Ajde sa vidimo koliko je veliki faktor cene goriva. Uzmimo primer razdaljine iz datog primera. Pod pretpostavkom da automobil prosecno trosi 10l na 100km, cena goruva u jednom pravcu kod nas iznosi 2.000 RSD, odnosno nekih 17 evra. Ukoliko bi se vracao i prazan bez putnika, sto je malo verovatno, ukupno gorivo za toliki put kod nas bi kostalo 34 evra. U emiratima gde je gorivo duplo jeftinije taj trosak bi iznosio oko 15 evra. Znaci razlika u trosku naawg i njihovog taksiste je oko 19 evra. A razlika u ceni za musteriju je vidimo oko 150 evra. Znaci nije do goriva, vec takistickog kartela, koji bi da sam sebi gazduje, radi kad mu se radi, vozi svoj automobil, po mogucsrvu sto bolji. I sve to naravno kosta. A mi moramo da platimo.Тај систем би смо могли лако да применимо. Међутим морамо ипак да будемо реални и да кажемо колико је јефтиније гориво у Емиратима у односу на Србију. То је велики фактор када је цена у питању. А да су наши таксисти у 90% ст*** - јесу!
Није да ниси у праву...Ajde sa vidimo koliko je veliki faktor cene goriva. Uzmimo primer razdaljine iz datog primera. Pod pretpostavkom da automobil prosecno trosi 10l na 100km, cena goruva u jednom pravcu kod nas iznosi 2.000 RSD, odnosno nekih 17 evra. Ukoliko bi se vracao i prazan bez putnika, sto je malo verovatno, ukupno gorivo za toliki put kod nas bi kostalo 34 evra. U emiratima gde je gorivo duplo jeftinije taj trosak bi iznosio oko 15 evra. Znaci razlika u trosku naawg i njihovog taksiste je oko 19 evra. A razlika u ceni za musteriju je vidimo oko 150 evra. Znaci nije do goriva, vec takistickog kartela, koji bi da sam sebi gazduje, radi kad mu se radi, vozi svoj automobil, po mogucsrvu sto bolji. I sve to naravno kosta. A mi moramo da platimo.
Тај систем применити значи да ће таксисти блокирати све живо.
Ја бих ипак покушао да наведем ред у оквиру постојећег система.
Ajde sa vidimo koliko je veliki faktor cene goriva. Uzmimo primer razdaljine iz datog primera. Pod pretpostavkom da automobil prosecno trosi 10l na 100km, cena goruva u jednom pravcu kod nas iznosi 2.000 RSD, odnosno nekih 17 evra. Ukoliko bi se vracao i prazan bez putnika, sto je malo verovatno, ukupno gorivo za toliki put kod nas bi kostalo 34 evra. U emiratima gde je gorivo duplo jeftinije taj trosak bi iznosio oko 15 evra. Znaci razlika u trosku naawg i njihovog taksiste je oko 19 evra. A razlika u ceni za musteriju je vidimo oko 150 evra. Znaci nije do goriva, vec takistickog kartela, koji bi da sam sebi gazduje, radi kad mu se radi, vozi svoj automobil, po mogucsrvu sto bolji. I sve to naravno kosta. A mi moramo da platimo.
То се тако не ради.
Tek ovu temu ne bi trebalo posezati. Jel nasi taxisti izdaju izdaju fiskalne. Cini mi se da ne. Cak i kartice nevoljno prihvataju. Pausalno placaju neku crkavicu. Jednostavno nacin funkcionisanja naseg taxi prevoza je veoma neefikasan. Ne moze se automobil vezivati za vozaca i voziti samo onoliko koliko on radi. Zasto npr ne bi ga delila tri vozaca. Zamislite svaki avion vozi samo jedan pilot. Koliko bi u tom slucaju karta kostala?!Koliko znam u Emiratima nema ni poreza na dohodak, a PDV je valjda 5%. Neka me ispravi neko ako grešim.
U Danskoj je recimo cena goriva 1,8 EUR po litru trenutno, a taksi cene su jedno 5 puta veće nego kod nas. Početna dnevna tarifa je oko 10 EUR koliko se sećam.
Od aerodroma do stana (15 km) plaća se 90 EUR po standardnoj tarifi.
Ali treba uzeti u obzir da je tamo porez na dohodak između 45 i 55 posto, a PDV je 25% na sve. I svi plaćaju porez, uključujući taksiste, nema paušalnog sistema.
Porez na registraciju automobila je 80% vrednosti automobila.
Hoću da kažem da se ne može gledati samo cena goriva. Izvinjavam se za off-topic.
Što bi ja voleo da može tako. Al ne može.Tačno, to se radi tako što isceniraš požar u nekom stanu gde su zakrčili ulicu, pa pošalješ dva stara vatrogasna kamiona, da ih malo "očešu".
Idealno je da ima visd opcija i konkurencije na trzistu. Npr Bec ima Uber, Bolt i standardne taxiste. Konkurencija regulise trzisteТо би могло кад би дошао велики агрегатор попут Убера или Јандекса и закупио велики број аутомобила и почео да изнајмљује возачима.
Сада је наш такси организован тако што људи са својим личним аутмобилима таксирају.
Сетите се која је била фрка са КарГо.
То је палица са два краја, јер у Москви се десила та транзиција пре више од десет година. Такси удружења су била прескупа и људи су се кристили ризичним стопирањем када је мога да се заустави било ко и за новацодвезе где хоћеш- Од таксија јефтиније бар 5 пута. Е онда се појавио Јандекс и други агрегаотори и за кратко време преузели колач и убили сва такси удружења. Међутим, кад су остали без конкуренције онда су почели да измишаљју разне керефеке како да наплате више, тако да је сада такси скупљи него раније, а сам агрегатор НЕ ОДГОВАРА за безбедност путника као ни возач. Тако да није баш све тако просто. Боље је евлоуирате него револуцију правити
Idealno je da ima visd opcija i konkurencije na trzistu. Npr Bec ima Uber, Bolt i standardne taxiste. Konkurencija regulise trziste