Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

barrcode11":yls9349x je napisao(la):
čudi da wizz nije otvorio nove linije po zimskom redu letenja za npr. Pariz, Bergamo, Bern.
jasno je da bi im ove linije bile isplative za 4x nedeljno.
manjak aviona?

Koliko vidim, menjali su zimski red letenja, pa će za neke destinacije mnogo ređe leteti (npr. za London samo 3 puta nedeljno).
 
али су повећали Малме на 5. Лондон ме не чуди, јер и даље требају визе за Енглеску
 
iako je prošla udarna letnja sezona wizz air je nastavio i u septembru sa sjajnim rezultatima. imali su prosečno 150 putnika na svakom letu a kapacitet aviona je 180 što znači da je prosečna popunjenost preko 83%

treba imati u vidu da kod lowcostera bude bar 5% više prodatih karata nego što bude putnika, pošto uvek ima tzv. no-show putnika koji se ne pojave na letu. kod lowcostera je taj procenat veliki pošto su im karte jeftine pa mnogi kupuju "napamet" bez jasnog plana putovanja.

ako se i to uzme u obzir onda imamo kao rezultat da wizz u beogradu proda između 85 i 90% svog kapaciteta, što je fantastičan rezultat.

Ne treba negativno gledati čak i na očigledno dobre stvari. Ako avion wizz-a ima 180 putničkih mesta i ako umesto 4 leta nedeljno za london bude tri to znači da je kapacitet u odlasku smanjen za 180 putnika. Međutim ako na drugoj liniji uvede dve dodatna leta (pet umesto tri za malme) onda je kapacitet wizz-a povećan za 360 putnika. Kada se to "prebije" sa londonom, onda je rezultat, više nego jasno - dobar, 180 mesta dodatno za prodaju svake nedelje i to u jednom pravcu.

wizz ulazi u kritičnu zonu kada je kapacitet u pitanju i samo je pitanje kada će početi dalje da se širi iz beograda. problem je što sa jednim avionom ne može mnogo više da uradi od ovoga a sa dva bi ipak zahtevalo preko noći dupliranje broja letova a za to je ipak malo rano.
 
EPILOG - Šta je bilo sa događajima koji su drmali Srbiju
Pravda kasni više i od „Jata"


I Fikus već uvenuo: Prošlo je čak sedam godina od otkrivanja skandalozne afere „Aerodrom", a tadašnja ministarka Marija Rašeta Vukosavljević i ostali osumnjičeni za malverzacije čekaju početak suđenja
raseta400.jpg

Čeka suđenje: Marija Rašeta

Fikus bendžamin, plaćen 70.000 dinara, odavno je uvenuo, dok se skupocena fotelja, za koju su poreski obveznici izdvojili desetak hiljada evra, već pomalo ofucala. Za aferu „Aerodrom", međutim, još niko nije odgovarao...

Iako se za malverzacije prilikom rekonstrukcije VIP salona i Terminala 2 beogradskog aerodroma „Nikola Tesla" saznalo još 2004. godine, kada je zbog zloupotrebe službenog položaja podneta krivična prijava i protiv bivše ministarke Marije Rašete Vukosavljević, sva je prilika da ćemo na sudski epilog ove afere morati još malo da sačekamo. Viši sud u Beogradu, naime, sredinom ovog meseca odložio je početak suđenja za 31. oktobar, ali bi stvar lako mogla da se otegne u nedogled.

Gde su tolike pare

Na optuženičku klupu trebalo bi da sedne sedmoro okrivljenih, koje tužilaštvo tereti da su 2003. i 2004. godine, prilikom izrade projekta i rekonstrukcije VIP salona i Terminala 2, nezakonito pribavili imovinsku korist u iznosu većem od milion i po dinara.

Skandal je, podsetimo, izbio kada je utvrđeno da su umetničke slike, na tržištu procenjene na 700.000 dinara, plaćene 3,7 miliona, dakle pet puta više, što je bio povod za podizanje krivične prijave protiv tada NN lica. Ako se uzme u obzir da se samo na ovom primeru vidi da je tri miliona dinara završilo u nečijem džepu, a ne na zidovima VIP salona, ostaje nejasno kako se optuženi sada terete za nezakonito pribavljanje imovinske koristi od svega milion i po.

Prema nezvaničnim informacijama koje su tada kružile, procenjuje se da je za rekonstrukciju VIP salona potrošeno dva miliona evra, iako je predviđena vrednost investicije bila 800.000 evropskih novčanica manje. Optuženi Grilihes i Iković terete se da su u dogovoru sa Marijom Rašetom uticali da posao oko projektovanja Terminala 2 dobije firma „Termoenergo-inženjering", iako ona nije imala ni licencu, ni najbolju ponudu za ovaj posao. Tadašnji generalni direktor aerodroma Đorđe Lukić napisao je tim povodom prigovor, nakon čega je, navodno, bivša ministarka i članica DS naložila Upravnom odboru „Jata" da razreši Lukića i na njegovo mesto postavi Branislava Vitasovića. Po izlasku iz jednodnevnog pritvora, Rašeta je 2004. godine negirala sve, pa i ovu optužbu.

Fotelja od 10.000 evra

Mnogo više prašine u javnosti podigli su detalji u vezi sa rekonstrukcijom VIP salona, pošto se ispostavilo da su cene nameštaja i drugih naručenih stvari bile višestruko veće od realnih: trosed je, recimo, plaćen 15.000 evra, fotelja deset, tepisi pet hiljada! Za ovaj, najteži oblik zloupotrebe službenog položaja zaprećena je kazna od dve do dvanaest godina zatvora, ali sedam godina od izbijanja afere suđenje još nije ni počelo. Prethodnu optužnicu iz 2007, koja je pored Marije Rašete obuhvatala još 11 osumnjičenih, sud nije prihvatio pa je predmet vraćen na dopunu istrage.

Izvor: http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/182739/Pravda+kasni+više+i+od+„Jata".html
 
Na njihovom sajtu stoji da lete?
Hm, možda imaju ugovor s nekom kompanijom za transport do tamo gde lete.
 
Можда није за ову тему, али ипак је реч о авијацији:


Bankrotirao American Airlines

American airlines i njegova matična kompanija AMR proglasili su bankrot, kako bi pokušali da smanje troškove i reše pitanja problema ogromnog duga, nastalog u proteklim godinama zbog visokih cena goriva i problema sa radnicima.

Treća po veličini američka kompanija u oblasti avio-saobraćaja objavila je da je izvršni direktor Gerard Erpej dao ostavku i da će ga zameniti predsednik kompanije Tomas V. Horton.
AMR Corp. je nastavila sa gubitkom novca u vreme kada su druge američke kompanije ovog profila postale profitabilne u protekle dve godine.
Prema rečima Hortona, odbor direktora jednoglasno je zatražio sudsku zaštitu dok je proces bankrota u toku.
Iz American Airlines-a su objavili da će nastaviti normalno da rade dok traje reorganizacija u bankrotu.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=34284
 
^^ stari dobri AA, nadam se da se nec eugasiti.

Taj old school brutalno-srebrni livery je nesto najprepoznatljivije u civilnoj avijaciji.
 
Po izašlim podacima za novembar, nastavlja se fini uzlazni trend rasta broja putnika. Izgleda da ćemo ovu godinu završiti sa 3,150,000 putnika, i približiti se ulasku u prvih 100 aerodroma u Evropi. Prošle godine prag je bio 3,400,000 (Aerodrom Bari).
 
Aerodrom Nikola Tesla rekonstruiše terminal
Izvor: Beta

Međunarodni aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu započeo je rekonstrukciju zgrade terminala. Projektom je predviđeno da se u tranzitnoj pograničnoj zoni izgradi novih 10.000 kvadratnih metara korisnog prostora i rekonstruiše postojećih 9.000 kvadrata.


Na beogradskom aerodromu su istakli da će svi radovi biti finansirati sopstvenim novcem, bez zaduživanja.

Realizacija projekta je planirana u četiri faze, a ugovorena vrednost prve faze je 550 miliona dinara (oko 5,5 miliona evra).

Završetak prve faze predviđen je za sredinu sledeće godine, kada će biti kompletno rekonstruisan prostor između čekaonica C2 i A6, kažu na Aerodromu "Nikola Tesla". Kako ističu, u poslednjoj, četvrtoj fazi na terminalnoj zgradi biti izgrađen novi, dodatni sprat.

Dinamika radova na rekonstrukciji je tako isplanirana da uopšte ne remeti redovnost aviosaobraćaja, pa će se delovi zgrade fazno delimično zatvarati, ali tako da to neće ometati putnike.

Aerodrom "Nikola Tesla" je objavio da je u četvrtak, 15. decembra, opslužio tromilionitog putnika u ovoj godini, što je, kako je istaknuto, rezultat koji nije ostvaren pune 23 godine.

"Željeni porast od preko 30 odsto putnika za samo dve godine (2009. ostvareno ispod 2,4 miliona putnika), koji je rukovodstvo kreiralo svojom poslovnom politikom, uslovljava i odgovor na potrebe kako aviokompanija, tako i putnika", saopštavaju iz Aerodroma "Nikola Tesla".

Izvor: http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2011&mm=12&dd=16&nav_id=566187
 
,, . . . terminalnoj zgradi biti izgrađen novi, dodatni sprat.. . . ,,
avioni ne pristaju na sprat to znači samo za kafanu i sl. prostorije i eventuačno za dodatnu. čekaonicu :/

Ne mogu da kažem da ne treba
ali
to su velika sredstva / radovi koje bih pre usmerio na aerodrom kargo Batajnica
kako bi konačno sa reči i mašte pokrenulo se sa mrtve tačke
Naročito je sve olakšano i dostupno ovom novom obilaznicom koja se završava
te bi udaljenost za ,,trazitnu,, robu bila deset-petnest minuta

aerodrom Nikola Tesla umesto da se proširuje u visinu
dobio bi sadašnji kargo magacin kao proširenje pristanišne zgrade
te pozicije od A--1 do A-9 bi sa fingerima i gejtovima bez problema bili produženi do A-15
što jeste bitno proširenje kapaciteta ( sada se koristi retko bez fingera i za manje tipove aviona)
jer manevarska platforma vec postoji kao i vecina infrastrukture i komunikacije

nešto manji, montažni u odnsu na sadašnji kargo magacin
bi mogao biti smešten uz ul- iz rampu kolskog ulaza preko puta pumpe JP
gde se trenutno nalazi sl. parking aerodrma

ako ova sredstva ne usmerimo ka Batajnici još dugooo će Beograd samo maštati o tome
 
boca-ica":3jmiihd4 je napisao(la):
,, . . . terminalnoj zgradi biti izgrađen novi, dodatni sprat.. . . ,,
avioni ne pristaju na sprat to znači samo za kafanu i sl. prostorije i eventuačno za dodatnu. čekaonicu ...

Avioni već sada "pristaju na sprat" kako ti to kažeš. Avion nije prizeman već je toliko visok da putnici izlaze iz njega u most pa onda direktno u terminal na prvi sprat. Kada bude dozidan još jedan nivo, putnici u dolasku će po izlasku iz aviona biti usmeravani na novi drugi sprat, koji će biti samo njima namenjen i gde se neće mešati sa putnicima u odlasku, što je opet veoma važno sa aspekta aerodromske bezbednosti. To je po međunarodnim standardima. Kad se to uradi biće stvoreni uslovi da se ukine suvišna kontrola putnika na ulasku u gejtove a stvoriće se mogućnost da ceo sadašnji tranzitni deo bude jedinstven prostor bez podela na izolovane gejtove.
 
,,suvišna kontrola putnika na ulasku u gejtove,,
nebrojano puta je opravdala svoje postojanje
jer kontrola ispred tranzitnog dela jeste jednostavnija ali iza nje, ima puno rupa, koje se i ne vide. . .
bez obzira na sve
konkretno povecavanje kapaciteta u vidu broja gejtova i fingera, je meni prioritenije, nego još jedna trazitna sala
koja inače povečava samo konfor .
Jednostavnim jezikom, bolje veči broj fingera i verujem jeftinije RCM priključiti pristanišnoj zgradi
nego vece sale za čekanje putnika u tranzitu (povečati broj obrta aviona)
a teškom mukom odvojena sredstva preusmeriti na aktiviranje i B a t a j n i c e

Sdruge strane samo ukloniti klima postrojenja sa krova (velike su i dosta ih ima) je veliki posao
te iste ponovo staviti je meni bezveze . . . .
znači trebace još dodatnih para za nastale oštećenja i sl. a verovatno i totalne nove jedinice
da skratim , tako i tako ne mogu da utičem na političke odluke, osim da navijam u veću nego tu korist za Bgd
Bataja , Bataja, Bataja :)
 
Pa ne mozes da povecavas broj gejtova/fingera i onda da se svi ti ljudi sabiju u postojeci tranzitni terminal. Na sta bi licio takav aerodrom. Tranzitni terminal je preduslov za dalje sirenje, a vec sada je tranzitni prostor premali.
 
Kapacitet tranzita u kome sede putnici može da se udupli i samo postavljanjem garnitura za sedenje
duž praznih širokih hodnika C strane- gornje i donje ( A-strana gornja je malo uža ali zato donja je prostrana)
a nemaju ništa od enterijera vec služi isključivo za prolaz putnika od tranzita do gejtova C-1 C-4
(A donja strana koriste ,,privremeno,, razne službe a ne putnici )
U istom hodniku ima mokri čvor i prostorija koja može da služi kao mini bar za opsluživanje tih putnika
tako da nema potrebe za sabijanjem putnika
Postoje još neka mesta za lako proširenje kapaciteta . . . .

Nažalost poeni velikih ,,neimara,, na taj način se ne sakupljaju , pa je lakše dizati još jedan sprat. :laugh:
Sečam se slične gluposti
Na međunarodnom terminalu na spratu ispred pošte
bilo je nekoliko velikih udobnih plavih garnitura za sedenje kapacitet oko 50 mesta)
iste su uklonjene da bi bila podignuta motažna Zvezdina prodavnica i još po koj ,,butik,,
sa logikom
,,što tu da putnici sede za đabe, kad prekoputa ima restoran gde ce da troše pare a plus prodavnice će da plačaju i kiriju,,
a nocu restoran nije radio pa je bilo vrlo veselo tim putnicima a naročito teško je bilo onima sa decom
Tada mi to nije pilo vodu kao ni ovo nadziđivanje

Ako vec postoje pare h a j d e da a k t i v i r a m o kargo Batajnicu
treba samo da izgradimo montažni limeni hangar za robu
i neka bude pod nadležnosti aerodorma Nikola Tesla ( naravno ne i vojni deo - )
o Bataji vec postoji doneta strateška odluka kao cilj grada i negde je čak i na ovom forumu postavljena

Edit

Čemu služi veliki prostor sa svim potrebnim instalacijama ispod pokretnih stepenica u trazitu koj se pruža od A-2 do C-3
i za koliko procenata (može i u broju mesta) bi se povecao kapacitet da se ,,ne sabijaju putnici,,
postavljanjem garnitura za sedenje ( bez ikakve mistrije ) :dil:

Očigleno kapacitet po odavno postoji i to ne iskorišten
ali trenutno je potrebna dogradnja sa sumljivim motivima :blah:
 
boca-ica":293cukjg je napisao(la):
Kapacitet tranzita u kome sede putnici može da se udupli i samo postavljanjem garnitura za sedenje
duž praznih širokih hodnika C strane- gornje i donje ( A-strana gornja je malo uža ali zato donja je prostrana)
a nemaju ništa od enterijera vec služi isključivo za prolaz putnika od tranzita do gejtova C-1 C-4
(A donja strana koriste ,,privremeno,, razne službe a ne putnici )


Mozda i moze sve da se nagura kao sto kazes, ali onda dobijes aerodrom u rangu africkih... Da ne spominjem kako bi to sve izgledalo leti. Jesmo mi poznati po improvizaciji i "dosetljivosti", ali to cesto nije dobro.
 
E . . . i ja bi voleo da je u rangu ihaaa
Živimo skoro po Afričkom uzoru u svemu a na raznim rang listama i ispod Afričkih zemalja se nalazimo :notok:
nego hajde napred ovom neAfričkom Bgdu da otvorimo kargo Batajnicu pod ,,Teslom,, jer ima stvarno dobre stručnjake
dobru tehniku i veeeeeliko iskustvo a tamo i pista i platforma ne donosi ni žute banke a postoji tavori

hajde da iskoristimo ono što imamo
hajde da zaposlimo još stručnih ljudi na tom novom kargo aerodormu
hajde da zaradimo još para sa tim kargo saobracajem
hajde da ovom gradu (i šire) da damo koristan drugi aerodrom
hajde da. . . . .

Sa tim parama koima hoce da dignu sprat na postojecem aerodormu Nikola Tesla
moguce je napraviti kargo magacin na aerodormu Batajnica
h a j d e v e c j e d n o m prošlo je 10 godina od tog ,, hajde,, :rant:
 
Аеродром Никола Тесла је профитабилно јавно предузеће и нема боље ствари од даљег развијања "фирме" зарађеним парама а не кредитима,концесијама и другим комбинацијама.
 
,,. . . . . профитабилно јавно предузеће. . . . ,,-нема боље ствари од даљег развијања. . . , ,,
srž
Upravu si , na to i ja ukazujem
razvijanje karga ali pod Teslom u Batajnici
Pa koj novac se ,,lakše,, i brže zaradi od robe ili putnika ?
 
значи боцо, 4 пута си поменуо карго у Батајници... свака ти част
 
mt:s":2pb0zuxx je napisao(la):
http://www.beg.aero/o_нама/статистика.448.html :kk:

Ukupno broj putnika na aerodromu NT za 2011g 3.124.633
Ukupan broj avio operacija za 2011g 44.923 (poletanja i sletanja)

Ako uporedimo ovaj rezultat sa dve rekordne godine (1987: 3 311 951 i 1988: 3 277 537), 2011-ta je treca po redu godina po broju putnika.

Ali 1987. i 1988. smo imali i do 10+ interkontinentalnih linija gde nam putnike sad debelo uzimaju redom VIE, FRA, MUC, ZRH i ostali, tako da je za mene ovaj rezultat iz 2011. No1.
 
Vrh