve to ,to onda nije mnogo,s obzirom da je to ,kako sam ja onako laicki na googlearthu izmerio,maksimalno 10 km dvokolosecne elektrificirane pruge,dakle svega negde 10ak miliona ,sto rece Premijer,evara :lol: .uglavnom sa sve stanicom(nadzemnom0 oko 12milona evra,mala cena,a veliki dobitak za grad i aerodrom.
Naravno ja bih najvise voleo da to bude podzemna stanica,mada mislim da to nije ni potrebno,s obzirom da tamo na aerodromu ima mesta koliko hoces.
 
Potreban je i tunel,jedini put za prugu je tacno ispod piste,sa sve podzemnom stanicom.Zato cena nije uopste mala.
 
Мало сам гледао мапу и пустио машти на вољу, па ми је пала на памет следећа идеја: пруга Земун - аеродром - Батајница. Па ви видите како би то могло да се искористи за Бг:воз, возове до Новог Сада, директну везу са главном железничком станицом у БГ-у (где год да буде) итд...
 
Ne znam ni da li je na deonici do Aerodroma uopšte potrebna dvokolosečna trasa.

Ne verujem da bi tu vozovi išli češće od pola sata, a uz normalan red vožnje bi bilo moguće odraditi mimoilaženje u stanici.
 
medjutim":e8eimycw je napisao(la):
Ne znam ni da li je na deonici do Aerodroma uopšte potrebna dvokolosečna trasa.

Ne verujem da bi tu vozovi išli češće od pola sata, a uz normalan red vožnje bi bilo moguće odraditi mimoilaženje u stanici.

U beogradskom cvoru je ipak najbolje da sve pruge budu dvokolosecne, pa da moze da se uzme u obzir vise polazaka i prosirenje mreze.

Kad jednom urade jednokolosecnu prugu, cekalo bi se posle 30 godina da dodaju taj drugi kolosek, bolje ovako da urade odma 2 i mirna backa.
 
Ta pruga je planirana kao dvokolosecna jer bi isla dalje za surcin i Obrenovac.
 
Barkley":7ry1u8hr je napisao(la):
Мало сам гледао мапу и пустио машти на вољу, па ми је пала на памет следећа идеја: пруга Земун - аеродром - Батајница.

Možda ipak da se aerodrom šinama poveže preko surčina, bežanije, blokova, belvila i onda preko postojeće tramvajske ili (buduće) lrt mreže sa ostatkom grada? Nekako mi taj krak zahvata veću populaciju i samim tim veću potencijalnu popunjenost linije
 
Barkley":1fe11jxo je napisao(la):
Мало сам гледао мапу и пустио машти на вољу, па ми је пала на памет следећа идеја: пруга Земун - аеродром - Батајница. Па ви видите како би то могло да се искористи за Бг:воз, возове до Новог Сада, директну везу са главном железничком станицом у БГ-у (где год да буде) итд...

pa naravno da samo to i ima smisla, poslednje što nam fali je još jedan slepi kolosek, u ovom slučaju samo do aerodroma, da je pameti pa da ovo bude pruga koja ide do šida - za sve lokalne vozove, a ekspres i teretni vozovi da idu starom trasom.

s druge strane ako ikad otvore batajnicu za low cost postojeća pruga bi dobro došla, pogotovo na potezu novi sad - beograd, kao što je u holandiji slučaj sa ajndhovenom, ali to je kod nas sve u domenu bajki
 
Маштам, наравно. Не посматрам само везу Београда са аеродромом, него мало шире.

Основни предуслови су развој економије Србије, пораст стандарда, да цена нафте не оде у висине, укидање политичких монопола итд. Мислим да би ове идеје само допринеле убрзању даљег развоја. Број путника на аеродрому стално расте. уз наведене претпоставке, тај тренд ће се наставити. Нисмо ни свесни колики би тек могао да буде. Да је овде стандард као што је био 2007. (каква смо земља када нам је и то неки стандард :rolleyes: ), постојећи нискотарифни летови би били прекрцани откако нема виза. Пре пар дана је неки лик из Управе контроле лета причао о могућности да цена карте до Тивта/Подгорице буде 50-60 евра. Нискотарифне компаније би могле да лете и са нижим ценама. Идем за ЦГ неколико пута годишње и сви са којма причам, из разних група, овде и у ПГ, би били одушевљени да могу да лете за тако мале паре. Замислите да одете једном месечно на продужену викенд-блејку на море или неку планину за мале паре. Одавно ми је то на памети а разговарао сам са једним професором са Економског факултета у Београду, који ми је рекао да су већ постојале две сличне иницијативе које нису прошле - наравно, не одговара локалним авиокомпанијама. Да не причам о транзиту - имам примере својих пријатеља из Летоније и Пољске, као и Швеђане које су моји другари водили на планинарење по ЦГ. Да не причам о бусевима који се из Пољске, Чешке, Словачке... клацкају ка ЦГ или другим дестинацијама. Ово наводим као пример повећања потенцијала аеродрома. Има их много. А све то значи и додатно запољшавање, плаћање пореза итд.

Е сад, замислите да возови саобраћају на линији Београд - аеродром - Нови Сад. И даље у оба смера наравно. Плус што покривају места између ова два града. Колико опција то отвара? Идете у Ваљево, Ниш, Суботицу'Једноставније него сада. Може и крак ка Обреновцу. Пруга се даље већ грана ка Шиду. Милион варијанти. Олакшан превоз не само за Београђане. Туристи? Тек би њима било добро, без обзира да ли иду у БГ, НС или оба града.

Не знам да ли би пруга могла да се искористи и за теретни саобраћај. Ако може, то је још један подстицај развоју карго терминала.

Све је ово концептуално размишљање. Сведочио сам пар пута у послу којим се бавим како неко ко не зна пуно има ''грандиозне замисли''. Неко технички обученији вероватно може да сахрани ову идеју или неки њен део. Ја само размишљам како искоритити потенцијал који имамо. АБ тренутно није међу 100 највећих европских аеродрома, али нема разлога да то не постане.

Пример и идеја водиља ми је Турска. Велике паре се улажу у развој Туркиш ерлајнса, имају агресиван наступ, желе да преузму велики део колача, а да Истамбул постане ''нови Франкфурт''. Ми смо сада далеко слабији, али нам положај даје велики потенцијал (с којим углавном не знамо шта ћемо).
 
na sajtu aerodroma, sezonski red letenja kaze da ce IsrAir leteti tokom leta BEG-TLV, Adria ima let BEG-Torino, i jos sto-sta zanimljivo :cool:
 
није повучена линија. ЈАТ наставља да лети за Тел Авив (преко Ларнаке, као и раније). о лету Исрер-а нема никаквих информација, осим на сајту аеродрома. на њиховом сајту нема никакцих информација.
што се тиче лета за Торино, то је Фијатов лет, који обавља Адрија. тај лет ће највероватније бити преусмерен за Краљево када се тај аеродром активира.
 
Adria do Torina ima zatvoreni čarter. Letovi su zakupljeni za zaposlene u FAS-u i ne mogu se prodavati nikome. Israir je neozbiljna kompanija koja je poslala dopis aerodromu da planira da leti, ali nisu niti tražili dozvolu, niti su stavili let u svoj red letenja. Danas sam od njih dobio veoma tupav odgovor, ali sudeći po njemu hoće da lete. Ipak bih tu informaciju uzeo sa rezervom. Jat će leteti za Tel Aviv, ali još nije ni unet letnji red letenja za Jat na beg.aero. Neobičan je možda i onaj ČSA do Praga preko Skoplja. To je nekakav kargo let.
U taj red letenja se uvek u ovo vreme pred promenu sa zimskog na letnji i kasnije u oktobru kad je obrnuto, pojavljuju fantomski letovi i kompanije. Naime, to je automatizovano i ne unosi se ručno, a sistem povlači red letenja prema unetim slotovima u aerodromsku bazu podataka. A slotovi se unose na osnovu teleksa koji aviokompanije proceduralno šalju aerodromu u kome navode tačne podatke o planiranim letovima. To nikako ne znači i da će ti letovi biti realizovani! Tek kada se završi unos i korekcija svih podataka i kada počne letnja sezona (zvanično 25. marta 2012) onda će se znati šta je pravo, a šta nije.
Ono što je izvesno i što je potvrđeno su drugi dnevni let za Istanbul (Turkish Airlines +7), svakodnevno za Atinu (Olympic Air, +1), četiri nedeljno (SkyWork, +2). Ovo je sve bez Jata za koji još nisu objavljeni podaci.
 
Vrh